Jak podnieść moment i moc w silniku RF2A?

Postprzez YgooR » 12 wrz 2011, 14:01

smile napisał(a):Na zimno potrzebuje nie 1, 2 obroty wału a 3,4 a czasem 5 żeby silnik zagadał prawidłowo

Pompa może być powodem braku prawidłowego ciśnienia, jak nie podleje to nie będzie spalin które ruszą turbo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez pete14 » 12 wrz 2011, 15:39

Riki napisał(a):Napiszcie mi w takim razie dlaczego mocne TDI nie maja tego dodatku? :P ....pewne rzeczy w teorii są dobre i poprawne ale w praktyce się nie sprawdzają, często prostsze rzeczy są lepsze niż te przeładowane myślą techniczną inżynierów :P

dlatego że szmelcwagenowe TDI to stare konstrukcyjnie jednostki i mało mają nowinek technicznych, i wogóle nie są żadnym wyznacznikiem.
oprócz madzi mam jeszcze bmw 320 w dieslu 2004 rok i klapy są tak samo jak w 3.0 dieslu starszym i nowym więc są potrzebne.
tam jest inny problem za to, urywają się i silnik do remontu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2009, 17:18
Posty: 202
Skąd: ワルシャワ
Auto: 6 GY RF5C
E46 Compact N47D20
były:
323F Z5'98
626GW RF2A '02
6GH R2AA

Postprzez smile » 12 wrz 2011, 21:18

YgooR napisał(a):
smile napisał(a):Na zimno potrzebuje nie 1, 2 obroty wału a 3,4 a czasem 5 żeby silnik zagadał prawidłowo

Pompa może być powodem braku prawidłowego ciśnienia, jak nie podleje to nie będzie spalin które ruszą turbo.


Bardziej bym się skłaniał do teorii, że jak nie ma ciśnienia to ciężko o prawidłowy zapłon wtryskiwanego ON... Turbo załącza się później niż start jednostki, na wolnych obrotach kręci się aby się kręcić. Dopiero po przekroczeniu pewnych obrotów jego efektywność wzrasta na tyle, że doładowuje odpowiednio efektywnie
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez YgooR » 12 wrz 2011, 21:27

smile napisał(a):Dopiero po przekroczeniu pewnych obrotów jego efektywność wzrasta na tyle, że doładowuje odpowiednio efektywnie

Zgadza się, ale jak nie ma go co napędzić (spaliny) to nawet fabrycznie nowe Ci nie pomoże.
Gdy turbo pada auto zaczyna kopcić na czarno, jak to wygląda u Ciebie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 12 wrz 2011, 22:20

smile napisał(a):Turbo załącza się później


uuuh jak ja nie lubię tego określenia że turbo się załącza <cisza>

to temat o podniesieniu mocy a nie o tym czy turbo czy pompa siada i powracamy Panowie do tematu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez robertss » 13 wrz 2011, 09:22

no właśnie <spoko> , mam pytanie ponieważ temat dotyczy RF2A, czy można spróbowac podmienić wtryski od poliftowej?
kupię webasto do DITD
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:41
Posty: 155
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Postprzez alk80 » 13 wrz 2011, 16:04

robertss napisał(a):czy można spróbowac podmienić wtryski od poliftowej?
też o tym myślalem, więc dołączam się do pytania
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Neonixos666 » 13 wrz 2011, 16:31

Raczej tak różnią się chyba tylko końcówką bo w RF4F rozpyla w 5 kierunkach a w rf2A w 4 z tego co wiem, nie wiem za to czy budową się różnią i wydajnością.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 13 wrz 2011, 20:04

Neonixos666 napisał(a):
smile napisał(a):Turbo załącza się później


uuuh jak ja nie lubię tego określenia że turbo się załącza <cisza>


A co, może najpierw się kręci ośka w turbinie a później wał korbowy?

YgooR napisał(a):
smile napisał(a):Dopiero po przekroczeniu pewnych obrotów jego efektywność wzrasta na tyle, że doładowuje odpowiednio efektywnie

Gdy turbo pada auto zaczyna kopcić na czarno, jak to wygląda u Ciebie?


Ja mam 5 szyb czarnych w swoim aucie więc kopcenia albo nie widzę, albo go nie ma. Na postoju raczej nie kopci (puszcza tylko czarną chmurkę powyżej 4000 obr ale to chwilowe :) ), nie wiem za to jak przy dużym obciążeniu silnika, ale raczej nie kopci.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 13 wrz 2011, 21:00

smile napisał(a):A co, może najpierw się kręci ośka w turbinie a później wał korbowy?


Dzielą ich setne sekundy bo gdy wał się obraca to znaczy że jest praca a jak jest praca to i są spaliny które napędzają sprężarkę. Turbo chodzi cały czas nie zależnie od obrotów silnika, a nawet jak zgasimy silnik to jeszcze trochę się kręci siłą bezwładności.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 14 wrz 2011, 08:00

Neonixos666 napisał(a):
smile napisał(a):A co, może najpierw się kręci ośka w turbinie a później wał korbowy?


Dzielą ich setne sekundy bo gdy wał się obraca to znaczy że jest praca a jak jest praca to i są spaliny które napędzają sprężarkę. Turbo chodzi cały czas nie zależnie od obrotów silnika, a nawet jak zgasimy silnik to jeszcze trochę się kręci siłą bezwładności.


Zgadzam się w 90%, no może po za tym, że "turbo chodzi cały czas niezależnie od obrotów silnika" <cisza>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 14 wrz 2011, 22:41

smile napisał(a):turbo chodzi cały czas niezależnie od obrotów silnika

a według ciebie od ilu obrotów zaczyna działać? chodziło mi o to że turbo nie staje i nie rusza tylko chodzi cały czas oczywiście zmieniając swoją prędkość.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 15 wrz 2011, 11:07

Wg mnie ośka w turbinie kręci się już od pierwszego obrotu wału korbowego i jej prędkość jest uzależniona od prędkości obrotowej silnika. Tylko nie potrzebne to łapanie za słówka <klotnia>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tadziol » 15 wrz 2011, 12:14

smile napisał(a): jej prędkość jest uzależniona od prędkości obrotowej silnika. <klotnia>

w małym stopniu.
prędkość obrotowa turbiny zależy od kilku czynników.
jedyne sprężarki (zwane też kompresorami) w Mazdach zależne w 100 % od prędkości silnika występują w RF-CX i MILLER ENGINE.
Ostatnio edytowano 15 wrz 2011, 13:04 przez tadziol, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 15 wrz 2011, 12:23

smile napisał(a):jej prędkość jest uzależniona od prędkości obrotowej silnika


<nie> kompresor jest w pełni uzależniony ale nie sprężarka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 15 wrz 2011, 15:39

Neonixos666 napisał(a):
smile napisał(a):jej prędkość jest uzależniona od prędkości obrotowej silnika


<nie> kompresor jest w pełni uzależniony ale nie sprężarka.


Chcecie się łapać to się będziemy łapać się dalej...

Chcesz powiedzieć, że sprężarka całkowicie nie jest uzależniona od obrotów silnika? :> :> :>
Im szybciej się kręci wał korbowy tym więcej spalin jest w kolektorze wylotowym, a im więcej spalin w kolektorze wylotowym i ich przepływ większy i szybszy tym więcej spalin trafia do turbo NAPĘDZAJĄC je!
Więc zależność prędkość obrotowa silnika => prędkość obrotowa turbosprężarki ISTNIEJE.

<cisza> <cisza> <cisza> <cisza> <cisza> <cisza> <cisza> <cisza>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Riki » 16 wrz 2011, 18:27

Zaznaczam – nie sprawdzałem, ale moim zdaniem bez ruszania dawek nie warto zakładać teoretycznie wydajniejszych wtrysków od RF4F – teoretycznie bo rozpylają w o jedną stronę więcej.
Polecam raczej wymiane koncówek w fabrycznych RF2A albo.... na początek ich dokładne wyczyszczenie chemią (np. FORTE) i czekać tylko na rezultaty :) pomijam fakt, samych podkładek i paliwa, ufam, że w tym temacie to już oczywiste :)

Neonixos – stosowna uwaga w kwestii turbo od MPV, zgłębiłeś jakoś bardziej temat?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 16 wrz 2011, 18:36

Wiem tylko tyle że jest wydajniejsza niż turbo z RF4F, (dane producenta) ma chyba stałą geometrię. Nic więcej nie mogę powiedzieć bo to tylko moje takie jedno dniowe rozważanie ze można by było takie turbo włożyć do RF2A.
Co do wtrysków to nie wydaje mi się żeby od RF4F były wydajniejsze a to że rozpylają o jedno stronę więcej raczej pomaga spełniać normy emisji spalin tak samo jak klapki w kolektorze aby zawirowywać wpadające powietrze tym samym ,,polepszyć" skład spalin. Co do ruszenia dawki jestem tego samego zdania bo jeśli nie ruszymy jej to nie wiem jakie by były wtryski to i tak wtrysną tyle ile pompa da.

Riki- wiesz gdzie można dostać nowe końcówki wtrysków?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 4 paź 2011, 11:48

Neonixos666 napisał(a):Jakbym miał RF2F to bym zrobił tak: opornik, MBC, odmę oddzielił, zaślepił EGR (w RF4F wywala błąd :( ) do tego dobry filtr powietrza, dobre paliwo i czysty dolot. PO takim czymś powinna być rakieta.


to MBC to sa podkladki po turbo ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez YgooR » 4 paź 2011, 12:25

boczek86 napisał(a):to MBC to sa podkladki po turbo

"zawór MBC" –> google.pl :)
Podkładki daje się pod wastegate, MBC go zastępuje i masz ręczną kontrolę ciśnienia doładowania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje