piwo napisał(a):to ze nadwozie sie mniej przechyla nie powoduje ze srodek ciezkosci tez sie mniej przesuwa na zewnatrz?
przesuwa się owszem ale nie tak bardzo jak się podnosi.
piwo napisał(a):to ze sie srodek ciezkosci mniej przesuwa na zewnatrz nie ma wplywu na to ze wewnetrzne kolo dostanie wieksza mase a wiec i wiekszy nacisk a wiec i wieksza przyczepnosc?
Chyba źle to rozumiesz. Nie możesz tak ściśle wiązać nacisku z przyczepnością bo na przyczepność wpływają także siły boczne w zakrętach.
Geometria zawieszenia? Belka się ugina? Nie możesz zakładać że zmienia ci się gometria zawieszenia podczas jazdy.piwo napisał(a):poza tym nadwozie sie mneij ugina a wiec belka poprzeczna do ktorego przymocowane sa wahacze sie mneij ugina wzgledem asfaltu a wiec i geomentria sie mniej zmienia wzgeldem asfaltu.ale to chyba jest juz jasne.
piwo napisał(a):wiec chodzi mi tylko teraz czy nacisk na wewnetrzne kolo poprzez grubszy stabilizator i mniejszy transfer mas na zewnatrz sie zwiekszy czy nie?
Znowu. Nie możesz wiązać ściśle przyczepności z naciskiem – to nie jest jednoznaczne