Domowy tuning Mazdy 323F BG GT – kompresor str. 11

Postprzez Jacek176 » 19 lis 2009, 22:51

jackkpl napisał(a):Oj dobra, masz duzo narobione. Skrzynia krotsza, przesuniecie odciny, sprzeglo , lzejsze kolo zamachowe.

Skrzynia od 1.3 – 200PLN
przesunięcie odcinki – 5PLN
koło zamachowe od 1.3 – ok. 60PLN

Także gdzie tu ten worek pieniędzy? ;)

Największa inwestycja to sprzęgło. Do skrzyni od 1.3 trzeba by dokupić komplet od 1.8 SOHC (300-400PLN) i wzmocnić docisk u Radzikowskiego (650PLN) żeby to trzymało jak trzeba.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Marcin1mazda » 25 lis 2009, 03:31

Jacek176 napisał(a):i wzmocnić docisk u Radzikowskiego (650PLN) żeby to trzymało jak trzeba.

eee tam, nic nie trzeba wzmacniać ;) Docisk nkk, tarcza nabita u mojego znajomego za 80zł i 220km wytrzymuje :) < sprawdzone na escorcie Xr3i Turbo > ja miałem GT na sprzęgle od 1,8 sohc < nkk > upalałem je jak się dało i nic mu nie było :) a teraz jeździ na nim hazu i nie narzeka :)
Czy ciemno, czy jasno leci GTX przez miasto..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 21:14
Posty: 1091
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323 BF GTX

Postprzez Hazu » 28 lis 2009, 00:41

Marcin1mazda napisał(a):a teraz jeździ na nim hazu i nie narzeka



Jeździłem :P
przy 1,6 DOHC było spoko tyle ze tarcza ostro się tłukła (była roztłuczona) i szarpało sprzęgło
przy wymianie na 1,8 DOHC wymieniłem tarcze na oryginalną ale z nowo nabita okładziną było juz OK
przy wymianie na kolejny silnik coś mie podkusilo i założyłem oryginalny docisk i to był błąd
bo nkk był mocniejszy

jednak docelowo wolałbym cieżkie koło zamchowe od 1,8 DOHC ze względu na wibracje tego silnika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Jacek176 » 29 lis 2009, 11:26

Marcin1mazda napisał(a):ja miałem GT na sprzęgle od 1,8 sohc < nkk > upalałem je jak się dało i nic mu nie było

Widocznie miałeś za mało mocy :P
Ja też miałem nowy komplet NKK i zanim wzmocniłem docisk to paliło się jak diabli. Ostra zmiana z 1 na 2 i odrazu czuć było smród palonej tarczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Marcin1mazda » 29 lis 2009, 19:39

Jacek176 napisał(a):Ostra zmiana z 1 na 2 i odrazu czuć było smród palonej tarczy

Czytaj wujek uważnie :) Docisk nkk I tarcza za 80zł < lepsza niż ori > u mojego znajomego nabijana i robiła szał :)
Czy ciemno, czy jasno leci GTX przez miasto..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 21:14
Posty: 1091
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323 BF GTX

Postprzez jackkpl » 5 gru 2009, 12:54

Temat ostatnio przycichl , nic nowego sie nie dzieje. Ze wzgledu na zblizajace sie Boze Narodzenie mazda dostala przedwczesny prezent , czujnik cisnienia oleju ,coby silnik dluzej pozyl :)

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez radekkm » 26 sty 2010, 13:16

i jak ogarnales ten czujnik ?
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez jackkpl » 26 sty 2010, 13:27

Mialem problem ze wskaznikiem. Testowalem go na sucho i uje...lem diode zenera. Wymienilem i dziala. Sam czujnik to element pasywny, ma zmienna rezystnacje od 3 do 120 (albo 160 ) ohm, w zaleznosci od cisnienia. Nie wiem czy dobrze pokazuje, ale na cieplym oleju na jalowych mam 1.3 bar, kolo 2 tys mam juz 2.3bar i wyzej w zasadzie nie rosnie nawet przy odcince. Widocznie zaworek przy pompie otwiera sie za wczesnie i dlatego cisnienie juz nie idzie wyzej. Najlepsze jest to,ze na bagnecie mialem 1cm ponizej minimum, a cisnienie oleju nadal w normie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez jackkpl » 10 kwi 2010, 15:11

Dzis odbyla sie pierwsza (i bardzo krotka) jazda bp-k (czyli 1.8 + kompresor). Juz widze,ze duzo jest do poprawy, ale auto troche lepiej chodzi, niz w wersji N/A. Wykres z ecu mastera (ktory dosc dobrze przybliza rzeczywiste osiagi).

Obrazek

Boost jest dosc maly (0.2 bara przy 3 tys, 0.3 bara przy 6 tys, 0.4 bara przy 7000+). Jazda odbyla sie na LPG (blos) , gdzie afr byl w granicach 14:1. Duzo rzeczy do poprawy, ale wszystko powoli :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez piwo » 10 kwi 2010, 15:34

to czekamy na wykres na benzynce.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Jacek176 » 10 kwi 2010, 21:48

Gratulacje za zrealizowanie tego projektu :)
Tylko ciekawe dlaczego ten wykres przypomina bardziej TDI ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jackkpl » 10 kwi 2010, 22:45

Jacek176 napisał(a):Gratulacje za zrealizowanie tego projektu :)
Tylko ciekawe dlaczego ten wykres przypomina bardziej TDI ;)


Zle dobrego poczatki :). Wiadomo,ze wiele trzeba poprawic. Male doladowanie, slabe odizolowanie dolotu. Bede dzialal dalej, 200 koni to granica, przy ktorej powiem, ze jestem zadowolony. Dopoki tyle nie bedzie, to sie nie poddam. Predzej podda sie silnik :). Cale szczescie teraz tuning to zwiekszanie doladowania , co jest w miare proste w stosunku do tuningu N/A.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Inte » 10 kwi 2010, 22:51

działasz działasz i się nie poddajesz. pełen szacun <spoko>
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez mlody1921 » 11 kwi 2010, 11:46

czyli wstępne regulacje narazie na LPG, a co z benzyną ? świnka ? czy FMU do 0,5 bara , fajny projekt :D , ostatnio widziałem honde 1,5 własnie z kompresorem ale M45 ładował 0,4 :) dźwiek bezcenny :]

U ciebie jest kompresor LPG a u mnie bedzei turbo LPG heheh

miałem przyjemność jechac probe 2,2 t LPG sekwencja i jechało przeraźliwie :)
Ostatnio edytowano 11 kwi 2010, 11:56 przez mlody1921, łącznie edytowano 1 raz
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Jacek176 » 11 kwi 2010, 11:52

jackkpl napisał(a): Male doladowanie, slabe odizolowanie dolotu. Bede dzialal dalej, 200 koni to granica, przy ktorej powiem, ze jestem zadowolony.

Myślę, że już byłoby 200KM gdyby nie to, że moment obrotowy po przekroczeniu 5500obr. pikuje w dół.
Trzeba znaleźć przyczyne dlaczego on tak drastycznie spada.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jackkpl » 11 kwi 2010, 12:09

Nie chce sie usprawiedliwiac, bo widac wyraznie,ze roznica w stosunku do N/A jest, ale nizsza, niz sie spodziewalem ;). Mysle,ze gazownia moze juz nie wyrabiac. AFR ciagle rosnie wraz ze wzrostem obrotow. Jak bedzie mozliwosc wysterowania benzyny, to wtedy bedzie mozna cos konkretnego powiedziec. Narazie bede szukal przyczyny, dlaczego tak moment pikuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Inte » 11 kwi 2010, 14:15

a tak w ogóle... pokażesz jak to masz wszystko poupychane?
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez piwo » 11 kwi 2010, 14:17

o tez jestem ciekaw.tak bez zdjec zadnych z prac montazowych.chamstwo.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez jackkpl » 11 kwi 2010, 14:45

Inte napisał(a):a tak w ogóle... pokażesz jak to masz wszystko poupychane?


Taa, chwilka odpoczynku i ide cos pojezdzic. Od razu cykne pare fotek jak to tam upchniete jest :)

Edit – ponizej fotki

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A tutaj filmik, jak to wyje na jalowym ;)

http://www.youtube.com/watch?v=7iYuu1F-CPw
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez mlody1921 » 11 kwi 2010, 23:21

no co tu dużo mówić ZACNIE oby do przodu , zakladaj sekwencje :D i reguluj :D, a pokażesz ze na LPG też może to ganiać i to nie licho :)
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje