Montaż Turbo

Postprzez qlesh » 10 maja 2006, 01:14

Waluś napisał(a):Huano napisał:
Po prostu koooocham to autko usmiech Cena nie gra roli – niektórzy wiedzą ile mnie to autko na prawdę kosztowało (kosztuje) i sie za głowę łapią

to jest nas dwóch


Chyba bede trzeci Waluś. Czy jest na sali jakas GE z turbina pod maską? Pojemnosc niewazna... Jezeli nie ma.... :) Narazie o tym często i gęsto myśle. Chce tylko 180-200 KM i ze 250 – 300 Nm. Zobaczymy.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez carlo80 » 8 wrz 2006, 22:34

^ no to ziuuuup

podbijamy!

jakies niusy o uturbianiu silniczków?
rada : zamiast dzielić , mnóż przez odwrotność
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2006, 23:32
Posty: 129
Skąd: wrocław
Auto: BMW 318Ti Compact '98r [140KM]

Postprzez Waluś » 8 wrz 2006, 22:41

ależ proszę :D
FE3 (2,0 GT od626 GD) turbo w wydaniu forda Probe :D:D
http://img212.imageshack.us/my.php?image=15ef6.jpg
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Fiveopac » 8 wrz 2006, 23:26

carlo80 napisał(a):jakies niusy o uturbianiu silniczków?


Jak zwykle konczy sie na marzeniach i fantazjach....
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Huano » 9 wrz 2006, 06:03

Waluś napisał(a):ależ proszę zeby
FE3 (2,0 GT od626 GD) turbo w wydaniu forda Probe zebyzeby
http://img212.imageshack.us/my.php?image=15ef6.jpg


Fajnie... Jedno co mnie zastanawia – przepływomierz od innego modelu – podejrzewam że wyciagniety z 2.2 turbo lub 323F BG 1.8 GT na dwóch włakach. 2.0 16V były z przepływomierzami nowego typu... A reszta (prawie) tak jak u mnie :) I widzę że kierownic probe nawet klimę zostawił – więc jednak jest miejsce... Tylko gdzie tam jeszcze LPG wcisnąc :D:D:D
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez Waluś » 9 wrz 2006, 07:28

Huano przepływka, aparat zapłonowy, wtryski, kolektor dolotowy z przepustnicą od 2,2 t :D i mamy problem kompa z głowy hehe
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez KALII » 10 wrz 2006, 12:03

mad_man napisał(a):hmm no tak... wszystko ladnie ja sie pytalem o turbo do mojej madzi jakies takie 'normalne' +50km okolo wyszlo do 2k zl z montazem ja mam gaznik i teraz jest myk bo powiedzieli ze pod benzyne nie ma problemu a z gazem to gaziarze musz ainstalke przerobic, zapytalem gaziarzy i.. po co Panu turbo na polskie drogi, ma Pan 80 kucykow i jest git no to im mowie ze chce wiedziec i bede placic.. ale sie nie dowiedzialem, wiec na prosty rozum jak to upchnac zrobic i jakie kozdy do madzi 1.6 16v gaznik lpg :> moze ktos mi to ladnie opisze bo jestem zaciekawiony i jesli nie byloby jakis mega, extra przerobek to zapewne sam bym to zrobil :>


Musiał byś kupić parownik LOVATO turbo koszt 550zł i po sprawie gaz ci śmiga .Jest na tyle wydajny że napędza silnik 2,2turbo w probe I Generacji.
Początkujący
 
Od: 13 lip 2006, 16:28
Posty: 16

Postprzez Quaki » 10 wrz 2006, 13:54

No i nareszcie Kalii :) (odpwoieni czlowiek czyli taki co turbo zamontowal na odpwoiednim miejscu czyli w temacie o turbo :) )
Co do przerobki ukladu zasilania paliwem panowie zastanowcie sie jeszcze nad jednym urzadzeniem ktore wykorzystuja ludzie w USA do robinia silnikow turbo bez przerobek sterowania wtrysku
To urzadzonko to FMU -Fuel menagement unit
Na czym polega jego dzialnie otoz jest to FPR-fuel pressure regulator ktory jest zalezny od nadcisnienia wystepujacego w dolocie
Jak to dziala ano bardzo prosto urzadzonko podlaczamy do kolektora dolotoewgo i do powrotu listwy paliwowej w momencie gdy podnosi sie cisnienie w kolektorze dolotowym zamykany jest odplyw na listwie i podnosi sie w niej cisnienie im bardziej cisnienie sie podnosi tym bardziej zwikesza sie ilosc paliwa wstrzyknietego do komory spalania
A teraz podsumowanie take cos ma swoje zalety i wady
zalety
-prostota montazu brak praktycznie jakiegokolwiek ustawiania strojenia itp ustawia sie srubka lub zmiaijac membrany
-w zaleznosci od rodzaju urzadeznia niskie koszty
wady
-ograniczenia naturalne nie da sie dokladnie wysterowac wtrysku itp
Takze mozna skorzystac z Piggybacka lub z urzadzonka typu megasquirt ale te wymagaja strojenia i jako takiej wiedzy elektronicznej do podlaczenia calosci
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez jeday » 10 wrz 2006, 19:30

Od dluzszego czasu na allegro jest taki zestawik http://www.allegro.pl/item125675978_tur ... coupe.html
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2006, 18:30
Posty: 44
Auto: 323F 1.8 16V BA

Postprzez Udesky » 11 wrz 2006, 12:31

A ja znalazlem taki kit do 323F BG
http://www.jeroentje.nl/index.php?page=product_view&auto_id=0100&product_id=7015040

Do 323F BA, ale niewiem dokladnie do czego to, w kazdym razie ma cos wspulnego z turbo
http://www.jeroentje.nl/index.php?page=auto_type&auto_id=0104&product_cat3=Exhaust
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez farciarz » 12 wrz 2006, 21:57

Udesky...to jest zwyczajnie kolektor wydechowy do silnika KF...hehe tyle że ładniejszy od fabrycznego :P
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez piotrek929 » 2 paź 2006, 13:30

no ja bym chcial dla siebie jakies male turbo na 0.5 bara :) złota rybko, please :)
a tak poważnie
też byłbym zainteresowany małym podmuchem, żeby nie zagłębiać sie w głowice, mam instalke LPG I gen.(reduktor+ otwarty na maxa zawór)teraz łyka jakieś 18L LPG, ( automat, waga , moj but)ale wiem że może wiecej. myśle że z 200 konnego motoru nie bedzie problemuy uzyskac te 50 KM, potem wyrzuce automat( jak go zajeżdze) i może zejjde poniżej 8 s do 100-ki. aaa , tylko musiałbym zrobić downpipe pod moje V6 jak mi podpowiedzial jeden z kolegów.
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 21:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez Bogdan9999 » 6 paź 2006, 00:01

Waluś napisał(a):ależ proszę :D
FE3 (2,0 GT od626 GD) turbo w wydaniu forda Probe :D:D
http://img212.imageshack.us/my.php?image=15ef6.jpg


Te probe z fotki to mój jak by coś to służe radą lub pomocą w miarę moich możliwości ;) Pozdr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2006, 00:04
Posty: 41
Auto: Ford Probe 2.2 DOHC TURBO GT

Postprzez Przemo » 6 paź 2006, 22:46

Bogdan9999 napisał(a):Te probe z fotki to mój


Wiemy Bodzio, wiemy.
PS. Dotarłeś już silniczek, czekamy na sprawozdania z jazdy FE3T, jakie wrażenia?
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez Bogdan9999 » 7 paź 2006, 00:11

Docieranie w toku ale nie będę mówił że mu nie przycisnąłem ani razu . Ogólnie chodzi ładnie wkręca się na obroty pięknie szczególnie jak załącza sie turbinka wtedy jak za durze doładowanie to potrafi trakcje zerwać bardzo szybko. Komp ma wgrane mapy zapłonów do 16 psi czyli jakieś 1,2 bara ale narazie więcej niż 0.8 sienie odważyłem wdmuchać najpierw AFR i EGT. Do setki nie sprawdzałem jeszcze ale jest znaczna różnica w odejściu niż 2.2 T. Silnik 16V jest bardziej elastyczny i zrywniejszy co prawda 2.2T miałem z małymi modyfikacjami ale nie wiem jak to by sie miało ze zrobionym tak silnikiem 2.2T jak 2.0 16V. Przy swapie odchudziłem koło zamachowe nowa lepsza tarcza sprzęgłowa nowy kolektor rozszlifowana turbinka od strony wlotu spalin i wypolerowana. Przelotowy wydech z kwasu i przerobiony dolot min filter stożkowy i krótszy. Blow-off itd. Masa nowych rzeczy, których nie miałem w 2.2. Do tego była robiona kapitalka silnika ze szlifami itd. części oryginalne bynajmniej takie starałem się kupować. Ale mogę powiedzieć już teraz że inwestycja się opłaciła. Efekt jest wizualny i przede wszystkim odczuwalny a takie było założenie. Co mogę jeszcze dodać jeśli ktoś na takie cos się zdecyduje to mówię z góry to nie tania inwestycja i średnio mógłbym kupić 2 takie auta dodatkowo jak mój w dobrym stanie. Ale wszystko rekompensuje jazda nim. :) Pozdrawiam i ciekaw jestem kto z klubu podejmnie pierwszy to wyzwanie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2006, 00:04
Posty: 41
Auto: Ford Probe 2.2 DOHC TURBO GT

Postprzez Waluś » 7 paź 2006, 21:28

Bogdan9999 napisał(a):Pozdrawiam i ciekaw jestem kto z klubu podejmnie pierwszy to wyzwanie

hyhyhy :D
kto wie co przyniesie przyszły rok :D
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Przemo » 8 paź 2006, 00:43

Waluś napisał(a):kto wie co przyniesie przyszły rok


Waluś czyżbyś miał jakieś plany na zimę??

Bodzio, jak już zapniesz wszystko na ostatni guzik, to podsumuj wszystko i zrób kalkulację, będziemy wiedzieć ile kasiurki trzeba odłożyć!!
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez Waluś » 8 paź 2006, 16:47

przyszły rok to nie tylko zima <lol>
narazie mam plan, zbieram dane i dziobię kasę, może się uda :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Bogdan9999 » 8 paź 2006, 20:28

Wiecie co moim zdaniem o finansach nie będę pisał bo podejrzewam ze nikt za to sie nie weźmie. Tak czy siak jeśli ktoś ma silnik w bdb. stanie i nie boi sie że mu siądzie po wdmuchnięciu minimum 0,5 bara to koszty spadną o około 50 % chociaż te 50 % pójdzie w podzespoły takie jak turbo interculer itp. Tak czy siak koszty są wysokie nawet bardzo. Ale do tego planu nie zniechęcam bo zabawa przednia :D :D Jak macie inne pytania prosze pytac z chęcią odpowiem szczegulnie walusiowi mogę pomóc bo ma to samo co ja miałem pod maską więc historia ta sama ;) Ale na wszystkie pytania postaram sie odpowiedzieć ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2006, 00:04
Posty: 41
Auto: Ford Probe 2.2 DOHC TURBO GT

Postprzez zbychu62620 » 10 paź 2006, 19:37

nie czytałem wszystkich wypowiedzi, więc jeżeli ktoś już napisał to co ja to prosze mi wybaczyć?

Turbina używana, po fachowej regeneracji z gwarancją wacha się w cenie 800 – 1500zł

Przy okazji montażu turbiny, trzeba by było zadbać o wystarczające smarowanie, bo turbina wciąga troche ciśnienia oleju i przy dobrym wietrze można motor zatrzeć, albo będą regulatory hydrauliczne zaworów stukały. Montaż wydajniejszej pompy zawsze załatwia sprawę, albo montaż dodatkowej małej pompy olejowej tylko na turbinę.

Co do zasilania silnika benzynowego na wielopunktowej szprycy, to w pewnych (małych) granicach ciśnienia doładowania, sterownik silnika (ECU) i wtryskiwacze będą działały poprawnie. Sonda lambda wykryje obecność tlenu w spalinach i każe ECU zwiększyć dawkę paliwa. ECU sprawdzi ile powietrza przepływa przez przepustnicę, sprawdzi kąt otwarcia przepustnicy oraz prędkość kątową wału korbowego i ustawi odpowiednio zapłon.

Ingerencja we wtryski i ECU będzie konieczna przy ekstremalnym tuningu.

A warunkiem działania silnika turbodoładowanego na LPG jest duży parownik ze sterowaniem ciśnieniowym.
Turbo nic nie da przy większości standardowych instalacji LPG stosowanych do instalacji wolnossących.

Temat rzeka. A konkretne rozwiązania należałoby sprawdzić na konkretnym silniku.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 wrz 2006, 21:34
Posty: 11 (2/0)
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD sedan silnik z GC 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje