minime do GE

Postprzez Lukas007 » 10 sty 2010, 21:53

Kliknij na obrazek w podpisie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez frankiliki » 10 sty 2010, 21:59

<glupek2>
Zyj tak by po twojej smierci wszyscy sie nudzili...
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2009, 13:59
Posty: 178
Skąd: chelm
Auto: Mazda 626 CRONOS 2.0 16v 93r

Postprzez pinky » 10 sty 2010, 22:00

Ale czy jest sens dłubać taki silnik, on aż się prosi o turbulum <lol> <lol>
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Lukas007 » 10 sty 2010, 22:02

czy jest sens dłubać taki silnik

Jak wszystko pójdzie zgodnie z planem, to we wrześniu/październiku pokaże Ci wykres ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez pinky » 10 sty 2010, 22:06

Lukas007 ty mi o jakimś strasznie odległym terminie mówisz :D Oczywiście życzę c jak najwyższego wyniku ale do granicy seryjnej fs-ze to chyba nie dasz rady dobić. Jako że mam fs-det to będe polecał turbulum FS całkiem fajnie znosi doładowanie i moce rzędu 220-250km na seryjnych gratach są możliwe.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Lukas007 » 10 sty 2010, 22:14

Oczywiście życzę c jak najwyższego wyniku ale do granicy seryjnej fs-ze to chyba nie dasz rady dobić

Zobaczymy, sam jestem ciekaw co z tego wyjdzie. Z wałkiem ssącym od FS-ZE wyszło 138KM do tego na bloku 1.8 105KM z seryjnym sprężaniem 9:1 i wałkiem wydechowym. Licząc dodatkowe konie z większej pojemności, wyższego stopnia sprężania (wtedy dopiero wałki zaczną spełniac swoją funkcję jak trzeba) można już liczyc na niezły wynik. Jedyną przeszkodą będzie nisko ustawiona blokada w postaci odcięcia zapłonu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Jacek176 » 10 sty 2010, 22:23

frankiliki napisał(a):bo ja juz sam nie wiem czy ten kolo na passwordzie scieme wali ale nie sadze bo tam sie rejestruja sami wyjadacze i chyba gosc wie co mowi. zapytalem sie grzecznie jego co i jak ale bez odpowiedzi

No i chyba się nie doczekasz ;) Z tego co zauważyłem to na passwordzie siedzi banda zarozumialców, którzy najwyżej mogą ci odpowiedzieć: "got JDM?" hahaha

Lukas007 napisał(a):Jedyną przeszkodą będzie nisko ustawiona blokada w postaci odcięcia zapłonu...

A co to za przeszkoda? Wystarczy wymienić kwarc. Koszt: operacji kilka PLN. Czas: ok. pół godziny.
Chyba, że masz EPROM w ECU wtedy można to zrobić bardziej profi i go przeprogramować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez pinky » 10 sty 2010, 22:52

Jacek176 w GE jest fordowski ecu EEC IV lub V o ile to coś pomoże. W ge jest chyba wersja IV w gf/bj V.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Jacek176 » 10 sty 2010, 22:54

pinky napisał(a):Jacek176 w GE jest fordowski ecu EEC IV lub V o ile to coś pomoże. W ge jest chyba wersja IV w gf/bj V.

Nic mi to nie mówi.
Trzeba rozkręcić ECU i zobaczyć co jest w środku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez bazyl wspaniały » 10 sty 2010, 23:02

pawelMX6 napisał(a):swap na KL/KL-ZE,

Jeżeli kolegę stać by było robić takiego swapa to już w podobnych pieniądzach kupi KLkę w 626 lub MX6. Lista przeróbek z FS na KL jest bardzo długa. To nie jest KF->KL lub K8->KL
Lukas007 napisał(a):SWAP na KL/KL-ZE jest już w klubie tak oklepany, że szczerze powidziawszy mi nie chciało by się angażowac w taki projekt

No z FS lub FP na KL to raczej jeszcze nie było. Swego czasu sam chciałem tak robić ale mi przeszło po kosztorysie :|

Chyba że przegapiłem i nie wiem, wtedy sorry, mój błąd;)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Lukas007 » 11 sty 2010, 12:43

Jacek176 napisał(a):Wystarczy wymienić kwarc. Koszt: operacji kilka PLN. Czas: ok. pół godziny.
Chyba, że masz EPROM w ECU wtedy można to zrobić bardziej profi i go przeprogramować.

Sam to robiłeś, czy zlecałeś to przy strojeniu ??

PS. Auto stroił Ci Bartek z Kreatora Mocy ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez pinky » 11 sty 2010, 13:08

Ja ze swojej strony mogę pogadać z Coobciem jak to można zrobić, będę u nieg za jakieś 2 tygodnie ze swoim parcholotem.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Jacek176 » 11 sty 2010, 15:22

Lukas007 napisał(a):
Jacek176 napisał(a):Wystarczy wymienić kwarc. Koszt: operacji kilka PLN. Czas: ok. pół godziny.
Chyba, że masz EPROM w ECU wtedy można to zrobić bardziej profi i go przeprogramować.

Sam to robiłeś, czy zlecałeś to przy strojeniu ??

PS. Auto stroił Ci Bartek z Kreatora Mocy ??

Robił mi to Maciek "macpl" ze strojenia.pl przed stroejeniem ale potem musiałem sam poprawić lutowanie bo kwarc nie łączył :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez frankiliki » 11 sty 2010, 19:32

a jaki jest koszt zaturbienia fs'a??dodam ze nie interesuja mnie moce 300KM tylko max 150-170.ale watpie zeby z softa tyl;e wyciagnac
Zyj tak by po twojej smierci wszyscy sie nudzili...
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2009, 13:59
Posty: 178
Skąd: chelm
Auto: Mazda 626 CRONOS 2.0 16v 93r

Postprzez frankiliki » 11 sty 2010, 19:36

Jacek176 napisał(a):o i chyba się nie doczekasz oczko Z tego co zauważyłem to na passwordzie siedzi banda zarozumialców, którzy najwyżej mogą ci odpowiedzieć: "got JDM?" hahaha

Powiem ci ze tak zgadza sie tam raczej zakute lby sa same z zawodu (synki tatusia) kiedys moja honde ktos zbesztal bo mialem customowy wydech z tlumikeim wm sport a nie spoona czy greddy.
Zyj tak by po twojej smierci wszyscy sie nudzili...
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2009, 13:59
Posty: 178
Skąd: chelm
Auto: Mazda 626 CRONOS 2.0 16v 93r

Postprzez Lukas007 » 11 sty 2010, 20:04

pinky napisał(a):Ja ze swojej strony mogę pogadać z Coobciem jak to można zrobić

Byłbym wdzięczny ;)

Jacek176 napisał(a):Robił mi to Maciek "macpl" ze strojenia.pl

Dobrze wiedziec, dzięki za info.

frankiliki napisał(a):0-170.ale watpie zeby z softa tyle wyciagnac

Na soft turbo do 0.5 bara spokojnie wyciągniesz 150-170KM. Koszt zaturbienia FS'a jest taki sam jak w przypadku innych rzędówek – 6-12 tyś w zależności od użytych komponentów. Można też spróbowac znaleźc w US rozbitą MS Protege z całym silnikiem, lub jedynie turbo-kit'em. Taki zestaw powinien pasowac do zwykłego FS'a ... przynajmniej w kwestii mechanicznej (kolektor, orurowanie, turbina...).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez frankiliki » 11 sty 2010, 20:19

oj troszeczke za duze pieniadze przynajmniej w tej chwili.ale pomysle nad tym :) gdzies w ktoryms numerze GT czytalem o peugeocie 307 2.0 T z softem od grabowski motorsport i tam pisali cos o kwocie 6tys zl plus dana gwarancja ze przez jakis czas to bedzie dzialac ;)
Zyj tak by po twojej smierci wszyscy sie nudzili...
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2009, 13:59
Posty: 178
Skąd: chelm
Auto: Mazda 626 CRONOS 2.0 16v 93r

Postprzez Lukas007 » 11 sty 2010, 20:26

Odpuścił bym sobie zestawy tej firmy ... tak, czy siak uturbienie FS'a nie jest problemem o ile masz kasę i dostęp do części z US. Dla przykłądu kompletny, zakuty dół na gratach Wiseco i Pautera z panewkami ACL to wydatek 1700-1800 USD + wysyłka. Kolektor wydechowy z flanszą pod T3/T4 od Turbonetics to koszt 600 USD. Dobry intercooler i orurowanie można kupic/zrobic już na miejscu w PL. Konieczne są także wydajniejsze wtryski, jest nawet na eBay'u oferta 440cc z listwą do FS'a. Reszta to elektronika, czyli albo świnka, albo standalone. W kwestii kosztów pozostaje Ci także wybranie BOV'a ... możesz kupic oryginał HKS lub Greddy za 250-300 USD lub tańszy (choc także bardzo dobry) zawór ProPerfect'a za 1/3 tej ceny. No i na koniec dobry magik, który to wszystko wystroii. Pozostaje układ przeniesienia napędu – mocniejsze sprzęgło to koszt rzędu 400-600 USD. Przydały by się także wskaźniki do monitorowania pracy silnika. Jest tego dużo i jak widzisz jest na co wydac i jest na czym oszczędzic. Stąd właśnie tak duża rozbierznośc kosztów które Ci podałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez bazyl wspaniały » 11 sty 2010, 20:28

frankiliki napisał(a):6tys zl

Sprzedaj Cronosa, dołóż te 6k złotych i kup zadbaną KLkę, wiele więcej niż FS nie spali a bez kombinacji masz te 150/170 koników. Chyba że tak bardzo Cię Turbo kręci (myślę że wiele więcej radości nie da, KL jest przefajnie elastyczny a do tego i tak da więcej niż FS-T)
No ale jeśli chcesz to działaj i przecieraj szlaki na FS-T, zawsze to jakaś nowość w klubie :)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Lukas007 » 11 sty 2010, 20:30

Kwestia tego, czy ten KL będzie trzymał te 165KM. Silnik 2.0 FS ma potencjał na dużo więcej niż tylko 160-170KM. To jest pierwszy etap, który można rozbudowywac. Z dugiej jednak strony można kupic sobie KL i wtedy uturbic. Koszta większe, ale i moce większe...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje