Kills on Road & Street

Postprzez Marek2Mazda323f » 28 sie 2008, 22:31

sorry za OT ale kolega mówi że na prostej swoją mazda 626 1.8 90KM wyciąga 230km/h! moim zdaniem tj nie możliwe bo za mało KM! proszę o opinię znawców!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 22:54
Posty: 79
Auto: MAZDA 323F,HONDA CRX

Postprzez Gib » 28 sie 2008, 22:42

na GPS nie możliwe chyba że z Giewontu, zapytaj jakie ma opony i koła a jak 185/65-14 to 230 jest na 5b przy 6200 obr. (o ile FP ma taką skrzynię jak FS, a gdzieś wyczytałem że ma).
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez 8dyb8 » 28 sie 2008, 22:43

z giewontu moze :) zdrowe KL tyle pojedzie, a taka mazda to z wiatrem w plecy, na 19`` felgach i 30 km prostej moze by dala rade 210 :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 15:26
Posty: 164
Skąd: WWA
Auto: Ford Probe 2.0 // Pralka IV

Postprzez Siw-y » 28 sie 2008, 22:52

ja dziś miałem ustawkę z jakimś prosiakiem z rolowanego od ok 30km/h
przez chwilę (jakieś 100m) byłem jakieś pół długości przed nim <jupi>
a potem jak dał w palnik, i tyle go widziałem <lol>
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Gib » 28 sie 2008, 23:03

gdyby jechało FP FS lub B6 to by wygrało.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Marek2Mazda323f » 28 sie 2008, 23:11

oponki ma 14' 195/60 czyli zawyżają o 1.1% czyli jego licznikowe 230 tj 225km/h moim zdaniem to i tak za dużo!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 22:54
Posty: 79
Auto: MAZDA 323F,HONDA CRX

Postprzez Gib » 28 sie 2008, 23:22

przy tych przełożeniach co pisałem i tych kołach 225 kmh wychodzi równo przy 6000 obr na 5biegu, zapytaj do ilu dokręca.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez 8dyb8 » 29 sie 2008, 08:59

ja watpie zeby nowki sztuki po wyjechaniu z fabryki dawaly rade poleciec 230
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 15:26
Posty: 164
Skąd: WWA
Auto: Ford Probe 2.0 // Pralka IV

Postprzez MadziaForever » 29 sie 2008, 14:15

Gibsong napisał(a):na GPS nie możliwe chyba że z Giewontu, zapytaj jakie ma opony i koła a jak 185/65-14 to 230 jest na 5b przy 6200 obr. (o ile FP ma taką skrzynię jak FS, a gdzieś wyczytałem że ma).


Ma prawie taką samą.. tzn, ja wymieniałem skrzynie (myśląc że mam 1,8 i taką zamówiłem) bezproblemu pasowała potem do 2,0.. Nawet na baardzo długoie prostej tyle się nierozbuja.. no chyba że chodzi o jakiś inny silnik
Gibsong napisał(a):przy tych przełożeniach co pisałem i tych kołach 225 kmh wychodzi równo przy 6000 obr na 5biegu, zapytaj do ilu dokręca.

To też niejest takie proste, powyżej pewnych prędkości każde 10km/h kosztuje silnik nieproporcjonalnie więcej niż na niższych prędkościach (opory powietrza itd)
myśle że choćby mu zakręcił i do 12 000 rpm ;) to niewystarczy.

PS. podobno żeby rozbujać się do 340km/h potrzeba 450KM, żeby polecieć 400km/h motor musi mieć około 1000koni.. tak słyszałem w TopGearze jak odwiedzali laboratoria Bugatti.
O czym my więc mówimy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez Bartg » 29 sie 2008, 15:27

Veyron potrzebuje 450km zeby osiagnac 340 ;] Kazde auto ma inna aerodynamike, np Zonda przy 555km osiaga okolo 345kmh, a murcielago lp640 tylko 339, wiec moc to nie wszystko ;] A wracajac do 230 kmh w 626 to jest fizycznie niemozliwe, chyba ze z giewontu z zaglem.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Gib » 29 sie 2008, 18:59

a co ma za przeproszeniem aerodynamika do prędkości? jeśli mówię że z przełożeń i kół wychodzi że aby jechać realne 230 kmh trzeba na 5b rozbujać silnik do 6000 obr, to jeśli się to komuś uda znaczy jedzie 230 kmh aerodynamika może tylko w tym przeszkadzać nie nie oznacza że np. na hamowni nie udało by sie tego zrobić. Na drodze raczej nie.
Silnik żeby napędzać auto musi pokonywać przeróżne opory np. wewnętrzne tarcie, toczenia kół, aerodynamiczny i poprostu nie wkręci się na 6 tys (chyba że wysprzęglimy lub koła złapią uślizg)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez check » 29 sie 2008, 19:09

Gibsong napisał(a):Silnik żeby napędzać auto musi pokonywać przeróżne opory np. wewnętrzne tarcie, toczenia kół, aerodynamiczny i poprostu nie wkręci się na 6 tys (chyba że wysprzęglimy lub koła złapią uślizg)

zależy jaki silnik u mnie Prelce na 5 biegu dokręca się do odcinki czyli 6,8tyś. i mam wtedy jakies 225 km/h ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Postprzez yiabol » 29 sie 2008, 19:13

<lol>
NIEMOŻLIWE ŻEBY 90 HP rozbujało się do 230 kmh na godz :|
max to 180 kmh i to tez przy dobrych wiatrach
Czy uwzględniacie że przekłamanie licznika może być takie duże?
moje a3 1.8T tez idzie do licznikowych 255 co nie znaczy że tyle jest w rzeczywistości... <lol>
MX3 1.6 16V B6-ME EC (było)
MX3 1.8 24V6 K8 EC ( było )

Audi A3 1.8T
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2007, 19:36
Posty: 147
Skąd: Warszawa
Auto: A3 1.8T

Postprzez Gib » 29 sie 2008, 19:16

a czy my mówimy o pralce? zaraz brii napisze że jego CBR wkręca się z łatwością na 13500 obr.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez check » 29 sie 2008, 19:22

Gibsong napisał(a):a czy my mówimy o pralce? zaraz brii napisze że jego CBR wkręca się z łatwością na 13500 obr.

no nie określiłeś jaki silnik i w czym tylko napisałeś ogólnie ;) No ale 1.8 w 626 nie pociągnie do 230 km/h raczej to prędkości dla KL-a
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Postprzez Bartg » 29 sie 2008, 19:49

a co ma za przeproszeniem aerodynamika do prędkości?

Lol sam napisales na koncu co ma aerodynamika do predkosci ;) Jesli auto nie ma wystarczajaco mocy zeby pokonac opor powietrza to jej nie osiagnie, jesli ma mniejszy cx to bedzie mial wieksza szanse. Tak samo jak bylo z veyronem, dali 1000 koni i okazalo sie ze osiagaja ledwo 390, zeby osiagnac 407 musieliby wrzucic kolejne 200-300 koni, zamiast tego popracowali nad aerodynamika i osiagneli zalozony cel ;] Ciekawe czy w planowanej wersji "GT" osiagna zakladane 440 :o
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Gib » 29 sie 2008, 20:46

mam takie pytanie czy mały słaby samochodzik np. CC 900 który ma relatywnie krótką skrzynię, dajemy mu mocne serce turbo np. 150 KM, dokręca się do odcięcia na 5b i ile jedzie? 200 kmh. Czy znaczące poprawienie aerodynamiki zwiększy jego prędkość maksymalną na odcięciu?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Bartg » 29 sie 2008, 20:50

Nikt tu nie mowi o dokrecaniu do odciecia, logiczne jest ze skoro skrzynia pozwala osiagnac X kmh to nic z tym nie zrobimy.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Mev » 29 sie 2008, 21:29

yiabol napisał(a):moje a3 1.8T tez idzie do licznikowych 255 co nie znaczy że tyle jest w rzeczywistości...

Ja przy licznikowych 220km/h w Xedosie przy zmienionych kołach ze 195/60/R15 na 205/50/R16 według nawigacji miałem 216km/h :)

Wydaje mi się, że 4km różnicy przy takiej prędkości jest wartością do zaakceptowania :)
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez Gib » 29 sie 2008, 21:42

ale chodzi mio to, że prędkość determinują wyłącznie obroty silnika / przełożenia skrzyni i obwód kół. aerodynamika to taki przeszkadzacz który nie pozwala się silnikowi wkręcać dalej.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje