Sprężyny obniżające – pytania i odpowiedzi
Mam pytanie, chcę kupić sprężyny, amortyzatory muszą na razie zostać seryjne. Chciałbym obniżyć o ok. 40mm ale żeby nie było za twardo, wiem że będzie twardziej ale nie chcę żeby samochód podskakiwał na każdej nierówności jak piłeczka do pingponga. Co sądzicie o MTS Technik?
- Od: 21 cze 2009, 15:27
- Posty: 20
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda 323f 1.5 ba z5
Dzięki Kiszkun,
Kurcze ale zastanawiam się jakbyś dał progi i dokładki do zderzaków to chyba nie byłoby tak źle a na pewno wygodniej(ja chcę tak zrobić) Jaką masz oponę??
p.s ładne buty:)
Kurcze ale zastanawiam się jakbyś dał progi i dokładki do zderzaków to chyba nie byłoby tak źle a na pewno wygodniej(ja chcę tak zrobić) Jaką masz oponę??
p.s ładne buty:)
- Od: 4 maja 2010, 12:20
- Posty: 29
- Skąd: Pruszcz Gdański
- Auto: Mazda 323f ba 1.8/sekwencja elpigaz/ 96r
Witam, tez myślę o zglebieniu mojej Z5 BA, tylko nie chce robić chały jak np obcinanie sprężyn, zakładanie sportowych sprężyn na seryjne amortyzatory tez mnie nie interesuje, bo z tego co słyszałem to po takim zabiegu amorki padają w momencie. Chciałbym się dowiedzieć gdzie dostane jakieś dobre gwinty (mam na to około 2000zł) i jacy producenci są godni uwagi ?
Jak masz 2 tysiące to sobie daj spokój z gwintem, tylko sprzedaj auto i kup z V6 i dopiero tam myśl o takich rzeczach 
wiesz myślałem o tym, tylko ja jestem teraz biednym studentem i opłaty za ta bestie by mnie zwyczajnie zeżarły, a Z5 jak narazie spełnia moje oczekiwania co do szybkości, chodzi mi tylko o twardość zawieszenia i to jak zachowuje się na zakrętach
Tzn. no wiesz ja sam mam Z5 i jest mi z nim dobrze, ale mając 2 tysiące szkoda wydawać kasę na gwint do Z5, lepiej kupić V6, choćby i w gazie
A dopiero potem o tym myśleć, bo tak to teraz założysz gwint a za rok będziesz zmieniał auto na V6 z powodu braku mocy i tylko strata kasy – przemyśl sobie to.

Amorki nie padają w momencie, załóż dobre sprężyny ( H&R np ) i bedzie okej, chyba, że amory masz już mocno wybite, gwint KW do BA to w Niemczech około 1000 euro.
Raczej jej nie zmienię bo to jest mój ukochany samochodzik, ja nie jeżdżę często trybem rajdowym więc jakaś ogromna moc mi nie jest potrzebna, gdyby mi jej zabrakło mogę troszke zmodyfikować Z5 i będzie po problemie, narazie denerwuje mnie to że bardzo mocno przechyla się na zakrętach, a amortyzatory muszę wymienić bo już są ość zużyte
z drugiej strony trudno mi by było znaleźć kupca na moja obecna mazdę, gdyby się takowy znalazł i podał rozsądną cenę to może bym się skusił na V6
z drugiej strony trudno mi by było znaleźć kupca na moja obecna mazdę, gdyby się takowy znalazł i podał rozsądną cenę to może bym się skusił na V6
Czy ktoś próbował może sprężyn firmy Apex do swojego auta?
temat chyba umarl.Ja niedawno zamontowalem MTS komplet -40 tylko taka rada na przyszlosc dla chcacych montowac te springi.po montazu wz5 tyl jest nizej niz przod i trzeba sobie z tym jakos poradzic bo wyglada nieciekawie.Wczesniej mialem -60 z przodu i bylo troche neciekawie zarowno na 14 w zimie i 15 w lecie zczepilem o wszystko przdem.kazdy kraweznik pod czas parkowania,nieruwnoci na asfalcie .miske mam niezle pogieta ale na tych mtsach jest ok.
- Od: 6 paź 2009, 08:42
- Posty: 225
- Skąd: Lublin/Krasnystaw
- Auto: Była Mazda 323f BA
JeST AUDI A3 1.8 T :)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d1e ... 7a6f8.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/066 ... af24c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/32c ... d59d9.html
nie ma za wielu użytkowników tych zwoji
to przykładowe zdjęcia aut posadzonych na springach Apex
co o tym sądzicie?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/066 ... af24c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/32c ... d59d9.html
nie ma za wielu użytkowników tych zwoji
to przykładowe zdjęcia aut posadzonych na springach Apex
co o tym sądzicie?
Ta sama półka cenowa i jakościowa co Jamex czy pochodne. A tył chyba nie stoi niżej, tylko nadkole jest inne z tyłu niż z przodu i wydaje się, że jest niżej. Trzeba by pomierzyć odległość od wahacza do ziemi z przodu i z tyłu i by było wiadomo.
Coraz bardziej mnie przekonują te Apex
http://mazda323f.gportal.hu/gindex.php? ... id=2418526
http://mazda323f.gportal.hu/gindex.php? ... id=2355837
glebią równo przód i tył, nic nie sterczy, nic nie razi, a i cenowo rewelacja!
jak dla mnie twardość jest mało ważna, sądzę że dałbym radę nawet na spawanych amorach jeździć
do pełni szczęścia sprzydała by się jeszcze jakaś opinia użytkownika tej marki
bardzo proszę o szczere uwagi
http://mazda323f.gportal.hu/gindex.php? ... id=2418526
http://mazda323f.gportal.hu/gindex.php? ... id=2355837
glebią równo przód i tył, nic nie sterczy, nic nie razi, a i cenowo rewelacja!
jak dla mnie twardość jest mało ważna, sądzę że dałbym radę nawet na spawanych amorach jeździć
do pełni szczęścia sprzydała by się jeszcze jakaś opinia użytkownika tej marki
bardzo proszę o szczere uwagi
Bartg napisał(a):A tył chyba nie stoi niżej, tylko nadkole jest inne z tyłu niż z przodu i wydaje się, że jest niżej. Trzeba by pomierzyć odległość od wahacza do ziemi z przodu i z tyłu i by było wiadomo.
nie rozumiem... jeśli chodzi Ci że przednie nadkole w 323f ba jest bardziej wycięte to się z Tobą zgadzam
dla mnie jest ważne, że prześwity są jednakowe i zachowana jest stylistyka
luki_92_92 napisał(a):Tzn. no wiesz ja sam mam Z5 i jest mi z nim dobrze, ale mając 2 tysiące szkoda wydawać kasę na gwint do Z5, lepiej kupić V6, choćby i w gazieA dopiero potem o tym myśleć, bo tak to teraz założysz gwint a za rok będziesz zmieniał auto na V6 z powodu braku mocy i tylko strata kasy – przemyśl sobie to.
gwint można zostawic do V6 przecież
- Od: 14 kwi 2009, 00:56
- Posty: 362
- Skąd: tu i tam :)
- Auto: mx3
Ja mam H&R'a i jest dosc dobrze jezdze juz rok na tym i jeszcze nie narzekalem jakos bardzo, a myslalem nad gwintem nawet ale cena doslownie powalila mnie na glebe, to ponad polowa wartosci samochodu:/
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
arafal21 napisał(a):Ja mam H&R'a i jest dosc dobrze jezdze juz rok na tym i jeszcze nie narzekalem jakos bardzo, a myslalem nad gwintem nawet ale cena doslownie powalila mnie na glebe, to ponad polowa wartosci samochodu:/
Wiesz dobrze,że zazdroszczę Ci tych H&R

cały czas szukam alternatyw...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje