Silnik BP – kompedium wiedzy
asterf, nikt ci nie odpowie na to pytanie bo nikt nie umie wróżyć.
Żeby wiedzieć czy dany kolektor wydechowy jest zły i czy warto go wymienic na inny trzeba poprostu zrobić pomiary na hamowni z jednym i z drugim. Innej metody nie ma. Ogólnie żeliwne kolektory odlewane maja złą opinię i podobno rurowe kolektory dają lepsze osiągi.
Żeby wiedzieć czy dany kolektor wydechowy jest zły i czy warto go wymienic na inny trzeba poprostu zrobić pomiary na hamowni z jednym i z drugim. Innej metody nie ma. Ogólnie żeliwne kolektory odlewane maja złą opinię i podobno rurowe kolektory dają lepsze osiągi.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
no ameryki nie odkryłeś, ale odpowiedź na pytanie to to też nie jest... Ja dobrze wiem co muszę zrobić, mam do tego prawidłowe podejście, które pokrywa się z Twoją myślą. Jednak nie przeszkadzałoby mi to w zakupie wydechowego za okazyjną cenę...
Jest jeszcze parę znaków zapytania z moim silnikiem, na które tez na forum nie udało mi się uzyskać odpowiedzi
Pierwsze podejrzenie to zapchany katalizator, nie zmieniany pewnie od 17 lat. Poza tym niektórzy nie przejmują się nawet większą startą w stosunku do serii i zaczynają modyfikację... Lepiej kogoś zbyć niż napisać coś mądrego 
Jest jeszcze parę znaków zapytania z moim silnikiem, na które tez na forum nie udało mi się uzyskać odpowiedzi
- Od: 8 mar 2012, 20:02
- Posty: 200
- Skąd: Tczew
- Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie
Asterf nie bardzo rozumiem czego odczekujesz zadajac pytania na ktore malo kto zna odpowiedz.
Ze wymyslimy ci odpowiedz?
Ze wymyslimy ci odpowiedz?
oczekuję, że ktoś zna;p No ale nie mów mi że znawcy nie potrafią spojrzeć na kolektor wydechowy i powiedzieć jaki to rodzaj 4-2-1 czy 4-1 i czy jest wgl coś takiego jak 4-2-2-1;]
- Od: 8 mar 2012, 20:02
- Posty: 200
- Skąd: Tczew
- Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie
Znawca nie wypowie się bo nie wiadomo jak wykonasz ten kolektor (jakość, dobór średnic itd,
Jeżeli go nie wykonasz i nie pokażesz to najlepszy będzie żeliwny oryginał.
To co pokazałeś nie będzie pasować do Twojego silnika.
Jeżeli go nie wykonasz i nie pokażesz to najlepszy będzie żeliwny oryginał.
To co pokazałeś nie będzie pasować do Twojego silnika.
asterf napisał(a):No ale nie mów mi że znawcy nie potrafią spojrzeć na kolektor wydechowy i powiedzieć jaki to rodzaj 4-2-1 czy 4-1 i czy jest wgl coś takiego jak 4-2-2-1;]
do tego nie trzeba być znawcą bo wystarczą podstawy obsługi google
Co do stwierdzenia który będzie lepszy też ciężko to powiedzieć, wszystko zależy od tego co napisał Hazu oraz czego oczekujesz po kolektorze.
Hazu napisał(a):To co pokazałeś nie będzie pasować do Twojego silnika.
Pierwszy na pewno ale co do drugiego to może by i przypasował (trzeba by porównać flansze), może nie P&P ale po małej obróbce.

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
ja moge od siebie powiedziec tyle ze jestem od jakiegos tygdnia po zrobieniu wydechu, wieksza srednica na 2 tlumikach i kolektorze 4-2-1 z opla. bylo sporo przerabiania a co do zyskow w mocy to dupohamownia mowi ze dol chyba jest slabszy a gora zrobila sie mocniejsza....teraz jakby bardziej odczuwa sie to wkrecanie od 4tys. tyle odemnie aha dodam ze to wlasnie w bp 
- Od: 20 paź 2010, 19:17
- Posty: 139
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BG 1.8 DOHC
pewnie to wynik bardziej glosnosci niz szybkosci. zawsze jak sie robi duzo glosniej to czlowiek odczuwa ze jest szybciej. nie da sie odczuc roznicy 5km w aucie chyba ze to auto mialo 5km
.
jedynie hamownia lub zmierzona cwiartka moze potweirdzic przyrost .
jedynie hamownia lub zmierzona cwiartka moze potweirdzic przyrost .
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
piwo napisał(a):pewnie to wynik bardziej glosnosci niz szybkosci. zawsze jak sie robi duzo glosniej to czlowiek odczuwa ze jest szybciej. nie da sie odczuc roznicy 5km w aucie chyba ze to auto mialo 5km.
jedynie hamownia lub zmierzona cwiartka moze potweirdzic przyrost .
Tak piwo zgadzam sie z toba ja natomiast mialem okazje stanac z crx 130km i przed i wczoraj wlasnie po wydechu...przed bylo rowno a teraz odsakuje mu spokojnie szkoda tylko ze sprzeglo mowi
- Od: 20 paź 2010, 19:17
- Posty: 139
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BG 1.8 DOHC

Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
masz na pierwszej stronie zdjecia.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
A próbowałeś użyć szukajki?
viewtopic.php?f=118&t=137555&start=20
viewtopic.php?f=118&t=137555&start=20

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Koledzy orientuje się ktoś czy do mazdy 323f BP 1,8 97r podejdą wałki od 323f BG 90r. silnik BP 1,8 GT???
Mam taki silnik z BG GT na części i zastanawiam się czy nie zrobić podmianki wałków. Trochę czasu jest zimą...
Więc podpowie ktoś czy podejdą???
Mam taki silnik z BG GT na części i zastanawiam się czy nie zrobić podmianki wałków. Trochę czasu jest zimą...
Więc podpowie ktoś czy podejdą???
323c 1.5 lpg-blos
- Od: 25 kwi 2007, 18:43
- Posty: 7
- Skąd: PAJĘCZNO
- Auto: 323c ba 1.5 z5 lpg-blos
też ciekawi mnie odpowiedź, myślałem o tym. Pewnie podejdą, ale kwestia jak na to ecu zareaguje, czy będzie dobrze dawkowane paliwo, dobrze spalane itd. Ktoś potrafi coś więcej na ten temat powiedzieć, czy trzeba próbować na własnej skórze;p? 
- Od: 8 mar 2012, 20:02
- Posty: 200
- Skąd: Tczew
- Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie
Kolega do silnika z katem (128KM) wsadził wałki od wersji bez kata (137KM) i twierdził, że czuć poprawę osiągów. Na G-tech'u wykręcił 7.9s do setki ale niestety nie robiliśmy pomiarów przed.
Oprócz wałków jedyne mody to stożek i wydech z usuniętym katem i dwoma tłumikami przelotowymi.
Oprócz wałków jedyne mody to stożek i wydech z usuniętym katem i dwoma tłumikami przelotowymi.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje