Zwiększanie mocy za pomocą cewki i oporników (Diesel)
też o tym czytałem, ale tu tez chodzi o czystość w dolocie bo on bardzo brudzi kolektor co za tym idzie zmniejsza przepływ powietrza. Ja raczej go zaślepię a jak będzie błąd to od ślepię i już. Mam jeszcze plan wybebeszyć katalizator za turbiną.
tznBoss429 napisał(a):tylko na krótka metę
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
boczek86 napisał(a):tznBoss429 napisał(a):tylko na krótka metęco sie stanie oprocz bledow
na tryb awaryjny sie chyba nieprzelaczy
a i silnik ma wiecej czystego powietrza . wiec co moze sie stac
caly swoj zywot moja bejotka jezdzila zbledem egr – nie ma on zadnego wplywu na moc. ja mialem zaslepiony (i taknie dzialal jak powinien) i bylo git.
(najpierw zrobilem ok 100kkm na migajacym bledzie egr, a potem nastepne 100kkm z gorka na zaslepionym i dlubnietym na ok 130KM
Neonixos666 napisał(a):Mam jeszcze plan wybebeszyć katalizator za turbiną.

tylko nie wiem jak jest w RF4F bo tam nie ma czujnika położenia membrany w egr wiec skąd silnik wie że ten układ nie działa?
Bo różnicy tak naprawdę nie mamy prawa czuć a wszyscy którzy widzą mega różnice to raczej ulegli placebo bo. Chodzi tu o to że zaślepienie powoduje to że nie brudzi się kolektor który przy większych przebiegach może ulec zapchaniu.
to mam pytanie odnosnie zaslepiania na neci znalazlem taka wypowiedz i czy u nas tez idzie tak zrobic i czy to zadziala 
amozna go odlaczyc od tych kabelkow i tez bedzie zamkniety
czy przelaczy sie na tryb awaryjny 
"Jeżeli jeszcze zawór EGR Ci sie nie zawiesił i działa to wystarczy jak zdejmiesz z niego przewód sterujący podciśnienia. Po prostu bedzie cały czas zamknięty bez szansy na otwarcie. Nie potrzeba wtedy żadnych uszczelek"
amozna go odlaczyc od tych kabelkow i tez bedzie zamkniety
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
Nie aktualne stwierdzenia (patrz niżej)
jest całkiem odwrotnie gdy nie ma podciśnienia to jest otwarty a gdy ma podciśnienie to jest zamknięty. musiałbyś podłączyć na stałe mu podciśnienie, ale w RF2A to nie przejdzie bo jest czujnik położenia i wywali błąd.
ciekawe jak u mnie by to wyglądało
jest całkiem odwrotnie gdy nie ma podciśnienia to jest otwarty a gdy ma podciśnienie to jest zamknięty. musiałbyś podłączyć na stałe mu podciśnienie, ale w RF2A to nie przejdzie bo jest czujnik położenia i wywali błąd.
ciekawe jak u mnie by to wyglądało
Ostatnio edytowano 13 mar 2011, 17:20 przez Neonixos666, łącznie edytowano 1 raz
wywali blad egr
czy tryb awaryjny wywali
widzialem ze niektorzy odlaczaja podcisnienie i zakrecaja go sruba i cybancikiem zaciskaja. bo z bledem egr przeciez chyba wiekszosc tu jezdzi 
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
tylko błąd. Ja chyba zaraz spróbuje podłączyć na stałe ciśnieni do egr.
podlaczyc?? czy odlaczyc i wkrecic ta srubke w ten gumowy waz 
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
Ja już po testach z egr i okazało się jednak że otwiera się przy podciśnieniu a zamyka gdy jego brak. Jak podłączyłem podciśnienie na stałe to nie mogłem odpalić, a jak zrobiłem tak na włączonym silniku to nie wkręcał się na obroty i gasł przy próbie ruszenia. Z tego wniosek jest taki że aby egr nie otwierał się trzeba zdjąć tylko przewód podciśnienia i ewentualnie zaślepić go czymś. Po przejechaniu się, nie widzę nie wiem jakiej różnicy ale wydaje mi się że przy 1,5 tyś obr jest jakby elastyczniejszy ale to może byś tylko placebo i pewnie jest. Fakt faktem jest że w RF4F nie trzeba zaślepiać dopływu spalin a tylko zdjąć przewód podciśnienia, w RF2A może wyskoczyć błąd bo jest czujnik położenia.
Neonixos666 napisał(a):w RF2A może wyskoczyć błąd bo jest czujnik położenia.
Dlatego w RF2A zaślepia się przy kolektorze ssącym, wtedy EGR pracuje prawidłowo.
Neonixos666 w większości wypowiedzi na forum wychodzi że RF2A da się zaślepić a w RF4F zawsze wychodzi błąd może nie od razu ale jednak, zobaczymy jak będzie u Ciebie.
No zobaczymy pojeżdżę trochę i napiszę czy jest czy go nie ma. Też słyszałem że w RF4F wyskakuje błąd ale to różnie bywa innym tak innym nie. Ja wyskoczy błąd to zaślepię przy kolektorze i wtedy zobaczymy.
to ktory to przewod?? ta rurka pod spodem co dochodzi do egrYgooR napisał(a):Dlatego w RF2A zaślepia się przy kolektorze ssącym, wtedy EGR pracuje prawidłowo.
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
boczek nie kombinuj, masz taki silnik jak ja z puchy po piwie tnij zaślepke na wzór uszczelki, wkładaj zamiast niej i nic nie wywala
jak nie masz klucza do tej dolnej śruby to zrób kontre nakrętki i wykręć całe śruby z kolektora i wsuń blaszke, ja tak robiłem
jak nie masz klucza do tej dolnej śruby to zrób kontre nakrętki i wykręć całe śruby z kolektora i wsuń blaszke, ja tak robiłem
- Od: 26 wrz 2010, 21:56
- Posty: 232
- Skąd: Turka
- Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato
boczek86 napisał(a):to ktory to przewod??
Można wykorzystać
lubboczek86 napisał(a):miejsce gdzie laczy sie z silnikiem
boczek86 napisał(a):rurka pod spodem co dochodzi do egr
Najłatwiej dać blaszkę pomiędzy EGR a kolektorem ssącym, pamiętaj żeby nie była jakaś cienka np. z puszki po coli bo gorące spaliny ją wytopią, co się zdarzało na forum.
20 Km z odpiętym przewodem i brak migania kontrolki 
Neonixos666 napisał(a):20 Km z odpiętym przewodem i brak migania kontrolki
Jeszcze ją zobaczysz, o ile dobrze pamiętam komputer na podstawie wyliczeń rozpoznaje zaślepiony EGR a nie jednego czujnika więc musi trochę czasu upłynąć.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje