Jak podnieść moment i moc w silniku RF2A?
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
tylko boczek nie mów ze nie znasz słynnego 1.7 isuzu który znany jest ze swojej niezawodności a był montowany w wielu markach.
niemam pojecia o co chodzi 
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
taki IC by mi wystarczyl 
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
malkolm napisał(a):szkoda tak maski szpecić
z tym się zgadzam bo jak już robić wlot to taki żeby pasował stylistycznie a nie na aby był
Czujnik ciśnienia doładowania nie może być wsadzony bezpośrednio w "otwór" IC – on jest specjalnie połączony rureczką – żeby olej skraplający się w wyniku zmian temperatury w tym miejscu nie zalał samego czujnika.
Rozmiar i umiejscowienie IC jest związane także z ciśnieniem doładowania (w DiTD jest wyjątkowo niskie!), z założoną wydajnością turbiny oraz realną mocą silnika. W tym silniku, gdybyś w ogóle wyjął IC i "spiął wężami", to przy 90 koniach oficjalnych ubyłoby Ci może ze 2 sztuki... W przypadku tego samego motoru i przy 110 koniach (kwestia oprogramowania) różnica byłaby większa.
Im większa moc tym większe znaczenie ma IC. Przy 90 koniach na 2 litrach silnika to najważniejszy jest swobodny przepływ przez IC a nie jego monstrualna wielkość.
Rozmiar i umiejscowienie IC jest związane także z ciśnieniem doładowania (w DiTD jest wyjątkowo niskie!), z założoną wydajnością turbiny oraz realną mocą silnika. W tym silniku, gdybyś w ogóle wyjął IC i "spiął wężami", to przy 90 koniach oficjalnych ubyłoby Ci może ze 2 sztuki... W przypadku tego samego motoru i przy 110 koniach (kwestia oprogramowania) różnica byłaby większa.
Im większa moc tym większe znaczenie ma IC. Przy 90 koniach na 2 litrach silnika to najważniejszy jest swobodny przepływ przez IC a nie jego monstrualna wielkość.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):Czujnik ciśnienia doładowania nie może być wsadzony bezpośrednio w "otwór" IC – on jest specjalnie połączony rureczką – żeby olej skraplający się w wyniku zmian temperatury w tym miejscu nie zalał samego czujnika.
Rozmiar i umiejscowienie IC jest związane także z ciśnieniem doładowania (w DiTD jest wyjątkowo niskie!), z założoną wydajnością turbiny oraz realną mocą silnika. W tym silniku, gdybyś w ogóle wyjął IC i "spiął wężami", to przy 90 koniach oficjalnych ubyłoby Ci może ze 2 sztuki... W przypadku tego samego motoru i przy 110 koniach (kwestia oprogramowania) różnica byłaby większa.
Im większa moc tym większe znaczenie ma IC. Przy 90 koniach na 2 litrach silnika to najważniejszy jest swobodny przepływ przez IC a nie jego monstrualna wielkość.
a myślisz że przy 136KM i 1.3 bar inny IC byłby lepszym rozwiązaniem?
dzieki XANDY za rady
to chyba wyciagne stary i go porzadnie wyplukam a ewentualne dziury jak gdzies bede mial to zakleje WILDAUTO ponoc najmocniejszy dwuskladnikowy klej wytrzymuje temperature do 315 stopni i w motocyklach kleja tym bloki silnika wiec niebede wydawal kasy na nowy IC skoro u mnie to i tak bez roznicy.
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
boczek86 napisał(a):skoro u mnie to i tak bez roznicy
Więc dlaczego producent zastosował IC, zysk minimalny. To samo mógł uzyskać modyfikując oprogramowanie a oszczędziłby na gratach IC.
Moim zdaniem IC pomaga, ale najbardziej przydaje się w gorące dni, wtedy pozwala złapać oddech silnikowi. IMO gdy jest zimno faktycznie większej różnicy nie robi.
Bo IC pozwala zachować lepszą zgodność z normą emisji spalin.
Poza tym – nie mogliby wpisywać, że to DiTD bo to oficjalna nazwa silnika, który ma bezpośredni wtrysk z turbosprężarką i ICkiem![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Dla producenta koszt dołożenia IC jest minimalny w porównaniu z tworzeniem nowego oprogramowania, przerabiania czujników itd.
boczek86 – weź wyczyść IC, zaklej nawet poxiliną dziury i po prostu ciesz się dobrym przepływem powietrza.
Poza tym – nie mogliby wpisywać, że to DiTD bo to oficjalna nazwa silnika, który ma bezpośredni wtrysk z turbosprężarką i ICkiem
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Dla producenta koszt dołożenia IC jest minimalny w porównaniu z tworzeniem nowego oprogramowania, przerabiania czujników itd.
boczek86 – weź wyczyść IC, zaklej nawet poxiliną dziury i po prostu ciesz się dobrym przepływem powietrza.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):boczek86 – weź wyczyść IC, zaklej nawet poxiliną dziury i po prostu ciesz się dobrym przepływem powietrza.
Amen, Kapelanie
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Ja bym nie ryzykował stwierdzeniem że IC w serii nie ma dużego znaczenia. Jego brak był by odczuwalny bo dosyć mocno rozgrzane powietrze nie dawało by takiej mocy jaką silnik ma z. Widać to bardzo dobrze w gorące dni gdy poruszamy się dynamicznie uliczkami miasta. IC nie wyrabia w takich warunkach i nie chłodzi w takim stopniu rozgrzanego przez turbo powietrza, w konsekwencji auto jest mułowate strasznie. W trasie nie ma takiego problemu. Wystarczy po jeździe dotknąć rury idącej do IC oraz tej wychodzącej z IC różnica jest wyraźna. Ja dodatkowo mam ją owiniętą żeby od chłodnicy się nie nagrzewała. Inna kwestią jest to że kolektor rozgrzewa się niemiłosiernie
.

xANDy napisał(a):boczek86 – weź wyczyść IC, zaklej nawet poxiliną dziury i po prostu ciesz się dobrym przepływem powietrza.

Ja bym nie ryzykował stwierdzeniem że IC w serii nie ma dużego znaczenia. Jego brak był by odczuwalny bo dosyć mocno rozgrzane powietrze nie dawało by takiej mocy jaką silnik ma z. Widać to bardzo dobrze w gorące dni gdy poruszamy się dynamicznie uliczkami miasta
Silnik spalinowy jest silnikiem także cieplnym. Więc zmiany temperatury i wilgotności na niego też wpływają. Stare maluchy biły rekordy prędkości w porze tuż po zachodzie słońca, gdy zmieniała się gwałtownie wilgotność powietrza. Moją starą mućką pojechałem na przebieżkę (209km/h) właśnie o takiej porze – świadomy wybór.
Różnica w temp. może być wyraźna ale w łącznym rozrachunku – 2 litry i 90 koni – wciąż niewiele się zmieni. Nie jest to sprawa o którą warto kruszyć kopie. Przy większych mocach, większej TURBINIE i dopracowanych dodatkach (np. wyszlifowany kolektor dolotowy, specjalny filtr powietrza...) to rozmiar i pojemność IC stanie się sprawą ważną – a w naszych wersjach mazd – to co jest spokojnie wystarcza.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):– a w naszych wersjach mazd – to co jest spokojnie wystarcza.
dokładnie
Najlepiej śmigać gdy jest z -5 i suchutko
A ja jednak zastanawiam się nad wymianą IC bo niestety przy tym doładowaniu i ostrzejszym traktowaniu w upalne dni IC nie wyrabia
xANDy napisał(a):Moją starą mućką pojechałem na przebieżkę (209km/h) właśnie o takiej porze – świadomy wybór.
Pamiętam to........... eh. <łezka w oku>
P.S
Wiesz dlaczego.
Neonixos666 napisał(a):Najlepiej śmigać gdy jest z -5 i suchutko
Dokładnie
Jako, że GFem nie planuję jeździć w zimę (buu ostatnie jazdy w tym roku) mam opony letnie. Teraz kiedy jest zimno na mokrym nie mam trakcji przy 80km/h na biegu czwartym – temp. otoczenia jest niższa, latem tego problemu nie ma – fakt, dochodzi jeszcze twardsza opona.
Riki napisał(a):Teraz kiedy jest zimno na mokrym nie mam trakcji przy 80km/h na biegu czwartym
yyy znaczy gaz w podłogę a obroty rosną? czy przy strzale ze sprzęgła?
Neonixos666 napisał(a):czy przy strzale ze sprzęgła?
Nigdy tego nie robię.
Neonixos666 napisał(a):gaz w podłogę
Po prostu. Nie jest to tak spektakularne jak 2 i 40km/h


Neonixos666 – jeśli masz rzeczywiście 136KM jak w profilu to znaczy, że jest to sporo więcej niż seria – o 1/3 ogólnie mówiąc. Oznacza to, że w Twoim przypadku jak najbardziej prawdziwe jest moje stwierdzenie co do mocy motoru przy pojemności (nie 90/101 a 136 przy zachowaniu tych samych wtrysków i pompy). Czyli potwierdzasz to, co napisałem... 
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje