Kolektor wydechowy pod turbo [BA Z5]

Postprzez luki_92_92 » 22 maja 2010, 19:41

Nie przekreślajcie tego, moim zdaniem jakby włożyć w to trochę pracy to może coś z tego być. Czekamy na efekty :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez rafał88 » 22 maja 2010, 20:23

kolega Kuklex ma racje to tigry kolega z mojej miejscowosci mial na turbie 1.4 mysle jakby turbina bylo odpowiednio dobrana i zestrojony komputer do tego to mozna by jezdzic tylko wlasnie na turbie trzeba umiec jezdzic:/ Ale jak inny mowia tez sam jestem tego bardzo ciekaw jak to wszytko wyjdzie :D bo fajnie byloby posluchac Z5 w uturbionej wersji:) a i takie pytanie ja mam, do jakiej mocy myslicie to podkrecac??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Pioteq25 » 22 maja 2010, 20:26

Chyba dałoby się osiągnąć góra 140km
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez jojek-1990 » 22 maja 2010, 20:41

Gdzieś na necie widziałem uturbione Z5 ale nie moge tego znaleźć :P więc jeżeli ja widziałem na necie to napewno jest to możliwe , ale ciekawe jaka będzie tego wytrzymałośc:P

Pioteq25 – 140 przy 0,3 bara ? raczej nie możliwe do osiągnięcia:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 19:23
Posty: 144
Skąd: Lędziny/Tychy
Auto: Mazda 323F 2.0 v6 24v 96r:)

Postprzez luki_92_92 » 22 maja 2010, 22:01

Tutaj coś znalazłem o turbo w Z5 ale nie chce mi się tego czytać bo nie mam siły, ale jak ktoś ma czas to może przejrzeć

http://www.clubprotege.com/forum/showth ... 7543&pp=15
http://www.club323f.com/club323f/forum/ ... sc&start=0
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez jojek-1990 » 23 maja 2010, 11:05

http://www.club323f.com/club323f/forum/ ... sc&start=0 no na tej stronce już widac jak gościu ma wszystko pomontowane pod turbo:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 19:23
Posty: 144
Skąd: Lędziny/Tychy
Auto: Mazda 323F 2.0 v6 24v 96r:)

Postprzez H4n50n » 23 maja 2010, 11:24

jojek-1990 napisał(a):http://www.club323f.com/club323f/forum/ ... sc&start=0 no na tej stronce już widac jak gościu ma wszystko pomontowane pod turbo:P


Popraw link to się zobaczy :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2009, 11:05
Posty: 289
Skąd: Łódź
Auto: Było: BG BP-DOHC, BA GT
,jest: W124 300CE

Postprzez farciarz » 23 maja 2010, 11:46

Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez jojek-1990 » 23 maja 2010, 18:07

Więc panowie jeżeli chcecie założyć turbo do swoich Z5 to nie widze problemu heh trzeba tylko chęci i duzo pieniędzy oraz troszke wiedzy:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 19:23
Posty: 144
Skąd: Lędziny/Tychy
Auto: Mazda 323F 2.0 v6 24v 96r:)

Postprzez rafał88 » 24 maja 2010, 14:00

Czego temat bardzo ciekawy wg mnie. a 140 kucy pod maska nono to juz respect byl by na drogach:d
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez jojek-1990 » 24 maja 2010, 15:52

Leszek – dla własnej satysfakcji! A o koszta to będzie sie martwił ten ,który ma ochote sobie coś takiego zrobić .

Moim zdaniem jest to bardzo ciekawe :P a jeżeli ktos ma na to kase to czemu by nie:P Fajnie by było zobaczyć jak takie Z5 pokonuje KFa:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 19:23
Posty: 144
Skąd: Lędziny/Tychy
Auto: Mazda 323F 2.0 v6 24v 96r:)

Postprzez Borys » 25 maja 2010, 00:20

Ehh ta moda na dałnsajzing... ;)
Przypominam tylko, żeby trzymamy się tematu, a nie odbieramy ludziom marzenia. Powodzenia
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez hopek » 25 maja 2010, 16:13

Najwięcej mają do powiedzenie ci, co nie siedzą wogóle w temacie, tylko gdzies cos słyszeli :| :| Autor chyba wyraznie pyta o kolektor a nie "co sie stanie" Jego kasa, jego sprawa, che miec z5T pierwsze w pl czemu nie ?? a tak na marginesie to bez turbo tez mozna z5ke zajezdzic... Jak bedzie używal z głową i na małym doładowaniu to polata troche na takim stuffie :)
Co do kolekrora, to najlepiej wg mnie zrobic flanszę pod ori kolektor i pod turbo i jakos to połączyć :) bedzie taniej :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez karpowic » 25 maja 2010, 19:21

Dołącze się do tematu.

Po pierwsze.
Denerwują mnie forumowi ''fachowcy'' jęczący non-stop że to się nie opłaca, że się nie da, że wybuchnie itd. Nie wiem w jaki sposób wyobrażacie sobie jakiekolwiek mody. Oczywiście że koszty będą wysokie a to czy się opłaca zostawcie właścicielowi auta. Zatem jak nie macie nic do powiedzenia na temat kolektora pod turbosprężarkę to po co wogóle się udzielacie? <co?> <glupek2>

Po drugie.
Kolektor pod turbo to nic trudnego. Potrzebujesz giętarki, spawarki i materiału oraz gościa który ma doświadczenie w pracy z takimi urządzeniami ;) . Na upartego można by przystosować fabryczny koletor. Nie jest to najlepsze rozwiązanie ale można skorzystać jak budżet masz niewielki. Każdy silnik wytrzyma 0.3 bara (tzw. soft-turbo) jak jest zdrowy i to bez znacznego wpływu na żywotność a przybliżone przyrosty mocy i momentu można się spodziewać, odpowiednio 30% i 20%. Oczywiście wynik końcowy zależy od wielu innych czynników.

Mam nadzieje że projekt się uda i życzę powodzenia w wykonaniu :)
karpowic
 

Postprzez Borys » 26 maja 2010, 01:22

Jeszcze raz ktoś wyjedzie z tekstem obrażającym kogoś i nie dotyczącym tematu, to się doigra ;)
Sprzątam tu po raz pierwszy i ostatni.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Kuklex » 28 maja 2010, 23:16

w polsce jakas dziwna mania jest ze tylko swapy, swapy, swapy.... w irlandii ludzie sie nauczyli kombinowac z powodu wysokich ubezpieczen. kumpel jezdzi mercem c180 (w202) majacym 200km :P

w kwestii wytrzymalosci. silniki japonskie wytrzymuja do 0.3 bara bez najmniejszego wplywu na zywotnosc jednostki (choc jak sie chce to wszystko sie da zrobic). znam gosci ktorzy z przerabiaja toyoty starlet na glanzy (czyli 1.3 turbo --> az do 170km), hondy civic 1.4 zmieniaja w V-TECi. wszystko sie da, no ale dla niektorych jedyna opcja jest swap a wszystko co modyfikowane to musi zabic silnik.

teraz do tematu. kolektor raczej powinien byc zmieniony z prostego wzgledu. trzeba zmienic caly wydech na przynamniej 2 cale, wiec przy fabrycznym kolektorze moze to niemrawo wspolpracowac. ja u siebie bede spawal caly kolektor i wydech, do tego bede modyfikowal doloty.

co do mocy. na sam poczatek pewnie bedzie te 120-130km na slabym doladowaniu, pozniej wraz z modyfikacjami moc bedzie rozla, ale przypuszczam ze moze sie skonczyc nawet na 160km. niestety wtedy juz jest cienka granica do zajechania silnika, wiec to juz beda proby i testy. trzeba bedzie dobrze kombinowac z chlodzeniem zeby nie przegrzac silnika, bo to wlasnie temperatury najszybciej go wykoncza.

ja juz mam turbinke, jest to KKK K03 z VW Bora. juz niedlugo zaczynam kompletowac sprzet i zacznie sie zabawa :)
pozdro
Moja Madzia
Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2010, 20:10
Posty: 80
Skąd: Galway - IRL
Auto: 323S, Z5, '98
Red Arrow

Postprzez farciarz » 29 maja 2010, 00:13

Z wielką ochotą zobaczę efekty Twych prac..... Może nawet wybiorę się do Irlandii aby to zobaczyć. W końcu nie mam az tak daleko :):)
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Miron1213 » 29 maja 2010, 15:27

Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 17:11
Posty: 40
Auto: Mazda 323F 1.8 GLX 96r.

Postprzez Kuklex » 30 maja 2010, 23:43

bardzo fajne te zestwy, ale ja wole konfigurowac wszystko po swojemu. jak widzisz to nie beda zbytnio profesjonalnie uturbione silniki, wszystko bedzie jednym wielkim eksperymentem a ja nie chce sie pchac od razu w wielkie moce, wszystko po kolei
pozdro
Moja Madzia
Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2010, 20:10
Posty: 80
Skąd: Galway - IRL
Auto: 323S, Z5, '98
Red Arrow

Postprzez Piotrek323 » 30 maja 2010, 23:53


Jest ktoś w stanie powiedzieć, czy ten turbo zestaw jest dobry, nie-chiński? Czy oplacalne jest kupować to, zamiast wszystko po kolei?
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2009, 21:07
Posty: 46
Skąd: ŁÓdź
Auto: 323f ba, 1.8 16v kat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje