Jak podnieść moment i moc w silniku RF2A?

Postprzez alk80 » 7 gru 2011, 20:46

leniu, wyszukaj sobie, Neonixos już ci podpowiedział czego :P
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Neonixos666 » 7 gru 2011, 20:51

tylko boczek nie mów ze nie znasz słynnego 1.7 isuzu który znany jest ze swojej niezawodności a był montowany w wielu markach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 7 gru 2011, 20:59

niemam pojecia o co chodzi :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 7 gru 2011, 21:04

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 7 gru 2011, 21:11

taki IC by mi wystarczyl ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez malkolm » 7 gru 2011, 22:18

boczek86 napisał(a):taki IC by mi wystarczyl ??

raczej nie, poza tym szkoda tak maski szpecić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Neonixos666 » 7 gru 2011, 22:21

malkolm napisał(a):szkoda tak maski szpecić


z tym się zgadzam bo jak już robić wlot to taki żeby pasował stylistycznie a nie na aby był :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez xANDy » 7 gru 2011, 22:37

Czujnik ciśnienia doładowania nie może być wsadzony bezpośrednio w "otwór" IC – on jest specjalnie połączony rureczką – żeby olej skraplający się w wyniku zmian temperatury w tym miejscu nie zalał samego czujnika.
Rozmiar i umiejscowienie IC jest związane także z ciśnieniem doładowania (w DiTD jest wyjątkowo niskie!), z założoną wydajnością turbiny oraz realną mocą silnika. W tym silniku, gdybyś w ogóle wyjął IC i "spiął wężami", to przy 90 koniach oficjalnych ubyłoby Ci może ze 2 sztuki... W przypadku tego samego motoru i przy 110 koniach (kwestia oprogramowania) różnica byłaby większa.
Im większa moc tym większe znaczenie ma IC. Przy 90 koniach na 2 litrach silnika to najważniejszy jest swobodny przepływ przez IC a nie jego monstrualna wielkość.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Neonixos666 » 7 gru 2011, 22:40

xANDy napisał(a):Czujnik ciśnienia doładowania nie może być wsadzony bezpośrednio w "otwór" IC – on jest specjalnie połączony rureczką – żeby olej skraplający się w wyniku zmian temperatury w tym miejscu nie zalał samego czujnika.
Rozmiar i umiejscowienie IC jest związane także z ciśnieniem doładowania (w DiTD jest wyjątkowo niskie!), z założoną wydajnością turbiny oraz realną mocą silnika. W tym silniku, gdybyś w ogóle wyjął IC i "spiął wężami", to przy 90 koniach oficjalnych ubyłoby Ci może ze 2 sztuki... W przypadku tego samego motoru i przy 110 koniach (kwestia oprogramowania) różnica byłaby większa.
Im większa moc tym większe znaczenie ma IC. Przy 90 koniach na 2 litrach silnika to najważniejszy jest swobodny przepływ przez IC a nie jego monstrualna wielkość.

a myślisz że przy 136KM i 1.3 bar inny IC byłby lepszym rozwiązaniem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 8 gru 2011, 12:43

dzieki XANDY za rady :) to chyba wyciagne stary i go porzadnie wyplukam a ewentualne dziury jak gdzies bede mial to zakleje WILDAUTO ponoc najmocniejszy dwuskladnikowy klej wytrzymuje temperature do 315 stopni i w motocyklach kleja tym bloki silnika wiec niebede wydawal kasy na nowy IC skoro u mnie to i tak bez roznicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez YgooR » 8 gru 2011, 14:30

boczek86 napisał(a):skoro u mnie to i tak bez roznicy

Więc dlaczego producent zastosował IC, zysk minimalny. To samo mógł uzyskać modyfikując oprogramowanie a oszczędziłby na gratach IC.
Moim zdaniem IC pomaga, ale najbardziej przydaje się w gorące dni, wtedy pozwala złapać oddech silnikowi. IMO gdy jest zimno faktycznie większej różnicy nie robi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez xANDy » 8 gru 2011, 15:47

Bo IC pozwala zachować lepszą zgodność z normą emisji spalin.
Poza tym – nie mogliby wpisywać, że to DiTD bo to oficjalna nazwa silnika, który ma bezpośredni wtrysk z turbosprężarką i ICkiem :]
Dla producenta koszt dołożenia IC jest minimalny w porównaniu z tworzeniem nowego oprogramowania, przerabiania czujników itd.

boczek86 – weź wyczyść IC, zaklej nawet poxiliną dziury i po prostu ciesz się dobrym przepływem powietrza.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez alk80 » 8 gru 2011, 15:54

xANDy napisał(a):boczek86 – weź wyczyść IC, zaklej nawet poxiliną dziury i po prostu ciesz się dobrym przepływem powietrza.

Amen, Kapelanie :)
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Neonixos666 » 8 gru 2011, 21:53

Ja bym nie ryzykował stwierdzeniem że IC w serii nie ma dużego znaczenia. Jego brak był by odczuwalny bo dosyć mocno rozgrzane powietrze nie dawało by takiej mocy jaką silnik ma z. Widać to bardzo dobrze w gorące dni gdy poruszamy się dynamicznie uliczkami miasta. IC nie wyrabia w takich warunkach i nie chłodzi w takim stopniu rozgrzanego przez turbo powietrza, w konsekwencji auto jest mułowate strasznie. W trasie nie ma takiego problemu. Wystarczy po jeździe dotknąć rury idącej do IC oraz tej wychodzącej z IC różnica jest wyraźna. Ja dodatkowo mam ją owiniętą żeby od chłodnicy się nie nagrzewała. Inna kwestią jest to że kolektor rozgrzewa się niemiłosiernie :( .

xANDy napisał(a):boczek86 – weź wyczyść IC, zaklej nawet poxiliną dziury i po prostu ciesz się dobrym przepływem powietrza.

<spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez xANDy » 8 gru 2011, 23:20

Ja bym nie ryzykował stwierdzeniem że IC w serii nie ma dużego znaczenia. Jego brak był by odczuwalny bo dosyć mocno rozgrzane powietrze nie dawało by takiej mocy jaką silnik ma z. Widać to bardzo dobrze w gorące dni gdy poruszamy się dynamicznie uliczkami miasta


Silnik spalinowy jest silnikiem także cieplnym. Więc zmiany temperatury i wilgotności na niego też wpływają. Stare maluchy biły rekordy prędkości w porze tuż po zachodzie słońca, gdy zmieniała się gwałtownie wilgotność powietrza. Moją starą mućką pojechałem na przebieżkę (209km/h) właśnie o takiej porze – świadomy wybór.

Różnica w temp. może być wyraźna ale w łącznym rozrachunku – 2 litry i 90 koni – wciąż niewiele się zmieni. Nie jest to sprawa o którą warto kruszyć kopie. Przy większych mocach, większej TURBINIE i dopracowanych dodatkach (np. wyszlifowany kolektor dolotowy, specjalny filtr powietrza...) to rozmiar i pojemność IC stanie się sprawą ważną – a w naszych wersjach mazd – to co jest spokojnie wystarcza.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Neonixos666 » 8 gru 2011, 23:28

xANDy napisał(a):– a w naszych wersjach mazd – to co jest spokojnie wystarcza.


dokładnie

Najlepiej śmigać gdy jest z -5 i suchutko :D

A ja jednak zastanawiam się nad wymianą IC bo niestety przy tym doładowaniu i ostrzejszym traktowaniu w upalne dni IC nie wyrabia :| i zaczyna ostrzej kopcić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 9 gru 2011, 00:15

xANDy napisał(a):Moją starą mućką pojechałem na przebieżkę (209km/h) właśnie o takiej porze – świadomy wybór.


Pamiętam to........... eh. <łezka w oku>

P.S
Wiesz dlaczego.

Neonixos666 napisał(a):Najlepiej śmigać gdy jest z -5 i suchutko


Dokładnie :) choć ja wolę nawet +5 ale kiedy jest nieco poniżej temperatury punktu rosy.
Jako, że GFem nie planuję jeździć w zimę (buu ostatnie jazdy w tym roku) mam opony letnie. Teraz kiedy jest zimno na mokrym nie mam trakcji przy 80km/h na biegu czwartym – temp. otoczenia jest niższa, latem tego problemu nie ma – fakt, dochodzi jeszcze twardsza opona.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 9 gru 2011, 00:43

Riki napisał(a):Teraz kiedy jest zimno na mokrym nie mam trakcji przy 80km/h na biegu czwartym


yyy znaczy gaz w podłogę a obroty rosną? czy przy strzale ze sprzęgła?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 9 gru 2011, 02:15

Neonixos666 napisał(a):czy przy strzale ze sprzęgła?


Nigdy tego nie robię.

Neonixos666 napisał(a):gaz w podłogę



Po prostu. Nie jest to tak spektakularne jak 2 i 40km/h <lol> ale czuć, że koła tracą przyczepność. W GD mam zimówki po jednym sezonie – zupełnie inna jazda i... inny silnik <lol>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xANDy » 9 gru 2011, 11:36

Neonixos666 – jeśli masz rzeczywiście 136KM jak w profilu to znaczy, że jest to sporo więcej niż seria – o 1/3 ogólnie mówiąc. Oznacza to, że w Twoim przypadku jak najbardziej prawdziwe jest moje stwierdzenie co do mocy motoru przy pojemności (nie 90/101 a 136 przy zachowaniu tych samych wtrysków i pompy). Czyli potwierdzasz to, co napisałem... :D
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje