Silnik BP – kompedium wiedzy

Postprzez Hazu » 26 gru 2011, 14:15

Robił Ktoś remont takiego silnika, a chodzi dokładnie o tą pierwszą wersję co w budzie BG miał 137KM.
Da się dokupić pierścienie do tego, jeżeli tak, to jakie polecacie?
Czy wogóle jest różnica w pierścieniach do tłoków z silnika 137Km a 128Km?
Jeżeli nie ma różnicy to w sumie już wszystko wiem.
W planach mam zamontować taki silnik w budzie BA, zamiast zwykłego, tego standardowego BP.
Bo mam aktualnie zalegający silnik BP z BG GT który brał trochę oleju oraz BA BP praktycznie bez silnika.

Jak ma się silnik BP z BA do silników BP DOHC z BG? są to mechanicznie te same silniki, czy raczej trzeba by było się spodziewać znaczących różnic, jeżeli chodzi o wymiary tłoków, głowice, czy np pompę oleju?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Jacek176 » 28 gru 2011, 23:26

Boris86 napisał(a):Śledzicie może gdzieś na świecie jakieś tematy naprawdę mocnych wolnossących BP?
Ja nic takiego nie znalazłem. Sam chętnie bym poczytał. Niestety wszystko musiałem testować na własnej skórze ;)
Czasami coś tam się znajduje, np. ITB w wersji "zrób to sam" ale nie ma żadnych danych z hamowni czy czasów na 1/4 które potwierdzałyby, że to cokolwiek dało.

Hazu napisał(a):Robił Ktoś remont takiego silnika, a chodzi dokładnie o tą pierwszą wersję co w budzie BG miał 137KM.
No np. ja :D

Hazu napisał(a):Da się dokupić pierścienie do tego, jeżeli tak, to jakie polecacie?
O ile mi wiadomo w tych silnikach sprawdzają się tylko pierścionki OEM (ok. 1100PLN) albo Hastings. Ja mam te drugie w wersji "Racing" (chromowane, dodatkowo hartowane i coś tam coś tam ;) )

Hazu napisał(a):Czy wogóle jest różnica w pierścieniach do tłoków z silnika 137Km a 128Km?
Mi się wydaje że nie ma różnicy aczkolwiek na 100% nie jestem pewien. I obawiam się, że nikt Ci na to pytanie nie odpowie.

Hazu napisał(a):Jak ma się silnik BP z BA do silników BP DOHC z BG? są to mechanicznie te same silniki, czy raczej trzeba by było się spodziewać znaczących różnic, jeżeli chodzi o wymiary tłoków, głowice, czy np pompę oleju?
Na to pytanie również nigdy nie udało mi sie znaleźć potwierdzonej informacji. Znaczących różnic raczej nie ma. Tłoki są takie jak w wersji 128KM (ten sam stopień sprężania 9.0:1). Ale reszta to wileka nie wiadoma. Wizualnie inna jest pokrywa głowicy i kolektor ssący. Nie wiadomo jednak którędy uciekło te 14KM ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Hazu » 28 gru 2011, 23:39

Dzięki za zainteresowanie.
Ostatecznie jednak nie będę robił remontu tego silnika wymienię mu tylko pompę oleju, bo na starej przez chwilę po uruchomieniu, paliła się kontrolka (mam nadzieję że to tylko wina pompy i syfu w misce olejowe :| )

I zobaczymy co ten 137 konny silnik będzie znaczył w BA.
Będę miał z czym porównać bo mam drugą BA z oryginalnym BP w rewelacyjnym stanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Boris86 » 28 gru 2011, 23:55

Jacek176 napisał(a):Ja nic takiego nie znalazłem. Sam chętnie bym poczytał. Niestety wszystko musiałem testować na własnej skórze ;)
Czasami coś tam się znajduje, np. ITB w wersji "zrób to sam" ale nie ma żadnych danych z hamowni czy czasów na 1/4 które potwierdzałyby, że to cokolwiek dało.

Mi sie udało znaleść jeden projekt ale wykręcony na maxa. Stroker na 2,1, pozmieniane wszystko co sie da i moc około 250KM. Ale koszta grubo ponad 6000Euro w cześciach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Jacek176 » 29 gru 2011, 10:24

Hazu napisał(a):I zobaczymy co ten 137 konny silnik będzie znaczył w BA.
Będę miał z czym porównać bo mam drugą BA z oryginalnym BP w rewelacyjnym stanie.
Podejrzewam, że ten nowszy będzie lepiej chodził. Te silniki 137KM mają juz conajmniej 20 lat, kompresji nie trzymają przez co sporo koni ucieka.

Boris86 napisał(a):Mi sie udało znaleść jeden projekt ale wykręcony na maxa. Stroker na 2,1, pozmieniane wszystko co sie da i moc około 250KM. Ale koszta grubo ponad 6000Euro w cześciach
Daj linka :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez piwo » 29 gru 2011, 11:16

tez chetnie poczytam.az wydaje mi sie niemozliwe z bp wyviagniecie 250 kunia...
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez tekkenfan » 29 gru 2011, 12:18

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Boris86 » 29 gru 2011, 21:11

Dokładnie o Maruha motors chodziło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Grzesiu » 31 gru 2011, 14:15

BP na ITB jeździ w mx5, auto Śluby.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez Boris86 » 31 gru 2011, 14:28

Ale wiadomo coś chociaż orientacyjnie jakimi parametrami to auto się legitymuje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Jacek176 » 31 gru 2011, 15:15

No właśnie nic nie wiadomo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Grzesiu » 31 gru 2011, 16:00

poza tym że faktycznie "jest szybkie" w konfrontacjami z "T" wykres chyba faktycznie się nie pojawił, ale myślę że jak by się coś więcej zainteresować i go podpytać to jest w porządku gość i nie będzie się wykręcał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez bati323 » 4 kwi 2012, 18:27

Witam mam pytanie czy jest mozliwosc jaka kolwiek dostania walkow od wersji BP22 137KM?
Początkujący
 
Od: 13 lut 2012, 22:52
Posty: 17
Auto: Mazda 323 BG 89-94r 1.8 GT 128KM

Postprzez Hazu » 4 kwi 2012, 19:01

Jacek176 napisał(a): Hazu napisał(a):I zobaczymy co ten 137 konny silnik będzie znaczył w BA.
Będę miał z czym porównać bo mam drugą BA z oryginalnym BP w rewelacyjnym stanie.

Podejrzewam, że ten nowszy będzie lepiej chodził. Te silniki 137KM mają juz conajmniej 20 lat, kompresji nie trzymają przez co sporo koni ucieka.

Jednak myliłeś się, odczuwalnie zdecydowanie mocniejszy i cichszy był to silnik od zdrowego BP w BA.
Szkoda tylko że odrazu znalazł się kupiec i nie zdążyłem dłużej go potestować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Jacek176 » 17 maja 2012, 14:23

orzech55 napisał(a):Edit:
Próbował ktoś z ITB kombinować ? Z tego co ogarniam ten temat jest dosyć tani a daje około 20-40 KM...
Nie wiem jak kwestia wysterowania i przeróbki bo w końcu to gaźnik a to dla mnie ciemna strona mocy...

No pojawiły sie wreszcie wykresy silnika BP z ITB
http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=477&postdays=0&postorder=asc&start=420

Powiem szczerze, że wygląda to bardzo zachęcająco.
18KM przyrostu po samym ITB i strojeniu robi wrażenie. Chyba sie zmotywuje wreszcie do kombinowania z przepustnicami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez tekkenfan » 17 maja 2012, 14:38

działaj, działaj, obstawiam że przy Twojej konfiguracji przyrost będzie nieco większy i pod 200KM powinieneś dobić :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez piwo » 17 maja 2012, 21:25

w tym wypadku 18km zrobilo by juz swoje. mysle ze kl ze i 15stki by pekly :)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Boris86 » 17 maja 2012, 23:04

A jak ładnie moment się wygładził. Wcześniej fale dunaju a teraz bardzo ładny przebieg.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez tekkenfan » 20 maja 2012, 03:12

taka ciekawostka ze świata N/A BP:
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=449286
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez bati323 » 19 lip 2012, 20:47

Witam mam pytanko czy jest mozliwosc usuniecia przeplywomierza w Madzi z pozytywnym skutkiem zeby to chodzilo? PROSZE O POMOC.
P.S Ewentualnie podpiecie innego np jak w Xedosie przelotowy?
Początkujący
 
Od: 13 lut 2012, 22:52
Posty: 17
Auto: Mazda 323 BG 89-94r 1.8 GT 128KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje