Blokada układu różnicowego – szpera

Postprzez radekkm » 9 gru 2009, 07:03

Przeciez ja mam taka <lol>
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez pinky » 9 gru 2009, 07:33

Fiveopac i jeszcze coś takiego:

conical ring torque sensing type
preset Torque 49 Nm
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez piwo » 9 gru 2009, 08:08

49nm a ty masz ile?300nm? to 1/6 czyli 16% .
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez pinky » 9 gru 2009, 09:15

piwo powiem ci że nie wiem, jak dla mnie to czy mam 200, 250 czy ponad 300nm to spina tak samo. Wydłuża się tylko długość dwóch śladów ;)
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez weede » 9 gru 2009, 10:51

radekkm i jak dziala taka szpera?

i jaka cena, bo na stronie chyba nie widzialem
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez Barthez » 9 gru 2009, 12:15

ostatnio zaczalem sie troche interesic szpera...
1) jesli mialby byc pfantom czy cos w podobie to czy te plytki nie wplyna destrukcyjnie na satelity?
jesli to tylko dyfer to moze sladowe czesci opilek nie beda mialy znaczenia ale... u mnie w jednej obudowie jest haldex a nie wiem czy by mu sie podobaly jakies zanieczyszczenia w oleju..
2) jesli nie fantom to co? – potrzebuje do hondy hr-v do tylnego mostu
po co? :
a) to auto ktore uzywam w pracy i zdarza wjechac w bloto np na budowie. wiem ze to nie offroad ale podrozuje tym samochodem w dalekie trasy
b) dolanczany naped pomaga ale brak tam reduktora i blokad wiec problem tworzy sie przy skosnym przejezdzaniu przez row jak zawieszaja sie dwa kola – jedno przod i jedno tyl – wtedy sobie krece w powietrzu... wiec przy jakimkolwiek spieciu tylnego mostu juz by dal rade
3) nie chce mocno inwestowac w ten samochod – mam na co tracic kase (mx5) – mysle ze wydatek rzedu do 1kzl powinien starczyc
radekkm napisał(a):a phantom u mnie 6 stow

bo to co znalazlem w necie (ta lepsza szpera to ok 4kzl)
hm – jak to by dzialalo u mnie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez weede » 9 gru 2009, 13:55

bartezm napisał(a):) jesli nie fantom to co? – potrzebuje do hondy hr-v do tylnego mostu

to forum mazdy, załoz nowy topic bo sie zrobi bajzel i jak zwykle niczego sie nie będzie można dowiedzieć
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez Barthez » 9 gru 2009, 14:06

Blokada układu różnicowego – szpera

A TO JEST TEMAT
na forum hondy nie mozna dowiedziec sie niczego – jest do d...
szpera to szpera – jaka roznica gdzie (do jakiej marki) sie ja zaklada


weede napisał(a):bartezm napisał:
) jesli nie fantom to co? – potrzebuje do hondy hr-v do tylnego mostu

piszac to mialem na mysli ze nie potrzebuje tego do upalania tak jak wiekszosc "mlodych gniewnych"... tylko do celow praktycznych – to samochod do jazdy na co dzien i zalezy mi na trwalosci

wiec ponawiam pytanie:
jak fantom wplywa na zuzycie satelit?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez brii » 9 gru 2009, 14:36

Przy LSD nie 1-WAY w FWD łatwiej dozować hamulce, trudniej zablokować kółko które ma słabszą przyczepność – takie moje odczucia :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez radekkm » 9 gru 2009, 16:09

helikalna dziala na tej zasadzie ze przenosi moment obrotowy (naped) na kolo w wiekszej przyczepnosci, i wyrownuje predkosci obydwu kol, jednak ma wade, jak hamujesz ostro i jedno z kol sie blokuje to szpera dazy do tego zeby zablokowac drugie kolo
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez piwo » 9 gru 2009, 17:11

raczej to zaleta.po patrzac w druga strone te kolo co ma przyczepnosc nie pozwoli zblokowac kola ktore nie ma przyczepnosci.czyli to taki mini abs.raczej pozytywne.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez brii » 9 gru 2009, 18:21

Przychylam się do zdania piwo – dokładnie takie miałem wrażenia po jeździe ze szperą (nie Mazdowską i nie w Maździe) :)
Może niech się jeszcze Lukster wypowie :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez lukster » 9 gru 2009, 18:27

brii napisał(a):Może niech się jeszcze Lukster wypowie

OK :D

Ja mam torsena z mx6, świetnie spina z kreski, zakręty ze szperą to zupełnie inna bajka niż bez. Auto przy dużej mocy okrutnie wyjeżdża przodem z zakrętu a na ujęcie gazu natychmiast łapie przyczepność. Jednak jeśli się ogarnie to wyjście z zakrętu jest bardziej efektywne. Hamowanie moim zdaniem lepsze, mam okazje testowac wieczorami na wilgotnym asfalcie. Dużo trudniej zblokować koła

Jeśli chodzi o cyferkologię dla tej szpery to nie mam zielonego pojęcia ile to jest way i ile % spina :D
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje