Ciekawostka na temat tylnych hamulców

Postprzez Jacek176 » 21 lut 2009, 23:59

Hazu napisał(a):
piwo napisał(a):te klocki od probva

To nie są klocki od proba tylko od mazdy 626 GE :P

I do Probe i do Mazdy 626 :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez piwo » 22 lut 2009, 11:29

ciekawy artykol

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic896497.html

ogolnie rozchodzi sie o to ze wspolczynnik tarcia czy opon czy klockow silnie zalezy od temperatury.im wieksza powiertzchnia styku tym temperatura przy poslizgu tak nie rosnie gwaltownie,a wiec wspolczynnik tarcia bedzie optymalny.a wiec wieksza powierzchnia styku ma sens. :D
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez krzynio » 22 lut 2009, 22:37

piwo napisał(a):trzeba blokowac cztery a nie dwa.amen

zblokuj wszystkie cztery na zakręcie przy większej prędkości chciałbym to zobaczyć. AMEN :)
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez piwo » 22 lut 2009, 22:59

co za imbecyl blokuje kola na zakrecie.hamuje sie przed wejsciem
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Fiveopac » 22 lut 2009, 23:15

i Ci sami inżynierowie dali w mx6 z tylu większe tarcze niz z przodu usmiech

Podejrzewam z pewnoscia ocierajaca sie o pewnosc, ze mimo wszystko byli duzo madrzejsci niz wszyscy uzytkownicy na forum razem wzieci ....
Poza tym umknal ci jeden wazny fakt. Z przodu sa tarcze wentylowane, z tylu pojedyncze....
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez krzynio » 22 lut 2009, 23:16

piwo napisał(a):co za imbecyl blokuje kola na zakrecie.hamuje sie przed wejsciem

Tak oczywiście bo w zakręcie to nigdy się nie hamuje, chyba na zdrowy rozum koła tylne mają trzymać tor jazdy, tył jest lżejszy dlatego słabiej hamują. I zastanawia mnie jedna rzecz czy uważacie że skośnookie projektując hamulce w naszych mazdach specjalnie nie dali większego klocka o 1cm ponieważ chcieli oszczędzić ?? czy testowali to i akurat wyszło im że o takich proporcjach hamulce są najskuteczniejsze ??? Bo jakoś dziwne by to było aby szukali oszczędności w szerokości klocka hamulcowego. Moim skromnym zdaniem koleś który to projektował znał się na tym lepiej niż my wszyscy "psełdo-tuningi" wiec zainwestujcie w miękkie klocki które się szybciej zużywają ale lepiej hamują.
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez Fiveopac » 23 lut 2009, 19:19

Jacek176 posprzatalem mniej wiecej twoj temat :) Z tego co pisales zalozyles juz wieksze klocki? Nie chcialbys z ciekawosci podjechac na stacje diagnostyczna sprawdzic jaki jest rozklad sily hamowania miedzy obiema osiami?
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Hazu » 23 lut 2009, 19:49

Fiveopac napisał(a):Nie chcialbys z ciekawosci podjechac na stacje diagnostyczna sprawdzic jaki jest rozklad sily hamowania miedzy obiema osiami?

To raczej będzie trudne chyba ze jest gdzieś stacja diagnostyczna która sprawdza siłe hamowania przodu i tyłu jednocześnie
Wtedy można by było sobie porównywać coś mniej więcej .

A tak przy sprawdzaniu siły hamowania jednej osi można co najwyżej siłę hamowania jenej osi sprawdzići to też nie maxymalną.
Na stacji diagnostycznej sprawdzaja tylko czy siła hamowanie jest dostateczna (łapie sie w normach)


Najlepiej było by porównywać dwa takei same samochody jeden seryjny drugi po modyfikacji.
A jeszcze lepiej było by mierzyć drogę hamowania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Jacek176 » 23 lut 2009, 22:39

Fiveopac napisał(a): Z tego co pisales zalozyles juz wieksze klocki? Nie chcialbys z ciekawosci podjechac na stacje diagnostyczna sprawdzic jaki jest rozklad sily hamowania miedzy obiema osiami?

Na tych klockach już jeżdżę kawał czasu. Chyba nawet w międzyczasie byłem na przeglądzie ale nie pamiętam wyników.
Za 2 tygodnie znowu będę jechał na przegląd to poproszę o wydruk z badania siły hamowania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez keczu » 23 lut 2009, 23:36

HazuTez pamietam te teorie z podstawowki o powierzchni tarcia itd <nauka> <spoko>
Co do sily hamowania to nie ma co sie obawiac za duzej sily na tylnej osi.Ta sama sila rozlozy sie na wieksza powiezchnie i da mniejszy nacisk jednostkowy czy jakos tam :| W praktyce to nawet miedzy dwoma takimi samymi autami jest roznica(opony,rozmiar,plyn hamulcowy i pogoda-sucho,mokro)tez maja wplyw na wynik z rolek hamulcowych.Jak jest ABS to nie dopusci do zablokowania kol.Najnizsza akceptowana wartosc to 26%(nie wiem jak z polskimi przegladami).Na waskich kapciach nie ma co liczyc na super wynik na tyle.Wynik zalezy tez od konstrukcji zawieszenia bo np.taki Peugeot 206 czy inne autko z prosta belka skretna z tylu podczas testy przysiada na tylek co uruchamia korektor sily hamowania i wynik zawsze jest "lepszy" od wynikow aut z wielowachczowym zawiasem.Poza tym regulator w mazdzie jest innej konstrukcji.To tak jakby ktos chcial sugerowac sie wynikami z diagnostyki i je porownywac.Poza tym czesto widze jak jedna tarcz jest tylko w polowie wytarta klockami,a druga w calosci i przy maksymalnym hamowaniu nie ma znaczacej roznicy w sile hamowania miedzy lewa a prawa strona.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 16:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez Cukierek » 25 lut 2009, 01:35

Jak się ma różnica hamulców w BA V6 do BG GT? W Malezji bardzo często przekładają do BG piasty z BA V6, ciekawe jak to hamuje?
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez Jacek176 » 2 kwi 2009, 20:51

...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Jacek176 » 24 kwi 2009, 18:48

Tu jest zdjęcie tylnej tarczy do GT wraz z klockiem niby do GT.
Obrazek

Jak widać klocek nie obejmuje nawet części przeznaczonej do hamowania (nie licząc już tego 1cm paska na tarczy, który nie jest przeznaczony do kontaktu z klockiem).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez damian » 20 sty 2011, 13:43

chcę przeszczepić hamulce tarczowe na tył, w tej chwili mam bębny. czy wystarczy zmienić same piasty? piasty od 1.8 sohc różnią się czymś od dohc? bo to, że w dohc są większe tarcze to wiem. czy jest możliwość założenia tarcz z dohc na piastę z sohc, czy inaczej jest mocowany zacisk i nie podejdzie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez Wanio123 » 20 sty 2011, 22:50

Mam te klocki z tyłu Ferodo Premiery jeśli chodzi o samo hamowanie to nie odczuwam różnicy ale tarcza wygląda świeżo <spoko>
Made in Japan za parę papierów – kilka bajerów by zginać frajerów :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2010, 22:02
Posty: 96
Skąd: Ostrzeszów
Auto: BG 1.8 GT 16V 91'

Postprzez Neonixos666 » 20 sty 2011, 23:29

Ten patent z klockami może jedynie sprawić iż klocek będzie się wolniej zużywał bo działa na niego taka sama siła jak tego małego ale na większą powierzchnię. Wydaję mi się że ważniejsze jest długość klocka a nie jego szerokość, zobaczcie sportowe zestawy średnica wysokości powierzchni tarcia jest mniejsza niż w seryjnych samochodach ale za to średnica całej tarczy jest większa. Wiadomo im dalej odsunięty zacisk od środka koła tym lepiej hamuje bo ma dłuższą drogę na wyhamowanie. Dlatego szerszy klocek to tak naprawdę nie wpłynie nie wiem jak znacząco na hamowanie tego koła jeśli nie zmieniona zostanie siła lub długość klocka. Takie moje skromne zdanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Fiveopac » 21 sty 2011, 00:16

Neonixos666 napisał(a):Wiadomo im dalej odsunięty zacisk od środka koła tym lepiej hamuje bo ma dłuższą drogę na wyhamowanie.

To nie tak. Po prostu zwiększasz ramie na którym działa siła (czyli wiekszy moment – zasada dzwigni). Dlatego wyczynowe tarcze maja bardzo daleko odsadzone zaciski przy malej powierzchni tarcz.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Neonixos666 » 21 sty 2011, 00:31

Masz rację. Mniejsza o to fakt jest taki że grubszym klockiem to tylko tarcze można sobie wyczyścić :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Paweł » 21 sty 2011, 03:32

Fiveopac napisał(a):
Neonixos666 napisał(a):Wiadomo im dalej odsunięty zacisk od środka koła tym lepiej hamuje bo ma dłuższą drogę na wyhamowanie.

To nie tak. Po prostu zwiększasz ramie na którym działa siła (czyli wiekszy moment – zasada dzwigni). Dlatego wyczynowe tarcze maja bardzo daleko odsadzone zaciski przy malej powierzchni tarcz.

Ależ to jest przecież zajefajne, energetyczne podejście i wychodzi dokładnie na to samo. Praca = siła * droga. Klocek na zewnątrz przebędzie większą drogę po tarczy i wykona większą pracę lub będzie potrzebna mniejsza siła. <spoko>
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Neonixos666 » 21 sty 2011, 18:40

Dziś w nocy uświadomiłem sobie że właśnie to co kolega napisał i to co ja napisałem to tak naprawdę jest to samo bo dźwignia dłuższa na końcu ma większą drogę niż krótsza. No ale dość o fizyce bo ze studiów mam złe wspomnienia :P . Czyli ten klocek wyżej na zdjęciu nie jest taki zły jeśli będzie brał swoją powierzchnią od zewnątrz tarczy czyli jak będzie najdalej wysunięty bo długi jest jak trzeba.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje