Swap 323F BA Z5->KF
Aktualnie nie stać mnie na silnik, ani na wyłączenie auta z życia na dłużej niż 4 dni, więc chcę sobie troszkę przygotować auto pod swapa, czyli zestaw hamulcowy od KF'a i ABS.
Co do ABS'u to jeszcze nic pewnego bo nie wiem ile to roboty oprócz wymiany serwa i założenia pompki ze sterownikiem, do tego podobno wszystkie 4 przewody na grubsze trzeba wymienić. (prawda, czy się mylę?)
Muszę przerabiać wiązkę wewnątrz auta pod ABS czy nie trzeba?
Co do ABS'u to jeszcze nic pewnego bo nie wiem ile to roboty oprócz wymiany serwa i założenia pompki ze sterownikiem, do tego podobno wszystkie 4 przewody na grubsze trzeba wymienić. (prawda, czy się mylę?)
Muszę przerabiać wiązkę wewnątrz auta pod ABS czy nie trzeba?
- Od: 29 kwi 2013, 11:38
- Posty: 120
- Skąd: Czestochowa
- Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)
Ja bym sobie darował ten ABS, prócz tego co wymieniłeś trzeba wymienić przeguby albo dołożyć pierścienie absu do obecnych, do tego czujniki absu, skoro czujniki to i wiązki do czujników itd
tylko że jak już pisałem miałem dawcę z którego to wszystko mam i czeka na montaż.
Chce ABS bo na tych hamulcach co są teraz blokuje koła bez problemu a Kapcie to 205/20/16 więc nie jakaś cienizna... A co dopiero będzie jak wrzucę hamulce z KF'a... ABS chyba jakoś skróci drogę hamowania.
Chce ABS bo na tych hamulcach co są teraz blokuje koła bez problemu a Kapcie to 205/20/16 więc nie jakaś cienizna... A co dopiero będzie jak wrzucę hamulce z KF'a... ABS chyba jakoś skróci drogę hamowania.
- Od: 29 kwi 2013, 11:38
- Posty: 120
- Skąd: Czestochowa
- Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)
Asgota napisał(a):Chciałem zacząć modyfikację madziulki i mam pytanie:
-Czy zwrotnice od KF'a podejdą mi do półosi od z5? Inaczej, czy średnica i frezy są identyczne?
a co za problem wejść na alledrogo albo do jakiegoś katalogu i sprawdzić ilośc frezów

P.S,
podejdą zwrotnice

tylko do zwrotnicy nie montuje się półosi tylko przegub
Asgota napisał(a):no tak ;p btw. 2.0 nie m czasem większych przegubów? bo jeden mam do wymiany to może spróbować wrzucić od 2.0?
nie wiem czy ma większe ale musiałbyś sprawdzić ile zębów ma frez w przegubie i ile jest ich na półosi
ALe czegos nie rozumiem, skoro miales/masz dawce to po cholere bawienie i mieszanie z gratami z z5.
A jak chcesz abs, musisz poprawadzic kable do czujnikow na abs, przeowdow do pompy , sterownik wiazka do niego i do pompy abs itd. Nie wiem czy jest sens , ale jesli masz checi i $$ mozesz sie bawic:)
A jak chcesz abs, musisz poprawadzic kable do czujnikow na abs, przeowdow do pompy , sterownik wiazka do niego i do pompy abs itd. Nie wiem czy jest sens , ale jesli masz checi i $$ mozesz sie bawic:)
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
bawię się w mieszanie ponieważ dawca dał silnik z osprzętem dla BJ sportive która czeka na nowe serce, a BA skorzysta na hamulcach, ABS'ie jak dam rade i innych pierdołach...
A więc co do ABS'u sterownik z wiązką do pompy ogarnę, przewody do kół też ale czy trzeba zmieniać przewody hamulcowe na grubsze czy to jest to samo? Co do sterownika, sterownik idzie w bezpieczniki, do pompy, czujników i to tyle czy gdzieś jeszcze? oczywiście jeszcze licznik dla kontrolki ale to już mniejsza z tym.
Pytam bo dawca już pocięty i na złomie więc nie mam jak sprawdzić.
Sens jest bo jak mówiłem te hamulce będą mi blokować koła i wydajność hamulców się prawie nie zmieni... te z z5 bez problemu dobrze hamują a przy mocniejszym przyciśnięciu blokują przód co wydłuża drogę hamowania, dodatkowo może rzucić na mokrym a abs tego oszczędzi i skróci drogę hamowania.
chyba dobrze mówię?
A więc co do ABS'u sterownik z wiązką do pompy ogarnę, przewody do kół też ale czy trzeba zmieniać przewody hamulcowe na grubsze czy to jest to samo? Co do sterownika, sterownik idzie w bezpieczniki, do pompy, czujników i to tyle czy gdzieś jeszcze? oczywiście jeszcze licznik dla kontrolki ale to już mniejsza z tym.
Pytam bo dawca już pocięty i na złomie więc nie mam jak sprawdzić.
Sens jest bo jak mówiłem te hamulce będą mi blokować koła i wydajność hamulców się prawie nie zmieni... te z z5 bez problemu dobrze hamują a przy mocniejszym przyciśnięciu blokują przód co wydłuża drogę hamowania, dodatkowo może rzucić na mokrym a abs tego oszczędzi i skróci drogę hamowania.
chyba dobrze mówię?
- Od: 29 kwi 2013, 11:38
- Posty: 120
- Skąd: Czestochowa
- Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)
Aha. Przewody sa chyba takiej samej grubosci, gdzies takie cos slyszal ? Aaa zapomnialem licznik korzysta z czujnikow przednich ,zeby bil predkosci i nabijal przebieg
Zmienialem pompe abs, ale nie zaglebialem sie cos i jak dokladniej. A tak wogole to jezdzic uwazniej bez abs'u i tyle:) Wiem wiem, latwo powiedziec , ale zrobic abs to nie tak hop 
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
hmm, w 1.5 jest czujnik prędkości na skrzyni, ale w KFie go chyba nie ma, ale coś sobie przypominam że jest, bo chłopaki wyciągając wiązkę podpisywali kable i mam tam czujnik prędkości...
Bynajmniej przed liftem, a taki silnik będę brał, bo mam mazdę przed liftem i z tego co widm to łatwiej to będzie wszystko połączyć. ( w sensie wiązkę silnika z wiązką auta – te 3 kostki nad kompem)
BTW. mam całą wiązkę auta dawcy, wyciągnięta jest tylko część od silnika, więc chyba dam rade wyciąć wiązkę łączącą pompę abs'u ze sterownikiem, czujniki pociągnę na nowo i chyba to zadziała. Jak myślisz?
Przewody zostawię fabryczne, wyczytałem tutaj na forum kiedyś że powinny być grubsze bo coś tam...
Bynajmniej przed liftem, a taki silnik będę brał, bo mam mazdę przed liftem i z tego co widm to łatwiej to będzie wszystko połączyć. ( w sensie wiązkę silnika z wiązką auta – te 3 kostki nad kompem)
BTW. mam całą wiązkę auta dawcy, wyciągnięta jest tylko część od silnika, więc chyba dam rade wyciąć wiązkę łączącą pompę abs'u ze sterownikiem, czujniki pociągnę na nowo i chyba to zadziała. Jak myślisz?
Przewody zostawię fabryczne, wyczytałem tutaj na forum kiedyś że powinny być grubsze bo coś tam...
- Od: 29 kwi 2013, 11:38
- Posty: 120
- Skąd: Czestochowa
- Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)
Hmmm , czujnik nie czujnik. Jesli mialo abs to takowy czujnik predkosci nie wystepuje w skrzyni , jest tylko zaslepka z miernikiem poziomu oleju w skrzuni i podciagniety kabel z wtyczka:)
Noo to faktem jest ,ze moglo sie i napewno sie cos tam rozni wiazka:)
Jesli sterownik bedzie banglal, pierscienie beda, czujnik tez przykrecone i podlaczone , pompa abs itd to powinno hulac
Aha, no nie wiem, ojciec w sedanie nie mial abs i mial tej samej srednicy przewody co ja w efce. choc moze do Kf ida grubsze.,
Noo to faktem jest ,ze moglo sie i napewno sie cos tam rozni wiazka:)
Jesli sterownik bedzie banglal, pierscienie beda, czujnik tez przykrecone i podlaczone , pompa abs itd to powinno hulac
Aha, no nie wiem, ojciec w sedanie nie mial abs i mial tej samej srednicy przewody co ja w efce. choc moze do Kf ida grubsze.,
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
arafal21 napisał(a):Hmmm , czujnik nie czujnik. Jesli mialo abs to takowy czujnik predkosci nie wystepuje w skrzyni , jest tylko zaslepka z miernikiem poziomu oleju w skrzuni i podciagniety kabel z wtyczka:)
to ja nie wiem o co tutaj biega bo chłopaki znaleźli czujnik i to podłączony do wiązki, może przed liftem był w skrzyni a po lifcie w abs'ie? ty masz przed liftem czy po lifcie?
- Od: 29 kwi 2013, 11:38
- Posty: 120
- Skąd: Czestochowa
- Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)
Ja mam po Fl, wiesz kosc bedzie i bedzie podlaczona do reszty. Nie dziala abs, to mozna takowy czujnik wlozyc w skrzynie i powinno dzialac
Szkoda ze nie zostawilem sobie sedana takiego czujnik moglbym wtedy sprawdzic czy dzialaloby /.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Ja to mam cichą nadzieję że będzie jak z klimą
bo ten model jest dziwny... tj. kabelki będą trzeba tylko popodkładać sterownik pompe czujniki etc.
ale nadzieja matką....
Dopisano 3 lis 2014, 19:22:
Ok za tydzień jakoś ruszam z tematem, ABS aktualnie zostawiam na boku pobawię się nim jak będę swapował silnik.
Aktualny plan to dołożenie do fabrycznego Z5 rozstawu na 5 śrub i hamulce od KF'a
Przednie zwrotnice mam kompletne, Wszystkie 4 tarcze i zaciski też brakuje mi tylko tylnych części i tu do was pytanie, czy będzie dużo problemów z przeróbką tyłu z bębna na tarcze i 5 śrub??
Przewody to nie problem, ale jak z piastą i wahaczami? wszystko będzie P&P?
ale nadzieja matką....
Dopisano 3 lis 2014, 19:22:
Ok za tydzień jakoś ruszam z tematem, ABS aktualnie zostawiam na boku pobawię się nim jak będę swapował silnik.
Aktualny plan to dołożenie do fabrycznego Z5 rozstawu na 5 śrub i hamulce od KF'a
Przednie zwrotnice mam kompletne, Wszystkie 4 tarcze i zaciski też brakuje mi tylko tylnych części i tu do was pytanie, czy będzie dużo problemów z przeróbką tyłu z bębna na tarcze i 5 śrub??
Przewody to nie problem, ale jak z piastą i wahaczami? wszystko będzie P&P?
- Od: 29 kwi 2013, 11:38
- Posty: 120
- Skąd: Czestochowa
- Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)
Napisałem ci, że jest temat co jest potrzebne do przekładki tyłu, ale jak widzę nie chce ci się szukać, wolisz pytać po raz kolejny.
Tu masz napisane co jest potrzebne
viewtopic.php?f=312&t=111057&start=320
tu masz całą fotorelację ze swapu hamulców od 2.0 do 1.5 (musisz sie zarejestrować żeby wejść)
http://323-klub.pl/fotorelacje/regenera ... t8996.html
więc

A co do ABSu i prędkości:
– jest ABS – prędkość jest czytana z czujników ABSu, brak czujnika w skrzyni
– jest czujnik w skrzyni – nie ma ABSu
z innym rozwiązaniem w 323F BA się nie spotkałem
Tu masz napisane co jest potrzebne
viewtopic.php?f=312&t=111057&start=320
tu masz całą fotorelację ze swapu hamulców od 2.0 do 1.5 (musisz sie zarejestrować żeby wejść)
http://323-klub.pl/fotorelacje/regenera ... t8996.html
więc




A co do ABSu i prędkości:
– jest ABS – prędkość jest czytana z czujników ABSu, brak czujnika w skrzyni
– jest czujnik w skrzyni – nie ma ABSu
z innym rozwiązaniem w 323F BA się nie spotkałem
Sorki ale ostatnio dużo zmartwień, mało czasu i nie ogarniam już całego tematu, musiało mi to gdzieś umknąć, ale dzięki wielkie!
Tył jest super opisany gorzej z przodem, ale to już chyba będziemy musieli rozebrać Magdalenę i porównać części.
Tył jest super opisany gorzej z przodem, ale to już chyba będziemy musieli rozebrać Magdalenę i porównać części.
- Od: 29 kwi 2013, 11:38
- Posty: 120
- Skąd: Czestochowa
- Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)
Od 4 dni działamy z hamulcami i jesteśmy już prawie na mecie.
Różnica między zaciskami 1.5 a 2.0:

Różnica tarcz:

Różnica między klocuszkami ^^

Nie obyło się bez urywania śrub przy belce...

Patenty na przygotowanie otworów do gwintowania

Efekt końcowy przodu:

Tył dodam jutro ponieważ okazało się że przegnite sa oba tylne przewody i niestety nie zakończyliśmy dziś pracy z tylnymi hamulcami.
Wszystko już gotowe tylko przewody musimy nowy zamontować i wstawić serwo od 2.0.
Pierwsze jazdy były po zmontowaniu przodu i różnica jest
Różnica między zaciskami 1.5 a 2.0:

Różnica tarcz:

Różnica między klocuszkami ^^

Nie obyło się bez urywania śrub przy belce...

Patenty na przygotowanie otworów do gwintowania

Efekt końcowy przodu:

Tył dodam jutro ponieważ okazało się że przegnite sa oba tylne przewody i niestety nie zakończyliśmy dziś pracy z tylnymi hamulcami.
Wszystko już gotowe tylko przewody musimy nowy zamontować i wstawić serwo od 2.0.
Pierwsze jazdy były po zmontowaniu przodu i różnica jest
- Od: 29 kwi 2013, 11:38
- Posty: 120
- Skąd: Czestochowa
- Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje