Swap 323F BA Z5->KF

Postprzez Asgota » 1 lis 2014, 00:04

Aktualnie nie stać mnie na silnik, ani na wyłączenie auta z życia na dłużej niż 4 dni, więc chcę sobie troszkę przygotować auto pod swapa, czyli zestaw hamulcowy od KF'a i ABS.

Co do ABS'u to jeszcze nic pewnego bo nie wiem ile to roboty oprócz wymiany serwa i założenia pompki ze sterownikiem, do tego podobno wszystkie 4 przewody na grubsze trzeba wymienić. (prawda, czy się mylę?)

Muszę przerabiać wiązkę wewnątrz auta pod ABS czy nie trzeba?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2013, 11:38
Posty: 120
Skąd: Czestochowa
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)

Postprzez luki_92_92 » 1 lis 2014, 01:36

Ja bym sobie darował ten ABS, prócz tego co wymieniłeś trzeba wymienić przeguby albo dołożyć pierścienie absu do obecnych, do tego czujniki absu, skoro czujniki to i wiązki do czujników itd
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Asgota » 1 lis 2014, 03:31

tylko że jak już pisałem miałem dawcę z którego to wszystko mam i czeka na montaż.

Chce ABS bo na tych hamulcach co są teraz blokuje koła bez problemu a Kapcie to 205/20/16 więc nie jakaś cienizna... A co dopiero będzie jak wrzucę hamulce z KF'a... ABS chyba jakoś skróci drogę hamowania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2013, 11:38
Posty: 120
Skąd: Czestochowa
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)

Postprzez honda2911 » 1 lis 2014, 16:15

Asgota napisał(a):Chciałem zacząć modyfikację madziulki i mam pytanie:

-Czy zwrotnice od KF'a podejdą mi do półosi od z5? Inaczej, czy średnica i frezy są identyczne?

a co za problem wejść na alledrogo albo do jakiegoś katalogu i sprawdzić ilośc frezów <co?>

P.S,
podejdą zwrotnice <co?> bo mają taką samą ilość zębów
tylko do zwrotnicy nie montuje się półosi tylko przegub :P
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez Asgota » 1 lis 2014, 18:18

no tak ;p btw. 2.0 nie m czasem większych przegubów? bo jeden mam do wymiany to może spróbować wrzucić od 2.0?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2013, 11:38
Posty: 120
Skąd: Czestochowa
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)

Postprzez honda2911 » 1 lis 2014, 20:24

Asgota napisał(a):no tak ;p btw. 2.0 nie m czasem większych przegubów? bo jeden mam do wymiany to może spróbować wrzucić od 2.0?

nie wiem czy ma większe ale musiałbyś sprawdzić ile zębów ma frez w przegubie i ile jest ich na półosi
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez rafał88 » 1 lis 2014, 23:12

ALe czegos nie rozumiem, skoro miales/masz dawce to po cholere bawienie i mieszanie z gratami z z5.

A jak chcesz abs, musisz poprawadzic kable do czujnikow na abs, przeowdow do pompy , sterownik wiazka do niego i do pompy abs itd. Nie wiem czy jest sens , ale jesli masz checi i $$ mozesz sie bawic:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Asgota » 1 lis 2014, 23:25

bawię się w mieszanie ponieważ dawca dał silnik z osprzętem dla BJ sportive która czeka na nowe serce, a BA skorzysta na hamulcach, ABS'ie jak dam rade i innych pierdołach...

A więc co do ABS'u sterownik z wiązką do pompy ogarnę, przewody do kół też ale czy trzeba zmieniać przewody hamulcowe na grubsze czy to jest to samo? Co do sterownika, sterownik idzie w bezpieczniki, do pompy, czujników i to tyle czy gdzieś jeszcze? oczywiście jeszcze licznik dla kontrolki ale to już mniejsza z tym.

Pytam bo dawca już pocięty i na złomie więc nie mam jak sprawdzić.

Sens jest bo jak mówiłem te hamulce będą mi blokować koła i wydajność hamulców się prawie nie zmieni... te z z5 bez problemu dobrze hamują a przy mocniejszym przyciśnięciu blokują przód co wydłuża drogę hamowania, dodatkowo może rzucić na mokrym a abs tego oszczędzi i skróci drogę hamowania.

chyba dobrze mówię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2013, 11:38
Posty: 120
Skąd: Czestochowa
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)

Postprzez rafał88 » 1 lis 2014, 23:29

Aha. Przewody sa chyba takiej samej grubosci, gdzies takie cos slyszal ? Aaa zapomnialem licznik korzysta z czujnikow przednich ,zeby bil predkosci i nabijal przebieg :) Zmienialem pompe abs, ale nie zaglebialem sie cos i jak dokladniej. A tak wogole to jezdzic uwazniej bez abs'u i tyle:) Wiem wiem, latwo powiedziec , ale zrobic abs to nie tak hop :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Asgota » 2 lis 2014, 00:30

hmm, w 1.5 jest czujnik prędkości na skrzyni, ale w KFie go chyba nie ma, ale coś sobie przypominam że jest, bo chłopaki wyciągając wiązkę podpisywali kable i mam tam czujnik prędkości...

Bynajmniej przed liftem, a taki silnik będę brał, bo mam mazdę przed liftem i z tego co widm to łatwiej to będzie wszystko połączyć. ( w sensie wiązkę silnika z wiązką auta – te 3 kostki nad kompem)


BTW. mam całą wiązkę auta dawcy, wyciągnięta jest tylko część od silnika, więc chyba dam rade wyciąć wiązkę łączącą pompę abs'u ze sterownikiem, czujniki pociągnę na nowo i chyba to zadziała. Jak myślisz?

Przewody zostawię fabryczne, wyczytałem tutaj na forum kiedyś że powinny być grubsze bo coś tam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2013, 11:38
Posty: 120
Skąd: Czestochowa
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)

Postprzez rafał88 » 2 lis 2014, 12:56

Hmmm , czujnik nie czujnik. Jesli mialo abs to takowy czujnik predkosci nie wystepuje w skrzyni , jest tylko zaslepka z miernikiem poziomu oleju w skrzuni i podciagniety kabel z wtyczka:)

Noo to faktem jest ,ze moglo sie i napewno sie cos tam rozni wiazka:)

Jesli sterownik bedzie banglal, pierscienie beda, czujnik tez przykrecone i podlaczone , pompa abs itd to powinno hulac :)
Aha, no nie wiem, ojciec w sedanie nie mial abs i mial tej samej srednicy przewody co ja w efce. choc moze do Kf ida grubsze.,
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Asgota » 2 lis 2014, 14:13

arafal21 napisał(a):Hmmm , czujnik nie czujnik. Jesli mialo abs to takowy czujnik predkosci nie wystepuje w skrzyni , jest tylko zaslepka z miernikiem poziomu oleju w skrzuni i podciagniety kabel z wtyczka:)


to ja nie wiem o co tutaj biega bo chłopaki znaleźli czujnik i to podłączony do wiązki, może przed liftem był w skrzyni a po lifcie w abs'ie? ty masz przed liftem czy po lifcie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2013, 11:38
Posty: 120
Skąd: Czestochowa
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)

Postprzez rafał88 » 2 lis 2014, 14:56

Ja mam po Fl, wiesz kosc bedzie i bedzie podlaczona do reszty. Nie dziala abs, to mozna takowy czujnik wlozyc w skrzynie i powinno dzialac :) Szkoda ze nie zostawilem sobie sedana takiego czujnik moglbym wtedy sprawdzic czy dzialaloby /.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Asgota » 2 lis 2014, 20:44

Ja to mam cichą nadzieję że będzie jak z klimą :P bo ten model jest dziwny... tj. kabelki będą trzeba tylko popodkładać sterownik pompe czujniki etc.

ale nadzieja matką....

Dopisano 3 lis 2014, 19:22:

Ok za tydzień jakoś ruszam z tematem, ABS aktualnie zostawiam na boku pobawię się nim jak będę swapował silnik.

Aktualny plan to dołożenie do fabrycznego Z5 rozstawu na 5 śrub i hamulce od KF'a

Przednie zwrotnice mam kompletne, Wszystkie 4 tarcze i zaciski też brakuje mi tylko tylnych części i tu do was pytanie, czy będzie dużo problemów z przeróbką tyłu z bębna na tarcze i 5 śrub??

Przewody to nie problem, ale jak z piastą i wahaczami? wszystko będzie P&P?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2013, 11:38
Posty: 120
Skąd: Czestochowa
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)

Postprzez luki_92_92 » 3 lis 2014, 22:00

Napisałem ci, że jest temat co jest potrzebne do przekładki tyłu, ale jak widzę nie chce ci się szukać, wolisz pytać po raz kolejny.

Tu masz napisane co jest potrzebne

viewtopic.php?f=312&t=111057&start=320

tu masz całą fotorelację ze swapu hamulców od 2.0 do 1.5 (musisz sie zarejestrować żeby wejść)

http://323-klub.pl/fotorelacje/regenera ... t8996.html

więc <nauka> <nauka> <nauka> <oczy>

A co do ABSu i prędkości:

– jest ABS – prędkość jest czytana z czujników ABSu, brak czujnika w skrzyni
– jest czujnik w skrzyni – nie ma ABSu

z innym rozwiązaniem w 323F BA się nie spotkałem
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Asgota » 3 lis 2014, 22:02

Sorki ale ostatnio dużo zmartwień, mało czasu i nie ogarniam już całego tematu, musiało mi to gdzieś umknąć, ale dzięki wielkie!

Tył jest super opisany gorzej z przodem, ale to już chyba będziemy musieli rozebrać Magdalenę i porównać części.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2013, 11:38
Posty: 120
Skąd: Czestochowa
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)

Postprzez Asgota » 24 lis 2014, 02:40

Od 4 dni działamy z hamulcami i jesteśmy już prawie na mecie.

Różnica między zaciskami 1.5 a 2.0:
Obrazek
Różnica tarcz:
Obrazek
Różnica między klocuszkami ^^
Obrazek
Nie obyło się bez urywania śrub przy belce...
Obrazek
Patenty na przygotowanie otworów do gwintowania :D
Obrazek
Efekt końcowy przodu:
Obrazek

Tył dodam jutro ponieważ okazało się że przegnite sa oba tylne przewody i niestety nie zakończyliśmy dziś pracy z tylnymi hamulcami.
Wszystko już gotowe tylko przewody musimy nowy zamontować i wstawić serwo od 2.0.

Pierwsze jazdy były po zmontowaniu przodu i różnica jest ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2013, 11:38
Posty: 120
Skąd: Czestochowa
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)

Postprzez luki_92_92 » 24 lis 2014, 16:43

Mogłeś ładować odrazu od M6, ale i tak kawał dobrej roboty i napewno efekt będzie zauważalny :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Asgota » 25 lis 2014, 02:34

orientuje się ktoś czy serwo w 1.5 i 2.0 jest takie samo? bo rozmiarowo niczym się nie różnią...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2013, 11:38
Posty: 120
Skąd: Czestochowa
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)

Postprzez rafał88 » 25 lis 2014, 08:51

Pewnie w Kf'ie jest wieksze, skoro heble sa duzo wieksze to i sero musibyc wieksze. Nie sprawdzales?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje