Sportowy regulator paliwa 323f Ba KL-DE
Na dobrą sprawę możesz odpiąć sony lambda, wtedy czasy wtrysku się wydłużą i nie będziesz miał problemu ze zbyt ubogą mieszanką (na wyciąganiu każdego KM przecież Ci nie zależy
A skoro i tak na razie jeździsz na tej swojej instalacji gazowej to sondy Ci nie są potrzebne.
Za te pieniądze co miałbyś wydać na regulator ciśnienia paliwa i strojenie wydaj na sekwencję, w siądziesz w tedy z laptopem do samochodu i jak masz na to czas to sobie będziesz kombinował z mnożnikiem.
A skoro i tak na razie jeździsz na tej swojej instalacji gazowej to sondy Ci nie są potrzebne.
Za te pieniądze co miałbyś wydać na regulator ciśnienia paliwa i strojenie wydaj na sekwencję, w siądziesz w tedy z laptopem do samochodu i jak masz na to czas to sobie będziesz kombinował z mnożnikiem.
Ostatnio edytowano 14 lis 2011, 23:34 przez Hazu, łącznie edytowano 1 raz
Ja bym proponowal takie rozwiazanie:
Tak jak napisal onyx – najpierw sprawdz jakie masz cisnienie na listwie. Jezeli cisnienie jest za male, kup na szrocie (za drobne) regulator od KL'a, a tego SARD'a sprzedaj. Pieniazki ze sprzedazy wloz do swinki skarbonki i przeznacz je na to, aby jak najszybciej pozbyc sie tej zwezki w dolocie (zalozyc sekwencyjny wtrysk gazu). IMHO bez powyzszego nie masz w ogole co podchodzic do tematu, bo auto nigdy nie bedzie jezdzilo tak jak powinno...
Tak jak napisal onyx – najpierw sprawdz jakie masz cisnienie na listwie. Jezeli cisnienie jest za male, kup na szrocie (za drobne) regulator od KL'a, a tego SARD'a sprzedaj. Pieniazki ze sprzedazy wloz do swinki skarbonki i przeznacz je na to, aby jak najszybciej pozbyc sie tej zwezki w dolocie (zalozyc sekwencyjny wtrysk gazu). IMHO bez powyzszego nie masz w ogole co podchodzic do tematu, bo auto nigdy nie bedzie jezdzilo tak jak powinno...
W starszych wozach są wąskopasmowe sondy, działają tylko w zakresie niskich obrotów, więc wzbogacona mieszanka będzie tylko na "dole". Samochód będzie na dole przelany a na gorze niedolany – jeżeli już to tylko świnka i strojenie.Hazu napisał(a):Na dobrą sprawę możesz odpiąć sony lambda, wtedy czasy wtrysku się wydłużą i nie będziesz miał problemu ze zbyt ubogą mieszanką
Jakoś dziwne mam przeczucie, że to SARD stylesq2jul napisał(a):a tego SARD'a sprzedaj
Sprawdz ciśnienie na listwie jak będzie tak jak ma być chyba 3 bar a stoiciel dalej bedzie sie upierał że jest za mało paliwa to jak chcesz mam wieksze wtryski i to chyba bezpieczniejszy pomysł niż podnoszenie cisnienia na listwie
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
mlody1921 napisał(a):Sprawdz ciśnienie na listwie jak będzie tak jak ma być chyba 3 bar a stoiciel dalej bedzie sie upierał że jest za mało paliwa to jak chcesz mam wieksze wtryski i to chyba bezpieczniejszy pomysł niż podnoszenie cisnienia na listwie
Potrzebne są większe? Czy ktoś w ogóle zamknął seryjne wtryski mając tylko modyfikacje NA??
jak założy większe to pewnie pompka nie wydoli
Po kiego grzyba montowac wieksze wtryski, sprawniejsze pompy czy super hiper mega tune regulatory cisnienia paliwa skoro jest to ZWYKLY KL? Wystarczy, ze wyposazy go w fabryczny osprzet od KLa i bedzie ok.
sq2jul napisał(a):Po kiego grzyba montowac wieksze wtryski, sprawniejsze pompy czy super hiper mega tune regulatory cisnienia paliwa skoro jest to ZWYKLY KL? Wystarczy, ze wyposazy go w fabryczny osprzet od KLa i bedzie ok.
Chciałem żeby napisał to autor wątku
Ponoć to zwykły KL z ecu od KF'a, więc osprzęt jest KL'owy.
A czy nie powinno się zacząć od sprawdzenia AFR?
W silnikach N/A muszą chyba być grube mody żeby seryjny system paliwowy (wtryski, pompa, regulator ciśnienia) przestał wystarczać.
Np. BP seryjnie jest przelany i dodatkowe zwiekszanie dawki paliwa tylko pogarsza sprawę.
W silnikach N/A muszą chyba być grube mody żeby seryjny system paliwowy (wtryski, pompa, regulator ciśnienia) przestał wystarczać.
Np. BP seryjnie jest przelany i dodatkowe zwiekszanie dawki paliwa tylko pogarsza sprawę.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacek176 napisał(a):A czy nie powinno się zacząć od sprawdzenia AFR?
Zanim się zacznie grzebać i urządzać zabawy w sprawdzanie AFR czy strojenie warto sprawdzić czy auto trzyma parametry seryjne i jest w 100% sprawne. Czego się dowiesz po AFR? Tego, że auto jest przelane bądź niedolane. Co może wskazywać na problemy z układem paliwowym bądź zapłonowym. Dużo więcej niewiadomych
Przy jakichkolwiek modyfikacjach ciężko potem znaleźć przyczynę nie domagania sprzętu. Poza tym sprawdzenie ciśnienia paliwa jest banalnie proste i sporo tańsze
to jeszcze coś ode mnie:
mam również silnik 2,5l KLZE który latał jakiś czas na seryjnym ECU od 2.0 KF. Auto jeśli chodzi o eksploatację nie stwarzało żadnych problemów, choć zapewne AFR przy wysokim kręceniu mógł przywołać o zawrót głowy.
potem podłączyłem DET-a 2 i udałem się na strojenie do Coobcia z Wawy.
po strojeniu tyle co się dało uzyskać to AFR na poziomie 14,8 do 4500obr/min powyżej ok 13,6 a przy odcince jakieś 13,3...
kolega w takim samym confingu miał jeszcze gorzej, stroił się na DET3 i tam po przecinkach było jeszcze gorzej.
wg Coobcia regulator by to unormował i dał jakiś tam jeszcze korektę wykresu. Zanim do niego jechałem nawet nie myślałem o regulatorze, bo u nas powinna seria dać radę, ale będę działał na nowy sezon, posprawdzam co trzeba i się okaże.
acha, ktoś tam spominał o odpięciu lambd. Tak też zrobiliśmy i nie dało to w kwestii " trzymania" nic...
mam również silnik 2,5l KLZE który latał jakiś czas na seryjnym ECU od 2.0 KF. Auto jeśli chodzi o eksploatację nie stwarzało żadnych problemów, choć zapewne AFR przy wysokim kręceniu mógł przywołać o zawrót głowy.
potem podłączyłem DET-a 2 i udałem się na strojenie do Coobcia z Wawy.
po strojeniu tyle co się dało uzyskać to AFR na poziomie 14,8 do 4500obr/min powyżej ok 13,6 a przy odcince jakieś 13,3...
kolega w takim samym confingu miał jeszcze gorzej, stroił się na DET3 i tam po przecinkach było jeszcze gorzej.
wg Coobcia regulator by to unormował i dał jakiś tam jeszcze korektę wykresu. Zanim do niego jechałem nawet nie myślałem o regulatorze, bo u nas powinna seria dać radę, ale będę działał na nowy sezon, posprawdzam co trzeba i się okaże.
acha, ktoś tam spominał o odpięciu lambd. Tak też zrobiliśmy i nie dało to w kwestii " trzymania" nic...
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
MariuS napisał(a):kolega w takim samym confingu miał jeszcze gorzej, stroił się na DET3 i tam po przecinkach było jeszcze gorzej.
wg Coobcia regulator by to unormował i dał jakiś tam jeszcze korektę wykresu.
dokładnie tak, ja jeszcze nie zakładałem regulatora, czekam jak to będzie wyglądało u TR4PSTAR'a, bo on ma regulator i w niedługim czasie powinien stroić auto u Coobcia
- Od: 25 wrz 2010, 19:45
- Posty: 64
- Auto: Mazda 323F BA V6
Ja tak mialem z moja Mazda ze jak wdeplem w podloge cos ja trzymalo.... czuc bylo ze chce isc ale cos ja trzymalo w koncu puszczalo i auto mialo swietne przyspieszenie. Okazalo sie ze mam urwana sonde lambde. po wymianie p[roblem ustał.
Co do dolotu, zwezka w przyszlym roku zniknie:) i pojawi sie kolektor sportowy z wydechem wlacznie
Co do dolotu, zwezka w przyszlym roku zniknie:) i pojawi sie kolektor sportowy z wydechem wlacznie

- Od: 15 sie 2010, 23:38
- Posty: 78
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 323f '94 2.5 V6 KL-DE
Coś mi tu nie gra... Twierdzicie, że seryjny regulator nie daje rady? Jakoś śmiem wątpić, że inżynierowi mazdy dali ciała na takiej płaszczyźnie
Zanim założycie nastawny regulator sprawdźcie jak zachowuje się seryjny. Wtryskiwacze na ogół są zakładane z 20% zapasem wydajności w stosunku to docelowej mocy – więc też nie wydaje mi się aby seryjne były za małe.
Zamiast powielać czyjeś zdanie, zastanówcie się po co podnosi się ciśnienie na listwie...
zapewne po to, aby "zwiększyć" wydajność wtryskiwaczy. Z tego wniosek, że do modzenia NA w KL seryjne wtryski są nie wystarczające? W skaczącym AFR prędzej dopatrywałbym się, że któryś wtryskiwacz jest na wykończeniu albo pompa. Sprawdzał ktoś napięcie na pompie?
Może być tak, że jest za małe i pompa nie pracuje z pełną wydajnością – zwłaszcza przy obciążeniu. Kuba wam o tym nie powiedział?

Zamiast powielać czyjeś zdanie, zastanówcie się po co podnosi się ciśnienie na listwie...
zapewne po to, aby "zwiększyć" wydajność wtryskiwaczy. Z tego wniosek, że do modzenia NA w KL seryjne wtryski są nie wystarczające? W skaczącym AFR prędzej dopatrywałbym się, że któryś wtryskiwacz jest na wykończeniu albo pompa. Sprawdzał ktoś napięcie na pompie?
onyx napisał(a):Twierdzicie, że seryjny regulator nie daje rady? Jakoś śmiem wątpić, że inżynierowi mazdy dali ciała na takiej płaszczyźnie
MariuS napisał(a):Zanim do niego jechałem nawet nie myślałem o regulatorze, bo u nas powinna seria dać radę
a co do pompy, u mnie napięcie 12v jest jak zmieniałem motor pompa lała zdrowo choć ciśnienia nie sprawdzałem
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
na jałowych obrotach tylko sprawdzane
zwykły soniacz xplod jakiś i seryjne pierdziawy w drzwiach (wystarcza
)
będzie czas zimą to się zobaczy, raczej nie chodzi mi o wyciąganie ostatnich mocy motoru, tylko żeby wykres był ładny a AFR bezpieczny na całej linii
onyx napisał(a):Masz jakąś elektrownie audio w samochodzie?
zwykły soniacz xplod jakiś i seryjne pierdziawy w drzwiach (wystarcza
będzie czas zimą to się zobaczy, raczej nie chodzi mi o wyciąganie ostatnich mocy motoru, tylko żeby wykres był ładny a AFR bezpieczny na całej linii
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
a czy w kl'u podciśnienie do seryjnego regulatora nie jest jeszcze korygowane przez solenoid ?
powinien być między puszką filtra a głowicami (wystarczy zerknąć na schemat podciśnień)
tak tylko mi się wydaje ze może od tego zacząć ?
powinien być między puszką filtra a głowicami (wystarczy zerknąć na schemat podciśnień)
tak tylko mi się wydaje ze może od tego zacząć ?
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
- Od: 12 maja 2007, 20:25
- Posty: 562
- Skąd: brwinów
- Auto: punto 1.4 8v......
mx6sc napisał(a):schemat podciśnień
Nie wiem jak wyglada schemat w KL'u, ale jeżeli jest tak jak mówisz, to podłączając ECU mastera – wyjście PWM do sterowania elektrozaworami/solenoidami można mieć nastawny regulator
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje