Domowy tuning Mazdy 323F BG GT – kompresor str. 11
OK, dzis fura odebrana z nowym sprzeglem od KLki (probe 2.5V6). Narazie nie sprawdzalem w warunkach bojowych, bo przejechalem 500m. Docisk jest wyraznie mocniejszy, pedal ciezej chodzi. W zasadzie docisk z KL jest plug and play – ma jedynie wyzej sloneczko, co wymaga skrocenia bolca wysprzeglika. Poza tym tylko przykrecac docisk z KLki i cieszyc sie rajdowym sprzeglem za 10% ceny 
no trzeba zaznaczyc glosno jeszcze raz.chcac miec mocniejsze sprzeglo wymieniamy docisk z gt o sile 3800 na ten od kla o sile 4200Nm.mamy ponad 10% mocniejsze sprzeglo za cene niewielka.wszystko pasuje plug and play.a wiec sprzeglo ori z gt lozysko ori z gt plus docisk z kla 2,5 litra.dzieki takiemu zabiegowi tanim kosztem mozemy zwiekszyc moment w granice 200Nm czyli nawet soft turbo czy kompres w gt.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
piwo napisał(a):no trzeba zaznaczyc glosno jeszcze raz.chcac miec mocniejsze sprzeglo wymieniamy docisk z gt o sile 3800 na ten od kla o sile 4200Nm.mamy ponad 10% mocniejsze sprzeglo za cene niewielka.wszystko pasuje plug and play.a wiec sprzeglo ori z gt lozysko ori z gt plus docisk z kla 2,5 litra.dzieki takiemu zabiegowi tanim kosztem mozemy zwiekszyc moment w granice 200Nm czyli nawet soft turbo czy kompres w gt.
W moim przypadku to chyba jest mocniejszy o 100% ten docisk, bo ten a poprzedni to jakies 2 rozne bajki. Niestety nie wiem czy dzis poupalam fure, bo albo resztki oleju mi sie wypalaja na zlaczu elastycznym,albo ciagle kapie. Strasznie mi sie dymi z podwozia na skrzyzowaniach, jakbym sie palil
Poza tym juz 1km od domu cos mi mocno pierdolnelo, jakbym zgubil kolo. Niestety nie wiem co to, bo auto dalej jedzie. Kola wszystkie sa, polosie sa. huk byl naprawde mocny.... az sie boje szybko jezdzic.
Jacek176 napisał(a):To był huk towarzyszący przekraczaniu prędkości dźwięku
To chyba byl jakis "dzwiek emeryt" skoro "lata" 50km/h
Ale co do trzymania to sprzeglo jest kozak. Sprawdzilem je tak – jade 50km/h, wciskam sprzeglo, gazuje do jakichs 4-5 tys obr i jak puscilem sprzeglo, to obroty od razu spadly i wciagnelo mnie w koleine
Dobra, bylem na malej sesji pomiarowej. Te huki w aucie to chyba jednak nic strasznego, bo sie nie rozpadlo.
3 pomiary 0-60, 2 pomiary na 1/4.
0-60 7.35 7.43 7.53
0-400m 15,8 15,9 (ten gorszy to juz z hamowaniem na koncu, bo czerwone jechalo na mnie tak szybko).
Z logow 175nm i 150 koni (zalezy jak lezy, 146-154 konie).
To wszystko na LPG. Przy odcinie 0.33 bara
Jakies stare subaru (te co mialy 211 koni) sie nawinelo po drodze, slabo ruszyl a pozniej gonil do 120 i chyba "sie nie scigal" , bo nie dogonil
3 pomiary 0-60, 2 pomiary na 1/4.
0-60 7.35 7.43 7.53
0-400m 15,8 15,9 (ten gorszy to juz z hamowaniem na koncu, bo czerwone jechalo na mnie tak szybko).
Z logow 175nm i 150 koni (zalezy jak lezy, 146-154 konie).
To wszystko na LPG. Przy odcinie 0.33 bara
Jakies stare subaru (te co mialy 211 koni) sie nawinelo po drodze, slabo ruszyl a pozniej gonil do 120 i chyba "sie nie scigal" , bo nie dogonil
Niezle to bedzie jezdzic jak zejde ponizej 6s 0-60 (czyli w ten weekend
)
bez szperexu ni chu chu 
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
lukster napisał(a):bez szperexu ni chu chu
Czyli szpera (jej brak) to taki zawor bezpieczenstwa przy szpachlowanej budzie?
Dobrze wiesz, że miałem na myśli zejście poniżej 6s 0-96km/h 
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
Szczerze to mysle,ze bez szpery 6s 0-60 jest realne z moja skrzynia. Momentu nie mam zbyt wiele, na 2-ce nic nie piszczy, tylko cala jedynke do 6500rpm
. Zreszta zycie pokaze, zawsze bylem zbyt optymistyczny i moze tym razem znowu mnie wynik rozczaruje.
Napisze jeszcze raz,ze docisk z KL po prostu szalowy. Tyle lat czlowiek zyl w niewiedzy...
A sprzeglo, ktore bylo poprzednio to naprawde oryginalny AISIN ktory kosztowal 3 lata temu 729zl za komplet. Po prostu zrobili na maksa gowniany docisk (za slaby). Dla chucherka fajny, bo lekko sie wciska, ale do upalania porazka
Napisze jeszcze raz,ze docisk z KL po prostu szalowy. Tyle lat czlowiek zyl w niewiedzy...
A sprzeglo, ktore bylo poprzednio to naprawde oryginalny AISIN ktory kosztowal 3 lata temu 729zl za komplet. Po prostu zrobili na maksa gowniany docisk (za slaby). Dla chucherka fajny, bo lekko sie wciska, ale do upalania porazka
u mnie docisk z kl z tarczą 4 spiek wytrzymuje 400Nm i 300+KM więc masz spory zapas na sprzęgle teraz 
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
Wszyscy lubia media, to cos wrzucam. Szalu nie ma , chyba na LPG smiga lepiej niz na benzynie. No ale zabralem specjalnie aparat, wiec wrzucam tak czy siak
http://www.youtube.com/watch?v=l_CHRcURt9w
http://www.youtube.com/watch?v=l_CHRcURt9w
Gratki za realizacje nietypowego projektu, który zaczyna wreszcie jeździć
Kurcze, doładowane BP zaczynają deptać po piętach mojemu wolnossakowi
(Piwo wczoraj wykręcił 6.6s 0-60Mph na moim G-techu). Trzeba się chyba wziąść do roboty 
Kurcze, doładowane BP zaczynają deptać po piętach mojemu wolnossakowi
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacek176 napisał(a):Gratki za realizacje nietypowego projektu, który zaczyna wreszcie jeździć![]()
Kurcze, doładowane BP zaczynają deptać po piętach mojemu wolnossakowi(Piwo wczoraj wykręcił 6.6s 0-60Mph na moim G-techu). Trzeba się chyba wziąść do roboty
Dzieki
Update:
udalo mi sie zamontowac duze kolo na wal korbowy (160mm vs 115mm oryginalne). Teraz pompa wspomagania bedzie ostro wspomagac

Efekty tego duzego kolka sa 2 : albo cos jeb... , albo bedzie szlo jak przecinak
Maly updejt.
Od tygodnia jezdze na wyzszym booscie. Na szybko dogralem mapy (na LPG + PB, na samej benzynie tylko czasem odpalam). Boost wychodzi okolo 0.3 przy 2 tys, 0.4 przy 4 tys , 0,45 przy 6 tys ...dalej jeszcze nie docisnalem
.
Wykres do 5500rpm wyglada nastepujaco

Narazie nic nie odpadlo (auta uzywam jako dojazd do pracy i dziennie robie ponad 40km). Na 1-ce nie ma trakcji w zadnych warunkach (kazde depniecie gazu w podloge skutkuje 7 tys na obrotomierzu i piskiem opon). Na 2-ce przy lekkich nierownosciach trzeba walczyc z kierownica. Pierwsze 2 dni az sam balem sie mocno cisnac , bo przyrost 15-20% momentu sprawia, ze autem jezdzi sie zupelnie inaczej. W weekend postaram sie wrzucic efekty zmian , tzn filmik z elastycznosci (40-100 na 2-ce 40-140 na 3-ce), czas z g-techa 0-60 i 400m oraz jakis wykresik z ecu mastera.
Od tygodnia jezdze na wyzszym booscie. Na szybko dogralem mapy (na LPG + PB, na samej benzynie tylko czasem odpalam). Boost wychodzi okolo 0.3 przy 2 tys, 0.4 przy 4 tys , 0,45 przy 6 tys ...dalej jeszcze nie docisnalem
Wykres do 5500rpm wyglada nastepujaco

Narazie nic nie odpadlo (auta uzywam jako dojazd do pracy i dziennie robie ponad 40km). Na 1-ce nie ma trakcji w zadnych warunkach (kazde depniecie gazu w podloge skutkuje 7 tys na obrotomierzu i piskiem opon). Na 2-ce przy lekkich nierownosciach trzeba walczyc z kierownica. Pierwsze 2 dni az sam balem sie mocno cisnac , bo przyrost 15-20% momentu sprawia, ze autem jezdzi sie zupelnie inaczej. W weekend postaram sie wrzucic efekty zmian , tzn filmik z elastycznosci (40-100 na 2-ce 40-140 na 3-ce), czas z g-techa 0-60 i 400m oraz jakis wykresik z ecu mastera.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje