SMT-6

Postprzez Pyton162 » 28 cze 2008, 22:03

mozesz sie bawic z tym kf-em ale i tak na koniec pojedziesz na kreske stanie kolo ciebie koles honda i cie pojedzie a ty sie zmarszczysz <lol> :D :P
Pyton162
 

Postprzez darekk86 » 28 cze 2008, 22:15

zmiana ECU nic nie da... A jak zmienisz na ECU od KF-ZE, jak ci sie uda juz go podlaczyc po wieeeelu zmianach w kablach, wtedy okaze sie ze np. poduszek powietrznych ten ECU nie obsluguje a w dodatku ma ograniczenie do 180km/h ktorego nie zdejmiesz tak latwo jak w ecu od KL-ZE (bo nikt nie sprzedaje do tego gotowych chipow niestety).
A moc i tak nie wzrosnie bo beda same problemy.
Nie warto bawic sie w tuning wolnossacego na silnikach mazdy bez swapu! Znaczy sie oczywiscie warto, jesli chcesz podniesc moc o jakies 20-30KM, wiekszy wzrost jest juz bardzo kosztowny.
No chyba ze "chip" z allegro... Wtedy masz wzrost o 40KM za 9,99zl ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Postprzez Gość » 28 cze 2008, 22:18

noooo...baaaardzo smieszne...naprawdeeee <lol>
jakos do tej pory to zadnej Hondzi (w Profi oczewiscie) nie udalo sie jeszcze scignac mojego KF-ka...widzialem tylko zmarszczone minki za soba <lol>
...predzej juz GSI siada mi na ogon i dlatego sie martwie :P
a ja myslalem ze V6 to spoko silniczki...ale widze ze z 4ki mozna wiecej wycisnac
...a co do mechanika to mowi ze po zamontowaniu sportowych walkow temperatura w komorze spalania podniesie sie znaczaco co bardzo zle wplynie na seryjne tloki...krotko mowiac...p o p ł y n ą :D
Gość
 

Postprzez BratCukierka » 28 cze 2008, 22:20

powtórzę to co mówili koledzy:

"Zmień mechanika"!
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Pit » 28 cze 2008, 22:24

Zmień mechanika i poczytaj trochę forum, bo bzdury wypisujesz, aż się przykro robi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez darekk86 » 28 cze 2008, 22:26

ja przy znacznie bardziej rozbudowanych planach zwiekszenia mocy w KF'ie musialem sie pogodzic ze kutych tlokow nie wloze bo ich nie ma :( Wiec zobaczymy czy u mnie poplyna. Do 300KM jeszcze powinny wytrzymac jakos.
A temperature mozesz kontrolowac roznymi wskaznikami, wystarczylby AFR zeby znac sklad mieszanki oraz EGR zeby miec temp spalin. Wtedy widzialbys cos sie dzieje z silnikiem.
A tuningu bez tych wskaznikow raczej nie polecam bo wtedy mozna naprawde sporo popsuc...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Postprzez 2Nol » 28 cze 2008, 22:26

SMT6 jak każdy piggy-back steruje mieszanką paliwowo powietrzną. Chodzi o to, że jak dasz więcej powietrza, np. przez turbo, to silnik musi dostać też większą dawkę paliwa. Jeśli nie dostanie to mieszanka zubożeje, nie będzie się co spalać w cylindrach i wtedy będzie spalanie stukowe i właśnie wtedy "popłyną tłoki". I nie działa to w drugą stronę tak jak byś chciał, że dasz po prostu więcej paliwa bez dodatkowego powietrza i auto zyska 50 koni. Wtedy będzie kopcił z rury :) Paliwo musi mieć w czym się spalić. Ty w tym co wymieniłeś NIE masz żadnego układu wymuszonego dodania powietrza. I uwierz mi, cały dolot nie da ci podejrzewam nawet 15KM. Seryjny komputer jest w stanie bez problemów obsłużyć to wszystko co tam wymieniłeś. Po prostu da więcej paliwa do wtrysków (wtryski mają jakąś tam niewielką rezerwę).

A wersje japońskie to nie tylko inny ECU. Przykładowo KL-ZE ma większy stopień sprężania (ma zdaje się inne tłoki), inny kolektor dolotowy czy inne punkty załączania VRISów.
Spanie w nocy jest dla mięczaków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 00:37
Posty: 763
Skąd: Gdańsk

Postprzez Gość » 28 cze 2008, 22:29

dobra juz dobra...zmienie mechanika ;)
...pewnie mu sie nie chcialo bawic w zmiane walkow i dlatego tak powiedzial...kto go tam wie <glupek2>
to mowicie ze z KF-a 200kM nie da sie wyciagnac ???
...a co z tym Chipem z allegro co podnosi moc o 40kM ?? wajcha ??
Gość
 

Postprzez Pit » 28 cze 2008, 22:32

icemario napisał(a):...a co z tym Chipem z allegro co podnosi moc o 40kM ?? wajcha ??
Nie, prawda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Gość » 28 cze 2008, 22:36

darekk86 nie wiem jak u ciebie ale u mnie jest kolektor o zmiennej dlugosci i gdzies czytalem ze to badzo fajne ustrojstwo, ktore w pewnym zakresie obrotow zmienia geometrie dolotu w taki sposob , ze uzyskujemy tzw.dodatkowe doladowanie :D i moze da sie wiec dzieki temu (+dolot i stozek) uzyskac wystarczajaca porcje powietrza do cylindrow?
Gość
 

Postprzez 2Nol » 28 cze 2008, 22:39

Czemu nie chcesz swapować? Będzie najtaniej i najszybciej.

icemario napisał(a):darekk86 nie wiem jak u ciebie ale u mnie jest kolektor o zmiennej dlugosci i gdzies czytalem ze to badzo fajne ustrojstwo, ktore w pewnym zakresie obrotow zmienia geometrie dolotu w taki sposob , ze uzyskujemy tzw.dodatkowe doladowanie zeby i moze da sie wiec dzieki temu (+dolot i stozek) uzyskac wystarczajaca porcje powietrza do cylindrow?


VRIS nie pompuje powietrza to cylindrów. Po prostu optymalizuje zawirowania powietrza i tym samym przebieg krzywych momentu i mocy. Dzieki temu wykres jest bardziej płaski.
Ostatnio edytowano 28 cze 2008, 22:53 przez 2Nol, łącznie edytowano 1 raz
Spanie w nocy jest dla mięczaków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 00:37
Posty: 763
Skąd: Gdańsk

Postprzez Gość » 28 cze 2008, 22:39

Piotruś to chodzi o ten Chip co podlacza sie do przeplywomierza powietrza?
...ktos pisal ze to dziala...no tylko ze nie ma az tylu konikow oczewiscie ;) ale zawsze cos...a kasa zadna :D
Gość
 

Postprzez Gość » 28 cze 2008, 22:44

2Nol no niechcem bo wtedy wskocze do kategori Profi+ gdzie napewno nie mam szans :(
Gość
 

Postprzez Gość » 28 cze 2008, 22:49

wiadomosc z ostatniej chwili !!
sluchajcie...napisalem maila do angli do warsztatu tuningujacego silniki mazdy i napisali mi ze nie byloby wiekszego problemu podniesc moc do200kM tylko ze niestety musialbym tam sie stawic autem no i koszty oczewiscie tez moga byc duze...CZYLI DA SIE !!
...a wszyscy sa tacy madrale i twierdza ze sie nie da...
...moze europejska technologia jeszcze do nas ne dotarla ??
Gość
 

Postprzez darekk86 » 28 cze 2008, 22:49

dziala... w koncu jak samochod jedzie na ssaniu to tez ma niby wiecej mocy. Wiekszosc tych "chipow" dziala tak samo, oszukuja czujnik temperatury i przez to samochod jedzie na ssaniu, wiec podaje wiecej paliwa czyli ma tez wiecej mocy troche. Tylko jaki jest tego sens??
A o zmiennej dlugosci kolektora to mowisz o Vrisach? Bo to chyba o to chodzi. Tak, Vrisy sa bardzo fajne, to taki wynalazek mazdy do V6 i calkiem fajnie to dziala.
A co do tuningu to masz jeszcze do wyboru:
– turbinke elektryczna do dolotu powietrza (czyli wentylatorek od komputera wstawiony w rure od filtra)
– profesjonalny chip z allegro z 9,99zl
– bardziej profesjonalny chip z allegro za 39,99zl
– extremalny tuning – diody w spryskiwaczach i swiecace wentyle...

Jesli juz to warto kupic gabkowy filtr powietrza np. Pipercross lub cos podobnej klasy np. K&N (nie zadne stozki z allegro!) i zrobic do tego dolot. A pozniej najwyzej zrobic do tego wydech i bedzie juz jakis efekt.

Edit:
Nikt nie mowi ze sie nie da podniesc mocy do 200KM z KFa. Da sie. Wszystko sie da. Tylko cena jest totalnie nie adekwatna do przyrostu mocy, bo montujac turbo mialbys za ta sama kase jakies 250KM spokojnie.
A spytaj sie ich co by proponowali wymienic przy takim tuningu

A co do mysli o tuningu to najlepiej najpierw napisz ile chcesz albo jestes w stanie na to przeznaczyc? Bo nie wiem czy sobie zdajesz sprawe z kwot ktore wchodza w gre.
500 zl? 5tys zl? 10tys zl? 20tys zl?
Wtedy bedziemy mogli cokolwiek doradzic. Bo jesli chcesz tylko wstawic dolot za 500zl i masz nadzieje ze to doda 20KM to nie ma sensu wogole proponowac swapa.
Tuning kosztuje, niestety :( Az sam sie zastanawiam czasami po co to wszystko... <glupek2>
Ostatnio edytowano 28 cze 2008, 23:01 przez darekk86, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Postprzez Gość » 28 cze 2008, 23:00

hmmm... no to troche mi sie rozjasnilo w tej kwesti...
jeszcze tylko pare pytan:
...czy samo wyjecie filtra cos daje?
...jak odlacze sąde to oszukam komp. i bedzie wieksza dawka paliwa?
...jak zrobie dolot i wydech przelotowy to komp sam sie dostroi do nowych ustawien? czy musze go resetowac?
Gość
 

Postprzez Loczek » 28 cze 2008, 23:02

jacobs napisał(a):Uważaj żeby ci tłoki nie spłynęły.

eno jakei fachowe powiedzenie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez Gość » 28 cze 2008, 23:03

...rzeczywiscie porownalem czasy CRX...NIE MAM SZANS :(
...jezdza 1/4 w 14sec.(w mojej okolicy)
...CO ROBIC ??
Gość
 

Postprzez Fiveopac » 28 cze 2008, 23:04

icemario jeszcze raz napiszesz post pod postem wywale bez skrupolow go do kosza.
Motasz sie jak dziecko we mgle. Poczytaj to forum a w szczegolnosci FAQ, dowiesz sie wielu ciekawych rzeczy i nei bedziesz zadawal w kolko tych samych pytan na ktore juz malo kto ma ochote odpowiadac.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez darekk86 » 28 cze 2008, 23:05

jak odlaczysz sonde to wszystko sie sypnie i nic nie bedzie dzialalo. Sonde mozna tylko oszukac, ale musi dzialac prawidlowo.
Wyjecie filtra daje szybkie zajechanie silnika syfem wpadajacych do srodka. Podobny efekt daje montaz filtra stozkowego z allegro z wielkimi dziurami. Taki filtr chroni wtedy silnik przed tym zeby przypadkiem kura albo krowa nie wpadla do cylindrow, bo kurzu i calego syfu to to cos na pewno nie zatrzymuje.
jak zrobisz dolot i wydech to komp sie dostroi, bedzie podawal wiecej paliwa jak bedzie dostawal wiecej powietrza. Najwyzej wtedy mozesz zaczac myslec o smt6 i pompie paliwa no i regulatorze cisnienia.

Edit:
Zeby objechac CRX zmien samochod... Proste. To calkiem inne konstrukcje i INNE MASY!!
Albo wywal wszystko z mazdy i zostaw tylko fotel kierowcy kubelkowy. Wtedy masz szanse (jesli crx nie bedzie mial 160KM...).
Ostatnio edytowano 28 cze 2008, 23:07 przez darekk86, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje