Kills on Road & Street
sorry za OT ale kolega mówi że na prostej swoją mazda 626 1.8 90KM wyciąga 230km/h! moim zdaniem tj nie możliwe bo za mało KM! proszę o opinię znawców!
- Od: 7 paź 2007, 22:54
- Posty: 79
- Auto: MAZDA 323F,HONDA CRX
na GPS nie możliwe chyba że z Giewontu, zapytaj jakie ma opony i koła a jak 185/65-14 to 230 jest na 5b przy 6200 obr. (o ile FP ma taką skrzynię jak FS, a gdzieś wyczytałem że ma).
Stała pod ścianą prężąc kakao
oponki ma 14' 195/60 czyli zawyżają o 1.1% czyli jego licznikowe 230 tj 225km/h moim zdaniem to i tak za dużo!
- Od: 7 paź 2007, 22:54
- Posty: 79
- Auto: MAZDA 323F,HONDA CRX
Gibsong napisał(a):na GPS nie możliwe chyba że z Giewontu, zapytaj jakie ma opony i koła a jak 185/65-14 to 230 jest na 5b przy 6200 obr. (o ile FP ma taką skrzynię jak FS, a gdzieś wyczytałem że ma).
Ma prawie taką samą.. tzn, ja wymieniałem skrzynie (myśląc że mam 1,8 i taką zamówiłem) bezproblemu pasowała potem do 2,0.. Nawet na baardzo długoie prostej tyle się nierozbuja.. no chyba że chodzi o jakiś inny silnik
Gibsong napisał(a):przy tych przełożeniach co pisałem i tych kołach 225 kmh wychodzi równo przy 6000 obr na 5biegu, zapytaj do ilu dokręca.
To też niejest takie proste, powyżej pewnych prędkości każde 10km/h kosztuje silnik nieproporcjonalnie więcej niż na niższych prędkościach (opory powietrza itd)
myśle że choćby mu zakręcił i do 12 000 rpm
PS. podobno żeby rozbujać się do 340km/h potrzeba 450KM, żeby polecieć 400km/h motor musi mieć około 1000koni.. tak słyszałem w TopGearze jak odwiedzali laboratoria Bugatti.
O czym my więc mówimy?
- Od: 10 mar 2007, 17:55
- Posty: 574
- Skąd: Pisz
- Auto: 626 GEA 2,0 DOHC
Veyron potrzebuje 450km zeby osiagnac 340 ;] Kazde auto ma inna aerodynamike, np Zonda przy 555km osiaga okolo 345kmh, a murcielago lp640 tylko 339, wiec moc to nie wszystko ;] A wracajac do 230 kmh w 626 to jest fizycznie niemozliwe, chyba ze z giewontu z zaglem.
a co ma za przeproszeniem aerodynamika do prędkości? jeśli mówię że z przełożeń i kół wychodzi że aby jechać realne 230 kmh trzeba na 5b rozbujać silnik do 6000 obr, to jeśli się to komuś uda znaczy jedzie 230 kmh aerodynamika może tylko w tym przeszkadzać nie nie oznacza że np. na hamowni nie udało by sie tego zrobić. Na drodze raczej nie.
Silnik żeby napędzać auto musi pokonywać przeróżne opory np. wewnętrzne tarcie, toczenia kół, aerodynamiczny i poprostu nie wkręci się na 6 tys (chyba że wysprzęglimy lub koła złapią uślizg)
Silnik żeby napędzać auto musi pokonywać przeróżne opory np. wewnętrzne tarcie, toczenia kół, aerodynamiczny i poprostu nie wkręci się na 6 tys (chyba że wysprzęglimy lub koła złapią uślizg)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Gibsong napisał(a):Silnik żeby napędzać auto musi pokonywać przeróżne opory np. wewnętrzne tarcie, toczenia kół, aerodynamiczny i poprostu nie wkręci się na 6 tys (chyba że wysprzęglimy lub koła złapią uślizg)
zależy jaki silnik u mnie Prelce na 5 biegu dokręca się do odcinki czyli 6,8tyś. i mam wtedy jakies 225 km/h
- Od: 24 cze 2006, 14:29
- Posty: 753

NIEMOŻLIWE ŻEBY 90 HP rozbujało się do 230 kmh na godz
max to 180 kmh i to tez przy dobrych wiatrach
Czy uwzględniacie że przekłamanie licznika może być takie duże?
moje a3 1.8T tez idzie do licznikowych 255 co nie znaczy że tyle jest w rzeczywistości...

MX3 1.6 16V B6-ME EC (było)
MX3 1.8 24V6 K8 EC ( było )
Audi A3 1.8T
MX3 1.8 24V6 K8 EC ( było )
Audi A3 1.8T
- Od: 17 lut 2007, 19:36
- Posty: 147
- Skąd: Warszawa
- Auto: A3 1.8T
a co ma za przeproszeniem aerodynamika do prędkości?
Lol sam napisales na koncu co ma aerodynamika do predkosci
mam takie pytanie czy mały słaby samochodzik np. CC 900 który ma relatywnie krótką skrzynię, dajemy mu mocne serce turbo np. 150 KM, dokręca się do odcięcia na 5b i ile jedzie? 200 kmh. Czy znaczące poprawienie aerodynamiki zwiększy jego prędkość maksymalną na odcięciu?
Stała pod ścianą prężąc kakao
yiabol napisał(a):moje a3 1.8T tez idzie do licznikowych 255 co nie znaczy że tyle jest w rzeczywistości...
Ja przy licznikowych 220km/h w Xedosie przy zmienionych kołach ze 195/60/R15 na 205/50/R16 według nawigacji miałem 216km/h
Wydaje mi się, że 4km różnicy przy takiej prędkości jest wartością do zaakceptowania
f*ck
ale chodzi mio to, że prędkość determinują wyłącznie obroty silnika / przełożenia skrzyni i obwód kół. aerodynamika to taki przeszkadzacz który nie pozwala się silnikowi wkręcać dalej.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje