Kolektor wydechowy pod turbo [BA Z5]
Nie przekreślajcie tego, moim zdaniem jakby włożyć w to trochę pracy to może coś z tego być. Czekamy na efekty 
kolega Kuklex ma racje to tigry kolega z mojej miejscowosci mial na turbie 1.4 mysle jakby turbina bylo odpowiednio dobrana i zestrojony komputer do tego to mozna by jezdzic tylko wlasnie na turbie trzeba umiec jezdzic:/ Ale jak inny mowia tez sam jestem tego bardzo ciekaw jak to wszytko wyjdzie
bo fajnie byloby posluchac Z5 w uturbionej wersji:) a i takie pytanie ja mam, do jakiej mocy myslicie to podkrecac??
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Gdzieś na necie widziałem uturbione Z5 ale nie moge tego znaleźć
więc jeżeli ja widziałem na necie to napewno jest to możliwe , ale ciekawe jaka będzie tego wytrzymałośc:P
Pioteq25 – 140 przy 0,3 bara ? raczej nie możliwe do osiągnięcia:P
Pioteq25 – 140 przy 0,3 bara ? raczej nie możliwe do osiągnięcia:P
Moja Madzia:)-------> http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/86620
Moja była ----> http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/63167
Moja była ----> http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/63167
- Od: 17 lis 2008, 19:23
- Posty: 144
- Skąd: Lędziny/Tychy
- Auto: Mazda 323F 2.0 v6 24v 96r:)
Tutaj coś znalazłem o turbo w Z5 ale nie chce mi się tego czytać bo nie mam siły, ale jak ktoś ma czas to może przejrzeć
http://www.clubprotege.com/forum/showth ... 7543&pp=15
http://www.club323f.com/club323f/forum/ ... sc&start=0
http://www.clubprotege.com/forum/showth ... 7543&pp=15
http://www.club323f.com/club323f/forum/ ... sc&start=0
http://www.club323f.com/club323f/forum/ ... sc&start=0 no na tej stronce już widac jak gościu ma wszystko pomontowane pod turbo:P
Moja Madzia:)-------> http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/86620
Moja była ----> http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/63167
Moja była ----> http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/63167
- Od: 17 lis 2008, 19:23
- Posty: 144
- Skąd: Lędziny/Tychy
- Auto: Mazda 323F 2.0 v6 24v 96r:)
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Więc panowie jeżeli chcecie założyć turbo do swoich Z5 to nie widze problemu heh trzeba tylko chęci i duzo pieniędzy oraz troszke wiedzy:P
Moja Madzia:)-------> http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/86620
Moja była ----> http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/63167
Moja była ----> http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/63167
- Od: 17 lis 2008, 19:23
- Posty: 144
- Skąd: Lędziny/Tychy
- Auto: Mazda 323F 2.0 v6 24v 96r:)
Leszek – dla własnej satysfakcji! A o koszta to będzie sie martwił ten ,który ma ochote sobie coś takiego zrobić .
Moim zdaniem jest to bardzo ciekawe
a jeżeli ktos ma na to kase to czemu by nie:P Fajnie by było zobaczyć jak takie Z5 pokonuje KFa:P
Moim zdaniem jest to bardzo ciekawe
Moja Madzia:)-------> http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/86620
Moja była ----> http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/63167
Moja była ----> http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/63167
- Od: 17 lis 2008, 19:23
- Posty: 144
- Skąd: Lędziny/Tychy
- Auto: Mazda 323F 2.0 v6 24v 96r:)
Najwięcej mają do powiedzenie ci, co nie siedzą wogóle w temacie, tylko gdzies cos słyszeli
Autor chyba wyraznie pyta o kolektor a nie "co sie stanie" Jego kasa, jego sprawa, che miec z5T pierwsze w pl czemu nie
a tak na marginesie to bez turbo tez mozna z5ke zajezdzic... Jak bedzie używal z głową i na małym doładowaniu to polata troche na takim stuffie
Co do kolekrora, to najlepiej wg mnie zrobic flanszę pod ori kolektor i pod turbo i jakos to połączyć
bedzie taniej 
Co do kolekrora, to najlepiej wg mnie zrobic flanszę pod ori kolektor i pod turbo i jakos to połączyć
- Od: 14 kwi 2009, 00:56
- Posty: 362
- Skąd: tu i tam :)
- Auto: mx3
Dołącze się do tematu.
Po pierwsze.
Denerwują mnie forumowi ''fachowcy'' jęczący non-stop że to się nie opłaca, że się nie da, że wybuchnie itd. Nie wiem w jaki sposób wyobrażacie sobie jakiekolwiek mody. Oczywiście że koszty będą wysokie a to czy się opłaca zostawcie właścicielowi auta. Zatem jak nie macie nic do powiedzenia na temat kolektora pod turbosprężarkę to po co wogóle się udzielacie?
Po drugie.
Kolektor pod turbo to nic trudnego. Potrzebujesz giętarki, spawarki i materiału oraz gościa który ma doświadczenie w pracy z takimi urządzeniami
. Na upartego można by przystosować fabryczny koletor. Nie jest to najlepsze rozwiązanie ale można skorzystać jak budżet masz niewielki. Każdy silnik wytrzyma 0.3 bara (tzw. soft-turbo) jak jest zdrowy i to bez znacznego wpływu na żywotność a przybliżone przyrosty mocy i momentu można się spodziewać, odpowiednio 30% i 20%. Oczywiście wynik końcowy zależy od wielu innych czynników.
Mam nadzieje że projekt się uda i życzę powodzenia w wykonaniu
Po pierwsze.
Denerwują mnie forumowi ''fachowcy'' jęczący non-stop że to się nie opłaca, że się nie da, że wybuchnie itd. Nie wiem w jaki sposób wyobrażacie sobie jakiekolwiek mody. Oczywiście że koszty będą wysokie a to czy się opłaca zostawcie właścicielowi auta. Zatem jak nie macie nic do powiedzenia na temat kolektora pod turbosprężarkę to po co wogóle się udzielacie?


Po drugie.
Kolektor pod turbo to nic trudnego. Potrzebujesz giętarki, spawarki i materiału oraz gościa który ma doświadczenie w pracy z takimi urządzeniami
Mam nadzieje że projekt się uda i życzę powodzenia w wykonaniu
-
karpowic
w polsce jakas dziwna mania jest ze tylko swapy, swapy, swapy.... w irlandii ludzie sie nauczyli kombinowac z powodu wysokich ubezpieczen. kumpel jezdzi mercem c180 (w202) majacym 200km 
w kwestii wytrzymalosci. silniki japonskie wytrzymuja do 0.3 bara bez najmniejszego wplywu na zywotnosc jednostki (choc jak sie chce to wszystko sie da zrobic). znam gosci ktorzy z przerabiaja toyoty starlet na glanzy (czyli 1.3 turbo --> az do 170km), hondy civic 1.4 zmieniaja w V-TECi. wszystko sie da, no ale dla niektorych jedyna opcja jest swap a wszystko co modyfikowane to musi zabic silnik.
teraz do tematu. kolektor raczej powinien byc zmieniony z prostego wzgledu. trzeba zmienic caly wydech na przynamniej 2 cale, wiec przy fabrycznym kolektorze moze to niemrawo wspolpracowac. ja u siebie bede spawal caly kolektor i wydech, do tego bede modyfikowal doloty.
co do mocy. na sam poczatek pewnie bedzie te 120-130km na slabym doladowaniu, pozniej wraz z modyfikacjami moc bedzie rozla, ale przypuszczam ze moze sie skonczyc nawet na 160km. niestety wtedy juz jest cienka granica do zajechania silnika, wiec to juz beda proby i testy. trzeba bedzie dobrze kombinowac z chlodzeniem zeby nie przegrzac silnika, bo to wlasnie temperatury najszybciej go wykoncza.
ja juz mam turbinke, jest to KKK K03 z VW Bora. juz niedlugo zaczynam kompletowac sprzet i zacznie sie zabawa
pozdro
w kwestii wytrzymalosci. silniki japonskie wytrzymuja do 0.3 bara bez najmniejszego wplywu na zywotnosc jednostki (choc jak sie chce to wszystko sie da zrobic). znam gosci ktorzy z przerabiaja toyoty starlet na glanzy (czyli 1.3 turbo --> az do 170km), hondy civic 1.4 zmieniaja w V-TECi. wszystko sie da, no ale dla niektorych jedyna opcja jest swap a wszystko co modyfikowane to musi zabic silnik.
teraz do tematu. kolektor raczej powinien byc zmieniony z prostego wzgledu. trzeba zmienic caly wydech na przynamniej 2 cale, wiec przy fabrycznym kolektorze moze to niemrawo wspolpracowac. ja u siebie bede spawal caly kolektor i wydech, do tego bede modyfikowal doloty.
co do mocy. na sam poczatek pewnie bedzie te 120-130km na slabym doladowaniu, pozniej wraz z modyfikacjami moc bedzie rozla, ale przypuszczam ze moze sie skonczyc nawet na 160km. niestety wtedy juz jest cienka granica do zajechania silnika, wiec to juz beda proby i testy. trzeba bedzie dobrze kombinowac z chlodzeniem zeby nie przegrzac silnika, bo to wlasnie temperatury najszybciej go wykoncza.
ja juz mam turbinke, jest to KKK K03 z VW Bora. juz niedlugo zaczynam kompletowac sprzet i zacznie sie zabawa
pozdro
- Od: 13 lut 2010, 20:10
- Posty: 80
- Skąd: Galway - IRL
- Auto: 323S, Z5, '98
Red Arrow
A może lepszym rozwiązaniem byłoby kupić jakiś gotowy zestaw np. któryś z tych:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/T3-T4-TU ... 439f0ff486
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MAZDA-32 ... 2c51955802
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mazda-32 ... 3ef5cbd937
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mazda-32 ... 3ca3139b3d
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/T3-T4-TU ... 439f0ff486
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MAZDA-32 ... 2c51955802
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mazda-32 ... 3ef5cbd937
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mazda-32 ... 3ca3139b3d
- Od: 7 cze 2009, 17:11
- Posty: 40
- Auto: Mazda 323F 1.8 GLX 96r.
bardzo fajne te zestwy, ale ja wole konfigurowac wszystko po swojemu. jak widzisz to nie beda zbytnio profesjonalnie uturbione silniki, wszystko bedzie jednym wielkim eksperymentem a ja nie chce sie pchac od razu w wielkie moce, wszystko po kolei
pozdro
pozdro
- Od: 13 lut 2010, 20:10
- Posty: 80
- Skąd: Galway - IRL
- Auto: 323S, Z5, '98
Red Arrow
Miron1213 napisał(a):A może lepszym rozwiązaniem byłoby kupić jakiś gotowy zestaw np. któryś z tych:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/T3-T4-TU ... 439f0ff486
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MAZDA-32 ... 2c51955802
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mazda-32 ... 3ef5cbd937
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mazda-32 ... 3ca3139b3d
Jest ktoś w stanie powiedzieć, czy ten turbo zestaw jest dobry, nie-chiński? Czy oplacalne jest kupować to, zamiast wszystko po kolei?
- Od: 20 paź 2009, 21:07
- Posty: 46
- Skąd: ŁÓdź
- Auto: 323f ba, 1.8 16v kat
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje