Sprężyny progresywne JAMEX

Postprzez LoB » 23 mar 2006, 18:27

ok springi juz zalozone.....

Obrazek

tak bylo na seryjnych drutach:

Obrazek przod
Obrazek tyl

a tak jest na JAMEXach
Obrazek przod
Obrazektyl

a tak wyglada calosc
Obrazek

zdjecia nie oddaja w pelni tego obnizenia... przyznam sie ze nie spodziewalem sie ze az tak pojdzie w dol... od chlapacza do ziemi jest jakies 4cm .... takze z wjazdem na krawezniki moze byc problem.... wczoraj juz zahaczylem o row odplywowy przed swoja brama :|

a co do samej jazdy wydaje sie byc ona o dziwo mieksza niz na serii ( chyba ze KL ma jakeis specjalnie twarde te sprezyny)...auto stalo sie bardziej sprezyste/kanapowate :)

teraz tylko czekam na plusowa temp i przymierzam 17" bo boje sie ze moga sie nie zmiescic :|
Obrazek
6,2s –> 100km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2004, 00:59
Posty: 463
Skąd: Gliwice
Auto: Coupe R6

Postprzez bartek_bart » 23 mar 2006, 18:30

Papajo napisał(a):bartek – na 99% masz zle załozony odbój na sprezynie – ja tez tak mialem i mnie krew zalewała – po poprawieniu tego nic nie powinno pukać


mógłbyś to uściślić?? ja się na tym nie znam i nie bardzo się orientuję o jakie odboje na sprężynach Ci chodzi?? wiem tylko że są osboje na amorkach ale o odbojach na spręzynach nie słyszałem. ja jak wymieniałem osłony gumowe amorów one na końcu w górnej częsci miały takie wykończenie w postaci walca ok 2-3cm i koleś który mi zakładał spręzyny twierdzi że to są właśnie odboje połączone z osłoną ( firma 4max tych osłon ) więc gdybyś mógł dokładniej określić o czym mówiłeś wczesniej wiedziałbym gdzie szukać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez bartek_bart » 23 mar 2006, 18:36

LoB napisał(a):zdjecia nie oddaja w pelni tego obnizenia


też tak uważam po swoim przykładzie


LoB napisał(a):od chlapacza do ziemi jest jakies 4cm


ja również mam bardzo nisko wjężdzając na podnośnik z szarpakiem na stacji daignostycznej przywaliłem chlapaczami o nie


LoB napisał(a):auto stalo sie bardziej sprezyste/kanapowate


dokładnie mam te samo wrażenie takie jakbyś podskakiwał z <dupa> na kanapie spręzynowej :D

a autko prezentuje się bardzo fajnie widać wyraźnie obniżenie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez qlesh » 23 mar 2006, 18:41

Kurde, nie chce zeby było miekko, tzn niech bedzie tak zeby sie to nie przechylało na boki i nie nurkowało bo mnie krew zaleje. Dzis zamowiłem sprezynki, jak wsadze gaz amory to bedzie dobrze (czyli bez kolysania i nurkowania) ??:| ja nie wiem teraz...
LoB, co to wyglądu to cos pieknego... podoba mi sie :)
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez qlesh » 23 mar 2006, 18:43

LoB, powiedz mi jeszcze czy wiesz już ze 17`` Ci wejdą teraz w nadkola? Czy moze jeszcze nie przymierzałes ??
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez LoB » 23 mar 2006, 19:23

przymierze jak sie cieplej zrobi....
Obrazek
6,2s –> 100km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2004, 00:59
Posty: 463
Skąd: Gliwice
Auto: Coupe R6

Postprzez qlesh » 23 mar 2006, 20:08

kurde, sorry, nie doczytałem, pisałes LoB o 17`` wczesniej.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Boris86 » 24 mar 2006, 00:58

Oj oj oj....chłopaki.... ten wasz problem z podskakiwaniem to na mój gust nie kwestia tego że autko skacze na sprezynach tylko tego żę teraz macie za duzy profil oponki do tego zawiasu.
Auto pracuje teraz głównie na oponie ...a nie na amorku i spręzynie... stąd to skakanie...
No to co.... teraz niski profi i bedzie dopiero śmiganie na zakretach...
Usportowiony zawiasik i wysoki profil to meczarnia...wiem bo przeżywałem to zimą.
AMEN
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez qlesh » 24 mar 2006, 01:37

Kurde, chyba nie pozostaje mi sie zgodzic z Borisem.. zreszta ocenie jak zmontuje wszystko u siebie. Ma byc 100/h w zakrety 90 stopni i 60km/h przez ronda :D jak bedzie inaczej to sciagam :D ; <glupek2> <rotfl> <spoko>
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez KosteK » 24 mar 2006, 08:58

qlesh napisał(a):Kurde, chyba nie pozostaje mi sie zgodzic z Borisem.. zreszta ocenie jak zmontuje wszystko u siebie. Ma byc 100/h w zakrety 90 stopni i 60km/h przez ronda :D jak bedzie inaczej to sciagam :D ; <glupek2> <rotfl> <spoko>

Tak to tylko w Erze <lol>
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 10:55
Posty: 727

Postprzez Papajo » 24 mar 2006, 10:24

KosteK napisał(a):Rozmawiałem właśnie ze specem od regeneracji amorków. Chwalił się że Mazda często przyjeżdża – nagminnie w Madziach siadają na tyle ze względu na małą średnice sprężyny i duży skok amorka. Pytałem o sprawy regeneracji przodu jak i tyłu właśnie pod kątem obniżenia. Na wstępie chciał mi zaproponować nówki KYB krzywy Jeśli chodzi o regeneracje to przód zaproponował wkłady z KYB i odboje + przekładka sprężyn na Jamex i nowe gumowe osłonki (ponoć z Passata ysz ). Odmówił "ruszania" tyłu. Powiedział, że i tak amorek siądzie nawet przy seryjnych springach.) Z tyłem jedynie ładnie wymienić poduszki na których siedzą sprężynki od góry (jeśli oczywiście będą w opłakanym stanie). Wstępnie umówiłem się na wymiane.

zapraszam do Wa-wy – tu IMHO zrobią to bardziej profi ;)

LoB napisał(a):auto stalo sie bardziej sprezyste/kanapowate

wg. mnie to przez seryjne amory :P
bartek_bart napisał(a):o jakie odboje na sprężynach Ci chodzi??

są takie plastikowe lub gumowe nakladki na sprezyny (pomiedzy zwojami) zapobiegajace stykaniu się metalowych zwojów w momencie "dobijania" na dziurach – ja mialem jedna zle zalozoną i stale nawet na małych nierownosciach słyszałem stuki – strasznie ciezko było to zdiagnozować, aż wreszcie sprawdziłem sprezyne (zakladana notabene przez p. Chojnackiego <killer> ) i okazało się ze ten odbój był źle / krzywo założony.....Po jego poprawieniu nic nie stuka :]
Zastanawiam sie tylko czy te odboje są sprzedawane w komplecie z każdymi sprezynami <oczy>. Ja je miałem w komplecie....
...nigdy nie zrezygnuję z marzeń...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2004, 15:45
Posty: 393
Skąd: Wa-wa
Auto: był SR13 D-Spec, jest Sky R33 Type M Spec II

Postprzez KosteK » 24 mar 2006, 10:31

Papajo napisał(a):KosteK napisał:
Rozmawiałem właśnie ze specem od regeneracji amorków. Chwalił się że Mazda często przyjeżdża – nagminnie w Madziach siadają na tyle ze względu na małą średnice sprężyny i duży skok amorka. Pytałem o sprawy regeneracji przodu jak i tyłu właśnie pod kątem obniżenia. Na wstępie chciał mi zaproponować nówki KYB krzywy Jeśli chodzi o regeneracje to przód zaproponował wkłady z KYB i odboje + przekładka sprężyn na Jamex i nowe gumowe osłonki (ponoć z Passata ysz ). Odmówił "ruszania" tyłu. Powiedział, że i tak amorek siądzie nawet przy seryjnych springach.) Z tyłem jedynie ładnie wymienić poduszki na których siedzą sprężynki od góry (jeśli oczywiście będą w opłakanym stanie). Wstępnie umówiłem się na wymiane.

zapraszam do Wa-wy – tu IMHO zrobią to bardziej profi

Za daleko. Pozatym narazie rozmawiałem z gościem przez telefon. Z opinii wiem że jest profi.
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 10:55
Posty: 727

Postprzez bartek_bart » 24 mar 2006, 12:32

Papajo napisał(a):są takie plastikowe lub gumowe nakladki na sprezyny (pomiedzy zwojami) zapobiegajace stykaniu się metalowych


na starych sprężynach nic takiego nie miałem i nic nie pukało, a z nowymi spręzynami też takich odboi nie było także u mnie nie ma ich wcale
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez Papajo » 24 mar 2006, 12:46

bartek_bart napisał(a):na starych sprężynach nic takiego nie miałem i nic nie pukało, a z nowymi spręzynami też takich odboi nie było także u mnie nie ma ich wcale

a u mnie są <oczy>
...nigdy nie zrezygnuję z marzeń...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2004, 15:45
Posty: 393
Skąd: Wa-wa
Auto: był SR13 D-Spec, jest Sky R33 Type M Spec II

Postprzez Bimbak » 24 mar 2006, 17:06

apropos firmy... dzwonie do nich a tu "nie ma takiego numeru" :|

wysłałem narazie maila i czekam
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez LoB » 24 mar 2006, 17:49

Boris86 napisał(a):No to co.... teraz niski profi i bedzie dopiero śmiganie na zakretach...


w garazu na wieszaku czekaja na zalozenie moje letnie kolka .215/45/17

mam nadzieje ze sie wciaz beda miescic w nadkolach :|
Obrazek
6,2s –> 100km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2004, 00:59
Posty: 463
Skąd: Gliwice
Auto: Coupe R6

Postprzez qlesh » 24 mar 2006, 18:51

No.. ja też mam taką nadzieję.. :| Lob trzymam kciuki i czekam na info <głaszcze>
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Bimbak » 24 mar 2006, 19:35

LoB napisał(a):mam nadzieje ze sie wciaz beda miescic w nadkolach

no byłyby jaja bo czeka mnie ten sam dylemat, tyle że 17tki jutro lądują na madzi a sprężynki dopiero za tydzień, tak myślę.
Zobaczymy
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez qlesh » 25 mar 2006, 12:15

LoB, widziałem, że szukałeś konstrukcji rozpurki do 626 GE, znalazłeś już? Też bym coś takiego sobie wrzucił, może się dogadamy.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez qlesh » 30 mar 2006, 17:43

I cisza.. Chciałem spytać czy ktoś z was już założył sprężyny z firmy Jamex. Czy widać różnicę? Jeżeli tak to jaką?? Czy ktoś ma sprężyny Jamex i koła 215/45/17 ??
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje