Silnik BP – kompedium wiedzy

Postprzez piwo » 27 maja 2010, 15:49

nie ma sensu kupowac wersji delikatnej walkow czy tam ulicznej.kupuj torowa i to ma sens.glupota jest sie bawic w 5 koni jesli za ta sama cene mozesz miec 20.wtedy warto podniesc odcinke nawet do tych 8 tys,
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez djArias » 27 maja 2010, 15:54

Piwo są trzy weersje u świątka: http://www.sport.sklepna5.pl/informacje ... owych.html
rozumiem ze wersja "R" chyba starczy –> sadzac po opisie moj silnik nie wytrzyma "W" :)
dzieki za pomoc kolego :)
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez piwo » 28 maja 2010, 13:52

no conajmniej r bierz.jesli chcesz wersje slabsza to pogadaj z jackiem176.on an pewno pojdzie na wymiane i wezmie te r a tobie da wersje gt.moim zdaniem lekka zmiana walkow niewiele zmieni w samochodzie.nie odczujesz wiekszej roznicy.a juz ta wersja r moze byc ciekawa.oczywiscie po wymianie walkow i przesunieciu odciny czeka cie strojenie.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez djArias » 28 maja 2010, 14:07

no wlasnie z tym strojeniem mam problem spory –> bo nie wiem gdzie to dobrze zrobic .
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez piwo » 28 maja 2010, 14:10

samemu.potrzebujesz swinie det3 500zl http://www.ecumaster.com.pl plus sonde szerokopasmowa np. http://www.allegro.pl/item1055022742_afr_wskaznik_skladu_mieszanki_afr_sonda_bosch.html
podlaczenie i strojenie za radami poradzisz sobie sam
Ostatnio edytowano 28 maja 2010, 14:13 przez piwo, łącznie edytowano 1 raz
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez djArias » 28 maja 2010, 14:13

a jakbym zalozyl walki, przesunal odcinke i tego nie stroil bedzie tragedia? :)
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez piwo » 28 maja 2010, 14:17

bedzie. nie rozumiesz chyba jednej kwesti. jak wymieniasz walki to idzie wiecej powietrza wiec trzeba dolac wiecej paliwa.komputer sam sobie tego nie zrobi.mozna oczywiscie ezdzic na zubozonej mieszance to tez da ci wzrost mocy ale rozwalisz silnik z czasem i nie wycisniesz takiej mocy jaka bys wycisnal po strojeniu.strojenie nic starsznego.nie boli.
walki sportowe zmieniaja cala charakterystyke moemntuy obrotowego.czyli na dole moment bedzie menijszyt ale na gorze czyli tak gdzie sie wykorzystuje duzo wyzszy.i teraz zostawiajac standardowy komp mazdy na niskich obrotach amzda bedzie sie zalewala palwiem a w gorze ebdzie sie grzala bo bedzie za malo palwia.mam nadzieje ze wyrazilem sie jasno.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez jackkpl » 28 maja 2010, 14:32

piwo napisał(a):bedzie. nie rozumiesz chyba jednej kwesti. jak wymieniasz walki to idzie wiecej powietrza wiec trzeba dolac wiecej paliwa.komputer sam sobie tego nie zrobi.mozna oczywiscie ezdzic na zubozonej mieszance to tez da ci wzrost mocy ale rozwalisz silnik z czasem i nie wycisniesz takiej mocy jaka bys wycisnal po strojeniu.strojenie nic starsznego.nie boli.
walki sportowe zmieniaja cala charakterystyke moemntuy obrotowego.czyli na dole moment bedzie menijszyt ale na gorze czyli tak gdzie sie wykorzystuje duzo wyzszy.i teraz zostawiajac standardowy komp mazdy na niskich obrotach amzda bedzie sie zalewala palwiem a w gorze ebdzie sie grzala bo bedzie za malo palwia.mam nadzieje ze wyrazilem sie jasno.



Napisales jasno,ale az takiej tragedii z afr-a nie bedzie. Mazda seryjnie przelewa powyzje 6 tys , wiec jak sie moment zwiekszy 10% na gorze,to bez strojenia tez bedzie ok – nawet lepiej niz w serii :).

Jacek176 napisał(a):
mysse napisał(a):jest jakas roznica w osiagach miedzy DOHC z katem a DOHC bez kata?
jesli tak to jaka ?:D

9 dodatkowych koni w aucie ważącym nie wiele ponad tone napewno robi dużą różnicę. Aczkolwiek silnik po kilkunastu latach użytkowania nigdy już nie trzymają mocy katalogowej. Także w praktyce lepsze osiągi będzie miał ten który jest w lepszym stanie.



Zdziwilbys sie, jak nie trzymaja mocy nowe auta :).

Alfa mito seria 155km/230nm , a na hamce 142km/215nm

http://vtech.pl/img_assist/popup/149

Type r 200 koni 200nm , a na hamce 196.5km/186,5nm

http://vtech.pl/sites/all/files/images/ ... type-r.png

Przykladow jest naprawde wiele
Ostatnio edytowano 28 maja 2010, 14:43 przez jackkpl, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez piwo » 28 maja 2010, 14:38

jacek nie pitol bo kolega uwierzy ze bez strojenia sie obejdzie,czyli moc wzrosnie do 130 kuni (20%) tylko za sprawa walkow bez strojenia.
Ostatnio edytowano 28 maja 2010, 14:54 przez piwo, łącznie edytowano 2 razy
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez djArias » 28 maja 2010, 14:42

hm... swiatek mowi ze do walkow GT nie trzeba nic ruszac na tych W i R juz by trzeba bylo stroic... na strojenie mnie nie stać a sam tego nei zrobie bo spie...dole wiec chyba dam Sobie spokoj zaloze 4-2-1 i na tym poprzestane, bo w sumie plan ejst taki zeby z b6bf 107km zrobic 133km :D
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez jackkpl » 28 maja 2010, 14:44

piwo napisał(a):jacek nie pitol bo kolega uwierzy ze bez strojenia sie obejdzie,czyli moc wzrosnie do 160 kuni (20%) tylko za sprawa walkow bez strojenia.



Pogadaj z jackiem176, jaki ma afr bez strojenia na walkach swiatka... Wiem jaki ja mam afr. Uwazam,ze od 6 tys w gore podniesienie momentu o 10% obejdzie sie bez strojenia. Seryjnie tam afr jest 12...11:1 , 10% w gore to 13.2...12.1 :1 , czyli dla n/a idealnie

djArias napisał(a):hm... swiatek mowi ze do walkow GT nie trzeba nic ruszac na tych W i R juz by trzeba bylo stroic... na strojenie mnie nie stać a sam tego nei zrobie bo spie...dole wiec chyba dam Sobie spokoj zaloze 4-2-1 i na tym poprzestane, bo w sumie plan ejst taki zeby z b6bf 107km zrobic 133km :D



133 konie to juz duzy przyrost,wez pod uwage,ze to prawi 30% wiecej w stosunku do serii. Ja mowie o bezpiecznych 10-15 % przy seryjnej mapie paliwa. 30% wiecej da ubogi afr i efekt taki, jak pisal piwo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez piwo » 28 maja 2010, 14:51

tylko 10% to w jego przypadku z 107 na 117 koni.kolega chyba chce duzo wiecej.nawet ten kolektor moze spowodowac ze ebz strojenia sie nie obedzie.cokolwiek djarais zrobsiz ze moc urosnie ponad te zakaldane 117 koni bedzie potrzebne strojenie
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez djArias » 28 maja 2010, 14:53

No to teoretycznie nic juz nie moge zrobic... bo wlasnie tyle mam w tej chwili... ;/
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez piwo » 28 maja 2010, 14:57

mozesz. tanim sposobem. kupujesz regulator paliwa za 200zl i zwiekszacsz cisneinei na lsitwie.ale tak jak mowie nie ebdzie to idealne rozwiazanie.bo zwiekszajac cisnienie o 10% z 2,7 bara na 3 bedzie lac o 10% wiecej wachy ale w calym zakresie obrotow.czyli dol przelany a gora mniej wiecej przy 130 konaich.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez djArias » 28 maja 2010, 14:58

Dzieki Piwo ;] teraz tylko czas na szybka decyzje 4-2-1 czy walki, mysle ze walki + regulator paliwa da wynik ze 117 do 130 :] i bede szczesliwy ":)
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez piwo » 28 maja 2010, 15:02

ja bym dal obie rzeczy.obie sie fajnie uzupelniaja.walki przenosza moment u gory a koelktor rurowy na dole.w sumie masz od dolu do gory wyzszy moment.i tak ebdzie najlepiej.a zamawiaj walki r a nie gt przypadkiem.bo te gt na prawde neiwiele daja szkoda kasy (jak je kupisz za dwa trzy meisiace ebdzie plul se w twarz ze zmarnowales kase).
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez jackkpl » 28 maja 2010, 15:03

djArias napisał(a):Dzieki Piwo ;] teraz tylko czas na szybka decyzje 4-2-1 czy walki, mysle ze walki + regulator paliwa da wynik ze 117 do 130 :] i bede szczesliwy ":)



Jesli masz silnik z katalizatorem i sonda lambda, to te 10% z regulatora zostanie przez silnik zniwelowane. Ile dokladnie potrafi sie zaadaptowac, tego nie wiem. Ale kazdy seryjny komputer z sonda lambda bedzie probowal przy trybie "closed loop" sie dostroic do afr 14.7:1. tryb closed loop to z reguly male otwarcie przepustnicy (np mniej jak 50%) i obroty nizsze niz 3-4 tys.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez piwo » 28 maja 2010, 15:04

walek sporotowy od 4 tysiecy dopeiro zwiekszy moment.do 4 tys bedzie mniej niz seria wiec nie boj nie boj.poszukaj poza tym dokumentacji elektrycznej.podejrzewam ze soprzet jest taki sam jak w 1,8 dohc.jesli tak mozliwe ze bedzie mozliwa podmaina kompa na ta z mazdy 1,8
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez djArias » 28 maja 2010, 16:19

Piwo na bank wezme "R" Jako ze mam dwa komplety walkow –> takze seryjne bede mial w razie czego w pogotowiu... :)
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez Jacek176 » 29 maja 2010, 09:33

Ja to nawet nie wiem jaka ja mam wersję <lol>
Jak rozmawiałem ze świątkiem to miał mi zrobić najostrzejsze wałki z jakimi da się jeszcze jeździć normalnie po ulicy.
A w rzeczywistości zrobił bardzo light'owe:
Ssący: 249st., wznios 9.5
wydechowy: 264st., wznios 9.3

W serii było:
Ssący: 233st., wznios 8.6
wydechowy: 250st., wznios 8.6

Ale nawet przy takich "delikatnych" wałkach jest ogromna różnica. W seryjnym silniku moc zaczyna opadać już od 6000-6500 obrotow. W moim nie opada wogóle aż do 8000 obr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje