Kolektor wydechowy 4-2-1

Postprzez marmarek » 19 lis 2010, 22:19

jackpl o ile dobrze pamietam twierdzil i wykres pokazywal ze w zakresie 2 – 5 tys kolektor dal 25nm czy tam iles nie pamietam
a co do grobosci rurek , moze nie sama gruboscia silnik zyje? w koncy b18 z hondy to tez 1.8 silnik.
ale nie mialem kolekora z b18 zalozonego w mazdzie nie testowalem na hamowni wiec skad moge wiedziec, jacek176 ty chyba tez nie ;P
grono zawiedzionych tuningiem mazdy powiekszaj sie <czary mary> ;)
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 09:07
Posty: 105

Postprzez Jacek176 » 20 lis 2010, 10:31

marmarek napisał(a):jackpl o ile dobrze pamietam twierdzil i wykres pokazywal ze w zakresie 2 – 5 tys kolektor dal 25nm czy tam iles nie pamietam
Jak dla mnie kompletnie nie użyteczny zakres obrotów, nie wpływający na osiągi. :P

marmarek napisał(a):a co do grobosci rurek , moze nie sama gruboscia silnik zyje? w koncy b18 z hondy to tez 1.8 silnik.
Niestety w tym przypadku rozmiar raczej ma znaczenie ;) Wymiana kolektora wydechowego w tych Hondach na taki właśnie z grubszymi rurkami daje spore przyrosty mocy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez marmarek » 20 lis 2010, 22:26

no tak tylko ze sseryjny juz jest natyle dobry ze seria ma 160 KM czy iles tam
a w bp dalej do takiego wyniku w serii
Jacek176 napisał(a):
marmarek napisał(a):jackpl o ile dobrze pamietam twierdzil i wykres pokazywal ze w zakresie 2 – 5 tys kolektor dal 25nm czy tam iles nie pamietam
Jak dla mnie kompletnie nie użyteczny zakres obrotów, nie wpływający na osiągi. :P

ale przyrost byl a o tym rozmawiamy i dla zwyklego smiertelnika pewnie w najbardziej odczuwalnym zakresie

marmarek napisał(a):a co do grobosci rurek , moze nie sama gruboscia silnik zyje? w koncy b18 z hondy to tez 1.8 silnik.
Niestety w tym przypadku rozmiar raczej ma znaczenie ;) Wymiana kolektora wydechowego w tych Hondach na taki właśnie z grubszymi rurkami daje spore przyrosty mocy.

[/quote]
nie mowie ze nie ma znaczenia, ale to nie wszystko.
a hondy b16c... ma w seri taki kolektor ktory daje rade przy tych 170km czy ilus tam wiec zly na pewno nie jest baaa nawet zaryzykuje stwierdzenie ze jest lepszy niz seria w bp mimo ze ma cienkie rurki
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 09:07
Posty: 105

Postprzez Jacek176 » 21 lis 2010, 11:00

marmarek napisał(a):ale przyrost byl a o tym rozmawiamy i dla zwyklego smiertelnika pewnie w najbardziej odczuwalnym zakresie
Zwykły śmiertelnik raczej nie bawi sie w dorabianie customowego kolektora wydechowego. A jak już ma ochotę na dobre osiągi przy niskich obrotach to powinien kupić diesla :P

marmarek napisał(a):nie mowie ze nie ma znaczenia, ale to nie wszystko.
a hondy b16c... ma w seri taki kolektor ktory daje rade przy tych 170km czy ilus tam wiec zly na pewno nie jest baaa nawet zaryzykuje stwierdzenie ze jest lepszy niz seria w bp mimo ze ma cienkie rurki
No napewno jest lepszy od tego seryjnego mazdowskiego badziewia. Chodzi mi tylko o ty, że jak już się bawić w dorabianie kolektora to zrobić taki jak należy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez marmarek » 21 lis 2010, 14:29

bo zadko kiedy da sie "tano i dobrze" niestety :)
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 09:07
Posty: 105

Postprzez tekkenfan » 9 gru 2010, 00:10

U mnie Pacesetter 4-1 z ebaya dały jakieś 5-10 kuni i mniej wiecej tyle samo NM ;) . Poniżej wykresy z Ecumastera (ciemny niebieski i czerwony to wykresy z kolektorem, a seledynowy i pomarańczowy seria):
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Jacek176 » 9 gru 2010, 14:59

Bardzo ładnie. Przyrost praktycznie w całym zakresie obrotów. Też chyba go zamówię. Liczyłem tylko, że trochę więcej da na górze :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez tekkenfan » 9 gru 2010, 18:55

no ja tak samo myślałem, że da duży przyrost na górze w pozostałych partiach obr., w końcu to jest 4-1 ale patrząc na dłg. rur myślę, że i tak nie jest źle :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez piwo » 9 gru 2010, 19:39

ladny wynik.ale tak samo bylo u jackakpl.charakterystyka podniesiona w srednim zakresie najbardziej.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4893 (273/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez dabek8820 » 23 gru 2014, 14:28

a może ktoś zakładał coś takiego??
http://allegro.pl/show_item.php?item=48 ... erwujesz+tę+ofertę.<br+%2F>%0ANie+przegap+jej+zakończenia.+Ustaw+przypomnienie+w+zakładce+<i><a+href%3D"%2Fmyaccount%2Fwatch.php">Trwające<%2Fa><%2Fi>.&watched=1&msgtoken=2588db2f0d2284939d6df5b28ebc72fd553da4b654bb8a05ab6d91f2d6ed1ca0
mysle ze powinien pasować do 1.6 16v b6 me
Początkujący
 
Od: 23 maja 2013, 16:03
Posty: 18
Skąd: komarów-osada, zamość
Auto: 323 BG 1,6 16v

Postprzez honda2911 » 23 gru 2014, 15:07

trzeba przerabiać i do sporo bo jest w drugą strone gięty
łatwiej chyba przerobić od b-serii
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez dabek8820 » 23 gru 2014, 17:47

https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q= ... 5932548267
tak wygląda kolektor z 1.6 16v z mazdy to jak on jest w drugą strone giety
Początkujący
 
Od: 23 maja 2013, 16:03
Posty: 18
Skąd: komarów-osada, zamość
Auto: 323 BG 1,6 16v

Postprzez honda2911 » 23 gru 2014, 18:36

a tak że civic ma miske z drugiej strony
i nie musisz mi pokazywać jak wygląda kolektor od mazdy 1,6 bo dobrze to wiem bo miałem kiedyś ten silnik
a na temat kolektorów też mogę coś powiedzieć bo kiedys też miałem ten dylemat ale zrezygnowałęm z 4-2-1 i zamontowałem 4-1
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez dabek8820 » 23 gru 2014, 18:41

to jak 4-1 i przedłużone rury okręcić w koc azbestowy i spełni swoją funkcje?
Początkujący
 
Od: 23 maja 2013, 16:03
Posty: 18
Skąd: komarów-osada, zamość
Auto: 323 BG 1,6 16v

Postprzez honda2911 » 23 gru 2014, 19:37

jeden i drugi jakąś rolę spełni tylko że w różnych zakresach
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez dabek8820 » 23 gru 2014, 22:21

wiec jak założe 4-1 i przedłużę rury z 4 do miejsca zeby sie łączyły w 1 koło miski i okręcę kocem co uzyskam? :|
Początkujący
 
Od: 23 maja 2013, 16:03
Posty: 18
Skąd: komarów-osada, zamość
Auto: 323 BG 1,6 16v

Postprzez honda2911 » 24 gru 2014, 01:04

dabek8820 napisał(a):wiec jak założe 4-1 i przedłużę rury z 4 do miejsca zeby sie łączyły w 1 koło miski i okręcę kocem co uzyskam? :|

nie kocem tylko bandażem
wystarczy wpisać w google i wszystkiego się dowiesz na temat kolektorów
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje