Jaki regulator ciśnienia paliwa

Postprzez Jacek176 » 13 paź 2009, 09:23

Fiveopac napisał(a):Taki regulator pierwszy raz w zyciu widze

Mało w życiu widziałeś :P
Taki regulator był standardowo montowany we wszystkich silnikach 1.6 i 1.8 w Mazdach 323 BG.

Hazu, ja widzę tylko dwa rozwiązania twojego problemu. Albo przełożyć cały osprzęt i ECU od silnika 1.8 (wg. mnie najlepsze rozwiązanie, wtedy napewno wszystko chodziłoby jak należy), albo tak jak mówiłem: piggy back i strojenie.
Każde inne rozwiązanie to jest rzeźbienie (nie powiem w czym :P ) i błądzenie po macku.

Jacol napisał(a):xXx napisał:
Kup sobie SARD-a

robia tylko do rx7 fd3s

Skąd takie info? :|
Przecież to jest uniwersalne urządzenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Jacol » 13 paź 2009, 19:15

Jacek176 napisał(a):Skąd takie info? ysz
Przecież to jest uniwersalne urządzenie.

ze strony producenta :)
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez Hazu » 13 paź 2009, 20:05

Jacek176 napisał(a):Hazu, ja widzę tylko dwa rozwiązania twojego problemu. Albo przełożyć cały osprzęt i ECU od silnika 1.8 (wg. mnie najlepsze rozwiązanie, wtedy napewno wszystko chodziłoby jak należy)


Nie realne do wykonania;

Po pierwsze ECU z tej mazdy co mam nie ma wyjścia na podłaczenie sondy lambda (model 89r. chyba)
(jak tak miałbym robić to wyrzucam sonde lambda i przy tym osprzecie co mam będzie ten silnik latał jak szalony – kosztem spalania)

Po drugie fizycznie jest to niewykonalne ponieważ jeżeli nawet dało by sie aparat zapłonowy zamontowac kosztem przerobenia całego dolotu to niestety juz na przepływomierz nie będzie miejsca (chyba że akumulator wyladował by w bagażniku)

Tak jak jest w stanie obecnym silnik i tak odczuwalnie lepiej ciągnie auto niż ten 1,6 co był fabrycznie.
A mam nadzieję jescze to poprawić modyfikując mapę na gazie "po omacku" niestety.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Jacek176 » 13 paź 2009, 20:10

To ECU od wersji bez kata? Jakie ma oznaczenie? Wersja bez sondy miała BP22 a z sondą BP05.
Silnik też masz od wersji bez kata? Jak tak to masz wyższy stopień sprężania. Rarytas :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Hazu » 13 paź 2009, 20:15

Chętnie oddam ten rarytas wraz z drugim na części za wyremontowanie silnika i głowice 1,6 DOHC
z reszta całą 323F Gt sprzedam

Jacek176 napisał(a):To ECU od wersji bez kata? Jakie ma oznaczenie?


no nawet nie sprawdziłem bo nie miałem czasu.

rozpadał mi się silnik wiec kupiłem co było najpierw sam silnik 1,8 dohc(niewypał) później całą 323f Gt

Jak wiesz gdzie sprawdzić to sprawdził byś Vin tego złomu będzie wiecej wiadomo.
JMZBG147200192468
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez jackkpl » 14 paź 2009, 10:19

Hazu napisał(a):Chętnie oddam ten rarytas wraz z drugim na części za wyremontowanie silnika i głowice 1,6 DOHC
z reszta całą 323F Gt sprzedam

Jacek176 napisał(a):To ECU od wersji bez kata? Jakie ma oznaczenie?


no nawet nie sprawdziłem bo nie miałem czasu.

rozpadał mi się silnik wiec kupiłem co było najpierw sam silnik 1,8 dohc(niewypał) później całą 323f Gt

Jak wiesz gdzie sprawdzić to sprawdził byś Vin tego złomu będzie wiecej wiadomo.
JMZBG147200192468


Sprawdz nadruk na komputerze. W razie czego ja dysponuje komputerem od GT w wersji z sonda lambda, piwo tez ma stary komp od GT.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Hazu » 9 lis 2009, 22:25

Jacek176 napisał(a):To ECU od wersji bez kata? Jakie ma oznaczenie?

tak wyglada na to ze w tej Gt wszystko było oryginalne i silnik również.
ECU BP22D
silnik kompresję ma wyższą od zwykłego silnika z GT średnio prawie o 1 bar
wychodzi od 11,2 – 11,8 bez rewelacji ale nie jest to padaczka całkowita.

323F Gt uruchomiłem,
osprzęt jest ok, ale to auto to pewnie pali jak smok.

a poza tym tam nie ma silnika krokowego tylko zawory sterują dodatkowym powietrzem przy obciążeniach na jałowym
Wiec osprzęt na przekłądkę do xedosa mi nie pasuje.
Chociaż wtedy regulację czasów wtrysku mógłbym zmieniać bez problemu za pomoca sterownika lpg.

W xedosie mam przepływomierz JE 50
układ zapłonowy bez rodzielacza tylko z dwoma cewkami tak jak w mx-5
i inny TPS niż w Bg GT
i czyjniki przynajmniej z innymi wtyczkami
z tego co sie zorientowałem to Sterownik od Mx-5 mozliwe że by pasował, tylko jaki ?

A wracając do tematu:
to moze Ktoś wie do czego służy to drugie sterowanie podciśnieniem przy regulatorze ciśnienia paliwa?

Bo planuję kupić uniwersalny regulator ciśnienia paliwa i nie więm czy sobie tylko dodatkowych problemów nie narobię jak zaślepię to drugie podciśnienie sterujace oryginalnym regulatorem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez jackkpl » 9 lis 2009, 22:32

Podcisnienie na regulatorze paliwa jest po to,zeby roznica cisnieni na listwie wtryskowej a kanalami kolektora byla taka sama.

zawor elektromagnetyczny jest do tego, zeby zamykac sie , gdy silnik jest cieply i jest bardzo duza temepratura zewnetrzna. Ma to ulatwiac uruchamianie w takich warunkach. Normalnie mozesz podlaczyc reuglator cisnienia paliwa do kolektora omijajac ten zawor i nic sie nie bedzie dziac.
Ostatnio edytowano 9 lis 2009, 22:36 przez jackkpl, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Hazu » 9 lis 2009, 22:33

jackkpl
to tak ale po co jest to drugie podłaczone podciśnienie tym regulatorze
Obrazek

w tej chwili jest tak że przy umiarkowanym przyśpieszaniu auto przyspiesza skokami
(z uszkodzoną sondą nie było tego problemu)

natomiast przy intesywnym przyśpieszaniu (pedał w podłodze) auto ma tylko przy pewnych obrotach delikatne przymulenia od ok 4000br/min jest w miarę ok
Ostatnio edytowano 17 lis 2009, 21:30 przez Hazu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez jackkpl » 9 lis 2009, 22:42

No to juz sam sobie odpowiedziales :). Trza naprawic sonde i bedzie dobrze przyspieszal w kazdych warunkach.

A ktore jest to drugie? Z tej strony co jest zdjecie, to nie widac, ktore podcisnienie gdzie idzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Hazu » 9 lis 2009, 22:47

jackkpl napisał(a):No to juz sam sobie odpowiedziales . Trza naprawic sonde i bedzie dobrze przyspieszal w kazdych warunkach.

na odwrót zrozumiałeś;
jak miąłem uszkodzoną sonde (mimo że błedów nie wywalało jednak na oscylogramie stała w miejscu na poziomie ok 0,3-0,5 V) auto cprzyspieszało bardzo ładnie i bez przymuleń
jednak spalanie było wysokie

teraz auto spala przy dynamicznej jeździe 11-12l lpg/100km

Czy taki regulator jest cokolwiek wart skoro nawet nie napisano w jakim zakresie można regulować cisnienie paliwa?
http://moto.allegro.pl/item804131605_sp ... _nowy.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez jackkpl » 9 lis 2009, 22:54

Ja mam taki pozyczony od Jacka176 i u mnie dziala :D. Podpialem go sobie na wezu zwrotnym benzyny i moge podnosic nim cisnienie w listwie. Narazie krecilem do 4 bar i daje rade. Wiecej raczej nie bedzies zpotrzebowal.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Hazu » 9 lis 2009, 22:57

jackkpl napisał(a):Wiecej raczej nie bedzies zpotrzebowal.

no właśnie w tym problem ze potrzebował bym raczej mniej niż fabryczne ok 3 Bar chyba że założe te słabsze wtryskiwacze od B6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez jackkpl » 9 lis 2009, 22:59

Czyli ty masz za bogato? Jesli tak, to musisz go wpiac zamiast seryjnego regulatora i do tego trzeba adapter. Seryjny jest wkrecony do listwy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Hazu » 9 lis 2009, 23:05

jackkpl napisał(a):Jesli tak, to musisz go wpiac zamiast seryjnego regulatora i do tego trzeba adapter.

to to nie problem bo wystarczu odłaczuć podciśnienie od regulatora orginalnego (dołączyć do uniwersalnego) a regulator wpiąć na wyjścu przelewu z listwy, albo na tym łaczeniu na przewodzie przelewowym.
tylko czy ten regulator da radę zejś cn iżej z ciśnieniem paliwa bo z tego co widziałem są regulatory które raczej podwyższaję ciśnienie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez jackkpl » 9 lis 2009, 23:14

Ale ty nie rozumiesz,ze regulator fabryczny blokuje ci paliwo, dopoki nie bedzie tam okolo 3 barow. Wszystko ponad 3 bary przepuszcza. Wpinajac sie na odplywie listwy nie mozesz zmniejszyc cisnienia, bo regulator seryjny je "blokuje". Moze je dodatkowo przygblokowac (odplyw paliwa) i w ten sposob podniesc cisnienie. Odpinajac podcisnienie tylko spowodujesz dolewania wiekszej ilosci paliwa. Na szybko mozesz zrobic tak, ze zamiast podcisnienie podlaczac od regulatora seryjnego do kolektora, to podlacz je do tego czarnego zbiorniczka od vics-a. Tam zawsze jest podcisnienie, bo ten zbiornik je "gromadzi". Dzieki temu w regulatorze bedzie zawsze podcisnienie i powinno ci dawac mniej paliwa przy pelnym bucie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Hazu » 9 lis 2009, 23:23

jackkpl napisał(a):Ale ty nie rozumiesz,ze regulator fabryczny blokuje ci paliwo, dopoki nie bedzie tam okolo 3 barow. Wszystko ponad 3 bary przepuszcza. Wpinajac sie na odplywie listwy nie mozesz zmniejszyc cisnienia, bo regulator seryjny je "blokuje"

no tak pokręciło mi sie
należało by tam zastosować zepsuty ;) regulator aby sobie wszystko puszczaał w przelew.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez piwo » 10 lis 2009, 00:00

ty to amsz leb jacek.heheheheh
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Jacek176 » 10 lis 2009, 00:11

Ten regulator z linku ma taki adapter, który przykręca się w miejsce seryjnego regulatora. Jets nawet na zdjęciu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Hazu » 17 lis 2009, 21:32

wracając d mojgo pytania:

czy Ktoś wie jak działa ten regulator lub inaczej, po co jest to drugie podcisnienie podpięte?

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje