Sprężyny obniżające – pytania i odpowiedzi

Postprzez diverse » 7 cze 2011, 10:49

Witam,

Zastanawiam się nad zakupem sprężyn i nie wiem na, którą markę się zdecydować (Eibach czy Weitec). Proszę o sugestie najlepiej użytkowników tych marek sprężyn.

Eibach: http://eibachpolska.pl/eibach-mazda-6-% ... -1015.html

Weitec: http://grupakw.pl/pl/weitec-shop-m-13.h ... &brand=319

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 15 sty 2010, 10:32
Posty: 5
Skąd: Gdynia

Postprzez radzi89 » 7 cze 2011, 17:11

Jaki masz silnik? Eibach`y sa bardzo dobre – sam mam w swojej Mazdzie 3 lecz podobno w 6 czesto jest tak , ze przod jest troche wyzej niz tyl co brzydko wyglada. Wg kilku uzytkownikow najfajniej wygladaja H&R lecz z tego co wiem sa najtwardsze. Ja bym bral Eibach lub H&R. O weitec`ach nie znam zadnych opinii.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Riki » 7 cze 2011, 17:53

Polecam Eibacha. Kilku moich Klientów jeździ na takim zestawie – bezproblemowo i auto wygląda dobrze.

Obecnie mam do sprzedania 1x kpl używek, po jednym sezonie – jak coś to zapraszam.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez diverse » 8 cze 2011, 12:11

radzi89 napisał(a):Jaki masz silnik?


Silnik 2.0 . Dzięki za opinie, na pewno wiem teraz więcej. Sprawdziłem sprężyny H&R i występuje tam większe obniżenie (35mm). Muszę to jeszcze przemyśleć.

Riki napisał(a):Obecnie mam do sprzedania 1x kpl używek, po jednym sezonie – jak coś to zapraszam.


Dzięki za informacje ale celuje raczej w nowy zestaw.

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 15 sty 2010, 10:32
Posty: 5
Skąd: Gdynia

Postprzez Fiveopac » 16 cze 2011, 22:56

Nie wiem jak mozecie polecac jakies sprezyny albo tym bardziej je porownywac bez znajomosc parametru twardosci sprezyny ... to tak jak szacowac moc auta po zdjeciu.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez sagem62 » 21 cze 2011, 19:07

napewno twardosc takiej sprzyny twardosc materiału , jezeli yglad taki sam i wymiary takie same to poco przepłacac ?? ja mam u siebie podobno z mx-3 załozone po oznaczeniach które były naklejone wyskoczyło ze to do mx-3
MAZDA BOGIEM, PALIWO SPOSOBEM, JAZDA NAŁOGIEM -------------- Zycie wyborem , szybki zakret , długa prosta , wypadek ukradkiem , duszek do nieba przypadkiem ,

Czy CIEMNO ! czy JASNO ! jedzie MAZDA przez miasto
tel.512295609
gg. 7134474
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 22:13
Posty: 104
Skąd: zamosc
Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DITD EVOLUTION EDITION

Postprzez Grzesiu » 21 cze 2011, 22:43

przerabiałem to raz i nie znalazłem różnic (między springami BG BP (1.8) i EC b6. Oczywiście ich "własności" zmierzyć nie byłem w stanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez Paco » 24 cze 2011, 00:07

Śmigam jakiś czas na ori springach do 323 /F wszystko jak najbardziej pasuje :) Co do ilości zwoju, wysokości i średnicy drutu jest ich w sumie 11 rodzajów :D hehehe... jest w czym wybierać :P Co do obniżających springów, kupuj śmiało to dokładnie to samo :)
http://www.mx-3.pl – forum MAZDY MX-3!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2008, 20:30
Posty: 233
Skąd: Zabrze
Auto: MX-3 1.6 B6 '93r
MX-3 1.8 BP '91/'95r
Mazda 2 1.5 '08r
Mazda RX-8 03r
Mazda 6 II GH '10r

Postprzez radzi89 » 27 lis 2011, 23:08

Odkopie troche temacik <zeby>
Chce zrobic lekka glebe w moim Jeep`ie. Amorki juz mam teraz czas na sprezyny. Co sadzicie o firmie MTS ? Ja nigdy nei mialem z nia nic wspolnego i nie znam zadnych opinii od ludzi godnych zaufania. Do Jeep`a ich koszt to 1200 zl, a za 1585 zl moge kupic H&R , pytanie czy warto doplacac ?
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Ułan25 » 28 lis 2011, 00:09

Podłączę się do tematu.
Szukam sprężyn obniżających do BJ z 2001 roku w dieslu. Jako że nigdzie nie widziałem dedykowanych to zastanawiam się czy od którejś wersji benzynowej by podeszły. A jeśli tak to od której?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sie 2011, 13:36
Posty: 69
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f '01 2.0 16V DITD

Postprzez onyx » 29 lis 2011, 10:05

radzi89 napisał(a):Odkopie troche temacik <zeby>
Chce zrobic lekka glebe w moim Jeep`ie. Amorki juz mam teraz czas na sprezyny. Co sadzicie o firmie MTS ? Ja nigdy nei mialem z nia nic wspolnego i nie znam zadnych opinii od ludzi godnych zaufania. Do Jeep`a ich koszt to 1200 zl, a za 1585 zl moge kupic H&R , pytanie czy warto doplacac ?


Warto dopłacić i wziąć H&R

Widzialem gwint MTS'a po 3k km – kupa złomu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez radzi89 » 29 lis 2011, 11:40

onyx napisał(a):Widzialem gwint MTS'a po 3k km – kupa złomu
Obrazek


I o to chodzilo :), dzieki :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Irekm323f » 25 gru 2011, 09:49

Siemka..

Troszkę odkopię temat heh.

Chciałem zapytać o dobranie sprężyn... Mam aluski 15 oponki 195/50 . Chodzi mi o to żeby przestrzeń między oponą a rantem błotnika była ok 5-6cm .. Czy springi 40/40mm wystarczą na taką glebe.. ??

Dzięki za odp. ;–)
Początkujący
 
Od: 21 cze 2011, 21:29
Posty: 10
Skąd: Jarosław/podkarpacie
Auto: Mazda 323F BG 92r

Postprzez radzi89 » 25 gru 2011, 12:03

Wyjdz przed dom , podejdz do auta i zmierz jaki masz teraz przeswit :P Odejmij 4 cm i sam sobie odpowiedz na to pytanie :D
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Irekm323f » 25 gru 2011, 12:14

radzi89 napisał(a):Wyjdz przed dom , podejdz do auta i zmierz jaki masz teraz przeswit :P Odejmij 4 cm i sam sobie odpowiedz na to pytanie :D



Nie mam jak dokładnie sprawdzić bo obniżona jest poprzedni właściciel obniżył madzie za pomocą szlifierki kątowej + uciął sprężyny :D .. .. Teraz pytanie takie spręzyny 40/40mm przód/tył jakie mają wymiary ?? . Bo te ucięte przód mam 21cm a tył 25cm. I taka gleba jak teraz mogłaby być tylko na normalnych springach bo teraz nie da się jezdzić.
Początkujący
 
Od: 21 cze 2011, 21:29
Posty: 10
Skąd: Jarosław/podkarpacie
Auto: Mazda 323F BG 92r

Postprzez Gonta19 » 29 sty 2012, 14:27

Witam , ja mam taki nie codzienny problem . A zatem postanowiłem wymienić amortyzatory z tyłu ponieważ z jednego olej poleciał i już nie trzymał . Moja mazda jak już ją kupiłem była obniżona na sprężynach weiteca , o ile obniżona to dokładnie nie wiem . Kupiłem amorki na tył kayaby gazowe , doradzono mi że powinienem kupić seryjne sprężyny do tych amorów bo mogę na tych obniżających je zajechać i też tak zrobiłem z tym że używane te sprężyny kupiłem . Z przodu nic nie robiłem zostawiłem sprężyny weiteca bo stwierdziłem że tak lepiej auto wygląda .
I mój problem polega na tym że tył na drodze z minimalnymi nierównościami podskakuje i jest bardzo twardy , chciałem postawić na komfort jazdy licząc się z podniesieniem tyłu do góry czyli trochę oszpeciłem autko niektórzy tak mówią , a tu mi się gorzej jeżdzi niz przed wymianą amorów , no nie ma amortyzacji prawie . Czy to mogą powodować te spężyny weiteca z przodu i to odbija się na tyle że auto tak się zachowuje ? Czy te spężyny z tyłu seryjne powinny być nowe ? Czy kupić seryjne też na przód ? Doradżcie co zrobić ?
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 67 (1/0)
Skąd: Budzisław Kościelny/Konin
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V 97r. , Mazda Rx-8 1.3B 2006r.

Postprzez tomekV6 » 29 sty 2012, 20:12

Osobiście założył bym na tył weitec-a, obniżają one 30-40mm, czyli mogą być stosowane do seryjnych amorów <spoko> Poza tym na sprężynach jest numer po którym można sprawdzić ile obniżają. Decyzję pozostawiam tobie <ok>
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2010, 18:55
Posty: 613 (0/2)
Skąd: Rzeszów/Nozdrzec
Auto: 323F GT Mazdaspeed Touring Kit A-Spec

Postprzez rafał88 » 31 sty 2012, 10:38

Bo jest wszystko nowe , jesli kupilbys uzywane springi ori to mialbys zupelnie inna jazde. Ja tak mialem jak kupilem sprezyny H&R po niespelna m-cu padly mi amory tylne, oczywiscie kupilem tez gazowe, jak TY. Tyl auta skakal jak glupi, bylem z tym u mechanika i mowi ze to musi popracowac zeby sie ulozyc.
I co 10tys juz byla spora roznica(teraz juz prawie 50tys). ale ja tobie radze wrocic do obnizajacych ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez hopek » 31 sty 2012, 17:10

Gonta19 napisał(a):Kupiłem amorki na tył kayaby gazowe

Gonta19 napisał(a):chciałem postawić na komfort jazdy....

jeśli komfort to nie gazówki tylko olejowe
arafal21 napisał(a):Bo jest wszystko nowe , jesli kupilbys uzywane springi ori to mialbys zupelnie inna jazde

Gonta19 napisał(a):z tym że używane te sprężyny kupiłem

przecież kupił :P
wg mnie dupa skacze bo dałes twarde amorki oraz ori springi przez co poszła up a przód został nisko. Taka sytuacja spowodowała że tył został odciążony a rozkald masy przesunął się ku przodowi. Albo wszystko ori abo gleba
a pokaz foto jak teraz wygląda :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez rafał88 » 31 sty 2012, 19:03

o sory na telefonie takie wlasnie czytanie:/ no pokaz, choc zgaduje ze masakra...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje