Dolot Węglarski? Ja podziękuje.

Postprzez djArias » 6 maja 2010, 20:39

ja jeszcze dopowiem :D lekkie kolo zamachowe brzmi obłędnie na światłach :D dużo szybciej sie auto wkreca przy gazowaniu :D hehehehehe :D
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez Lukas007 » 6 maja 2010, 20:44

To na pewno. Wpada w wibracje ?? ... mam na mysli całe auto, bo teoretycznie lżejsze koło wymaga podniesienia obrotów biegu jałowego o ok. 200-300rpm. Ogólnie koło ma za zadanie kumulowanie drgań harmonicznych silnika, jednym słowem – wytłumia drgania. Jak to jest w realu ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez djArias » 6 maja 2010, 20:47

w realu dobrze wyważone koło zamachowe – u mnie jeszcze dodatkowo było wyważone sprzęgło do całości – powoduje brak wibracji. Nie ma czegoś takiego jak nierówna praca – trzyma obroty na 700 pięknie. W sumie wada tylko taka ze Vmax spada troche... ;] pozatym ja sciagnalem ponad 3kg tylko... a widzialem kola ktore maja po 3-4kg – takze mysle ze tam moze troche telepac ;D
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez hopek » 7 maja 2010, 01:04

Lucas007... no niby tak, ale sam widziałes wykres jak sie przedstawia na "normalnym" i odelżonym :)
przez wymianę kolektora na 4-2-1 zwiększa się jego przepustowośc względem seryjnego przez co szybciej silnik opróżnia się ze spalin
czyli zwiekszajac przepustowosc silnik rozwija wiekszą moc bo ma "lzej",nie ma juz takiego hamulca na wylocie, tak ??
podobnie jest z kołem :)
ps wyobraz sobie koło które wazy teoretycznie 100kg :D czy ten silnik osiągnałby wtedy 100hp ??
Takie moje zdanie, ale moze sie myle :)
koniec OT :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez Piotrek323 » 9 maja 2010, 19:01

Czy widać różnicę w przyspieszaniu z odelżonym kołem zamachowym? Jakie to są różnice przy przyspieszaniu, np, 0-60mph?
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2009, 21:07
Posty: 46
Skąd: ŁÓdź
Auto: 323f ba, 1.8 16v kat

Postprzez Jacek176 » 13 maja 2010, 12:33

djArias napisał(a):w realu dobrze wyważone koło zamachowe – u mnie jeszcze dodatkowo było wyważone sprzęgło do całości – powoduje brak wibracji.

Wyważenie samego koła, nawet ze sporzęgłem, nie wiele da. Żeby to było zrobione tak jak należy trzeba wyważać to wszystko razem wałem korbowym, docisk sprzęgła, koło zamachowe, wał korbowy, koło pasowe oraz koło zębate. To wszystko się wyważa skręcone do kupy (jak mi wyważali to nawet zaznaczyli która śruba gdzie ma iść ;) ).
Ja na lżejszym kole (od SOHC) bez wyważania przejechałem 7000km i przekręciła mi się panewka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Fiveopac » 13 maja 2010, 19:10

hopek napisał(a):A dlaczego po zmianie kolektora moc wzrasta ?? bo zmniejszają sie opory... tak samo po zastosowaniu lekkiego zamachu.

Ale wymysliles porownianie.... opory na kole zamachowym <lol> chyba powietrza wirujacego wokol ;P zamach nie wplywa wogule na moc silnika ! Ono tylko magazynuje energie! Nie wyolbrzyjmiaj, ze jakby wazylo 100 kg to robi roznice bo podarzajac tym tokiem mysleni gdybys maske wymienil na betonowa o wadze 100 kg to tez wplynie znacznie na osiagi....
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez djArias » 15 maja 2010, 19:46

Juz niebawem kolejny test na hamowni – Tym razem zamiennik katalizatora by Weglarski vs. Katalizator 100 CPSI (czyli tzw. sportowy) i przy okazji do nam to odpowiedz na pytanie czy wyrzucanie kata to jest dobry pomysl... :)

gdyby ktos pytal po co to robie – motywuje mnie dosc niski moment od startu... :) Mysle ze wprowadzenie lekkiego "oporu" w wydechu powinno poprawic sytuacje i dodac pare nM tu i tam :D
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez Piotrek323 » 15 maja 2010, 23:02

Piotrek323 napisał(a):Czy widać różnicę w przyspieszaniu z odelżonym kołem zamachowym? Jakie to są różnice przy przyspieszaniu, np, 0-60mph?

djArias ?
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2009, 21:07
Posty: 46
Skąd: ŁÓdź
Auto: 323f ba, 1.8 16v kat

Postprzez djArias » 16 maja 2010, 13:00

Tak czuć różnicę, ale nie mierzyłem ... także miałem nadzieję, że ktoś inny się wypowie... :) Różnice moim zdaniem czuć bardzo w momencie wkręcania się na Wysokie Obroty :)
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez jackkpl » 19 maja 2010, 13:14

Kolo zamachowe daje wzrost mocy na hamowni inercyjnej. Na obciazeniowej bylby przyrost 0 koni. Niemniej jednak przy niskich biegach (a wiec niskie predkosci – niska energia kinetyczna) kolo zamachowe potrafi zabrac baardzo duzo. Kiedys bawilem sie w liczenie energii ruchu obrotowego kola zamachowego i wychodzilo mi ,ze przy predkosci 100km/h i drugim biegu (obroty silnika 7300 na minute) kolo zamachowe posiada kilka % calej energii kinetycznej samochodu. Wiadomo,ze jesli kolo jest lzejsze (i mniejsze, bo w ruchu obrotowym liczy sie nie tylko masa,a jej rozlozenie) , to mniej energii idize na rozpedzenie kola,a wiecej na rozpedzenie samochodu. Niestety lekkie kolo zamachowe traci swoj sens przy predkosciach 150km/h i wiecej, poniewaz samochod posiada coraz to wieksza energie kinetyczna,a kolo zamachowe ma energie kinetyczna zalezna od obrotow silnika.

Reasumujac na 1ym biegu bedzie widac najwieksza roznice po odelzeniu kola. Niestety z reguly mocny samochod i tak nie ma trakcji na 1-ce...wiec ta modyfikacja w zasadzie mija sie z celem. Moze ma sens na kretych torach , gdzie jezdzi sie 40-80km/h i czesto przyspiesza na niskich biegach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez djArias » 25 maja 2010, 17:13

Jutro jade hamować mazde –> wspawałem katalizator 100CPSI wydaje mi sie ze po całej długości wykresu doszło sporo NM bo sie baaardzo elastyczna zrobiła, ale to sie jutro okaże ;) I przy okazi wrzuce test stożek JACKY vs PIPERCROSS :D jak piper przegra to bede mial tanio pipercrossa z olejkiem do sprzedania :D hahahaha :D
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez djArias » 26 maja 2010, 15:46

Nie mam teraz jak wkleic obrazków ale moge powiedzieć że, STOŻEK PIPERCROSS vs STOŻEK JACKY wygrał PIPERCROSS delikatnie ale wygrał, wydech
KATALIZATOR 100CPSI vs ZAMIENNIK KATALIZATOR WĘGLARSKI – ZDEEEECYDOWANIE WYGRAŁ WĘGLARSK.
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez People_Hate_Me » 26 maja 2010, 16:09

to chociaż powiedz jak tam wyniki :D
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez djArias » 26 maja 2010, 16:29

teraz moge wrzucic, pierwszy wykres to wydech pt. zamiennik kata weglarsk drugi to katalizator 100CPSI (niebieski jest weglarski) – wykres MEGA dziwny bo katalizator powinien dodać mocy od spodu takze nie wiem jak to jest mozliwe:

Obrazek

Tutaj jest stożek jacky aluminiowy (niebieski) vs pipercross:
Obrazek

takze chyba najlepszym rozwązaniem będzie założenie zamiennika kata węglarskiego i stożka pipercross i ponowne chamowanie ... nastepne testy chce zrobic z rozna dlugoscia dolotu :D :D
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez jackkpl » 26 maja 2010, 16:34

Szczerze to dla mnie gra niewarta niczego. Roznica miedzy 137/136 nm to 0,7%. Ciekawe jaka powtarzalnosc pomiarow ma hamownia. Wez pod uwage,ze im dluzej sie jezdzi na hamowni, tym mocniej rozgrzewaja sie opony. Opory toczenia spadaja (wyzsza temp opon, wyzsze cisnienie). Ja nawet bym nie pomyslal,ze to moze miec wplyw, gdyby kolega nie zwrocil mi uwagi. po 3-4 pomiarach w odstepach 2 minutowych opony mialy z 50-60 stopni (naprawde byly cieple).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez djArias » 26 maja 2010, 16:36

Rozchodz sie głównie o wykres momentu w dolnej partii obrotów... Mialem szczera nadzieje ze katalizator cos tam pomoze zamiast zaszkodzić... :S
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez hopek » 26 maja 2010, 17:00

DJ... jak Ci nie szkoda kasy na te zabawy :) jesliby nawet przybyło Ci 5hp to i tak nie odczujesz tego :P piszesz ze na nowym kacie lepiej ciągnie a jednak hamownia pokazuje cos innego, nie tędy droga do mocy, to nie huunda... więc moim zdaniem lepiej wez dziewczyne i jedz z nią na wakacje a te rurki zostaw w spokoju :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez djArias » 26 maja 2010, 17:16

hahahahahha :D Rurki sa fajne hahaha :D a tak powaznie to nie mam dziewczyny dlatego inwestuje w metalowe rurki ... :D
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje