
SMT-6
mozesz sie bawic z tym kf-em ale i tak na koniec pojedziesz na kreske stanie kolo ciebie koles honda i cie pojedzie a ty sie zmarszczysz


-
Pyton162
zmiana ECU nic nie da... A jak zmienisz na ECU od KF-ZE, jak ci sie uda juz go podlaczyc po wieeeelu zmianach w kablach, wtedy okaze sie ze np. poduszek powietrznych ten ECU nie obsluguje a w dodatku ma ograniczenie do 180km/h ktorego nie zdejmiesz tak latwo jak w ecu od KL-ZE (bo nikt nie sprzedaje do tego gotowych chipow niestety).
A moc i tak nie wzrosnie bo beda same problemy.
Nie warto bawic sie w tuning wolnossacego na silnikach mazdy bez swapu! Znaczy sie oczywiscie warto, jesli chcesz podniesc moc o jakies 20-30KM, wiekszy wzrost jest juz bardzo kosztowny.
No chyba ze "chip" z allegro... Wtedy masz wzrost o 40KM za 9,99zl
A moc i tak nie wzrosnie bo beda same problemy.
Nie warto bawic sie w tuning wolnossacego na silnikach mazdy bez swapu! Znaczy sie oczywiscie warto, jesli chcesz podniesc moc o jakies 20-30KM, wiekszy wzrost jest juz bardzo kosztowny.
No chyba ze "chip" z allegro... Wtedy masz wzrost o 40KM za 9,99zl
- Od: 2 gru 2006, 20:58
- Posty: 1393
- Skąd: Wa-wa/Puławy
- Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo
noooo...baaaardzo smieszne...naprawdeeee
jakos do tej pory to zadnej Hondzi (w Profi oczewiscie) nie udalo sie jeszcze scignac mojego KF-ka...widzialem tylko zmarszczone minki za soba
...predzej juz GSI siada mi na ogon i dlatego sie martwie
a ja myslalem ze V6 to spoko silniczki...ale widze ze z 4ki mozna wiecej wycisnac
...a co do mechanika to mowi ze po zamontowaniu sportowych walkow temperatura w komorze spalania podniesie sie znaczaco co bardzo zle wplynie na seryjne tloki...krotko mowiac...p o p ł y n ą

jakos do tej pory to zadnej Hondzi (w Profi oczewiscie) nie udalo sie jeszcze scignac mojego KF-ka...widzialem tylko zmarszczone minki za soba

...predzej juz GSI siada mi na ogon i dlatego sie martwie
a ja myslalem ze V6 to spoko silniczki...ale widze ze z 4ki mozna wiecej wycisnac
...a co do mechanika to mowi ze po zamontowaniu sportowych walkow temperatura w komorze spalania podniesie sie znaczaco co bardzo zle wplynie na seryjne tloki...krotko mowiac...p o p ł y n ą
-
Gość
powtórzę to co mówili koledzy:
"Zmień mechanika"!
"Zmień mechanika"!
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
Zmień mechanika i poczytaj trochę forum, bo bzdury wypisujesz, aż się przykro robi.
ja przy znacznie bardziej rozbudowanych planach zwiekszenia mocy w KF'ie musialem sie pogodzic ze kutych tlokow nie wloze bo ich nie ma
Wiec zobaczymy czy u mnie poplyna. Do 300KM jeszcze powinny wytrzymac jakos.
A temperature mozesz kontrolowac roznymi wskaznikami, wystarczylby AFR zeby znac sklad mieszanki oraz EGR zeby miec temp spalin. Wtedy widzialbys cos sie dzieje z silnikiem.
A tuningu bez tych wskaznikow raczej nie polecam bo wtedy mozna naprawde sporo popsuc...
A temperature mozesz kontrolowac roznymi wskaznikami, wystarczylby AFR zeby znac sklad mieszanki oraz EGR zeby miec temp spalin. Wtedy widzialbys cos sie dzieje z silnikiem.
A tuningu bez tych wskaznikow raczej nie polecam bo wtedy mozna naprawde sporo popsuc...
- Od: 2 gru 2006, 20:58
- Posty: 1393
- Skąd: Wa-wa/Puławy
- Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo
SMT6 jak każdy piggy-back steruje mieszanką paliwowo powietrzną. Chodzi o to, że jak dasz więcej powietrza, np. przez turbo, to silnik musi dostać też większą dawkę paliwa. Jeśli nie dostanie to mieszanka zubożeje, nie będzie się co spalać w cylindrach i wtedy będzie spalanie stukowe i właśnie wtedy "popłyną tłoki". I nie działa to w drugą stronę tak jak byś chciał, że dasz po prostu więcej paliwa bez dodatkowego powietrza i auto zyska 50 koni. Wtedy będzie kopcił z rury
Paliwo musi mieć w czym się spalić. Ty w tym co wymieniłeś NIE masz żadnego układu wymuszonego dodania powietrza. I uwierz mi, cały dolot nie da ci podejrzewam nawet 15KM. Seryjny komputer jest w stanie bez problemów obsłużyć to wszystko co tam wymieniłeś. Po prostu da więcej paliwa do wtrysków (wtryski mają jakąś tam niewielką rezerwę).
A wersje japońskie to nie tylko inny ECU. Przykładowo KL-ZE ma większy stopień sprężania (ma zdaje się inne tłoki), inny kolektor dolotowy czy inne punkty załączania VRISów.
A wersje japońskie to nie tylko inny ECU. Przykładowo KL-ZE ma większy stopień sprężania (ma zdaje się inne tłoki), inny kolektor dolotowy czy inne punkty załączania VRISów.
Spanie w nocy jest dla mięczaków.
- Od: 5 lut 2007, 00:37
- Posty: 763
- Skąd: Gdańsk
dobra juz dobra...zmienie mechanika
...pewnie mu sie nie chcialo bawic w zmiane walkow i dlatego tak powiedzial...kto go tam wie
to mowicie ze z KF-a 200kM nie da sie wyciagnac
?
...a co z tym Chipem z allegro co podnosi moc o 40kM
wajcha 
...pewnie mu sie nie chcialo bawic w zmiane walkow i dlatego tak powiedzial...kto go tam wie

to mowicie ze z KF-a 200kM nie da sie wyciagnac
...a co z tym Chipem z allegro co podnosi moc o 40kM
-
Gość
Nie, prawda.icemario napisał(a):...a co z tym Chipem z allegro co podnosi moc o 40kMwajcha
darekk86 nie wiem jak u ciebie ale u mnie jest kolektor o zmiennej dlugosci i gdzies czytalem ze to badzo fajne ustrojstwo, ktore w pewnym zakresie obrotow zmienia geometrie dolotu w taki sposob , ze uzyskujemy tzw.dodatkowe doladowanie
i moze da sie wiec dzieki temu (+dolot i stozek) uzyskac wystarczajaca porcje powietrza do cylindrow?
-
Gość
Czemu nie chcesz swapować? Będzie najtaniej i najszybciej.
VRIS nie pompuje powietrza to cylindrów. Po prostu optymalizuje zawirowania powietrza i tym samym przebieg krzywych momentu i mocy. Dzieki temu wykres jest bardziej płaski.
icemario napisał(a):darekk86 nie wiem jak u ciebie ale u mnie jest kolektor o zmiennej dlugosci i gdzies czytalem ze to badzo fajne ustrojstwo, ktore w pewnym zakresie obrotow zmienia geometrie dolotu w taki sposob , ze uzyskujemy tzw.dodatkowe doladowanie zeby i moze da sie wiec dzieki temu (+dolot i stozek) uzyskac wystarczajaca porcje powietrza do cylindrow?
VRIS nie pompuje powietrza to cylindrów. Po prostu optymalizuje zawirowania powietrza i tym samym przebieg krzywych momentu i mocy. Dzieki temu wykres jest bardziej płaski.
Ostatnio edytowano 28 cze 2008, 22:53 przez 2Nol, łącznie edytowano 1 raz
Spanie w nocy jest dla mięczaków.
- Od: 5 lut 2007, 00:37
- Posty: 763
- Skąd: Gdańsk
Piotruś to chodzi o ten Chip co podlacza sie do przeplywomierza powietrza?
...ktos pisal ze to dziala...no tylko ze nie ma az tylu konikow oczewiscie
ale zawsze cos...a kasa zadna 
...ktos pisal ze to dziala...no tylko ze nie ma az tylu konikow oczewiscie
-
Gość
wiadomosc z ostatniej chwili
sluchajcie...napisalem maila do angli do warsztatu tuningujacego silniki mazdy i napisali mi ze nie byloby wiekszego problemu podniesc moc do200kM tylko ze niestety musialbym tam sie stawic autem no i koszty oczewiscie tez moga byc duze...CZYLI DA SIE
...a wszyscy sa tacy madrale i twierdza ze sie nie da...
...moze europejska technologia jeszcze do nas ne dotarla

sluchajcie...napisalem maila do angli do warsztatu tuningujacego silniki mazdy i napisali mi ze nie byloby wiekszego problemu podniesc moc do200kM tylko ze niestety musialbym tam sie stawic autem no i koszty oczewiscie tez moga byc duze...CZYLI DA SIE

...a wszyscy sa tacy madrale i twierdza ze sie nie da...
...moze europejska technologia jeszcze do nas ne dotarla
-
Gość
dziala... w koncu jak samochod jedzie na ssaniu to tez ma niby wiecej mocy. Wiekszosc tych "chipow" dziala tak samo, oszukuja czujnik temperatury i przez to samochod jedzie na ssaniu, wiec podaje wiecej paliwa czyli ma tez wiecej mocy troche. Tylko jaki jest tego sens??
A o zmiennej dlugosci kolektora to mowisz o Vrisach? Bo to chyba o to chodzi. Tak, Vrisy sa bardzo fajne, to taki wynalazek mazdy do V6 i calkiem fajnie to dziala.
A co do tuningu to masz jeszcze do wyboru:
– turbinke elektryczna do dolotu powietrza (czyli wentylatorek od komputera wstawiony w rure od filtra)
– profesjonalny chip z allegro z 9,99zl
– bardziej profesjonalny chip z allegro za 39,99zl
– extremalny tuning – diody w spryskiwaczach i swiecace wentyle...
Jesli juz to warto kupic gabkowy filtr powietrza np. Pipercross lub cos podobnej klasy np. K&N (nie zadne stozki z allegro!) i zrobic do tego dolot. A pozniej najwyzej zrobic do tego wydech i bedzie juz jakis efekt.
Edit:
Nikt nie mowi ze sie nie da podniesc mocy do 200KM z KFa. Da sie. Wszystko sie da. Tylko cena jest totalnie nie adekwatna do przyrostu mocy, bo montujac turbo mialbys za ta sama kase jakies 250KM spokojnie.
A spytaj sie ich co by proponowali wymienic przy takim tuningu
A co do mysli o tuningu to najlepiej najpierw napisz ile chcesz albo jestes w stanie na to przeznaczyc? Bo nie wiem czy sobie zdajesz sprawe z kwot ktore wchodza w gre.
500 zl? 5tys zl? 10tys zl? 20tys zl?
Wtedy bedziemy mogli cokolwiek doradzic. Bo jesli chcesz tylko wstawic dolot za 500zl i masz nadzieje ze to doda 20KM to nie ma sensu wogole proponowac swapa.
Tuning kosztuje, niestety
Az sam sie zastanawiam czasami po co to wszystko... 
A o zmiennej dlugosci kolektora to mowisz o Vrisach? Bo to chyba o to chodzi. Tak, Vrisy sa bardzo fajne, to taki wynalazek mazdy do V6 i calkiem fajnie to dziala.
A co do tuningu to masz jeszcze do wyboru:
– turbinke elektryczna do dolotu powietrza (czyli wentylatorek od komputera wstawiony w rure od filtra)
– profesjonalny chip z allegro z 9,99zl
– bardziej profesjonalny chip z allegro za 39,99zl
– extremalny tuning – diody w spryskiwaczach i swiecace wentyle...
Jesli juz to warto kupic gabkowy filtr powietrza np. Pipercross lub cos podobnej klasy np. K&N (nie zadne stozki z allegro!) i zrobic do tego dolot. A pozniej najwyzej zrobic do tego wydech i bedzie juz jakis efekt.
Edit:
Nikt nie mowi ze sie nie da podniesc mocy do 200KM z KFa. Da sie. Wszystko sie da. Tylko cena jest totalnie nie adekwatna do przyrostu mocy, bo montujac turbo mialbys za ta sama kase jakies 250KM spokojnie.
A spytaj sie ich co by proponowali wymienic przy takim tuningu
A co do mysli o tuningu to najlepiej najpierw napisz ile chcesz albo jestes w stanie na to przeznaczyc? Bo nie wiem czy sobie zdajesz sprawe z kwot ktore wchodza w gre.
500 zl? 5tys zl? 10tys zl? 20tys zl?
Wtedy bedziemy mogli cokolwiek doradzic. Bo jesli chcesz tylko wstawic dolot za 500zl i masz nadzieje ze to doda 20KM to nie ma sensu wogole proponowac swapa.
Tuning kosztuje, niestety

Ostatnio edytowano 28 cze 2008, 23:01 przez darekk86, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 2 gru 2006, 20:58
- Posty: 1393
- Skąd: Wa-wa/Puławy
- Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo
hmmm... no to troche mi sie rozjasnilo w tej kwesti...
jeszcze tylko pare pytan:
...czy samo wyjecie filtra cos daje?
...jak odlacze sąde to oszukam komp. i bedzie wieksza dawka paliwa?
...jak zrobie dolot i wydech przelotowy to komp sam sie dostroi do nowych ustawien? czy musze go resetowac?
jeszcze tylko pare pytan:
...czy samo wyjecie filtra cos daje?
...jak odlacze sąde to oszukam komp. i bedzie wieksza dawka paliwa?
...jak zrobie dolot i wydech przelotowy to komp sam sie dostroi do nowych ustawien? czy musze go resetowac?
-
Gość
...rzeczywiscie porownalem czasy CRX...NIE MAM SZANS
...jezdza 1/4 w 14sec.(w mojej okolicy)
...CO ROBIC
...jezdza 1/4 w 14sec.(w mojej okolicy)
...CO ROBIC
-
Gość
icemario jeszcze raz napiszesz post pod postem wywale bez skrupolow go do kosza.
Motasz sie jak dziecko we mgle. Poczytaj to forum a w szczegolnosci FAQ, dowiesz sie wielu ciekawych rzeczy i nei bedziesz zadawal w kolko tych samych pytan na ktore juz malo kto ma ochote odpowiadac.
Motasz sie jak dziecko we mgle. Poczytaj to forum a w szczegolnosci FAQ, dowiesz sie wielu ciekawych rzeczy i nei bedziesz zadawal w kolko tych samych pytan na ktore juz malo kto ma ochote odpowiadac.
Less roof, more fun


jak odlaczysz sonde to wszystko sie sypnie i nic nie bedzie dzialalo. Sonde mozna tylko oszukac, ale musi dzialac prawidlowo.
Wyjecie filtra daje szybkie zajechanie silnika syfem wpadajacych do srodka. Podobny efekt daje montaz filtra stozkowego z allegro z wielkimi dziurami. Taki filtr chroni wtedy silnik przed tym zeby przypadkiem kura albo krowa nie wpadla do cylindrow, bo kurzu i calego syfu to to cos na pewno nie zatrzymuje.
jak zrobisz dolot i wydech to komp sie dostroi, bedzie podawal wiecej paliwa jak bedzie dostawal wiecej powietrza. Najwyzej wtedy mozesz zaczac myslec o smt6 i pompie paliwa no i regulatorze cisnienia.
Edit:
Zeby objechac CRX zmien samochod... Proste. To calkiem inne konstrukcje i INNE MASY!!
Albo wywal wszystko z mazdy i zostaw tylko fotel kierowcy kubelkowy. Wtedy masz szanse (jesli crx nie bedzie mial 160KM...).
Wyjecie filtra daje szybkie zajechanie silnika syfem wpadajacych do srodka. Podobny efekt daje montaz filtra stozkowego z allegro z wielkimi dziurami. Taki filtr chroni wtedy silnik przed tym zeby przypadkiem kura albo krowa nie wpadla do cylindrow, bo kurzu i calego syfu to to cos na pewno nie zatrzymuje.
jak zrobisz dolot i wydech to komp sie dostroi, bedzie podawal wiecej paliwa jak bedzie dostawal wiecej powietrza. Najwyzej wtedy mozesz zaczac myslec o smt6 i pompie paliwa no i regulatorze cisnienia.
Edit:
Zeby objechac CRX zmien samochod... Proste. To calkiem inne konstrukcje i INNE MASY!!
Albo wywal wszystko z mazdy i zostaw tylko fotel kierowcy kubelkowy. Wtedy masz szanse (jesli crx nie bedzie mial 160KM...).
Ostatnio edytowano 28 cze 2008, 23:07 przez darekk86, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 2 gru 2006, 20:58
- Posty: 1393
- Skąd: Wa-wa/Puławy
- Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje