Filtr na odmę

Postprzez darekk86 » 1 lip 2007, 01:10

U mnie to jest jakos tak zrobione:
Obrazek

Obrazek

Tylko mam jeden problem: przy wlaczonym nawiewie strasznie smierdzi w kabinie! Tak jakby te spaliny czy co to sie tam wydobywa (smierdzi dosc mocno) dostawalo sie do srodka. Dopiero jak wlaczam nawiew na obieg zamkniety to jest ok. Wiec wedlug mnie cos jest nie tak, bo tak jezdzic sie nie da.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Postprzez KALII » 1 lip 2007, 21:49

Darek wydobywanie się z odmy oparów przy użyciu filterka to normalne to co miało trafić do silnika trafia w atmosferę czyli pod maskę ale czy jest tego tyle żeby nie można było wytrzymać to bym nie powiedział.Prędzej jest to spowodowane nieszczelnością w twoim wydechu w okolicy kata i bogatą mieszanką dzięki smt i regulatorowi. :)
Początkujący
 
Od: 13 lip 2006, 16:28
Posty: 16

Postprzez Adaś » 13 sie 2007, 20:51

czyli sumująć filtr zakłada się na końcówkę węża oznaczonego na zamieszczonym przeze mnie zdjęciu jako 3??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez LuK » 19 sty 2009, 10:37

trzeba odswiezyc temat

pojawilo sie troche tego a i ceny chyba spadly

http://www.allegro.pl/search.php?from_f ... interval=7
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2005, 09:30
Posty: 121
Skąd: ziemia sieradzka
Auto: 323F 1.5 16v Z5 1998 BA

Postprzez damian » 19 sty 2009, 21:35

a po co wogule zakladac jakies fiterki na ta odme? ja u siebie zdjąlem przewod, nie mam zadnego filterka i jest ok, olejem mi nie pluje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez pawelMX6 » 19 sty 2009, 22:33

Ja zrobiłem prawie fabrycznie – podpiąłem przewód odmy do króćca dolotu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez Lukano » 19 sty 2009, 22:58

Fiveopac napisał(a):robi sie oil catcher – puszke z odstojnikiem,

W seryjnej odmie do saaba coś takiego jest, tylko zwykłe czarne, plastykowe :P
damiaaans napisał(a):nie mam zadnego filterka i jest ok, olejem mi nie pluje.

Ale istnieje prawdopodobieństwo, że coś wciągnie do środka :P :P
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Baanjoo » 15 cze 2010, 15:31

Jaka jest średnica wewnętrzna odmy idącej od zaworu odpowietrzającego skrzynię korbową w KL ??
W końcu jak to jest z tym filtrem na odmie, śmierdzi w kabinie, czy nie śmierdzi ??
Była: 626 1.8 16V | 626 Comprex | Xedos 6 2.0 24V
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2007, 12:23
Posty: 52
Skąd: Zawiercie
Auto: 323 BG 1.6 16V| RX-8 231 KM

Postprzez Scorpio » 20 cze 2010, 23:06

Mi nic nie śmierdzi:P Ale też nic nie daje. Taki o bajer. Ładnie wygląda.

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2008, 20:13
Posty: 65
Skąd: Warszawa/Jabłonna
Auto: MX-3 1.6 98'

Postprzez japoniec » 24 cze 2010, 16:44

wszystko zalezy od auta/silnika w ktorym jest to montowane – jak silnik lubi sobie "chlapnac" olejem to taki filterek duzo da – po prostu te opary nie laduja w komorze spalania...

mialem to zamontowane kiedys w aucie – ale nie w 6-tce – duzo lepiej ciagnal ale – smierdzialo z nawiewow i jak pojechalem na przeglad – to nie chcieli mi go podbic – bo to jest nielegalne... ekologia itd...

przyznam auto ciagnelo duzo lepiej – ale smrod mnie wkurzyl i wrocilem do fabryki... niestety

kolega probowal przeniesc filterek na koniec auta, ze wzgledu na smrod, ale skonczylo sie tym, ze zamarznal w zimie i wywalilo olej z silnika bagnetem...

w niektorych autach to odpowietrzenie odmy niezle potrafi zasyfic przepustnice...

ten oil catch can powinien zrobic robote...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2008, 10:18
Posty: 113
Auto: M6 2.3 AUT US 07' LPG

Postprzez smokuxx18 » 28 cze 2010, 11:09

Jak ktoś ma zakładać jakiś filtr na odmę odpowietrzającą, który nie przepuszcza gazów to nie dziwne że mu będzie śmierdziało w kabinie jeśli te gazy nie wydostaną się przez odme to uciekną przez bagnet...
Gazy które wydobywają się przez odme są trujące więc powinny lecieć do komory spalania w celu ich neutralizacji, więć filter nie jest zbyt ekologiczny, nie dość że gazy sie nie spalą to jeszcze wydostaną się przez bagnet i będą leciały do nawiewu. jedyny plus to taki że nie pluje olejem na filter powietrza.
Najlepszym rozwiązaniem jest odstojnik oleju na odmie: wypluty olej gromadzi się w zbiorniczku i nie zasyfia filtra powietrza a trujące gazy lecą sobie dalej pod ciśnieniem do komory spalania, w rezultacie filter powietrza jest czysty nie śmierdzi w kabinie bo gazy się spalają i nie osadza się nagar na kolektorze ssącym i na zaworach.
Ktoś napisał że śilnik jest elastyczniejszy i mocniejszy zwłaszcza po nagrzaniu wody...
Każdy silnik jest mocniejszy po rozgrzanie i napewno nie jest to spowodowane żadnym filtrem na odmie, poprostu poszczegulne elementy się rozszeżają a tym samym zwiększa się szczelnośc silnika i ciśnienie w cylindrach. JAk wcześniej ktoś miał normalnie odme do kolektora ssącego podpiętą to nagar i tak będzie miał i żaden filter ani odstojnik go nie wyczyści.( nagar na zaworach przepala się przy dłuższej jeździe na wysokich obrotach)
Tak na marginesie: ludzie w różne rzeczy wierzą : u jednego gościa widziałem stożkowy filter powietrza owinięty szczelnie jakąś taśmą która nie przepuszczała za wiele powietrza ( operacja zastosowana przez pseudo mechanika żeby paprochy nie leciały na filter)......... i gość jeszcze twierdził że ma bardziej elastyczny silnik....
To tyle z mojej strony, pozdro
Początkujący
 
Od: 25 sty 2009, 12:14
Posty: 23
Skąd: Krosno
Auto: 323 BG 1.7 D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje