Jak podnieść moment i moc w silniku RF2A?

Postprzez Neonixos666 » 5 wrz 2011, 22:00

smile napisał(a):Jeździłem różnymi BJ-kami z DITD zarówno 90- jak i 101-konnymi na krótkich dystansach.

Jakaś różnica co do Twojej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 5 wrz 2011, 22:47

Czy ja wiem... jedne lepsze, inne słabsze. Dlatego potrzebuje wskaźnik ciśnienia. A jak spalanie Twojej BJ-tki?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 5 wrz 2011, 22:48

smile napisał(a):A jak spalanie Twojej BJ-tki?


a to zleży od mojego humoru :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 5 wrz 2011, 22:55

A tak średnio przy dobrym i przy gorszym? <oczko>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 5 wrz 2011, 23:11

coś między 5.5 a 6L.
Jest różnie czasem 5.2 a czasem 8 <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 6 wrz 2011, 08:31

Ja jeszcze poniżej 6 nie zeszłem nigdy, ciężko mi także czasem zejsć poniżej 7 <co?>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 6 wrz 2011, 20:29

smile napisał(a):Ja jeszcze poniżej 6 nie zeszłem nigdy, ciężko mi także czasem zejsć poniżej 7 <co?>


Spróbuj resecik zrobić i bardzo delikatnie jeździć przez jakiś czas.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 7 wrz 2011, 14:48

Jaki resecik? Nie mam komputera, który pokazuje średnie. A delikatnie to ciężko ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 7 wrz 2011, 16:40

Chodziło mi o reset komputera silnika, czyli tak ja kasowanie błędów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 8 wrz 2011, 18:31

Póki co robię reset prawej stopy na prawym pedale – ograniczam dociskanie do dechy ;)
Zresztą ostatnio zauważyłem, że obroty max u mnie na biegu jałowym to równe 5 tyś obr/min bez względu czy odpinam wężyk na turbinie czy nie...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 8 wrz 2011, 18:40

No u mnie też coś około 5000 ale i tak nie przekraczam 4000.
Masz oporniki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez alk80 » 8 wrz 2011, 19:16

smile napisał(a):zauważyłem, że obroty max u mnie na biegu jałowym to równe 5 tyś obr/min bez względu czy odpinam wężyk na turbinie czy nie...

max obroty reguluje sterownik/komputer a nie turbina z wężykiem czy bez
co do zmniejszenia spalania to polecam też przestać kręcić silnik na "wysokie" obroty, pamiętajmy że diesel max moment obrotowy ma w niskim zakresie obrotów silnika, DITD choć 16v to nie trzeba go kręcić (zwiększać średnie spalanie) jak benzynowe silniki żeby sprawnie rozpędzić auto
a jak chcesz naprawdę mieć małe spalanie jak na ten silnik to mogę doradzić zmieniać bieg na wyższy przy max 2tyś obr. min. a zdziwisz się jak dużo przejeździsz na zbiorniku paliwa
ale jak dojeżdżasz do pracy kilka km to zapomni o małym spalaniu
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Riki » 8 wrz 2011, 21:48

kręcicie diesle na postoju do 5000?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 8 wrz 2011, 21:50

Na postoju to tak nie ale czasem zapominam że mam zmienić bieg <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 9 wrz 2011, 09:32

Riki napisał(a):kręcicie diesle na postoju do 5000?
a po co ?? nigdy na postoju niekrecilem auta. a na drodze to do 4000 tys i dalej juz nie bo niejedzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez YgooR » 9 wrz 2011, 13:58

Niezalecane jest kręcenie diesla na postoju do końca obrotów, to jest zbyt ciężki silnik na takie zabawy. Może to się skończyć różnie, nawet remontem. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez smile » 9 wrz 2011, 15:39

Neonixos666 napisał(a):No u mnie też coś około 5000 ale i tak nie przekraczam 4000.
Masz oporniki?


Oporników nie mam, nie do końca wiem, jak to wszystko poskładać w 90 konnym DiTD. Poza tym nie wiem, czy jest sens go tak tyrać przy przebiegu ponad ćwierć miliona kilometrów...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez alk80 » 9 wrz 2011, 17:55

smile napisał(a):Oporników nie mam, nie do końca wiem, jak to wszystko poskładać w 90 konnym DiTD. Poza tym nie wiem, czy jest sens go tak tyrać przy przebiegu ponad ćwierć miliona kilometrów...

tu bardziej ma znaczenie w jakim stanie jest pompa wtryskowa i SPV
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Neonixos666 » 9 wrz 2011, 18:00

alk80 napisał(a):
smile napisał(a):Oporników nie mam, nie do końca wiem, jak to wszystko poskładać w 90 konnym DiTD. Poza tym nie wiem, czy jest sens go tak tyrać przy przebiegu ponad ćwierć miliona kilometrów...

tu bardziej ma znaczenie w jakim stanie jest pompa wtryskowa i SPV


Bardziej o sprężarkę bym się martwił bo to co kolega opisał wyraźnie wskazuje że sprężarka nie podaje nawet takiego ciśnienia żeby komputer wszedł w tryb awaryjny przy całkowitym zamknięciu westegate.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 9 wrz 2011, 22:44

Neonixos666 napisał(a):
alk80 napisał(a):
smile napisał(a):Oporników nie mam, nie do końca wiem, jak to wszystko poskładać w 90 konnym DiTD. Poza tym nie wiem, czy jest sens go tak tyrać przy przebiegu ponad ćwierć miliona kilometrów...

tu bardziej ma znaczenie w jakim stanie jest pompa wtryskowa i SPV


Bardziej o sprężarkę bym się martwił bo to co kolega opisał wyraźnie wskazuje że sprężarka nie podaje nawet takiego ciśnienia żeby komputer wszedł w tryb awaryjny przy całkowitym zamknięciu westegate.


Zanim miał bym podnosić moc i moment najpierw bym musiał przywrócić serie...
Turbo pewnie już nie ma swojej pierwotnej wydajności, nie dmucha tyle ile oczekuje...
Są też problemy z odpalaniem gorącego silnika, nie załapuje za pierwszym kręceniem...
Na zimno potrzebuje nie 1, 2 obroty wału a 3,4 a czasem 5 żeby silnik zagadał prawidłowo, więc pompa też ma problem podać odpowiednio wysokie ciśnienie oraz je utrzymać...
No ale cóż, zdarzyło mi się tym dieselkiem nawet ciągnąć lawetę z fiacikiem uno :D
To auto ma mnie jeszcze trochę powozić, nie jest do wyścigów...
Kolejna Mazda za to będzie do tego :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje