Swap hamulców: Mazda6 –> MX-6, 626

Postprzez DamianMX6 » 20 lut 2011, 01:03

Hazu napisał(a):
DamianMX6 napisał(a):Ta dyskusja nie ma sensu i tylko zaśmieca temat


Może czas najwyższy zweryfikować czy istotnie droga hamowania się skraca na hamulcach z M6 czy też poprawa hamulców jest to tylko subiektywna opinia w oparciu o i siłę jaką trzeba przyciskać pedał hamulca.


Ja to zweryfikowałem już dawno, dopiero potem pisałem swoje opinie na ten temat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez pawelc » 20 lut 2011, 21:23

To może ja Was pogodzę ;) -mam dwie mx-6 a nawet 3 do porównań i tak w jednej komplet oryginalnych tarcz od M6 na oryginalnej pompie i serwie w drugiej oryginalna średnica –> tarcze zimermann i mikoda na tyle w trzeciej też od mazdy 6 zestaw + pompa od GF-ki i serwo większe takie jak w automatach występowało i tak hamowanie odczuwalne jest mniej-więcej jednakowe we wszystkich trzech nie zauważyłem jakiś większych odczuwalnych różnic podczas normalnego użytkowania, ale po zagrzaniu hamulców te od mazdy 6 dalej hamują ,znacznie gorzej wypadają oryginalne a czym większa prędkość tym gorzej i bardzo łatwo je zagotować ,dlatego dla samej poprawy pracy hamulców nagrzanych warto wymienić na te od mazdy 6 .Pewnie dla tych co zauważają kolosalną różnice między oryginałem a tymi od mazdy 6 problem leży w zaniedbanych zaciskach ,kijowych tarczach i klockach ,innego wytłumaczenia nie ma
Aha to moje subiektywne odczucia bez jakichkolwiek pomiarów :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez bazyl wspaniały » 22 lut 2011, 00:22

No i w zasadzie masz rację.
Robiłem testy na swojej (ori hamulce miałem bardzo zadbane. Zero zapieczeń, rdzy czy innych wytartych klocków). W codziennej jeździe jedyna różnica to łagodniej reagujący zestaw z M6, co w zasadzie nie miało znaczenia. Tak jak piszesz, różnice wychodziły przy solidnym zagrzaniu hamólców. Żonie kiedyś pokazywałem jak (nie) działają ori.
trzykrotnie rozpędziłem maździnę do 100kilkudziesięciu km/h i ostro hamowałem. Za trzecim razem ABS nawet się nie włączył, a auto jechało, jechało... w smrodzie palonych klocków. Tak naprawdę ja wymieniałem z ciekawości i aby w feldze więcej żeliwa było ;)
Kto nie musi i nie potrzebuje to szkoda dla niego fatygi :)
Ale poza tym wiadomo -lepsze hamulce nie wiadomo kiedy się przydadzą :)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Majki88 » 4 mar 2011, 01:18

takie małe info
Dziś przymierzałem do BA V6 zaciski od mx-6 na tył i niestety nie pasują
tzn rozstaw śrub w jarzmie mx6 jest o kilka mm większy niż w BA więc może być podobnie przy heblach z M6
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez bazyl wspaniały » 4 mar 2011, 21:05

Majki88 napisał(a):takie małe info
Dziś przymierzałem do BA V6 zaciski od mx-6 na tył i niestety nie pasują
tzn rozstaw śrub w jarzmie mx6 jest o kilka mm większy niż w BA więc może być podobnie przy heblach z M6

Coś mi się kojaży, że BA 1.5 ma inne hamulce niż 20. Prawie napewno przednie się różnią. Tył może także.
Sprawdź jaki kod w sklepach mają klocki na tył do Twojej i do BA20. Będziesz wiedział czy są takie same czy nie.
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez hopek » 4 mar 2011, 23:01

Bazyl, dobrze ci sie kojarzy bo w z5 sa bębny z tyłu ale...
Majki88 napisał(a):
Dziś przymierzałem do BA V6 zaciski ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez Majki88 » 4 mar 2011, 23:19

Panowie spokojnie mówię o BA z 2.0 V6 i do niej przymierzałem, a nie do Z5

Hopek dobrze mówi w Z5 są na tyle bębny, a w V tarcze
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez MariuS » 4 mar 2011, 23:21

no właśnie zaciski tylne a raczej jarzmo z mx-6/626 do 323F KF nie pasują. dla porównania 323F ma 251mm a mx-6/626 261mm. Nie wiem jaki rozstaw ma z tyłu M6 dlatego na tyle zostawiłem ori zaciski z 323F KFa na przodzie są zaciski z M6
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez xXx » 5 mar 2011, 07:51

Każdy kto od tej pory napisze, że mniejsze tarcze hamulcowe wykonane z tego samego materiału są lepsze od większych jest idiotą...



Kto porównuje działanie hamulców tylko pod kątem użyteczności w codziennym użytkowaniu ?


Na prawidłową ocenę działania systemu hamulcowego składa się kilka czynników m.in:


– Droga hamowania jaką samochód musi pokonać od momentu użycia hamulca zasadniczego do całkowitego zatrzymania

– Podatność na przegrzanie w przypadku hamowania pod dużym obciążeniem

– Podatność na przegrzanie w przypadku hamowania przy dużych prędkościach

– Siła nacisku na pedał jaką należy przyłożyć, aby układ hamulcowy zadziałał w pełni.


To jest kilka czynników na podstawie których można określić który z układów hamulcowych jest lepszy.

Osoby, które twierdzą że mniejsze seryjny heble sprawują się identycznie są niestety w błędzie. Porównywanie w zakresie przedziału prędkości od 100-0 km/h też jest nieistotne, ponieważ w testach hamulców poza hamowaniem ze 100km/h, gdzie większość samochodów ma zbliżone wyniki sprawdzana jest też podatność na przegrzanie podczas hamowania z wyższych prędkości. W tym wypadku niestety mała tarcza hamulcowa oraz mały klocek hamulcowy nie są w stanie odprowadzić dodatkowej ilości ciepła ze swojej powierzchni dlatego dochodzi do efektu "palenia".

Mysle, ze tak naprawde niewiele osób które się tutaj wypowiadają miały okazje doświadczyć co się dzieje w przypadku, kiedy samochód podczas próby hamowania z większej prędkości w pewnym momencie zaczyna jechać do przodu.

Kolejna sprawa dotycząca zmniejszenia siły potrzebnej do zablokowania hamulców w przypadku zmiany na większe tarcze i klocki hamulcowe. Czy wiemy może o istnieniu takich systemów jak "Brake Assist" ?

System ten ma za zadanie zmaksymalizować siłę hamowania w przypadku nagłego naciśnięcia na pedał hamulca w sytuacji krytycznej. w 70% przypadków użytkownicy samochodów nie dociskają pedału hamulca do końca w przypadku nagłego hamowania...

Proste pytanie do orędowników seryjnych mazdowskich "małych" tarczek:


"Czy łatwiej jest docisnąć do końca pedał hamulcowych który pracuje delikatniej czy ciężej?"


Na podstawie tego co napisałem wyżej uważam i ogłaszam wszem i wobec iż w 99% przypadków wymiana przedniego zestawu hamulcowego na większy(tarcze oraz klocki) + zaciski jednotłoczkowe o większej powierzchni tłoczka lub wielotłoczkowe przyczynia się do poprawy działania systemu hamulcowego oraz skraca drogę hamowania.


Inna sprawa, że większość osób które zmieniała "Heble" na większe prawdopodobnie jezdzi na 300 letnich śliskich oponach które w momencie zablokowania koła nie są w stanie wytworzyć tarcia potrzebnego do sprawniejszego zatrzymania pojazdu.

Istotnym problemem w Mazdach ze starszych roczników jest sam układ ABS, który niestety działa za wolno co może się przyczyniać do wydłużenia drogi hamowania przy małych prędkościach, kiedy zestaw hamulcowy jest w stanie momentalnie zablokować przednie koła...


Reasumując działanie systemu hamulcowego to nie tylko droga hamowania ze 100km/h o czym musimy pamiętać...

Jedyny minus większych "hebli" który może być dla wielu istotny to większa bezwładność tarcz, która prowadzi do zwiększenia masy koła i obniżenia osiągów samochodu... Tutaj znajdujemy odpowiedź dlaczego hondy przyśpieszają lepiej niż inne samochody o podobnych mocach... Nie licząc wagi samochodu, która ma niebagatelny wpływ na ten fakt zależne jest to właśnie od układu hamulcowego... Hondy przyśpieszają lepiej, ale za to nie hamują wcale... Tarcze małe, zaciski małe, koła zazwyczaj również małe, półosie patyczki...


Pozdrawiam
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez pawelc » 5 mar 2011, 08:26

Oczywista ,oczywistość tak bym skomentował Twój post ;) -seryjne ,sprawne hamulce do normalnej jazdy w zupełności wystarczają -jak się pobawimy autem to seryjne gotują się bardzo szybko ,a te od m6 dalej hamują i ot cała różnica ;) (albo aż) ,a żeby mnie ktoś źle nie zrozumiał ja jestem zwolennikiem tej zmiany bo wiem co to jest brak hamulców przy nagłym hamowaniu ,wiem jak hamulce się gotują i jak autko od 100km/h ma brak hamulców przy kilkakrotnym hamowaniu od 160-180km/h ale jak ktoś piszę że hamulce od m6 w porównaniu do standardowych hamują odczuwalnie mocniej podczas normalnego użytkowania to nie miał sprawnych hamulców oryginalnych -ja o takowe porównanie się pokusiłem bo mam identyczne dwa auta -jedne z oryginalnymi hamulcami a drugimi od m6 i stąd moje wnioski .
Reasumując zmieniajcie hamulce na te od mazdy 6 choćby droga hamowania miała się zmniejszyć o przysłowiowy metr to na prawdę warto ....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez xXx » 5 mar 2011, 08:54

pawelc napisał(a):Oczywista ,oczywistość tak bym skomentował Twój post



Widzisz Pawelc, dla Ciebie może i to jest oczywiste tak jak i dla mnie, ale bierz pod uwage ze jest sobie taki "Hazu" ktory zawsze stara sie isc pod prąd jedynie po to chyba, aby swoją postawą wzbudzić kontrowersje.

Jak w takim razie skomentujesz coś takiego:

Tak jak już pisałem problem jest w tym że oryginalne hamulce szybko się grzeją.
A droga hamowania pozostaje bez zmian.



Wypowiedz Hazu na temat roznicy w działaniu hebli z CA i GG... Każdy normalny człowiek wie, ze nagrzany hebel w przypadku zwykłych tarcz i klocków to gorsze hamowanie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Siw-y » 5 mar 2011, 10:06

Od "szóstki" zdecydowanie mniej się gotują.
Kiedyś mimo sprawnych seryjnych po jednym hamowaniu z około 100km/h sprawność ich znacznie spadała.
A jak zmieniłem na większe to jeszcze nie udało mi się ich zagotować a raz miałem mega ostre hamowanie ze 140, po zatrzymaniu dymu i smrodu wszędzie pełno, ale mimo to hamulce nadal hamowały, dlatego również jestem za zmianą hamulców na większe.



MariuS napisał(a):dla porównania 323F ma 251mm a mx-6/626 261mm

W szóstce 279-280 zależy w jakim katalogu ;)
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez brii » 5 mar 2011, 11:33

Siw-y napisał(a):A jak zmieniłem na większe to jeszcze nie udało mi się ich zagotować

Zapraszam na Wyrazów – bez problemów wyprodukujemy dym z tych hamulców w ciągu 5 minut ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez HKSze » 5 mar 2011, 12:32

oj zagotujesz... <diabełek>
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?


– ..... chłodnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 21:02
Posty: 738
Skąd: Kraków
Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16

Postprzez DamianMX6 » 5 mar 2011, 14:08

pawelc napisał(a): -seryjne ,sprawne hamulce do normalnej jazdy w zupełności wystarczają


Zapominasz że podczas normalnej jazdy też dochodzi czasem do ekstremalnych sytuacji?

Przykładowo. Jadę sobie normalnie autem 90 a nawet 120 km/godz. na trasie, nagle dzieje się na drodze coś co wymaga bardzo gwałtownego hamowania. Pytanie. Czy na heblach z M6 droga hamowania będzie krótsza, czy nie? Moim zdaniem tak. A jeśli tak, to taki swap w ciężkich sytuacjach może oznaczać być na drzewie albo przed nim. Choćby to był 1m to ten jeden metr może okazać się bezcenny. Takie jest moje podejście do wszelkiego rodzaju modyfikacji w aucie i dlatego swap był oczywistą, oczywistością ;), to samo dotyczy opon, zawieszenia itp.

Nie znam osoby która po swapie była by niezadowolona. Moim zdaniem takie heble powinny być w standardzie. Tak jak pisałem wcześniej, wszystkie głosy krytyczne pochodzą od ludzi którzy takich hebli nie mają i szczerze powiedziawszy nie rozumiem tego. Oczywiście każdy robi jak chce, nic na siłę. <ok>

Amen
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez bazyl wspaniały » 5 mar 2011, 14:28

Pisałem już o tym parę razy.
Kiedyś musiałem usprawiedliwić wydatek kilku stówek na kpl hebli od M6 poprzez pokazanie żonie na czym polega różnica. 3x120km/ do 0km/h. Za trzecim razem ABS nawet się nie odezwał bo nie musiał, hamowanie było tak słabe, że nie było blokady kół, a samochód jechał dalej. Może nie jak po lodzie, ale na pewno jak przy chamowaniu na mokry..
Kto może niech zmienia :)
Chyba, że jeździ jak moja żonka, czyli do hamowania wystarczy opór powietrza jaki stawia auto <lol>
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez bazyl wspaniały » 5 mar 2011, 14:33

bazyl wspaniały napisał(a):Pisałem już o tym parę razy.
Kiedyś musiałem usprawiedliwić wydatek kilku stówek na kpl hebli od M6 poprzez pokazanie żonie na czym polega różnica. 3x120km/ do 0km/h. Za trzecim razem ABS nawet się nie odezwał bo nie musiał, hamowanie było tak słabe, że nie było blokady kół, a samochód jechał dalej. Może nie jak po lodzie, ale na pewno jak przy chamowaniu na mokry..
Kto może niech zmienia :)
Chyba, że jeździ jak moja żonka, czyli do hamowania wystarczy opór powietrza jaki stawia auto <lol>


Aha, hantle w 626 czy mx6 to genaracja kiedy te hantle były i tak niezłe. Co do masy rotującej o której wspomniał Patryk, to wystarczy założyć koła do roweru które ważą 20dkg, a później dla porównania koło od ukrainy. Łatwo wtedy zrozumieć o co z tym chodzi kiedy się pedałuje.

Ale nadal uważam, że jeżeli ktoś jeździ np jak ja, to seryjne wystarczą (choć jeśli ma okazję to niech zmienia), bo marne będą szanse na to że kiedykolwiek się mocniej zagrzeją, o paleniu nie wspominając :D ;) pod warunkiem, że są w dobrym stanie, a moje ori w takim stanie były :)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez MariuS » 5 mar 2011, 14:35

xXx prawda, ale jak ktoś ma mając sprawne i poprawnie działające hamulce z ori xedosa i włoży zestaw z m6 w którym zacisk jest w niewiadomym stanie(pozapiekany czy coś) to g*wno mu da ta większa tarcza jak powierzchnia styku będzie niepełna, albo zacisk nie będzie pracował poprawnie.



xXx napisał(a):Proste pytanie do orędowników seryjnych mazdowskich "małych" tarczek:


"Czy łatwiej jest docisnąć do końca pedał hamulcowych który pracuje delikatniej czy ciężej?"


ale to przecież zależy od serwa...
Przydałoby się wydajniejsze serwo po przeszczepie tarczy i zacisków z m6.
wg mnie będąc po SWAP-ie przednich hebli z m6 i regeneracji tylnych ori tarcz wydaje mi się że przydałoby się wydajniejsze serwo, spowodowałoby to większy komfort jazdy, ale myślę ze przyzwyczaić się można

xXx napisał(a):Istotnym problemem w Mazdach ze starszych roczników jest sam układ ABS, który niestety działa za wolno co może się przyczyniać do wydłużenia drogi hamowania przy małych prędkościach, kiedy zestaw hamulcowy jest w stanie momentalnie zablokować przednie koła...


o tak, u mnie przynajmniej da sie to odczuć bardzo mocno, mam porowanie z ABS-ew w Leonie 1gen FR TDI
Ostatnio edytowano 5 mar 2011, 14:38 przez MariuS, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez bazyl wspaniały » 5 mar 2011, 14:37

Dlatego zanim się założy te z M6, dobrze jest je sprawdzić i doprowadzić do ładu. Ładowanie syfu bez sprawdzenia to też nie robota.
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez DamianMX6 » 5 mar 2011, 15:40

MariuS napisał(a):ale to przecież zależy od serwa...


niestety nie masz racji w przypadku swapu z M6 do GE.


MariuS napisał(a):xXx prawda, ale jak ktoś ma mając sprawne i poprawnie działające hamulce z ori xedosa i włoży zestaw z m6 w którym zacisk jest w niewiadomym stanie(pozapiekany czy coś) to g*wno mu da ta większa tarcza jak powierzchnia styku będzie niepełna, albo zacisk nie będzie pracował poprawnie.


jeśli ktoś tak by zrobił to śmiało można nazwać go idiotą i pominąć w dalszych rozważaniach <glupek2>

MariuS napisał(a):spowodowałoby to większy komfort jazdy, ale myślę ze przyzwyczaić się można


nie masz teraz komfortu hamowania w porównaniu do ori ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje