Jak podnieść moment i moc w silniku RF2A?

Postprzez boczek86 » 17 sty 2012, 10:18

jak dla mnie na chlopski rozum jak podnosisz cisnienie doladowania prawie dwa razy to czy IC przydal by sie wiekszy ?? no chyba tak :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Riki » 17 sty 2012, 10:50

Neonixos666 napisał(a):Panowie jak myślicie czy seryjny IC w RF4F daje jeszcze radę przy doładowaniu 1.3 bar? bo nie wiem czy jest korkiem w układzie czy nie.


Fabryczny... nie ma mowy :|

Kolega Pinky ma 323F 2.0 turbo... coś kiedyś mówił ze od saaba 9,3 T pasuje ic bez wiekszych przeróbek – moze popatrz na alledrogo za fotami.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 17 sty 2012, 12:08

po głowie chodzi mi IC z jednostronnym wlotem i wylotem bo tylko takie wchodzą w grę przy ditd do tego w BJ wiatrak zachodzi na IC więc przydało by się jakoś inaczej to zrobić, aby więcej miejsca było. Do tego rurę do kolektora z 626 żeby czujnik temperatury przełożyć i wężyk do boost sensora, a marzy mi się coś takiego FMIC
http://www.fmic.pl/turbo/180ic1.JPG
tylko nie wiem czy nie będzie za duży no i mocowania dorobić będzie trzeba. Ewentualnie taki
http://img03.allegroimg.pl/photos/orygi ... 2038503075
z partnera/ berlingo
Jak bym już zakładał to w poziomie żeby miał dobre chodzenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez alk80 » 17 sty 2012, 20:48

wg mnie da radę, słabą stroną dolotu jest dość długi układ dolotowy i słabe "przewietrzanie" IC
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez vBart » 14 mar 2012, 01:13

Panowie sorki za OT ale dawno mnie nie było na forum i chciałbym tylko wiedzieć czy w sprawie podkładek pod westegate coś się zmieniło? Strasznie dużo wątków powstało i jest sporo do poczytania. Pewnie jakieś nowe teorie też się pojawiły... może już nie 3mm a 2 lub 4 najlepiej dawać? Pojeździłem na opornikach kilka miesięcy i chyba te podkładki sobie wstawię. Tak dla pewności pytam?
Pozdrawiam.
B.
Mazda 626 Excl, 2.0 Diesel, 2000r. Black
Początkujący
 
Od: 16 sty 2011, 23:21
Posty: 18 (1/0)
Skąd: Irlandia
Auto: Mazda 626, Mazda 3, Mazda 6 2,2l Skyactiv 2015

Postprzez alk80 » 14 mar 2012, 10:14

moja opinia jest taka:
– 3mm (max 4mm) jeśli jeździsz krótkie odcinki na zimnym silniku, lub jeśli jeździsz dynamicznie
– można dać 5mm jeśli jeździsz na ciepłym silniku rozsądnie

ja mam 4,5mm, u mnie jazda wygląda bardzo mieszanie, ale na zimnym silniku jadę spokojnie, jak się zagrzeje czasem daję w palnik, oporniki mam na przełączniku i normalnie mam wyłączone, ale jeździ się dużo lepiej z włączonymi, przełączam w czasie jazdy
dla mnie ważne, że żoneczka sobie chwali te mody i często korzysta z przełącznika :D
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez YgooR » 14 mar 2012, 13:48

Pewnie się powtarzam, ale zalecany wskaźnik doładowania.
Da Ci kontrolę nad turbiną, a na zimnym silniku będziesz wiedział jak mocno możesz deptać żeby doładowanie było niskie.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 14 mar 2012, 21:24

YgooR napisał(a): będziesz wiedział jak mocno możesz deptać żeby doładowanie było niskie.


dokładnie, bo możesz na wysokie obroty samego silnika nie wkręcać ale turbo może mieć spore. Ja na zimnym nie przekraczam 0,5 bar. Do 2 tyś obrotów możesz jechać na 0,5 ale również na 1 bar da się tak że polecam wskaźnik, również pomaga on zmniejszyć spalanie bo widzimy ile powietrza wtłaczamy do silnika a jak wiadomo im mniej powietrza tym mniej paliwa ;) i od razu prawa noga delikatniej naciska na gaz :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez vBart » 15 mar 2012, 00:32

Ok. Dzięki. Swoją drogą zawsze myślałem, że zależność jest odwrotna – im więcej paliwa tym więcej powietrza.
Mazda 626 Excl, 2.0 Diesel, 2000r. Black
Początkujący
 
Od: 16 sty 2011, 23:21
Posty: 18 (1/0)
Skąd: Irlandia
Auto: Mazda 626, Mazda 3, Mazda 6 2,2l Skyactiv 2015

Postprzez marcys45 » 20 maja 2012, 11:00

Mam jedno pytanie co do podkładek pod WG jeżeli dam dystans 7mm czy nie będzie za duży i nic złego się nie stanie
Początkujący
 
Od: 4 sty 2010, 21:22
Posty: 22
Skąd: otwock
Auto: mazda 626 kombi 2.0 ditd 99r.

Postprzez alk80 » 20 maja 2012, 11:06

są przypadki że przy 5mm doładuje zbyt mocno i silnik przełącza się w tryb awaryjny
ale jak masz już słabe turbo może nie będziesz miał kłopotów
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez pioczel » 20 maja 2012, 11:32

alk80 napisał(a):moja opinia jest taka:
– 3mm (max 4mm) jeśli jeździsz krótkie odcinki na zimnym silniku, lub jeśli jeździsz dynamicznie
– można dać 5mm jeśli jeździsz na ciepłym silniku rozsądnie

ja mam 4,5mm, u mnie jazda wygląda bardzo mieszanie, ale na zimnym silniku jadę spokojnie, jak się zagrzeje czasem daję w palnik, oporniki mam na przełączniku i normalnie mam wyłączone, ale jeździ się dużo lepiej z włączonymi, przełączam w czasie jazdy
dla mnie ważne, że żoneczka sobie chwali te mody i często korzysta z przełącznika :D


@alk czy mógłbyś dać fotkę jak ta podkładka jest zamontowana?kiedyś szukałem miejsca jak to założyć i jakoś nie znalazłem-oczywiście mam RF2A-1999 rok,GF
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez alk80 » 20 maja 2012, 14:47

pioczel poszło info na pw
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez marcys45 » 20 maja 2012, 18:50

Właśnie włożyłem dwie nakrętki o grubości 7mm. pod WG i przejechłem się jest naprawdę dobrze teraz do setki szybko dochodzi nie wiem w jakim czasie bo nie mierzyłem ale czuje po przyspieszeniu <spoko>
Początkujący
 
Od: 4 sty 2010, 21:22
Posty: 22
Skąd: otwock
Auto: mazda 626 kombi 2.0 ditd 99r.

Postprzez alk80 » 20 maja 2012, 19:22

to że będziesz zadowolony było raczej pewne :)

tylko się nie zdziw jak ci podczas wyprzedzania spuchnie ICek albo silnik nagle przełączy się w tryb awaryjny a na liczniku zacznie świecić kontrolka :P
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez marcys45 » 20 maja 2012, 19:34

moja madzia ma już dobrze ponad 300 000km. więc turbawka jest dużo słabsza także raczej nie dojdzie do ekscesów
Początkujący
 
Od: 4 sty 2010, 21:22
Posty: 22
Skąd: otwock
Auto: mazda 626 kombi 2.0 ditd 99r.

Postprzez alk80 » 20 maja 2012, 19:41

może turbina nie jest słabsza a raczej pompa wtryskowa nie daje już takiego ciśnienia jak powinna
ale na ten temat to Riki może się wypowie, bo na pewno wie ode mnie więcej
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez tadziol » 20 maja 2012, 20:42

do tego dołóż kondycję wtrysków.... :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez marcys45 » 21 maja 2012, 19:38

to znaczy że......
Początkujący
 
Od: 4 sty 2010, 21:22
Posty: 22
Skąd: otwock
Auto: mazda 626 kombi 2.0 ditd 99r.

Postprzez pioczel » 21 maja 2012, 19:46

dzięki pomocy alk80 założyłem dziś podkładki 4 mm(nakrętki m6) różnicy podczas jazdy nie odczułem jedynie słychać teraz gwizd turba i nie puszcza dymka podczas gazowania na jałowym ,dopiero jak tak ponad 4 to widać dymek
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje