Silnik BP – kompedium wiedzy
tak.silnik bez lambdy wiecej pali.zwlaszcza na niskich obrotach do 3 tys
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
no ten silnik bez kata i sondy jest lzejszy wiec musi byc szybszy 
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
mysse napisał(a):jest jakas roznica w osiagach miedzy DOHC z katem a DOHC bez kata?
jesli tak to jaka ?:D
9 dodatkowych koni w aucie ważącym nie wiele ponad tone napewno robi dużą różnicę. Aczkolwiek silnik po kilkunastu latach użytkowania nigdy już nie trzymają mocy katalogowej. Także w praktyce lepsze osiągi będzie miał ten który jest w lepszym stanie.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
super to opisałes 
Jestem ciekaw jakie koszty bym poniosl jezeli chcialbym zamontowac ten silnik w 323 bf hmm , wliczajac wymiane wydechu dolotów blablabla plus łapy silnika i jakies pierdoly , ciekawe czy skrzynia z bf pasuje czy tez trzeba od bg , półoski pewnie tez trzeba jakies mocniejsze , ciezka sprawa ale fajnie by bylo miec szybkiego wolnossaka .
Jestem ciekaw jakie koszty bym poniosl jezeli chcialbym zamontowac ten silnik w 323 bf hmm , wliczajac wymiane wydechu dolotów blablabla plus łapy silnika i jakies pierdoly , ciekawe czy skrzynia z bf pasuje czy tez trzeba od bg , półoski pewnie tez trzeba jakies mocniejsze , ciezka sprawa ale fajnie by bylo miec szybkiego wolnossaka .
.
- Od: 16 sie 2009, 17:14
- Posty: 91
- Auto: Mazda 323GT BF ,89r 1.6 PB+LPG
Taka ciekawostka. Kolega ostanio mierzył moim G-techem swoje GT (seryjnie wersja z katem, 128KM).
Najlepszy wynik to 7.88
Jedyne modyfikacje to wałki rozrządu z wesji 137KM, stożek i "rzeźbiony" wydech (tzn. brak kata i tłumika środkowego, ostani tłumik seryjny).
Najlepszy wynik to 7.88
Jedyne modyfikacje to wałki rozrządu z wesji 137KM, stożek i "rzeźbiony" wydech (tzn. brak kata i tłumika środkowego, ostani tłumik seryjny).
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacek176 napisał(a):Taka ciekawostka. Kolega ostanio mierzył moim G-techem swoje GT (seryjnie wersja z katem, 128KM).
Najlepszy wynik to 7.88
Jedyne modyfikacje to wałki rozrządu z wesji 137KM, stożek i "rzeźbiony" wydech (tzn. brak kata i tłumika środkowego, ostani tłumik seryjny).
To dobry wynik. Ja u siebie po gmeraniu walkami , kolektorze i wydechu mialem bardzo podobne czasy. Pozniej gdy powrocilem do seryjnego wydechu (zamienniki) i seryjnego kolektora, to czasy na g-techu z pelnym wnetrzem wychodzili 8.1-8.2.
Gruby 23 napisał(a):witam mam pytanie czy można podrasować silnik 1.6 16V który ma około 90 koni tak żeby miał chociaż ze 100 koni ?
mozna,ale 100 koni to nadal cale g... nie ma to zadnego sensu ekonomicznego. Chyba ze chcesz wydac 1000zl i miec te 10 koni dodatkowe,albo nawet nie 10 tylko 5. Dolot, wydech (z kolektorem) i 10 koni powinno byc. za podobna kase zrobisz swap na 1.8 , ktory bazowo bedzie mial ze 120 koni.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Gruby 23 napisał(a):pomoże mi ktoś jak to zrobić bo ja zbytnio sie nie znam na tym ? Żeby zwiekszyc moc ?
przede wszystkim to nie w tym miejscu. tu jest temat o silniku BP, czyli 1.8 dohc. Uzyj funkcji 'szukaj' na forum. Za takie posty pewnie moderator da ci male ostrzezenie
Nikt ci nie pomoze przy tuningu tego silnika, bo nikt sie w to nie bawi (jest to nieoplacalne). Poszukaj w internecie , to nie boli. Z podejsciem "pomozcie, bo ja sie nie znam" duzo nie zdzialasz. tuning wymaga samozaparcia, jak nie masz na to ochoty, to oddaj samohcod do fachowcow , ktorzy zrobia to za ciebie.
Takie mam pytanko
Bo wydaje mi sie ze konstrukcyjnie ten silnik jest dosc podobny z B6BF –> czy po zmianie wałków na ostrzejsze wskazanym jest przesunięcie odcięćia przez przelutowanie tego srebrnego czegoś w komputrze?:D
:D
- Od: 10 wrz 2008, 08:49
- Posty: 487
- Skąd: Koszalin/Poznan
- Auto: Seat Ibiza ASZ :)
to zalezy jakie walki kupisz.jak beda mialy duzo dluzsza faze zasysania czyli tak z 300 zamiast 240 to mysle ze dobrze by bylo przeniesic odcinke pod 9 tys.a jak kupisz walki lekko podrasowane to nie ma zadnego sensu przesuwac odcinki.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje