Jak podnieść moment i moc w silniku RF2A?
jak dla mnie na chlopski rozum jak podnosisz cisnienie doladowania prawie dwa razy to czy IC przydal by sie wiekszy
no chyba tak 
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
Neonixos666 napisał(a):Panowie jak myślicie czy seryjny IC w RF4F daje jeszcze radę przy doładowaniu 1.3 bar? bo nie wiem czy jest korkiem w układzie czy nie.
Fabryczny... nie ma mowy
Kolega Pinky ma 323F 2.0 turbo... coś kiedyś mówił ze od saaba 9,3 T pasuje ic bez wiekszych przeróbek – moze popatrz na alledrogo za fotami.
po głowie chodzi mi IC z jednostronnym wlotem i wylotem bo tylko takie wchodzą w grę przy ditd do tego w BJ wiatrak zachodzi na IC więc przydało by się jakoś inaczej to zrobić, aby więcej miejsca było. Do tego rurę do kolektora z 626 żeby czujnik temperatury przełożyć i wężyk do boost sensora, a marzy mi się coś takiego FMIC
http://www.fmic.pl/turbo/180ic1.JPG
tylko nie wiem czy nie będzie za duży no i mocowania dorobić będzie trzeba. Ewentualnie taki
http://img03.allegroimg.pl/photos/orygi ... 2038503075
z partnera/ berlingo
Jak bym już zakładał to w poziomie żeby miał dobre chodzenie.
http://www.fmic.pl/turbo/180ic1.JPG
tylko nie wiem czy nie będzie za duży no i mocowania dorobić będzie trzeba. Ewentualnie taki
http://img03.allegroimg.pl/photos/orygi ... 2038503075
z partnera/ berlingo
Jak bym już zakładał to w poziomie żeby miał dobre chodzenie.
wg mnie da radę, słabą stroną dolotu jest dość długi układ dolotowy i słabe "przewietrzanie" IC
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Panowie sorki za OT ale dawno mnie nie było na forum i chciałbym tylko wiedzieć czy w sprawie podkładek pod westegate coś się zmieniło? Strasznie dużo wątków powstało i jest sporo do poczytania. Pewnie jakieś nowe teorie też się pojawiły... może już nie 3mm a 2 lub 4 najlepiej dawać? Pojeździłem na opornikach kilka miesięcy i chyba te podkładki sobie wstawię. Tak dla pewności pytam?
Pozdrawiam.
B.
Pozdrawiam.
B.
Mazda 626 Excl, 2.0 Diesel, 2000r. Black
moja opinia jest taka:
– 3mm (max 4mm) jeśli jeździsz krótkie odcinki na zimnym silniku, lub jeśli jeździsz dynamicznie
– można dać 5mm jeśli jeździsz na ciepłym silniku rozsądnie
ja mam 4,5mm, u mnie jazda wygląda bardzo mieszanie, ale na zimnym silniku jadę spokojnie, jak się zagrzeje czasem daję w palnik, oporniki mam na przełączniku i normalnie mam wyłączone, ale jeździ się dużo lepiej z włączonymi, przełączam w czasie jazdy
dla mnie ważne, że żoneczka sobie chwali te mody i często korzysta z przełącznika
– 3mm (max 4mm) jeśli jeździsz krótkie odcinki na zimnym silniku, lub jeśli jeździsz dynamicznie
– można dać 5mm jeśli jeździsz na ciepłym silniku rozsądnie
ja mam 4,5mm, u mnie jazda wygląda bardzo mieszanie, ale na zimnym silniku jadę spokojnie, jak się zagrzeje czasem daję w palnik, oporniki mam na przełączniku i normalnie mam wyłączone, ale jeździ się dużo lepiej z włączonymi, przełączam w czasie jazdy
dla mnie ważne, że żoneczka sobie chwali te mody i często korzysta z przełącznika
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Pewnie się powtarzam, ale zalecany wskaźnik doładowania.
Da Ci kontrolę nad turbiną, a na zimnym silniku będziesz wiedział jak mocno możesz deptać żeby doładowanie było niskie.
Pozdrawiam.
Da Ci kontrolę nad turbiną, a na zimnym silniku będziesz wiedział jak mocno możesz deptać żeby doładowanie było niskie.
Pozdrawiam.
YgooR napisał(a): będziesz wiedział jak mocno możesz deptać żeby doładowanie było niskie.
dokładnie, bo możesz na wysokie obroty samego silnika nie wkręcać ale turbo może mieć spore. Ja na zimnym nie przekraczam 0,5 bar. Do 2 tyś obrotów możesz jechać na 0,5 ale również na 1 bar da się tak że polecam wskaźnik, również pomaga on zmniejszyć spalanie bo widzimy ile powietrza wtłaczamy do silnika a jak wiadomo im mniej powietrza tym mniej paliwa
są przypadki że przy 5mm doładuje zbyt mocno i silnik przełącza się w tryb awaryjny
ale jak masz już słabe turbo może nie będziesz miał kłopotów
ale jak masz już słabe turbo może nie będziesz miał kłopotów
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
alk80 napisał(a):moja opinia jest taka:
– 3mm (max 4mm) jeśli jeździsz krótkie odcinki na zimnym silniku, lub jeśli jeździsz dynamicznie
– można dać 5mm jeśli jeździsz na ciepłym silniku rozsądnie
ja mam 4,5mm, u mnie jazda wygląda bardzo mieszanie, ale na zimnym silniku jadę spokojnie, jak się zagrzeje czasem daję w palnik, oporniki mam na przełączniku i normalnie mam wyłączone, ale jeździ się dużo lepiej z włączonymi, przełączam w czasie jazdy
dla mnie ważne, że żoneczka sobie chwali te mody i często korzysta z przełącznika
@alk czy mógłbyś dać fotkę jak ta podkładka jest zamontowana?kiedyś szukałem miejsca jak to założyć i jakoś nie znalazłem-oczywiście mam RF2A-1999 rok,GF
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
to że będziesz zadowolony było raczej pewne
tylko się nie zdziw jak ci podczas wyprzedzania spuchnie ICek albo silnik nagle przełączy się w tryb awaryjny a na liczniku zacznie świecić kontrolka
tylko się nie zdziw jak ci podczas wyprzedzania spuchnie ICek albo silnik nagle przełączy się w tryb awaryjny a na liczniku zacznie świecić kontrolka
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
może turbina nie jest słabsza a raczej pompa wtryskowa nie daje już takiego ciśnienia jak powinna
ale na ten temat to Riki może się wypowie, bo na pewno wie ode mnie więcej
ale na ten temat to Riki może się wypowie, bo na pewno wie ode mnie więcej
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
dzięki pomocy alk80 założyłem dziś podkładki 4 mm(nakrętki m6) różnicy podczas jazdy nie odczułem jedynie słychać teraz gwizd turba i nie puszcza dymka podczas gazowania na jałowym ,dopiero jak tak ponad 4 to widać dymek
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje