Cold Air Intake – Fotorelacje z montażów
http://pl.wikipedia.org/wiki/Zaw%C3%B3r_upustowy
oczywiscie to żart
jeśli już to zrób porządny dolot jak np Adaś a nie baw sie w jakieś plastikowe turbinki 
oczywiscie to żart
- Od: 14 kwi 2009, 00:56
- Posty: 362
- Skąd: tu i tam :)
- Auto: mx3
A co powiecie na taki dolot
http://allegro.pl/dolot-uklad-dolotowy- ... 13559.html + oczywiście jakiś dobry stożek
Albo ten
http://allegro.pl/uklad-dolotowy-mazda- ... 63157.html
Czy będzie jakaś różnica względem serii chodzi o moc i dźwięk??

Albo ten

Czy będzie jakaś różnica względem serii chodzi o moc i dźwięk??
- Od: 21 gru 2010, 22:44
- Posty: 5
Jak uzupełnisz profil to może ktoś Ci odpowie, bo jak narazie to nie wiemy czy ten dolot ma być do kosiarki czy do Ferrari 458 Italia.. Tym bardziej że pierwszy jest do silnika V6 (moim zdaniem lipa bo filtr i tak sie ugotuje a ta osłonka na niewiele sie zda) a drugi ma adapter na przepływomierz jak do silników serii B, ale z kolei rurek jest za dużo...
Była Mazda 323F BA GT, jest Volvo S40...
- Od: 23 mar 2009, 14:10
- Posty: 219
- Skąd: Łódzkie
- Auto: Volvo S40
Do czego przykręcane są mocowania CAI Simoty zaznaczone na obrazku strzałkami?
Nijak nie mogę znaleźć gdzie, a domyślam się jedynie że może do przepływomierza. Tylko z czym przepływomierz miałby być połączony
W zestawie jest 1 śrubka 



- Od: 3 lut 2009, 22:18
- Posty: 274
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mitsubishi Eclipse
Witam, mam pytanie odnośnie montażu filtra stożkowego w mazdzie 626 Ge FS
1 większość jak widzę montuje stożek na dole w moim przypadku było by to pod akumulatorem, czy nie ma tam ryzyka ze silnik zaciągnie jakąś wodę po wjechaniu w kałużę?
2 Jak bardzo zwiększa się spalanie przy filtrze stożkowym? Jak on wpływa na sekwencyjną instalację gazową? Nie ma obawy jakiś wybuchów itp? Konieczne będzie ponowne ustawienie gazu?
Proszę o szybką i fachową odpowiedź.
Pisałem nawet jakiś czas temu wiadomość do PawełMX6, ale do dzisiaj jej nie odczytał
1 większość jak widzę montuje stożek na dole w moim przypadku było by to pod akumulatorem, czy nie ma tam ryzyka ze silnik zaciągnie jakąś wodę po wjechaniu w kałużę?
2 Jak bardzo zwiększa się spalanie przy filtrze stożkowym? Jak on wpływa na sekwencyjną instalację gazową? Nie ma obawy jakiś wybuchów itp? Konieczne będzie ponowne ustawienie gazu?
Proszę o szybką i fachową odpowiedź.
Pisałem nawet jakiś czas temu wiadomość do PawełMX6, ale do dzisiaj jej nie odczytał
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
noxes napisz do Pawła na areajdm.pl.
bo tutaj ostatnio rzadko zagląda :–)
edited by Pit: żadko –> rzadko
bo tutaj ostatnio rzadko zagląda :–)
edited by Pit: żadko –> rzadko
Pokaż może fotke gdzie chcesz wrzucić ten filtr, bo tak z opisu to ciezko wywnioskować czy woda go zaleje czy nie. Ja polecam filtr simoty w puszcze (air box) i do tego doprowadzenie powietrza ze zderzaka. Wtedy nie dość że ciągnie ładnie zimne powietrze to masz pewność ze go woda nie zaleje. A jak to wpływa na spalanie ? Bardzo, zwłaszcza na poczatku bo jeździsz z otwartym oknem i gaz w podłodze bo ładnie słychać
A tak na serio, w normalnej jeździe nie ma żadnej różnicy..
Była Mazda 323F BA GT, jest Volvo S40...
- Od: 23 mar 2009, 14:10
- Posty: 219
- Skąd: Łódzkie
- Auto: Volvo S40
Lukas to trochę tam tych modyfikacji przerobił u siebie, że u mnie będzie raczej tak jak u Pawła. Narazie 100Km na tej prowizorce i jest ok, na Pb jak by mocy nawet przybyło;) jak zrobię to się na pewno pochwalę;)
A tak nawiasem mazda Lukasa strasznie mi się podoba;)
A tak nawiasem mazda Lukasa strasznie mi się podoba;)
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
noxes napisał(a):Witam, mam pytanie odnośnie montażu filtra stożkowego w mazdzie 626 Ge FS
1 większość jak widzę montuje stożek na dole w moim przypadku było by to pod akumulatorem, czy nie ma tam ryzyka ze silnik zaciągnie jakąś wodę po wjechaniu w kałużę?
2 Jak bardzo zwiększa się spalanie przy filtrze stożkowym? Jak on wpływa na sekwencyjną instalację gazową? Nie ma obawy jakiś wybuchów itp? Konieczne będzie ponowne ustawienie gazu?
Miałem podobne wątpliwości przed założeniem CAI'a, ale mimo to odważyłem się na ten krok.
Co prawda ja mam FS'a w GF, ale to chyba prawie to samo, a stożek umieściłem tak jak noxes, pod akumulatorem.
Moje spostrzeżenia po tygodniu codziennej jazdy są następujące:
1. Dźwięk, przy wciśnięciu pedału gazu głębiej, jest ...
2. Przy wykonywaniu powyższej czynności wciskania pedału dzieją się dziwne rzeczy ze średnim spalaniem na komputerze, tzn. jak jadę spokojnie, to mam średnią taką jak zawsze, ale po nawet dłuższym przebiegu wystarczy, że przygazuję ze dwa razy np. przy wyprzedzaniu i średnia natychmiast skacze o 2, czasem 3 dziesiąte. Kiedyś trzeba było więcej "popracować" na taki przyrost średniego spalania.
3. Silnik ogólnie zachowuje się o wiele lepiej, zwłaszcza na niższych obrotach, łatwiej się "wkręca" na wyższe obroty, jest elastyczniejszy. Oczywiście są to różnice niewielkie i subiektywne, ale SĄ.
4. Jeżdżę na LPG z sekwencyjną instalacją gazową. Po wstawieniu stożka nie ustawiałem niczego i nie widzę takiej potrzeby. Oprócz wspomnianego przyrostu spalania i elastyczności nie zauważam innych zmian.
5. Dzisiaj miałem okazję jechać na dłuższym odcinku, przy czym na kilkunastu km padał deszcz i jechałem po mokrej nawierzchni. Z ciekawości zatrzymałem się i zajrzałem pod maskę, a właściwie pod akumulator
Nie jest to pocieszające i należy rozwiązać ten problem. Jak na razie chodzi mi po głowie umiejscowienie stożka pomiędzy akumulatorem a reflektorem. Będzie tu wchodziło w grę przesunięcie akumulatora, osłonięcie stożka przed ciepłym powietrzem od silnika oraz doprowadzenie zimnego powietrza w jakiś sposób. Ewentualnie można kombinować osłonę stożka od spodu w takim układzie jak teraz, czyli pod akumulatorem.
Jeśli ktoś ma inny/lepszy pomysł, to jestem bardzo ciekaw.
U mnie na przesunięcie akumulatora nie ma miejsca. Zrobiłem sobie podwójną osłonę pod silnikiem z osłony termicznej i jest ok. Na początku spalanie mi nie wzrosło, teraz natomiast po wyjęciu aku wzrosło...
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
a ja odgrzebuję temat.
Z racji że nawet przy spokojnej jeździe odcinek rury od IC do kolektora robi się ciepły z racji że biegnie przy chłodnicy, chciałbym owinąć go jakąś taśmą termoizolacyjną i tu moje pytanie jaką taśmę polecacie na takowe owinięcie? Nie jest tam 1000 stopni ale nie chce żeby ogrzewało się powietrze w tym przewodzie bo wiadomo dlaczego
Z racji że nawet przy spokojnej jeździe odcinek rury od IC do kolektora robi się ciepły z racji że biegnie przy chłodnicy, chciałbym owinąć go jakąś taśmą termoizolacyjną i tu moje pytanie jaką taśmę polecacie na takowe owinięcie? Nie jest tam 1000 stopni ale nie chce żeby ogrzewało się powietrze w tym przewodzie bo wiadomo dlaczego
Chłodzi bo połowa rury od IC jest chłodna a połowa która biegnie przy chłodnicy jest ciepła 
Wiadomo ze przy ostrej jeździe IC nie wyrobi żeby mocno chłodzić lub w bardzo gorące dni ale nawet przy spokojnej jeździe rury wychodzące z IC są chłodne a potem ogrzewają się od chłodnicy
Wiadomo ze przy ostrej jeździe IC nie wyrobi żeby mocno chłodzić lub w bardzo gorące dni ale nawet przy spokojnej jeździe rury wychodzące z IC są chłodne a potem ogrzewają się od chłodnicy
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje