Jak podnieść moment i moc w silniku RF2A?
Nie było żadnego zamulenia czy coś podobnego a było bogato bo przy opornikach 2x50 chmura dymu z tyłu auta była 
Nie bawię się już w to i wystarczy tak jak jest.
Niestety wszystko to drut w porównaniu do TDI w którym można grzebać elektronicznie.
Niestety wszystko to drut w porównaniu do TDI w którym można grzebać elektronicznie.
No bo nie zapominajmy jednej podstawowej rzeczy – diesla chyba każdy kupował dla oszczędnej jazdy a nie dla osiągów. Zgadzam się – fajnie jeśli coś przybędzie (tu kłaniają się chipy i boxy), ale nie zapędzajmy się usilnie robiąc z tych silników megamodyfikowaneturbozordy! Taniej, rozsądniej i bezpieczniej kupić drugie auto do zabawy i dłubania.
- Od: 11 cze 2007, 15:28
- Posty: 1650
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003
Można mieć moc i ekonomikę. Wszystko zalezy od stylu jazdy i sprawności spalania mieszanki powietrzno-paliwowej. I wbrew obiegowej opini zmodzony diesel wcale nie musi dymić i dużo palić.
Ba! Można nawet nieco urwać na spalaniu.
Ba! Można nawet nieco urwać na spalaniu.
- Od: 31 maja 2011, 20:49
- Posty: 40
- Skąd: Olkusz
- Auto: Toyota Yaris Hybrid
Badyl napisał(a):Taniej, rozsądniej i bezpieczniej kupić drugie auto do zabawy i dłubania.
ZŁOTA MYŚL

You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Bandit napisał(a):Badyl napisał(a):Taniej, rozsądniej i bezpieczniej kupić drugie auto do zabawy i dłubania.
ZŁOTA MYŚL
Też jestem za i dlatego zbieram na drugie auto do dłubania, ale niestety nie będzie to mazda...
Neonixos666 napisał(a):Bandit napisał(a):Badyl napisał(a):Taniej, rozsądniej i bezpieczniej kupić drugie auto do zabawy i dłubania.
ZŁOTA MYŚL
Też jestem za i dlatego zbieram na drugie auto do dłubania, ale niestety nie będzie to mazda...
Kup wieśwagena gofra II 1.6 TD, albo wieśwagena gofra III 1.9 TDI. Moim zdaniem najlepsze do dłubania.
- Od: 31 maja 2011, 20:49
- Posty: 40
- Skąd: Olkusz
- Auto: Toyota Yaris Hybrid
Badyl napisał(a):Taniej, rozsądniej i bezpieczniej kupić drugie auto do zabawy i dłubania.
No ba
Ja cieszę się z tego jak jeździ GFa, a że są szybsze (diesle) na drodze... zawsze będą, nawet kiedy będę miał i 200KM buheheh.
P.S
Za kasę wpakowaną w GFa, przy zakupie jakiegoś VAGa pewnie miałbym już te 200KM f*ck

eeee tam diesle dłubać można ale ja patrze bardziej w stronę benzyny
przynajmniej nie słychać klekotu
przynajmniej nie słychać klekotu

Przypominam, że nie o tym temat
są pogaduchy w pierwszym temacie to dawać tam, a i ja się przyłączę 
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
odgrzebuje
Pomyślałem sobie iż pompa wtryskowa musi zassać paliwo z baku poprzez filtr i przewody podejmując jakiś wysiłek, zastanawiam się czy dołożenie oddzielnej pompy paliwowej nie odciążyło by pompy a tym samym silnika? poproszę o opinie w tej materii
Pomyślałem sobie iż pompa wtryskowa musi zassać paliwo z baku poprzez filtr i przewody podejmując jakiś wysiłek, zastanawiam się czy dołożenie oddzielnej pompy paliwowej nie odciążyło by pompy a tym samym silnika? poproszę o opinie w tej materii
pewnie masz rację, tak się tylko zastanawiałem 
Kupiłem dzisiaj boost turbo wskaźnik i manual boost valve control a teraz po Polsku
Postanowiłem sprawdzić ciśnienie doładowania mojej przelatanej mazdy (n liczniki prawe 300000) a sądzę sporo więcej. Pomiar bez kombinacji do 1 atm (chwilowe). Założyłem zegar i manualny upust ciśnienia. Pierwsze pomiary wykazały, że turbawka daje do 1, 3 atm (bara) ustawiłem 1 atm i tyle. Jakie wrażenia? Troche żwawsza pod ciężkim butem, w normalnym trybie bez różnic.
Wniosek. Za niecałe 150 zl. dostajemy 2 – 3 sekundy bezpieczeństwa albo szaleństwa. Czy warto w to się bawić? Może. Co dalej opornik?
Postanowiłem sprawdzić ciśnienie doładowania mojej przelatanej mazdy (n liczniki prawe 300000) a sądzę sporo więcej. Pomiar bez kombinacji do 1 atm (chwilowe). Założyłem zegar i manualny upust ciśnienia. Pierwsze pomiary wykazały, że turbawka daje do 1, 3 atm (bara) ustawiłem 1 atm i tyle. Jakie wrażenia? Troche żwawsza pod ciężkim butem, w normalnym trybie bez różnic.
Wniosek. Za niecałe 150 zl. dostajemy 2 – 3 sekundy bezpieczeństwa albo szaleństwa. Czy warto w to się bawić? Może. Co dalej opornik?
- Od: 3 sie 2006, 14:55
- Posty: 134
- Skąd: warszawa
- Auto: 323F 2.0 DITD z IV 1999r.
rexwolf napisał(a):Co dalej opornik?
decyzja należy do ciebie, sam wiem że po ruszeniu samego ciśnienia efekty są bardzo małe, dopiero ruszenie dawki robi robotę
Dzisiaj podłączyłem kompresor po westgate i podałem mu ciśnienie 1 bar, zawór praktycznie nie drgnął. Jeżeli turbina pompuje max. 0.85 bar to znaczy że na wyjściu ze sprężarki jest zdecydowanie większe ciśnienie (większa temperatura). Na forum znalazłem info że możliwości turbinki w RF2A to ~1.8 bar, tylko czy to jest mierzone na wyjściu ze sprężarki czy za IC?
Zastanawiam się jak wpływają zabawy z westgate na turbinę, ponieważ większość osób mierzy ciśnienie na kolektorze ssącym lub zaraz za IC. Co o tym myślicie?
Zastanawiam się jak wpływają zabawy z westgate na turbinę, ponieważ większość osób mierzy ciśnienie na kolektorze ssącym lub zaraz za IC. Co o tym myślicie?
Bo tak właśnie się mierzy realne ciśnienie które podaje turbosprężarka silnikowi, po stratach w IC o rurowaniu oraz z racji ochłodzenia powietrza wychodzi 0.85 ale przy samym turbo jest prawdopodobnie sporo więcej. Mam parametry turbin zarówno RHF3 (montowana w RF2A) i RHF4 (montowana w RF4F) w których producent podaje iż max ciśnienie jakie mogą podać te turbiny to 2.7 bar.
Zauważ że nawet boost sensor jest wpięty w IC tak aby podawał informację już po stratach czyli realne ciśnienie.
Zauważ że nawet boost sensor jest wpięty w IC tak aby podawał informację już po stratach czyli realne ciśnienie.
Neonixos666 napisał(a):Bo tak właśnie się mierzy realne ciśnienie
Ok, zgadzam się z tym, ale
Neonixos666 napisał(a):producent podaje iż max ciśnienie jakie mogą podać te turbiny to 2.7 bar
Rozumie że jest to ciśnienie po stratach nie przy turbosprężarce ?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje