Zmiana napędu na tył

Postprzez Gib » 11 mar 2014, 14:10

tekkenfan napisał(a):Mocne FWD jest fajne ale tylko przy założeniu suchej i przyczepnej drogi, jak już pojawi się trochę mokro to wg. mnie już tak różowo nie jest. Bo co z tego że masz niby 400 kucy jak na mokrej nawierzchni przeniesiesz może połowę tego na asfalt?


A w RWD jest jeszcze fajniej.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez tekkenfan » 11 mar 2014, 15:05

No wiadomo RWD będzie podobnie gubić trakcję ale tu przynajmniej możesz się pobawić jeżdżąc bokiem a w FWD co najwyżej będziesz suszył asfalt :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Gib » 11 mar 2014, 15:09

Tylko w fwd puszczenie gazu i nie przeszadzanie autu pozwoli w 90% wyciągnąć się z tarapatów. Mając 400 KM w RWD na śliskim (w takiej wydumce jak przebudowana MX6 na RWD) to wyłącznie proszenie się o kłopoty. W ciężkim zeszperowanym M5 które uratuje tyłek jakimś zakamuflowanym DSC można się pobawić. Ale to dywagacje nie wiem nie miałem. Miałem 120 konne z lekką pupą i cieżko było opanować czasami w zakręcie ;)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez tekkenfan » 11 mar 2014, 15:26

Nie mogę się nie zgodzić, chociaż podobnie jak Ty nigdy takiego mocnego RWD nie miałem.

Ja tylko wyszedłem z założenia, że skoro ktoś chce budować taką wydumkę to ma to być auto do Funu, a w FWD trochę go mało ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez piwo » 12 mar 2014, 07:11

fwd tez sprawia mi frajde (fiat brava 1,2 z 2000roku). i tez bywa nadsterowne. wystarczy przyhamowac w luku. wiec nie wiem o co ta cala rozkminka. jak ktos lubi jezdzic to czy fwd czy rwd znajdzie frajde. i tak jak gib pisze. w rwd nie jest tak fajnie jak nie wiadomo keiedy na deszczu tyl pusci. mnie raz bokiem postawilo w wawie na trojpasmowce w zime. 60% wychylenie pomiiedzy autami przy 60km/h. nic fajnego. czlowiek sie tylkoo napocil i robil dobra mine do zlej gry. fwd jest bardziej przewidiwyalne i rownie szybki co ewidentnie potwierdzaja czasy na nurburgringu alfy 4c (rwd,950kg, caly z wlokien, silnik za plecami, 240km,1,1m wysoki) i seatya leona(1400kg, fwd, dupowoz 4 drzwiowy, 1,45 wysoki,280km).dla przypomnienia seat 7m58s a alfa 8m04s.
jak dla mnie sa pewne stereotypy ktore ni jak sie maja do rzeczywistosci.
po pierwsze fakt ze fwd traci trakcje szybciej na luku po dodaaniu na maksa gazu.
ale juz nie rpawda ze jest bardziej podsterowny na zakrecie gdy tego gazu nie wciskamy.
jest wtedy bardziej nadsterowny i mozna wykorzystac to odpowiednio wjezdzajac do luku,
kolejna sprawa to demonizowanie wagi auta na torze.
wiadomo liczy sie waga do mocy czy waga do hamowania. ale przy odpowiednich heblach czy mocy nie ma znaczenia waga i auto typu m5 moze byc duzo szybsze na torze niz caterham.
kolejne mity moim zdaniem to wysokosc auta. jak widac z przykladu wyzej nie ma praktycznie znaczenia, wazne tylko odpowiednio ustawic zawias i geometrie.
i kolejny mit szerokosc opon.
wcale szerzej nie znaczy szybciej.
wazne zeby dobrac odpowiednia szerokosc do grzania opon. jak ktos mieli (przodem czy tylem) to albo twardsza mieszanka albo szerzej niz na osi gdzie trakcja jest ciagle. ale zawsze w umiarze do temepratury. jak opona nie osiaga 80 stopni nigdy to nalezy szeorokosc zmniejszac.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Gib » 12 mar 2014, 11:52

Samo oddzielenie funkcji skręcania i napędzania daje dużo. Dużo lepiej rozłożona masa w aucie, i takie poczucie że jedzie całe auto a nie przednia oś i przyczepiona do niego reszta. Może stąd to poczucie funu za kółkiem? Jak to się przekłada na czasy nie wiem. Wiem że ten czas leona jest mega wykręcony. Ciekawe czy ten sam kierowca nie pojechałby szybciej w 4C. W WTCC od dawna Leony TDI biły benzynowe BMW ;)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez piwo » 12 mar 2014, 12:45

no tak masa inaczej rozlozna. ale to tym bardziej fwd z silnikiem z przodu jest bardziej nadsterowny bo na tyle nie ma co dociskac opon. ciezszy przod oznacza przyczepniejszy przod. gdyby rozkald mas zamienic czyli przod 400kg a tyl 700 to wtedy dopiero by byla podsterownosc.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez People_Hate_Me » 13 mar 2014, 09:51

trzymamy się tematu!! :)
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje