Domowy tuning Mazdy 323F BG GT – kompresor str. 11

Postprzez jackkpl » 22 cze 2010, 18:20

OK, dzis fura odebrana z nowym sprzeglem od KLki (probe 2.5V6). Narazie nie sprawdzalem w warunkach bojowych, bo przejechalem 500m. Docisk jest wyraznie mocniejszy, pedal ciezej chodzi. W zasadzie docisk z KL jest plug and play – ma jedynie wyzej sloneczko, co wymaga skrocenia bolca wysprzeglika. Poza tym tylko przykrecac docisk z KLki i cieszyc sie rajdowym sprzeglem za 10% ceny ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez piwo » 22 cze 2010, 18:46

no trzeba zaznaczyc glosno jeszcze raz.chcac miec mocniejsze sprzeglo wymieniamy docisk z gt o sile 3800 na ten od kla o sile 4200Nm.mamy ponad 10% mocniejsze sprzeglo za cene niewielka.wszystko pasuje plug and play.a wiec sprzeglo ori z gt lozysko ori z gt plus docisk z kla 2,5 litra.dzieki takiemu zabiegowi tanim kosztem mozemy zwiekszyc moment w granice 200Nm czyli nawet soft turbo czy kompres w gt.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez jackkpl » 22 cze 2010, 19:26

piwo napisał(a):no trzeba zaznaczyc glosno jeszcze raz.chcac miec mocniejsze sprzeglo wymieniamy docisk z gt o sile 3800 na ten od kla o sile 4200Nm.mamy ponad 10% mocniejsze sprzeglo za cene niewielka.wszystko pasuje plug and play.a wiec sprzeglo ori z gt lozysko ori z gt plus docisk z kla 2,5 litra.dzieki takiemu zabiegowi tanim kosztem mozemy zwiekszyc moment w granice 200Nm czyli nawet soft turbo czy kompres w gt.



W moim przypadku to chyba jest mocniejszy o 100% ten docisk, bo ten a poprzedni to jakies 2 rozne bajki. Niestety nie wiem czy dzis poupalam fure, bo albo resztki oleju mi sie wypalaja na zlaczu elastycznym,albo ciagle kapie. Strasznie mi sie dymi z podwozia na skrzyzowaniach, jakbym sie palil :). Musze problem zdiagnozowac.
Poza tym juz 1km od domu cos mi mocno pierdolnelo, jakbym zgubil kolo. Niestety nie wiem co to, bo auto dalej jedzie. Kola wszystkie sa, polosie sa. huk byl naprawde mocny.... az sie boje szybko jezdzic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Jacek176 » 22 cze 2010, 19:31

To był huk towarzyszący przekraczaniu prędkości dźwięku ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jackkpl » 22 cze 2010, 19:46

Jacek176 napisał(a):To był huk towarzyszący przekraczaniu prędkości dźwięku ;)



To chyba byl jakis "dzwiek emeryt" skoro "lata" 50km/h ;).

Ale co do trzymania to sprzeglo jest kozak. Sprawdzilem je tak – jade 50km/h, wciskam sprzeglo, gazuje do jakichs 4-5 tys obr i jak puscilem sprzeglo, to obroty od razu spadly i wciagnelo mnie w koleine ;). Nie ma opcji,zeby sie slizgalo. A piska zrobilem mimowolnie ruszajac z 1500rpm i z przyzwyczajenia do starego sprzegla (duzy skok) za szybko je puscilem :D.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez jackkpl » 22 cze 2010, 23:18

Dobra, bylem na malej sesji pomiarowej. Te huki w aucie to chyba jednak nic strasznego, bo sie nie rozpadlo.

3 pomiary 0-60, 2 pomiary na 1/4.
0-60 7.35 7.43 7.53
0-400m 15,8 15,9 (ten gorszy to juz z hamowaniem na koncu, bo czerwone jechalo na mnie tak szybko).

Z logow 175nm i 150 koni (zalezy jak lezy, 146-154 konie).

To wszystko na LPG. Przy odcinie 0.33 bara :)

Jakies stare subaru (te co mialy 211 koni) sie nawinelo po drodze, slabo ruszyl a pozniej gonil do 120 i chyba "sie nie scigal" , bo nie dogonil :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez radziu » 23 cze 2010, 09:09

Widzę brat, że już nieźle w takim razie auto jeździ ;)
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez jackkpl » 23 cze 2010, 09:37

Niezle to bedzie jezdzic jak zejde ponizej 6s 0-60 (czyli w ten weekend ;))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez radziu » 23 cze 2010, 09:47

jackkpl napisał(a):Niezle to bedzie jezdzic jak zejde ponizej 6s 0-60 (czyli w ten weekend ;))

wtedy to może być tak jak napisałeś wcześniej, że buda zostanie, a zawiecha z silnikiem pojedzie <lol>
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez lukster » 23 cze 2010, 10:28

bez szperexu ni chu chu :D
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez jackkpl » 23 cze 2010, 10:39

lukster napisał(a):bez szperexu ni chu chu :D


Czyli szpera (jej brak) to taki zawor bezpieczenstwa przy szpachlowanej budzie? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez lukster » 23 cze 2010, 10:49

Dobrze wiesz, że miałem na myśli zejście poniżej 6s 0-96km/h :D
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez jackkpl » 23 cze 2010, 10:55

Szczerze to mysle,ze bez szpery 6s 0-60 jest realne z moja skrzynia. Momentu nie mam zbyt wiele, na 2-ce nic nie piszczy, tylko cala jedynke do 6500rpm ;). Zreszta zycie pokaze, zawsze bylem zbyt optymistyczny i moze tym razem znowu mnie wynik rozczaruje.

Napisze jeszcze raz,ze docisk z KL po prostu szalowy. Tyle lat czlowiek zyl w niewiedzy...

A sprzeglo, ktore bylo poprzednio to naprawde oryginalny AISIN ktory kosztowal 3 lata temu 729zl za komplet. Po prostu zrobili na maksa gowniany docisk (za slaby). Dla chucherka fajny, bo lekko sie wciska, ale do upalania porazka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez lukster » 23 cze 2010, 11:03

u mnie docisk z kl z tarczą 4 spiek wytrzymuje 400Nm i 300+KM więc masz spory zapas na sprzęgle teraz ;)
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez jackkpl » 25 cze 2010, 21:33

Wszyscy lubia media, to cos wrzucam. Szalu nie ma , chyba na LPG smiga lepiej niz na benzynie. No ale zabralem specjalnie aparat, wiec wrzucam tak czy siak

http://www.youtube.com/watch?v=l_CHRcURt9w
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Jacek176 » 26 cze 2010, 09:12

Gratki za realizacje nietypowego projektu, który zaczyna wreszcie jeździć :D
Kurcze, doładowane BP zaczynają deptać po piętach mojemu wolnossakowi ;) (Piwo wczoraj wykręcił 6.6s 0-60Mph na moim G-techu). Trzeba się chyba wziąść do roboty ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jackkpl » 26 cze 2010, 11:27

Jacek176 napisał(a):Gratki za realizacje nietypowego projektu, który zaczyna wreszcie jeździć :D
Kurcze, doładowane BP zaczynają deptać po piętach mojemu wolnossakowi ;) (Piwo wczoraj wykręcił 6.6s 0-60Mph na moim G-techu). Trzeba się chyba wziąść do roboty ;)


Dzieki :). JEszcze nie koniec dlubania, ale ja juz czerpie przyjemnosc z boosta od 2 mcy. Naprawde duza roznica w stosunku do praktycznie seryjnego N/A. W planach jeszcze kolektor i wydech (wydech jest seryjny z zamiennikow na rurach 40-45mm i 2 tlumikach srodkowych). Mam nadzieje,ze w koncu pokaze wynik kolo 15s na 1/4.

Update:

udalo mi sie zamontowac duze kolo na wal korbowy (160mm vs 115mm oryginalne). Teraz pompa wspomagania bedzie ostro wspomagac ;). Fotka jak idzie pasek i napinacz (stara rolka od rozrzadu). Musze przyznac,ze niezly fart – wszystko miesci sie z zapasem 1cm (rozne odleglosci miedzy kolkami, paskami , oslonami itp).

Obrazek

Efekty tego duzego kolka sa 2 : albo cos jeb... , albo bedzie szlo jak przecinak :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez jackkpl » 29 cze 2010, 13:40

Jako,ze powracam do seryjnej puszki filtra i tlumika szmerow ssania (wyjec jednak nie na moje uszy), to zrobilem wietrzenie komory filtra (cos na wzor Jacka176).

Obrazek

W zasadzie zajelo mi to 20 minut wraz demontazem i montazem zderzaka. Nawiercenie paru dziurek,a pozniej mlotek + srubokret i dziura jest :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez jackkpl » 2 lip 2010, 17:20

Maly updejt.

Od tygodnia jezdze na wyzszym booscie. Na szybko dogralem mapy (na LPG + PB, na samej benzynie tylko czasem odpalam). Boost wychodzi okolo 0.3 przy 2 tys, 0.4 przy 4 tys , 0,45 przy 6 tys ...dalej jeszcze nie docisnalem :).

Wykres do 5500rpm wyglada nastepujaco

Obrazek

Narazie nic nie odpadlo (auta uzywam jako dojazd do pracy i dziennie robie ponad 40km). Na 1-ce nie ma trakcji w zadnych warunkach (kazde depniecie gazu w podloge skutkuje 7 tys na obrotomierzu i piskiem opon). Na 2-ce przy lekkich nierownosciach trzeba walczyc z kierownica. Pierwsze 2 dni az sam balem sie mocno cisnac , bo przyrost 15-20% momentu sprawia, ze autem jezdzi sie zupelnie inaczej. W weekend postaram sie wrzucic efekty zmian , tzn filmik z elastycznosci (40-100 na 2-ce 40-140 na 3-ce), czas z g-techa 0-60 i 400m oraz jakis wykresik z ecu mastera.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez hopek » 3 lip 2010, 16:20

Dobra robota, podziwiam :) zastanawiam sie czemu ten topic nie jest w dziale "projekty" bo zasluguje w 100tu% <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje