Instalacje wtrysku podtlenku azotu.

Postprzez Boris86 » 19 lis 2005, 22:29

Dysze 20 oznaczają przyrost 20 KM łącznie, a nie 20 KM na cylinder...
Natomiast zakładając że masz zwykłe KL a nie KL-ZE to dodatkowe 120 KM z twojego silnika bez wzmocnienia go to lekkie przegięcie bo to ponad 70% mocy wiecej. Raczej bez zakucia silnika nie ma co próbowac... no i sporo dodatkowego paliwa jest potrzebane
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez grzmot » 19 lis 2005, 22:36

nom daltego wlasnie pisalem z niedowierzaniem
szczerze mowiac to sie za dobze neiznam na tuningu
a np zakucie silnika to jakie to sa koszty
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2005, 16:56
Posty: 62
Auto: mx6 v6

Postprzez Boris86 » 19 lis 2005, 23:27

To zalezy od silnika i od producentów.
W przypadku samochodów amerykańskich które są bardzo często tuningowane machanicznie wygląda to tak że ceny przeciętnej firmy, zestawu tłokół, korbowodów i wału rozpoczynają sie od niewiele ponad 1000$ (np. do corvetty)

W Polsce dla przykładu ceny kompletu 4 tłoków JE Pistons z formą FSR zaczynają sie od około 2400zł, a SRB od około 1800zł.
Korbowody Carillo to koszty ponad 3000zł.
W przypadku jednostki takiej jak KL czyli nie dość że Mazdowska to jeszcze 6 cylindrowa koszty pewnie bedą dużo większe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Pit » 20 lis 2005, 12:46

grzmot napisał(a):zakucie silnika to jakie to sa koszty

ogromne :)

...do KL proponuję strzały nie większe jak +50 PS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Fiveopac » 21 lis 2005, 10:39

50 to bedzie juz granica, dla bezpiecznej zabawy sugerowalbym 35. Kilka slow z nrg tuning:

<czytaj> Zasady użytkowania systemu NX

Kilka zasad dla tych, którzy chcą cieszyć się długim i bezproblemowym użytkowaniem systemu wtrysku podtlenku azotu:

1. Nigdy nie obciążaj zimnego silnika. Zasada ta powinna być przestrzegana w każdym silniku nie tylko doładowanym.

2. Po strzale podtlenku azotu silnik nie powinien być wyłączony natychmiastowo, aby pozwolić na schłodzenie wszystkich podzespołów

3. System nie powinien być aktywowany na niskich obrotach. Nawet systemy przystosowane do pracy na niskich obrotach nie powinny być aktywowane poniżej 2500 Obr/min

4. Doładowanie podtlenku azotu nie może być stosowane zamiast redukcji biegu.

5. Silnik używany z podtlenkiem azotu wkręca się na obroty dużo szybciej niż silnik nie doładowany. Należy obserwować obrotomierz, aby nie pozwalać na odcięcie przy wysokich obrotach.

6. Jednorazowy strzał podtlenku azotu zależy od danego silnika i mocy doładowania. Silnik o pojemności 5.0 O mocy 250KM z doładowaniem podtlenku azotu w wysokości 35 KM prawdopodobnie mógłby jeździć na podtlenku azotu bez przerwy. Natomiast w silniku 1.4 O mocy 75KM doładowanie podtlenku azotu w wysokości 50KM nie powinno przekroczyć 12-15 sekund.

7. Należy stosować paliwo o najwyższej liczbie oktanowej,które jest dostępne.

8. Zalecana jest wymiana oleju wraz z filtrm i filtrem powietrza dwa razy częściej niż zalecane producent.

9. Zalecany jest montaż świec irydowych o jeden stopień ciepłoty niższej niż na każde dodane 50 KM. Nie wolno stosować świec platynowych.

10. Montaż systemu podtlenku azotu powinien odbywać się tylko i wyłącznie w pełni sprawnym samochodzie.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Quaki » 21 lis 2005, 13:20

Napisze tak jako uzytkownik i osoba projektujaca instalacje podtlenku stwierdzam ze wiekszosc z tego co panowie napisali jest prawda z tym ze nie jest prawda ze granica dla silnika KL jest 50 kM bo ja juz strzelalem 100kM i silnik zyje (z tym ze mam inna pompe paliwa mianowicie walbro z duzym zapasem wydajnosci ) oczywsicie nie polecam zbyt czesto takich strzalow gdyz takie wzmocnienie wczesniej czy pozniej wplynie ujemnie na trwalosc silnika
Polecam tez jesli ktos mysli o duzych strzalach przemyslenie sprawy sterownika progresywnego (taki tez wykonalem dla mojej insttalacji mokrej i taki tez bedzie zastosowany w projektowanej obecnie instalce direct port) pozwala on na duze strzaly bez ryzyka urwania na przyklad korbowodu (moc rosnie podonie jak zakres obrotow wiec nie ma tego uderzenia )
Poza elementami stricte zwiazanymi z N2O i ukladem korbowo tlokowym radzilbym zwrocic uwage na sprzeglo i przguby oraz stan skrzyni biegow
Pozdrawiam
ps. jak ktos ma jakies pytania to walcie smialo :)
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez Gość » 9 gru 2005, 19:42

posiadam mazde xedos6 2.0 v6 jestem bardzo zadowolony z jej osiągów ale!!@!++ chcialem sie dowiedziec czy jest mozliwosc zalozenia podtlenku azotu ile mniej wiecej by to kosztowalo ? czy konstrukcja silnika nie zostanie przez takie doladowania zbytnio obciazona ? czy trzeba wymieniac jeszcze jakies podzespoly w samochodzie przy takim dodatku ...z gory dziekuje za rady i wiadomosci
Gość
 

Postprzez Pit » 9 gru 2005, 20:54

drleon napisał(a):...czy jest mozliwosc zalozenia podtlenku azotu...

tak :)

drleon napisał(a):...ile mniej wiecej by to kosztowalo ?

...napisz do Quaki'ego :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Boris86 » 9 gru 2005, 21:52

Polecam lekture tego tematu... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
tam Quaki dał poważny wykład o N2O. Tyle że temat o 4 cylindrowcu... ale Sam Quaki ma V6 wiec może naprawde duzo powiedzieć odnośnie twojej sytuacji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Gość » 10 gru 2005, 10:39

mialem tu post apropo xedos6 ale chyba mi moderator skasowal jestem nowy na tym forum i chcialem sie dowiedziec cos na temat montowania podtlenku do xedos 2.0 v6 24v ile moze to kosztowac , czy bardzo niszczy silnik ??? za odpowiedzi dziekuje
Gość
 

Postprzez Italiano » 10 gru 2005, 11:15

drleon twój post jest 3 odpowiedzi wyżej....coś ci się chyba przewidziało. Koledzy Ci udzielili odpowiedzi...wystarczy poczytać. ;)
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez Gość » 10 gru 2005, 17:55

przepraszam mialem jakies problemy z wyszukiwarka bo wchodzila mi tylko pierwsza strona dzieki za odpowiedz
Gość
 

Postprzez Lukano » 27 gru 2007, 23:27

Coś się znalazło o NOS, a nie tylko w temacie Jackola ;)
to może ktoś kto się na tym zna doda coś nowego w temacie ?? Bo widzę to informacje są troche starszawe ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez ravo » 28 gru 2007, 01:14

Lukano
uderzaj do fachowcow na tym forum :) napewno Piotrus z fivem Ci doradza co i jak
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez mX-MEN » 29 gru 2007, 00:28

Lukano napisał(a):Coś się znalazło o NOS, a nie tylko w temacie Jackola
to może ktoś kto się na tym zna doda coś nowego w temacie Bo widzę to informacje są troche starszawe


OT z Jacola tematu miało być podpięte pod ten, ale powstał osobny wątek w którym można znaleść aktualne info o podtlenku bądź zadać na ten temat pytanie :)

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=45579 <czytaj>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2005, 13:02
Posty: 1123
Skąd: Koneck
Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /

Postprzez radekkm » 16 kwi 2009, 22:54

sorry ze odkopalem ale poszukuje odpowiedzi na pytanie:

kl-ze + system mokry sterowany za pomoca MSD digital switch
czy ustawiajac wylaczenie wtrysku podtlenku na 6800 obr przy odcince 7000 jest szansa na detonacje ciagnac auto na podtlenku do odcinki na drugim biegu??
a moze wtrysk wylaczy sie i reszta tlenu zostanie wypalona przed dojsciem do odcinki??
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez Fiveopac » 16 kwi 2009, 23:26

radekkm napisał(a):jest szansa na detonacje ciagnac auto na podtlenku do odcinki na drugim biegu??

Szansa jest zawsze. Złota zasada jest taka, zeby nie dojsc do odcinki na podtlenku, co prawda dwa razy doszedlem do odcinki na gazie i nic sie nei stalo ale to rosyjska ruletka i ewidentnei mialem fuksa. Backfire to konkretne zło.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez radekkm » 16 kwi 2009, 23:41

Fiveopac napisał(a):Szansa jest zawsze

moze dla bezpieczenstwa ustawie switcha na 6700 – myslisz nastepne 300 obrotow powinny uporac sie z reszta gazu w kolektorze??

Edit
Czy ktos ma jakies wiadomosci na temat zestawu mokrego NOS Sniper
zestawy sa bardzo tanie,czy NOS mogl pozwolic sobie na wypuszczenie czegos slabej jakosci??
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez radekkm » 21 kwi 2009, 09:45

to jescze jedno pytanie,czy do strzalow +75 wskazniki AFR i EGT wystarcza do spokojnego kontrolowania mieszanki??czy lepiej miec na stale sonde szerokopasmowa??

Znalazlem info ze do strzalow + 75 wystarczy podniesc cisnienie na listwie i sprawdzic strzal sonda szerokopasmowa
Czy po tych ustawieniach komputer bedzie trzymal wymagane parametry??
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje