Silnik BP – kompedium wiedzy
Robił Ktoś remont takiego silnika, a chodzi dokładnie o tą pierwszą wersję co w budzie BG miał 137KM.
Da się dokupić pierścienie do tego, jeżeli tak, to jakie polecacie?
Czy wogóle jest różnica w pierścieniach do tłoków z silnika 137Km a 128Km?
Jeżeli nie ma różnicy to w sumie już wszystko wiem.
W planach mam zamontować taki silnik w budzie BA, zamiast zwykłego, tego standardowego BP.
Bo mam aktualnie zalegający silnik BP z BG GT który brał trochę oleju oraz BA BP praktycznie bez silnika.
Jak ma się silnik BP z BA do silników BP DOHC z BG? są to mechanicznie te same silniki, czy raczej trzeba by było się spodziewać znaczących różnic, jeżeli chodzi o wymiary tłoków, głowice, czy np pompę oleju?
Da się dokupić pierścienie do tego, jeżeli tak, to jakie polecacie?
Czy wogóle jest różnica w pierścieniach do tłoków z silnika 137Km a 128Km?
Jeżeli nie ma różnicy to w sumie już wszystko wiem.
W planach mam zamontować taki silnik w budzie BA, zamiast zwykłego, tego standardowego BP.
Bo mam aktualnie zalegający silnik BP z BG GT który brał trochę oleju oraz BA BP praktycznie bez silnika.
Jak ma się silnik BP z BA do silników BP DOHC z BG? są to mechanicznie te same silniki, czy raczej trzeba by było się spodziewać znaczących różnic, jeżeli chodzi o wymiary tłoków, głowice, czy np pompę oleju?
Ja nic takiego nie znalazłem. Sam chętnie bym poczytał. Niestety wszystko musiałem testować na własnej skórzeBoris86 napisał(a):Śledzicie może gdzieś na świecie jakieś tematy naprawdę mocnych wolnossących BP?
Czasami coś tam się znajduje, np. ITB w wersji "zrób to sam" ale nie ma żadnych danych z hamowni czy czasów na 1/4 które potwierdzałyby, że to cokolwiek dało.
No np. jaHazu napisał(a):Robił Ktoś remont takiego silnika, a chodzi dokładnie o tą pierwszą wersję co w budzie BG miał 137KM.
O ile mi wiadomo w tych silnikach sprawdzają się tylko pierścionki OEM (ok. 1100PLN) albo Hastings. Ja mam te drugie w wersji "Racing" (chromowane, dodatkowo hartowane i coś tam coś tamHazu napisał(a):Da się dokupić pierścienie do tego, jeżeli tak, to jakie polecacie?
Mi się wydaje że nie ma różnicy aczkolwiek na 100% nie jestem pewien. I obawiam się, że nikt Ci na to pytanie nie odpowie.Hazu napisał(a):Czy wogóle jest różnica w pierścieniach do tłoków z silnika 137Km a 128Km?
Na to pytanie również nigdy nie udało mi sie znaleźć potwierdzonej informacji. Znaczących różnic raczej nie ma. Tłoki są takie jak w wersji 128KM (ten sam stopień sprężania 9.0:1). Ale reszta to wileka nie wiadoma. Wizualnie inna jest pokrywa głowicy i kolektor ssący. Nie wiadomo jednak którędy uciekło te 14KMHazu napisał(a):Jak ma się silnik BP z BA do silników BP DOHC z BG? są to mechanicznie te same silniki, czy raczej trzeba by było się spodziewać znaczących różnic, jeżeli chodzi o wymiary tłoków, głowice, czy np pompę oleju?
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Dzięki za zainteresowanie.
Ostatecznie jednak nie będę robił remontu tego silnika wymienię mu tylko pompę oleju, bo na starej przez chwilę po uruchomieniu, paliła się kontrolka (mam nadzieję że to tylko wina pompy i syfu w misce olejowe
)
I zobaczymy co ten 137 konny silnik będzie znaczył w BA.
Będę miał z czym porównać bo mam drugą BA z oryginalnym BP w rewelacyjnym stanie.
Ostatecznie jednak nie będę robił remontu tego silnika wymienię mu tylko pompę oleju, bo na starej przez chwilę po uruchomieniu, paliła się kontrolka (mam nadzieję że to tylko wina pompy i syfu w misce olejowe
I zobaczymy co ten 137 konny silnik będzie znaczył w BA.
Będę miał z czym porównać bo mam drugą BA z oryginalnym BP w rewelacyjnym stanie.
Jacek176 napisał(a):Ja nic takiego nie znalazłem. Sam chętnie bym poczytał. Niestety wszystko musiałem testować na własnej skórze
Czasami coś tam się znajduje, np. ITB w wersji "zrób to sam" ale nie ma żadnych danych z hamowni czy czasów na 1/4 które potwierdzałyby, że to cokolwiek dało.
Mi sie udało znaleść jeden projekt ale wykręcony na maxa. Stroker na 2,1, pozmieniane wszystko co sie da i moc około 250KM. Ale koszta grubo ponad 6000Euro w cześciach
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Podejrzewam, że ten nowszy będzie lepiej chodził. Te silniki 137KM mają juz conajmniej 20 lat, kompresji nie trzymają przez co sporo koni ucieka.Hazu napisał(a):I zobaczymy co ten 137 konny silnik będzie znaczył w BA.
Będę miał z czym porównać bo mam drugą BA z oryginalnym BP w rewelacyjnym stanie.
Daj linkaBoris86 napisał(a):Mi sie udało znaleść jeden projekt ale wykręcony na maxa. Stroker na 2,1, pozmieniane wszystko co sie da i moc około 250KM. Ale koszta grubo ponad 6000Euro w cześciach
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
tez chetnie poczytam.az wydaje mi sie niemozliwe z bp wyviagniecie 250 kunia...
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Dokładnie o Maruha motors chodziło.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Ale wiadomo coś chociaż orientacyjnie jakimi parametrami to auto się legitymuje?
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
poza tym że faktycznie "jest szybkie" w konfrontacjami z "T" wykres chyba faktycznie się nie pojawił, ale myślę że jak by się coś więcej zainteresować i go podpytać to jest w porządku gość i nie będzie się wykręcał.
Jacek176 napisał(a): Hazu napisał(a):I zobaczymy co ten 137 konny silnik będzie znaczył w BA.
Będę miał z czym porównać bo mam drugą BA z oryginalnym BP w rewelacyjnym stanie.
Podejrzewam, że ten nowszy będzie lepiej chodził. Te silniki 137KM mają juz conajmniej 20 lat, kompresji nie trzymają przez co sporo koni ucieka.
Jednak myliłeś się, odczuwalnie zdecydowanie mocniejszy i cichszy był to silnik od zdrowego BP w BA.
Szkoda tylko że odrazu znalazł się kupiec i nie zdążyłem dłużej go potestować.
orzech55 napisał(a):Edit:
Próbował ktoś z ITB kombinować ? Z tego co ogarniam ten temat jest dosyć tani a daje około 20-40 KM...
Nie wiem jak kwestia wysterowania i przeróbki bo w końcu to gaźnik a to dla mnie ciemna strona mocy...
No pojawiły sie wreszcie wykresy silnika BP z ITB
http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=477&postdays=0&postorder=asc&start=420
Powiem szczerze, że wygląda to bardzo zachęcająco.
18KM przyrostu po samym ITB i strojeniu robi wrażenie. Chyba sie zmotywuje wreszcie do kombinowania z przepustnicami.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
działaj, działaj, obstawiam że przy Twojej konfiguracji przyrost będzie nieco większy i pod 200KM powinieneś dobić 

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
w tym wypadku 18km zrobilo by juz swoje. mysle ze kl ze i 15stki by pekly 
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
A jak ładnie moment się wygładził. Wcześniej fale dunaju a teraz bardzo ładny przebieg.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
taka ciekawostka ze świata N/A BP:
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=449286
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=449286

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje