Cold Air Intake – Fotorelacje z montażów

Postprzez hopek » 14 gru 2010, 20:57

Tylko pamietaj że do tego zestawu niezbędny jest BOV :) w innym przypadku łopatki turbiny powiedzą papa :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez Lords » 14 gru 2010, 21:07

a co to jest BOV ?
[flash=]http://img828.imageshack.us/img828/9083/23745dc71d60e2d78f0b703.gif[/flash]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2010, 13:06
Posty: 82
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 94r 2.0 v6 BA

Postprzez hopek » 14 gru 2010, 21:23

http://pl.wikipedia.org/wiki/Zaw%C3%B3r_upustowy :D
oczywiscie to żart :) jeśli już to zrób porządny dolot jak np Adaś a nie baw sie w jakieś plastikowe turbinki ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez mrpucek » 21 gru 2010, 22:48

A co powiecie na taki dolot http://allegro.pl/dolot-uklad-dolotowy- ... 13559.html + oczywiście jakiś dobry stożek
Albo ten http://allegro.pl/uklad-dolotowy-mazda- ... 63157.html
Czy będzie jakaś różnica względem serii chodzi o moc i dźwięk??
Początkujący
 
Od: 21 gru 2010, 22:44
Posty: 5

Postprzez KoKo » 25 gru 2010, 15:29

Jak uzupełnisz profil to może ktoś Ci odpowie, bo jak narazie to nie wiemy czy ten dolot ma być do kosiarki czy do Ferrari 458 Italia.. Tym bardziej że pierwszy jest do silnika V6 (moim zdaniem lipa bo filtr i tak sie ugotuje a ta osłonka na niewiele sie zda) a drugi ma adapter na przepływomierz jak do silników serii B, ale z kolei rurek jest za dużo...
Była Mazda 323F BA GT, jest Volvo S40...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 14:10
Posty: 219
Skąd: Łódzkie
Auto: Volvo S40

Postprzez mrpucek » 27 gru 2010, 23:59

KoKo mój kumpel chce kupic volvo s40 a widze że posiadasz czy można wiedzieć jaki rocznik i czy jest awaryjne i oczywiście jaki tam motor tkwi pod maską? :P
Początkujący
 
Od: 21 gru 2010, 22:44
Posty: 5

Postprzez Dawidoski » 28 gru 2010, 00:34

To chyba nie temat nt. Volvo. Wal do KoKo na PW, lub do mnie, w końcu S40 to prawie to samo co V40.
Odpowiem na prawie każde pytanie :P :)
Młody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 14:50
Posty: 860 (2/7)
Skąd: Pniewy
Auto: RX8!

Postprzez Basasael » 24 lut 2011, 19:42

Do czego przykręcane są mocowania CAI Simoty zaznaczone na obrazku strzałkami? <co?> :) Nijak nie mogę znaleźć gdzie, a domyślam się jedynie że może do przepływomierza. Tylko z czym przepływomierz miałby być połączony :) W zestawie jest 1 śrubka :)

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2009, 22:18
Posty: 274
Skąd: Rzeszów
Auto: Mitsubishi Eclipse

Postprzez noxes » 24 lut 2011, 22:16

Witam, mam pytanie odnośnie montażu filtra stożkowego w mazdzie 626 Ge FS
1 większość jak widzę montuje stożek na dole w moim przypadku było by to pod akumulatorem, czy nie ma tam ryzyka ze silnik zaciągnie jakąś wodę po wjechaniu w kałużę?
2 Jak bardzo zwiększa się spalanie przy filtrze stożkowym? Jak on wpływa na sekwencyjną instalację gazową? Nie ma obawy jakiś wybuchów itp? Konieczne będzie ponowne ustawienie gazu?
Proszę o szybką i fachową odpowiedź.

Pisałem nawet jakiś czas temu wiadomość do PawełMX6, ale do dzisiaj jej nie odczytał :|
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez People_Hate_Me » 25 lut 2011, 13:11

noxes napisz do Pawła na areajdm.pl.
bo tutaj ostatnio rzadko zagląda :–)

edited by Pit: żadko –> rzadko
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez noxes » 25 lut 2011, 15:17

ostatnio? Od 30 lipca nie przeczytał mojej wiadomości;)
Dzięki za ten adres.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez KoKo » 26 lut 2011, 13:54

Pokaż może fotke gdzie chcesz wrzucić ten filtr, bo tak z opisu to ciezko wywnioskować czy woda go zaleje czy nie. Ja polecam filtr simoty w puszcze (air box) i do tego doprowadzenie powietrza ze zderzaka. Wtedy nie dość że ciągnie ładnie zimne powietrze to masz pewność ze go woda nie zaleje. A jak to wpływa na spalanie ? Bardzo, zwłaszcza na poczatku bo jeździsz z otwartym oknem i gaz w podłodze bo ładnie słychać :D A tak na serio, w normalnej jeździe nie ma żadnej różnicy..
Była Mazda 323F BA GT, jest Volvo S40...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 14:10
Posty: 219
Skąd: Łódzkie
Auto: Volvo S40

Postprzez noxes » 26 lut 2011, 18:57

Chodzi mi o coś takiego http://img30.imageshack.us/img30/3940/p8261948.jpg Dzisiaj zrobię wstępną przymiarkę z kibelrurą :D i zobaczę jak będzie
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez KoKo » 26 lut 2011, 22:31

Nie sądze zeby mogła zalać to woda. Popatrz jeszcze jaki dolot ma Lucas w swojej. Może coś takiego jak on sobie zrobisz
Była Mazda 323F BA GT, jest Volvo S40...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 14:10
Posty: 219
Skąd: Łódzkie
Auto: Volvo S40

Postprzez noxes » 1 mar 2011, 22:43

Lukas to trochę tam tych modyfikacji przerobił u siebie, że u mnie będzie raczej tak jak u Pawła. Narazie 100Km na tej prowizorce i jest ok, na Pb jak by mocy nawet przybyło;) jak zrobię to się na pewno pochwalę;)

A tak nawiasem mazda Lukasa strasznie mi się podoba;)
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez BobBudowniczy » 30 kwi 2011, 23:41

noxes napisał(a):Witam, mam pytanie odnośnie montażu filtra stożkowego w mazdzie 626 Ge FS
1 większość jak widzę montuje stożek na dole w moim przypadku było by to pod akumulatorem, czy nie ma tam ryzyka ze silnik zaciągnie jakąś wodę po wjechaniu w kałużę?
2 Jak bardzo zwiększa się spalanie przy filtrze stożkowym? Jak on wpływa na sekwencyjną instalację gazową? Nie ma obawy jakiś wybuchów itp? Konieczne będzie ponowne ustawienie gazu?


Miałem podobne wątpliwości przed założeniem CAI'a, ale mimo to odważyłem się na ten krok.
Co prawda ja mam FS'a w GF, ale to chyba prawie to samo, a stożek umieściłem tak jak noxes, pod akumulatorem.

Moje spostrzeżenia po tygodniu codziennej jazdy są następujące:
1. Dźwięk, przy wciśnięciu pedału gazu głębiej, jest ... <rotfl>
2. Przy wykonywaniu powyższej czynności wciskania pedału dzieją się dziwne rzeczy ze średnim spalaniem na komputerze, tzn. jak jadę spokojnie, to mam średnią taką jak zawsze, ale po nawet dłuższym przebiegu wystarczy, że przygazuję ze dwa razy np. przy wyprzedzaniu i średnia natychmiast skacze o 2, czasem 3 dziesiąte. Kiedyś trzeba było więcej "popracować" na taki przyrost średniego spalania.
3. Silnik ogólnie zachowuje się o wiele lepiej, zwłaszcza na niższych obrotach, łatwiej się "wkręca" na wyższe obroty, jest elastyczniejszy. Oczywiście są to różnice niewielkie i subiektywne, ale SĄ.
4. Jeżdżę na LPG z sekwencyjną instalacją gazową. Po wstawieniu stożka nie ustawiałem niczego i nie widzę takiej potrzeby. Oprócz wspomnianego przyrostu spalania i elastyczności nie zauważam innych zmian.
5. Dzisiaj miałem okazję jechać na dłuższym odcinku, przy czym na kilkunastu km padał deszcz i jechałem po mokrej nawierzchni. Z ciekawości zatrzymałem się i zajrzałem pod maskę, a właściwie pod akumulator <oczko> . Niestety, ale potwierdziły się moje obawy – plastikowa osłona chroniąca komorę silnika od spodu była mokra, a i stożek też był wilgotny. Wziąwszy pod uwagę, że była to tylko jazda po mokrej nawierzchni, chyba będę teraz ostro hamować przed kałużami :( .
Nie jest to pocieszające i należy rozwiązać ten problem. Jak na razie chodzi mi po głowie umiejscowienie stożka pomiędzy akumulatorem a reflektorem. Będzie tu wchodziło w grę przesunięcie akumulatora, osłonięcie stożka przed ciepłym powietrzem od silnika oraz doprowadzenie zimnego powietrza w jakiś sposób. Ewentualnie można kombinować osłonę stożka od spodu w takim układzie jak teraz, czyli pod akumulatorem.
Jeśli ktoś ma inny/lepszy pomysł, to jestem bardzo ciekaw.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 cze 2008, 20:27
Posty: 13 (2/0)
Skąd: Lublin
Auto: 626 GF 2.0 136KM '99 LPG (SGI)

Postprzez noxes » 1 maja 2011, 20:53

U mnie na przesunięcie akumulatora nie ma miejsca. Zrobiłem sobie podwójną osłonę pod silnikiem z osłony termicznej i jest ok. Na początku spalanie mi nie wzrosło, teraz natomiast po wyjęciu aku wzrosło...
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Neonixos666 » 8 sie 2011, 20:25

a ja odgrzebuję temat.
Z racji że nawet przy spokojnej jeździe odcinek rury od IC do kolektora robi się ciepły z racji że biegnie przy chłodnicy, chciałbym owinąć go jakąś taśmą termoizolacyjną i tu moje pytanie jaką taśmę polecacie na takowe owinięcie? Nie jest tam 1000 stopni ale nie chce żeby ogrzewało się powietrze w tym przewodzie bo wiadomo dlaczego :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Hazu » 8 sie 2011, 21:56

Ten odcinek rury jest ciepły nie dlatego że biegnie przy chłodnicy, tylko dlatego że IC nie schłodzi powietrza doładowanego do do temperatury otoczenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Neonixos666 » 8 sie 2011, 22:06

Chłodzi bo połowa rury od IC jest chłodna a połowa która biegnie przy chłodnicy jest ciepła :)

Wiadomo ze przy ostrej jeździe IC nie wyrobi żeby mocno chłodzić lub w bardzo gorące dni ale nawet przy spokojnej jeździe rury wychodzące z IC są chłodne a potem ogrzewają się od chłodnicy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje