Domowy tuning Mazdy 323F BG GT – kompresor str. 11

Postprzez jackkpl » 9 wrz 2008, 10:29

W koncu nadszedl ten dzien. Wzialem sobie urlop z pracy (a co tam), paczka doszla kolo godziny 10. Fotka tego, co otrzymalem

Obrazek

Ide do auta podlaczac urzadonko, jak cos zacznie dzialac, to zrobie fotki i zdam relacje :)

Update

Urzadzenie juz w aucie. Ze 2h na parkingu zdazylem sie pobawic i wiem juz co i jak dziala. Niestety zauwazylem maly problem, otoz auto ma objawy spalania stukowego. Opoznienie zaplonu o 3-4 stopnie eliminuje problem. Troche to dziwne, ale narazie sprawe zbyt malo zbadalem. Musze wybrac sie gdzies na dluzsza i szybsza trase (najlepiej jakas krajowka, gdzie mozna na 3-ce spokojnie 40-140 pomierzyc).

Ponizej fotka mojej "profi" instalacji.

Obrazek

Kable sie walaja, niestety duzo tego (AFR zasilanie + wyjscie analogowe + wyjscie com oraz piggyback zasilanie, wejscie afm, wyjscie afm, wejscie afr, wejscie zaplon i wyjscie zaplon). Cale szczescie wiekszosc poizolowana termokurczliwymi koszulkami, wiec zwarcia byc nie powinno.

Mysle, ze dopiero w weekend sprawdze dokladnie osiagi, gdyz na 1 lub 2 biegu wyniki potrafia sie roznic z pomiaru na pomiar o nawet 5%.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez jackkpl » 11 wrz 2008, 22:37

Maly updejt. Dzis po drodze od znajomych (gdynia gdansk) udalo mi sie 2 razy pociagnac na 2-ce dosc mocno. Zamieszczam 2 wykresy zrobione przez ECU MASTER-a. Trzeba wziac pod uwage, ze na ksztalt wyrkesu (polepszenie lub pogorszenie) ma wplyw wiatr, pochylenie drogi itp. Ta maszyna mierzy predkosc narastania obrotow i przelicza to na moment, dlatego wyniki oczywiscie nie powinny byc traktowane "doslownie".

Obrazek

Obrazek

A o to jak wyglada AFR w zaleznosci od obrotow i obciazenia. Os X to napiecie z AFM-a , im wiecej gazu , tym napiecie nizsze. Na osi Y sa oczywiscie obroty. Cwiartke gorna po prawej ciezko "zapelnic" wynikami, gdzy trzebaby jezdzic przy wysokich obrotach z odpusczonym gazem, a tak malo kto jezdzi. Przy strojeniu narazie skupilem sie w dolnej prawej cwiartce, czyli nad mapa do jazdy normalnej. Strone lewa (od 2tys do 7tys) postroje, jak bede mogl zmierzyc dosc dokladnie efekty.

Obrazek

Jeszcze jedna uwaga. W autach przenionapedowych straty napedu to okolo 15%. Z poprzedniego wykresu z hamowni widac, ze na kolach przy 6500 obr bylo okolo 82 koni, natomiast na silniku okolo 102 koni (20 koni strat na napedzie). Jesli teoria sprawdzila by sie w praktyce, to silnik powinien wypluwac jeszcze okolo 125 HP i jakies 150 NM :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez jackkpl » 11 gru 2008, 10:37

Kolejny updejt :
Ostatnio pomieryzlem sie g-techem 0-60 mil (0-96km/h). Zrobilem 4 pomiary : 7,74 7,92 8,28 8,8

Oto screen wynikow (slaba jakosc, malo swiatla w aucie, a z flashem nic nie widac na fotkach)

Obrazek

3 pomiary sa w granicach 8 sek , ostatni 8,8 byl z ciaglym poslizgiem kol na pierwszym biegu.

Z moich wczesniejszych planow (pomia roznicy mocy przy zmianach zaplonu i dawki paliwa) narazie nici. Najlepsze chyba bedzie, jak podjade na hamownie i tam udokumentuje efekty zmian (a moze brak efektow ;)).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez ravo » 11 gru 2008, 11:38

pomiary ustawione wedle czasu czy wynikow ? bo jak czasu to cos jest nie tak jak traci tak szybko moc przy wysokiej temp
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez jackkpl » 11 gru 2008, 11:43

pomiary ustawione przypadkowo :). A temp raczej nie ma znaczenia, poniewaz wiatrak na chlodnicy sprawny ;), a miedzy pomiarami musialem z 1km przejechac w ruchu ulicznym, zeby miec dobra pozycje startowa :). Z tego co kojarze, to mialem 7,92 ; 8,28 ; , 7,74 ; 8,8 (poslizg kol) . Duze znaczenie ma ulozenie drogi, w mojej okolicy ciezko znalezc plaska, ciagle z gorki i pod gorke (minimalnie).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Jacek176 » 11 gru 2008, 14:52

Nieźle ci chodzi ta Madzia jak na (prawie) serie. Gratulacje.
Ja wsadziłem kupe kasy i mam czas tylko o 0.36s lepszy do setki. No ale mam nadzieje że już wkrótce będzie dużo lepiej u mnie.
A mierzyłeś może czas na 1/4 mili?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez piwo » 11 gru 2008, 15:12

ja tez kupe a czas pewnie gorszy.hahahah <lol> .no ale czas sadu nadejdzie.tylko niech jack mi sprzeda sonde szerokopasmowa i pro perfecta za 500zl jak mu sie juz znudzi u siebie :D
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4881 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez jackkpl » 11 gru 2008, 15:18

Jacek176 napisał(a):Nieźle ci chodzi ta Madzia jak na (prawie) serie. Gratulacje.
Ja wsadziłem kupe kasy i mam czas tylko o 0.36s lepszy do setki. No ale mam nadzieje że już wkrótce będzie dużo lepiej u mnie.
A mierzyłeś może czas na 1/4 mili?


Dzieki. Ale ja az tak bym sie nie ekscytowal. Mysle,ze duze znaczenie ma tutaj ustawienie g-techa, uksztaltowanie terenu itp. Najlepiej byloby wybrac sie razem na wiosenny zlocik i wtedy bedzie wiadomo, ktora madzia najlepiej sie rozpedza.

co do 1/4 to najszybciej uda mi sie to zmierzyc w drodze do Braniewa (Elblag-Braniewo to nowa drozka, co 2km sa postoje awaryjne, wiec mozna sie zatrzymac i bezstresowo wystartowac :)).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez piwo » 11 gru 2008, 15:58

juz oddali ja w koncu?ale granica jeszcze chyba zamknieta co?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4881 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez jackkpl » 11 gru 2008, 16:03

piwo napisał(a):juz oddali ja w koncu?ale granica jeszcze chyba zamknieta co?


Do grzechotek chyba nie dojedziesz,ale Braniewo – Elblag jest juz ladna droga. Musza jeszcze cos tam zmienic i beda mogli odslonic "S" sprzed numeru drogi (bedzie ekspresowka :D)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez piwo » 11 gru 2008, 19:06

o kurna.szkoda ze nie zrobili czteropasmowej wdujezdniowej.ale lepszy rydz niz nic.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4881 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Fiveopac » 11 gru 2008, 20:41

jackkpl czas do 96km/h mowi zupelnie nic :) Wrzuc czas na cwiartke :)
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez jackkpl » 11 gru 2008, 22:51

Fiveopac napisał(a):jackkpl czas do 96km/h mowi zupelnie nic :) Wrzuc czas na cwiartke :)


To musicie cierpliwie poczekac :D. Pomierze pewnie w okolicach swiat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez jackkpl » 20 gru 2008, 20:38

OK, dzis pomierzylem g-techem czasy 0-60mph oraz 1/4 mili.

1 pomiar (lekko z gorki) : 0-60 8.58sek , 0-400m 16.4 sek

2 pomiar (lekko pod gorke) 0-60 9.x sek , 0-400 17.4 sek

3 pomiar (praktycznie plasko) 0-60 9.05 sek, 0-400 17.0 sek :)

Pod uwage trzeba wziac fakt, ze padal deszcz (na 1-ce ciezko bylo z gazem do deski przyspieszac, bo kola tracily przyczepnosc). Dodatkowo pomiar robiony byl z 2 osobami w aucie (ja + pasazer) oraz calym bagaznikiem zawalonym (wyjazd na swieta). W bagazniku lekko 50kg bylo (zapas, 2 skrzynki z narzedziami, 2 duze torby podrozne, 2 laptopy, 3 torby prezentow itd).

Wyglada na to,ze czas 16.5 0-400 przy normalnych warunkach jest do zrobienia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez jackkpl » 21 gru 2008, 21:09

Dzisiejszego dnia pobawilem sie troche przeplywomierzem. Postanowilem ustawic go tak, zeby silnik chodzil ok. Zabawa polegala na zmianie naciagu sprezyny (obraca sie ja , ma ona zabki na obwodzie wiec mozna sobie to spokojnie korygowac , w razie czego mozna wrocic do poprzedniego ustawienia). Przy ustawieniu fabrycznym samochod mial AFR w granicach 14.4:1 . 2 zabki w strone ubogiej mieszanki (mocniejszy naciag sprezyny) powodowal slaba prace silnika na wolnych obrotach, afr byl w granicach 16.5:1 . wartosc posrednia dala afr granicach 15.2:1. JEst to wartosc srednia z zakresu niskich obrotow, przy wysokich afr jest 13.x , a powyzej 6tys obr 12.6:1.

Wniosek z tego jest taki , ze zwiekszenie naciagu sprezyny w przeplywomierzu o 2 zabki sprawi, ze silnik bedzie zle pracowal (za uboga mieszanka).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez piwo » 21 mar 2009, 22:11

:D
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4881 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez jackkpl » 21 mar 2009, 22:24

piwo napisał(a)::D


co mi sie tu szczerzysz w watku? ;). Pochwal sie u siebie, co dzis zmajstrowalismy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez piwo » 21 mar 2009, 22:45

a juzz pochwalilem.Dzieki jeszcze raz za caly dzien poswiecony memu autko. <list> .daodam tylko ze znalazlem ze ten turbo boost ma pomiar elektryczny cisniea.pytanie jaki tam sygnal.czy napieciowy liniowy jest?jakby wykorzystac stamtad sygnal do kotrewkcji map zaplonowych bylo by bomba.ale nigdzie na necie nie moge znalesc dokumentacji do auto gauge.jutro zadzwonie do sprzedawcy.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4881 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez jackkpl » 11 kwi 2009, 22:20

Ostatnio do auta spowrotem zawital gaz. Poza czynnikiem czysto ekonomicznym, nie mam innych wymowek :). Ale zeby na LPG nie bylo tragedii, to troche nad gazem popracowalem. Zamontowalem reduktor LPG 140kW oraz mikser 34mm. Musialem troche rozwiercic dziurki w mikserze, bo standardowy przepuszczal za malo gazu. Po tych zabiegach auto na LPG rozpedza sie do 190 i przyspiesza dosc zwawo. Kreci sie rowniez do 7000rpm, co na 3-cim biegu pozwala bezproblemowo wyprzedzac na trasie :).

Oto wykresik przyblizonej charakterystyki momentu na LPG. Z 3 innych logow moc i moment wychodza bardzo podobne (w granicach 118koni i 140nm)

Obrazek

Jesli ma to jakiekolwiek przelozenie na rzeczywiste osiagi, to musze przyznac, ze wyglada przyzwoicie. Musze zbadac auto g-techem,ale z pierwszych obserwacji wynika ,ze 0-100 powinno miec w granicach 9sek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Inte » 12 kwi 2009, 03:41

hehe,
myślałem, że już zapomniałeś o tym temacie ;)
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje