Jak podnieść moment i moc w silniku RF2A?

Postprzez Neonixos666 » 9 gru 2011, 18:01

xANDy napisał(a):Neonixos666 – jeśli masz rzeczywiście 136KM jak w profilu to znaczy, że jest to sporo więcej niż seria – o 1/3 ogólnie mówiąc. Oznacza to, że w Twoim przypadku jak najbardziej prawdziwe jest moje stwierdzenie co do mocy motoru przy pojemności (nie 90/101 a 136 przy zachowaniu tych samych wtrysków i pompy). Czyli potwierdzasz to, co napisałem... :D


Potwierdzone wykresem oraz wynikami na 1/4 :)

Powiem tak , na seryjnych gratach myślę że udało by się wycisnąć 150KM i nie tak dużo pieniędzy trzeba by było włożyć. Jest parę rzeczy które można by było poprawić/ulepszyć ale niestety konstruktorzy nie myśleli nad wyciskaniem mocy z tego motoru tylko aby służył długo i bez problemów przy niskim spalaniu.

Oczywiście są pogłoski że ktoś zrobił ponad 160KM ale niczym nie potwierdzone.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 10 gru 2011, 02:27

Neonixos666 napisał(a):Oczywiście są pogłoski że ktoś zrobił ponad 160KM ale niczym nie potwierdzone.


Chodzi Ci o to auto z tematu o opornikach? :)

Dla mnie – bzdura jakaś...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez YgooR » 10 gru 2011, 03:07

xANDy mam do Ciebie pytanie :)

W poradniku diesla jest napisane:
RF2A 101 KM w 626 (w 323/premacy 90, 101)

Czasami forumowicze posiadający BJ przed fl z silnikiem RF2A myślą że mają 101KM, kiedyś na forum przeczytałem że w BJ RF2A były takie silniki, niestety nie pamiętam kto to napisał.
Czy wiesz coś o takiej mocy w RF2A, bo że RF4F jest 101KM to wiem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez alk80 » 10 gru 2011, 09:57

w 626 RF2A też były 90 i 101KM
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez YgooR » 10 gru 2011, 11:58

alk80 napisał(a):w 626 RF2A też były 90 i 101KM

Tak wiem, ale w przypadku 626 to jest jasne, a w przypadku BJ już nie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 10 gru 2011, 13:53

Riki napisał(a):chodzi Ci o to auto z tematu o opornikach? :)

Dla mnie – bzdura jakaś...


tak o to auto ale dla mnie również nie jest to wiarygodne

Mnie natomiast trapi jedno zasadnicze pytanie, czym się różni RF4F 101 od 110KM?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez alk80 » 10 gru 2011, 14:45

Neonixos666 napisał(a):czym się różni RF4F 101 od 110KM?
ma 9 koni więcej, teoretycznie
mamematyka się kłania ;P
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Neonixos666 » 10 gru 2011, 14:50

alk80 napisał(a):
Neonixos666 napisał(a):czym się różni RF4F 101 od 110KM?
ma 9 koni więcej, teoretycznie
mamematyka się kłania ;P


<lol> no to mnie pojechałeś :P
już chyba wiem o co kaman teraz tylko trzeba dorwać pamięć pompy od wersji 110KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez alk80 » 10 gru 2011, 15:01

Neonixos666 napisał(a):
alk80 napisał(a):
Neonixos666 napisał(a):czym się różni RF4F 101 od 110KM?
ma 9 koni więcej, teoretycznie
mamematyka się kłania ;P


<lol> no to mnie pojechałeś :P
już chyba wiem o co kaman teraz tylko trzeba dorwać pamięć pompy od wersji 110KM
a może wer 110KM ma fabryczny opornik <czarodziej>
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez boczek86 » 10 gru 2011, 15:03

a jak ta pamiec wgrasz ?? czyli ja do mojego 90 koni tez moge wgrac te 110 ?? czy tylko oporniki zostaja ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 10 gru 2011, 15:08

boczek86 napisał(a):a jak ta pamiec wgrasz ?? czyli ja do mojego 90 koni tez moge wgrac te 110 ?? czy tylko oporniki zostaja ??


nic się nie wgrywa tylko zamienia pamięci ale nie wiem czy można je z RF4f dawać do rf2a
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 10 gru 2011, 15:19

to sa te wtyczki co sie temu kolesiowi na forum zapalila i kupil gdzie uzywke ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 10 gru 2011, 15:22

boczek86 napisał(a):to sa te wtyczki co sie temu kolesiowi na forum zapalila i kupil gdzie uzywke ??


tak tylko nie wiem do końca jak z tymi wtyczkami i czy pasuje wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez xANDy » 10 gru 2011, 16:55

Pompy są inne. Romy są inne, inna jest mapa. Nie zamieniajcie romów (flash'a) RF2 na RF4.
Komputery w RF4 101 są inne niż RF4 110 – mają inny program.

Co do mocy RF2 – kiedyś byliśmy przekonani, że w 626 były wyłącznie o mocy 101, a potem się okazało, że (chyba) na Austrię wychodziły tylko w mocy 90KM. Tam nie wolno było więcej.
W BJ'ce ten silnik miał z początku 90 a później 101KM. Kolejny motor RF3/4 miał te same moce – albo 90 albo 101 – tak samo w premacy. Więc tutaj jest zawsze znak zapytania bez odpowiedzi.
Teoretycznie warto by pojechać na jakoś zlot z dziesiątką na grzechotce w ręce i wszystkim wykręcić komputery, spisać numery kompów, parametry z dowodów oraz VINy i z tego wyciągnąć jakieś realne wnioski. A tak bez tego – wracamy do wiedzy z poradnika.

W RF2 nie można wycisnąć 160 koni bez modyfikacji z jednego powodu – czujnik ciśnienia kończy się na 1.2 bara mimo, że turbina jest w stanie wycisnąć sporo więcej. Możliwe, że zmieniając sam sensor i robiąc dodatkowe modyfikacje (i wsadzając turbo od RF5) można coś z tego wyciągnąć ale... kosztem tego, że od dołu będzie tragiczny. Czyli albo nie jedzie, albo problem z trakcją.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez YgooR » 10 gru 2011, 22:11

xANDy napisał(a):Co do mocy RF2

Dzięki :)
W Workshop Manual podany jest max moment dla RF2 90KM od 1600 – 2600 rpm, dla RF2 100KM 1800 – 3000rpm.
Trochę to prymitywne ale zastanawiam się czy odczucia podczas jazdy – słabsze przyśpieszanie po przekroczeniu 2600 lub 3000 rpm – mogą trochę podpowiedzieć jaka jest moc. Pytanie czy przełożenia skrzyni nie będą fałszować odczuć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez marsel » 10 gru 2011, 23:33

panowie chce sie wybrac na hamownie ale nie chce mierzyć serii tylko załadowac opornik (nie wracam do tego chce tylko zbadać bo hamownia tania) i do tego chce dać mbc i wskaźnik
a więc mbc wpinam w przewód od turbo idacy do gruszki... czyli powietrze idzie od turbo do gruszki i w takim kierunku podlaczam mbc wejście (mbc) od turbo, wyjście idzie na gruche i reguluje tak? a gdzie się wpinam zegarem?
lecimy ekipa pewnie przed świętami a jak nie to po, odrazu z wykresu powiedza mi czy to warte świeczki i jak ten zakres obrotów i mocy oraz momentu czy w ogóle sie jakos dobrze na siebie składa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 21:56
Posty: 232
Skąd: Turka
Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato

Postprzez Neonixos666 » 11 gru 2011, 01:14

marsel napisał(a):panowie chce sie wybrac na hamownie ale nie chce mierzyć serii tylko załadowac opornik (nie wracam do tego chce tylko zbadać bo hamownia tania) i do tego chce dać mbc i wskaźnik
a więc mbc wpinam w przewód od turbo idacy do gruszki... czyli powietrze idzie od turbo do gruszki i w takim kierunku podlaczam mbc wejście (mbc) od turbo, wyjście idzie na gruche i reguluje tak? a gdzie się wpinam zegarem?
lecimy ekipa pewnie przed świętami a jak nie to po, odrazu z wykresu powiedza mi czy to warte świeczki i jak ten zakres obrotów i mocy oraz momentu czy w ogóle sie jakos dobrze na siebie składa


zegar wpinasz w przewód od boost sensora.

Samo podniesienie doładowania praktycznie nic nie da, jak nie ruszysz dawki to nawet nie masz co marzyć że moc wzrośnie jakoś odczuwalnie.
Kurde myślałem że RF4F różnią się tylko pamięcią na pompie a tu się okazuję że i kompem. Lipa bo te prawie 10KM przydało by się :P
Co do doładowania to u mnie pompuje 1.3 a chwilowo 1.4 i nic się nie dzieje. W temacie o opornikach chyba coś wyczytałem że do 1.5 można dmuchać a potem przechodzi w trym awaryjny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 11 gru 2011, 13:03

YgooR napisał(a):dla RF2 90KM od 1600 – 2600 rpm,

1800-2600 :P
xANDy napisał(a):Czyli albo nie jedzie, albo problem z trakcją.

Dokładnie. Fabryczne turbo w RF2 nie podoła większemu doładowaniu za sprawą czujnika BS, co nie zmienia faktu, że można ją ustawić tak, że ciąg jest nisko a maksymalna moc – wysoko. Jeździ się od 1500 do 4500, równo i bez kopnięć poza jednym przy 2000rpm gdzie jest wyraźny dodatek mocy i czasem......problem z trakcją :P
Prawda – z Austrii widzę najwięcej T w VINie więc 90KM. Jeździ tak samo :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez YgooR » 11 gru 2011, 13:11

Riki napisał(a):1800-2600

Wiem, wiem :) Jestem na wyjeździe i nie mam dostępu do laptopa więc strzelałem, myślałem że nikt nie zauważy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 17 sty 2012, 01:30

Panowie jak myślicie czy seryjny IC w RF4F daje jeszcze radę przy doładowaniu 1.3 bar? bo nie wiem czy jest korkiem w układzie czy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje