Sprężyny obniżające – pytania i odpowiedzi

Postprzez Kiszkun » 25 lip 2010, 17:12

Mam pytanie, chcę kupić sprężyny, amortyzatory muszą na razie zostać seryjne. Chciałbym obniżyć o ok. 40mm ale żeby nie było za twardo, wiem że będzie twardziej ale nie chcę żeby samochód podskakiwał na każdej nierówności jak piłeczka do pingponga. Co sądzicie o MTS Technik?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 cze 2009, 15:27
Posty: 20
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda 323f 1.5 ba z5

Postprzez godysek » 26 lip 2010, 09:32

ma ktoś foty 323f ba 16stki bez gleby?? Bym był wdzięczny:)
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2010, 12:20
Posty: 29
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Mazda 323f ba 1.8/sekwencja elpigaz/ 96r

Postprzez Kiszkun » 26 lip 2010, 17:26

godysek masz moją, właśnie dlatego chcę obniżyć bo wygląda jak terenówka

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 cze 2009, 15:27
Posty: 20
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda 323f 1.5 ba z5

Postprzez godysek » 27 lip 2010, 10:02

Dzięki Kiszkun,

Kurcze ale zastanawiam się jakbyś dał progi i dokładki do zderzaków to chyba nie byłoby tak źle a na pewno wygodniej(ja chcę tak zrobić) Jaką masz oponę??

p.s ładne buty:)
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2010, 12:20
Posty: 29
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Mazda 323f ba 1.8/sekwencja elpigaz/ 96r

Postprzez Kiszkun » 27 lip 2010, 18:35

Opony są terenowe :P 195/55/R16
40mm niżej będzie wyglądał lepiej a jak dojdzie dokładka i progi to będzie dopiero ładnie wyglądać :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 cze 2009, 15:27
Posty: 20
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda 323f 1.5 ba z5

Postprzez michalmx3 » 31 sie 2010, 21:01

Witam, tez myślę o zglebieniu mojej Z5 BA, tylko nie chce robić chały jak np obcinanie sprężyn, zakładanie sportowych sprężyn na seryjne amortyzatory tez mnie nie interesuje, bo z tego co słyszałem to po takim zabiegu amorki padają w momencie. Chciałbym się dowiedzieć gdzie dostane jakieś dobre gwinty (mam na to około 2000zł) i jacy producenci są godni uwagi ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2010, 20:18
Posty: 79 (1/0)
Skąd: Katowice/Józefowiec
Auto: Jest:
Renault Megane 3 GT 1.4TCe 2010
Było:
Mazda 323F BA Z5 1994
Citroen Xsara VTS 2003
Mazda 6 GY 2.3 PB AWD 2003

Postprzez luki_92_92 » 31 sie 2010, 21:19

Jak masz 2 tysiące to sobie daj spokój z gwintem, tylko sprzedaj auto i kup z V6 i dopiero tam myśl o takich rzeczach ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez michalmx3 » 31 sie 2010, 21:25

wiesz myślałem o tym, tylko ja jestem teraz biednym studentem i opłaty za ta bestie by mnie zwyczajnie zeżarły, a Z5 jak narazie spełnia moje oczekiwania co do szybkości, chodzi mi tylko o twardość zawieszenia i to jak zachowuje się na zakrętach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2010, 20:18
Posty: 79 (1/0)
Skąd: Katowice/Józefowiec
Auto: Jest:
Renault Megane 3 GT 1.4TCe 2010
Było:
Mazda 323F BA Z5 1994
Citroen Xsara VTS 2003
Mazda 6 GY 2.3 PB AWD 2003

Postprzez luki_92_92 » 31 sie 2010, 21:35

Tzn. no wiesz ja sam mam Z5 i jest mi z nim dobrze, ale mając 2 tysiące szkoda wydawać kasę na gwint do Z5, lepiej kupić V6, choćby i w gazie <glupek2> A dopiero potem o tym myśleć, bo tak to teraz założysz gwint a za rok będziesz zmieniał auto na V6 z powodu braku mocy i tylko strata kasy – przemyśl sobie to.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Bartg » 31 sie 2010, 21:47

Amorki nie padają w momencie, załóż dobre sprężyny ( H&R np ) i bedzie okej, chyba, że amory masz już mocno wybite, gwint KW do BA to w Niemczech około 1000 euro.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez michalmx3 » 31 sie 2010, 21:58

Raczej jej nie zmienię bo to jest mój ukochany samochodzik, ja nie jeżdżę często trybem rajdowym więc jakaś ogromna moc mi nie jest potrzebna, gdyby mi jej zabrakło mogę troszke zmodyfikować Z5 i będzie po problemie, narazie denerwuje mnie to że bardzo mocno przechyla się na zakrętach, a amortyzatory muszę wymienić bo już są ość zużyte

z drugiej strony trudno mi by było znaleźć kupca na moja obecna mazdę, gdyby się takowy znalazł i podał rozsądną cenę to może bym się skusił na V6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2010, 20:18
Posty: 79 (1/0)
Skąd: Katowice/Józefowiec
Auto: Jest:
Renault Megane 3 GT 1.4TCe 2010
Było:
Mazda 323F BA Z5 1994
Citroen Xsara VTS 2003
Mazda 6 GY 2.3 PB AWD 2003

Postprzez misiak89-89 » 2 mar 2011, 14:51

Czy ktoś próbował może sprężyn firmy Apex do swojego auta?
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez marshal_sila » 4 mar 2011, 09:02

temat chyba umarl.Ja niedawno zamontowalem MTS komplet -40 tylko taka rada na przyszlosc dla chcacych montowac te springi.po montazu wz5 tyl jest nizej niz przod i trzeba sobie z tym jakos poradzic bo wyglada nieciekawie.Wczesniej mialem -60 z przodu i bylo troche neciekawie zarowno na 14 w zimie i 15 w lecie zczepilem o wszystko przdem.kazdy kraweznik pod czas parkowania,nieruwnoci na asfalcie .miske mam niezle pogieta ale na tych mtsach jest ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2009, 08:42
Posty: 225
Skąd: Lublin/Krasnystaw
Auto: Była Mazda 323f BA
JeST AUDI A3 1.8 T :)

Postprzez misiak89-89 » 4 mar 2011, 15:49

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d1e ... 7a6f8.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/066 ... af24c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/32c ... d59d9.html


nie ma za wielu użytkowników tych zwoji

to przykładowe zdjęcia aut posadzonych na springach Apex

co o tym sądzicie?
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez Bartg » 4 mar 2011, 20:36

Ta sama półka cenowa i jakościowa co Jamex czy pochodne. A tył chyba nie stoi niżej, tylko nadkole jest inne z tyłu niż z przodu i wydaje się, że jest niżej. Trzeba by pomierzyć odległość od wahacza do ziemi z przodu i z tyłu i by było wiadomo.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez misiak89-89 » 4 mar 2011, 20:46

Coraz bardziej mnie przekonują te Apex

http://mazda323f.gportal.hu/gindex.php? ... id=2418526

http://mazda323f.gportal.hu/gindex.php? ... id=2355837

glebią równo przód i tył, nic nie sterczy, nic nie razi, a i cenowo rewelacja!

jak dla mnie twardość jest mało ważna, sądzę że dałbym radę nawet na spawanych amorach jeździć :P

do pełni szczęścia sprzydała by się jeszcze jakaś opinia użytkownika tej marki

bardzo proszę o szczere uwagi
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez misiak89-89 » 4 mar 2011, 20:57

Bartg napisał(a):A tył chyba nie stoi niżej, tylko nadkole jest inne z tyłu niż z przodu i wydaje się, że jest niżej. Trzeba by pomierzyć odległość od wahacza do ziemi z przodu i z tyłu i by było wiadomo.


nie rozumiem... jeśli chodzi Ci że przednie nadkole w 323f ba jest bardziej wycięte to się z Tobą zgadzam

dla mnie jest ważne, że prześwity są jednakowe i zachowana jest stylistyka
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez hopek » 4 mar 2011, 23:06

luki_92_92 napisał(a):Tzn. no wiesz ja sam mam Z5 i jest mi z nim dobrze, ale mając 2 tysiące szkoda wydawać kasę na gwint do Z5, lepiej kupić V6, choćby i w gazie <glupek2> A dopiero potem o tym myśleć, bo tak to teraz założysz gwint a za rok będziesz zmieniał auto na V6 z powodu braku mocy i tylko strata kasy – przemyśl sobie to.

gwint można zostawic do V6 przecież :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez rafał88 » 5 mar 2011, 20:21

Ja mam H&R'a i jest dosc dobrze jezdze juz rok na tym i jeszcze nie narzekalem jakos bardzo, a myslalem nad gwintem nawet ale cena doslownie powalila mnie na glebe, to ponad polowa wartosci samochodu:/
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez misiak89-89 » 6 mar 2011, 14:18

arafal21 napisał(a):Ja mam H&R'a i jest dosc dobrze jezdze juz rok na tym i jeszcze nie narzekalem jakos bardzo, a myslalem nad gwintem nawet ale cena doslownie powalila mnie na glebe, to ponad polowa wartosci samochodu:/


Wiesz dobrze,że zazdroszczę Ci tych H&R :P Nówki jak dla mnie za drogie, a używane nabyć to tak jak trafić w totka <oczy>

cały czas szukam alternatyw...
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje