Filtr stożkowy – pytania i odpowiedzi
ja mam u siebie wkład pipercrossa z trochę przerobiony ori łapaczem powietrza i jest ciut lepiej tak mi sie wydaje
-
Pyton162
Lukas007 napisał(a):Na inercji razem z wydechem 2.25" wyszło + 15KM a na obciążeniówce + 25KM.
Sam dolot i wydech tyle dał?
Kurde, ja tego swojego złoma to chyba naprawdę muszę na żyletki pociąć

- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Mhm, czyli problem rozwiązany xD Karbon nie będzie sie grzał a stożek poprawi prace silnika. Rozmawiałem przed chwilą z ojcem na temat (mechanik/lakiernik z własną firmą i wieloletnim stażem ) puszczenia rury dolotowej "dołem", powiedział, że to nie jest zbyt dobry pomysł i on raczej by w ten sposób nie kombinował a jeżeli chodzi o seryjny dolot powietrza to mówi, że przypadkiem może mieć zbyt małą przepustowość wiec chyba zdecyduję się na wymontowanie starego dolotu i puszczenie tym torem rury o większym przekroju.
PS: warto kupic ?
http://allegro.pl/item887956838_filtr_s ... 200km.html
PS2: Jacek ja na Twoim miejscu bym zmienił ten dolot bo na 100 % podczas deszczu ciągnie Ci do rury wode, nie życzę Ci tego ale to może sie źle skończyć ...
PS: warto kupic ?

PS2: Jacek ja na Twoim miejscu bym zmienił ten dolot bo na 100 % podczas deszczu ciągnie Ci do rury wode, nie życzę Ci tego ale to może sie źle skończyć ...
Ostatnio edytowano 23 sty 2010, 19:54 przez wujekkuna, łącznie edytowano 1 raz
Jacek176 ... mówisz jakbyś nie czytał mojego tematu. Chyba nie zamierzasz zacząc kolejnej dyskusji o słuszności modyfikacji w moim aucie
wujekkuna... rura z dołu to najlepsze wyjście. Fabryczny dolot jest zdecydowanie za mało wydajny. Ten airbox Simota to nic innego jak zwykły filtr stożkowy w obudowie. Efektu doładowania dynamicznego na nim raczej nie uzyskasz, bynajmniej nie takiego jak w przypadku BMC CDA. Jeżeli już serio chcesz zrobic dobry dolot w aucie to za 600zł mogę Ci mojego CDA sprzedac.
wujekkuna... rura z dołu to najlepsze wyjście. Fabryczny dolot jest zdecydowanie za mało wydajny. Ten airbox Simota to nic innego jak zwykły filtr stożkowy w obudowie. Efektu doładowania dynamicznego na nim raczej nie uzyskasz, bynajmniej nie takiego jak w przypadku BMC CDA. Jeżeli już serio chcesz zrobic dobry dolot w aucie to za 600zł mogę Ci mojego CDA sprzedac.
Lukas007 napisał(a):Jacek176 ... mówisz jakbyś nie czytał mojego tematu.
Wygląda na to, że chyba nie dokładnie go przejrzałem bo wydawało mi się, że więcej rzeczy niż tylko dolot i wydech wpłynęło na taki przyrost mocy.
Lukas007 napisał(a):Chyba nie zamierzasz zacząc kolejnej dyskusji o słuszności modyfikacji w moim aucie
A to już kiedyś zacząłem jakąś dyskusję?
Sorry za OT.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
jakas na pewno.np o swoim aucie w swoim watku
nie pij juz wiecej 

Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Obaj przestancie pic
Dyskusji i tłumaczenia było w moim tamacie za dużo jak na jedną karierę jednego człowieka, na jednym forum – wystarczy. Są wykresy, są filmy ... jak ktoś się wysili to wszystko sobie znajdzie. Nie bierz tego Jacku osobiście, po prostu nie chcę zaczynac kolejnej jałowej kłótni kto ma więcej i dlaczego.
Pozdrawiam
Lukas

Dyskusji i tłumaczenia było w moim tamacie za dużo jak na jedną karierę jednego człowieka, na jednym forum – wystarczy. Są wykresy, są filmy ... jak ktoś się wysili to wszystko sobie znajdzie. Nie bierz tego Jacku osobiście, po prostu nie chcę zaczynac kolejnej jałowej kłótni kto ma więcej i dlaczego.
Pozdrawiam
Lukas
wujekkuna... rura z dołu to najlepsze wyjście. Fabryczny dolot jest zdecydowanie za mało wydajny. Ten airbox Simota to nic innego jak zwykły filtr stożkowy w obudowie. Efektu doładowania dynamicznego na nim raczej nie uzyskasz, bynajmniej nie takiego jak w przypadku BMC CDA. Jeżeli już serio chcesz zrobic dobry dolot w aucie to za 600zł mogę Ci mojego CDA sprzedac.
heh niestety nie kupie go od Ciebie bo nie chce robić moim xedosie tak poważnych modyfikacji. Kupi się Galanta w 2.5 V6 to wtedy bedzie sie inwestowało :p Poki co chce tylko lekko polepszyc dynamike i dzwiek silnika, nie mam w palnach scigac sie na 1/4 xD
heh niestety nie kupie go od Ciebie bo nie chce robić moim xedosie tak poważnych modyfikacji. Kupi się Galanta w 2.5 V6 to wtedy bedzie sie inwestowało :p Poki co chce tylko lekko polepszyc dynamike i dzwiek silnika, nie mam w palnach scigac sie na 1/4 xD
wujekkuna napisał(a):Ten airbox Simota to nic innego jak zwykły filtr stożkowy w obudowie.
kilka dni temu takowy zamontowałem + otwór w zderzaku do łapania zimnego powietrza
wcześniej miałem zwykły stożek, na którego podczas załączania wentylatora z pewnością ładowała się kupa gorącego powietrza. Po zamontowaniu moja subiektywna z pewnością po części ocena: lepsza reakcja na wciśniecie gazu, a z minusów to że ten w obudowie mniej "ryczy".
wujekkuna napisał(a):Kupi się Galanta w 2.5 V6 to wtedy bedzie sie inwestowało :p
dzisiaj z takim się trochę próbowałem, bo byłem ciekaw... I powiem że albo tamten kierownik słaby albo mój KF w 323F daje radę, bo spod świateł lekko wygrałem, potem na elastycznosci również " został".
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Inwestowac w 2.5 V6 Galanta ... moim zdaniem zdrowy KF na zrobionym dolocie który trzyma okolice 140KM objedzie go bez problemu. Musisz także zdac sobie sprawę, że nie da się tanio podnieśc sobie mocy w aucie o 10 czy 15KM. Tuning kosztuje, a jeżeli już odstawiac rzeźbę, to lepiej nie robic nic, no może poza sportową wkładką w oryginalną puszkę. Możesz także zrobic CAI (doskonale rozwiązał to Adaś w swojej BA), ale to również koszty rzędu 300-400zł (zależnie od filtra). No i jest to zdecydowanie bardziej pracochłonne niż system z airbox'em. No, ale decyzja należy do Ciebie.
Pozdrawiam
Lukas
Pozdrawiam
Lukas
Lukas007 napisał(a):Musisz także zdac sobie sprawę, że nie da się tanio podnieśc sobie mocy w aucie o 10 czy 15KM. Tuning kosztuje
amen
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
ee tam gadacie w hondach np 1.5 seia 101km wymiana wydechu kompletnego plus dolot daje zazwyczaj 14 – 15km na plus, do tego skrzynia od d13b i juz taki cif gania zdrowo a koszta rzędu 1- 1,2 tys zl
kolektor 300zl , reszta wydechu z jakims badziewnym tłumikiem 500zl , dolot 250 plus skrzynia z rozbitka 200zl
jak w hondzie sie da to i w maździe tez
kolektor 300zl , reszta wydechu z jakims badziewnym tłumikiem 500zl , dolot 250 plus skrzynia z rozbitka 200zl
jak w hondzie sie da to i w maździe tez
-
Pyton162
wymiana wydechu kompletnego plus dolot daje zazwyczaj 14 – 15km na plus
jak w hondzie sie da to i w maździe tez
Oczywiście, że da się. U mnie dało to 15KM (nie liczę tego wyniku z obciążeniówki).
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
No tak tylko że to do Hondy.
Także takie stwierdzenie:
jest wogóle bez sensu.
Niech ktoś mi znajdzie kolektor wydechowy do mojej Mazdy za chociażby 500PLN.
Także takie stwierdzenie:
Pyton162 napisał(a):jak w hondzie sie da to i w maździe tez
jest wogóle bez sensu.
Niech ktoś mi znajdzie kolektor wydechowy do mojej Mazdy za chociażby 500PLN.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacek176 napisał(a):Niech ktoś mi znajdzie kolektor wydechowy do mojej Mazdy za chociażby 500PLN.
niestety nie ma.... i to jest wielki ból
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Najlepszą opcją podniesienia mocy jest swap
Tak jak zaproponowałem jackkpl tak zaproponuje tobie
Kolekotr Wydechowy z Escorta RS-a + flansza pod mazde i jest. koszt ok. 400zł
Jacek176 napisał(a):Niech ktoś mi znajdzie kolektor wydechowy do mojej Mazdy za chociażby 500PLN.
Tak jak zaproponowałem jackkpl tak zaproponuje tobie
Kolekotr Wydechowy z Escorta RS-a + flansza pod mazde i jest. koszt ok. 400zł
- Od: 5 paź 2007, 21:14
- Posty: 1091
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323 BF GTX
jacek kolektor do hondy
http://moto.allegro.pl/item887117072_ko ... x_jdm.html
metr bierzacy 2 calowej rury z kwasowy nie kosztuje majatku , plus koles spawacz i koncowy ala mugen za 200zl i masz wydech zrobiony
koles tak robil w hondzie kolektor dedykowany plus rury 2 calowe i na końcu jakies badziewie
pojechal na hamownie przed montażem wydechu i dolotu , dzien później pojechał z założonymi częściami na ta sama hamownie i wyplulo plus 16km

metr bierzacy 2 calowej rury z kwasowy nie kosztuje majatku , plus koles spawacz i koncowy ala mugen za 200zl i masz wydech zrobiony
koles tak robil w hondzie kolektor dedykowany plus rury 2 calowe i na końcu jakies badziewie
pojechal na hamownie przed montażem wydechu i dolotu , dzien później pojechał z założonymi częściami na ta sama hamownie i wyplulo plus 16km
-
Pyton162
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje