SWAP Z5 na BP-DOHC – Mazda 323F BA
Kluczyk jest zalany i nie wygląda na to, żeby cokolwiek można było do niego włożyć lub z niego wyjąć. Pudełeczko Temic to właśnie moduł immobilizera z początku stosowania systemu MIS. Według instrukcji serwisowej jest on nieodwracalnie parowany z ECU (i vice versa). Możliwe, że można to odkręcić naświetlaniem jakiegoś układu lub podłączeniem go do zewnętrznego programatora, ale nigdzie takiej informacji nie znalazłem. Druga sprawa, jeśli parowanie modułu i komputera jest możliwe tylko raz, to czy przypadkiem takie samo ograniczenie nie dotyczy kluczyka?
Wygląda na to, że będę niedługo ćwiczył ten zabieg (kluczyk i stacyjka z jednego samochodu do ECU i immobilizera z drugiego) – wtedy wyjaśni się, czy jest to możliwe... Chyba, że ktoś teraz może oszczędzić mi niepewności i ewentualnych prób skazanych na niepowodzenie.
Wygląda na to, że będę niedługo ćwiczył ten zabieg (kluczyk i stacyjka z jednego samochodu do ECU i immobilizera z drugiego) – wtedy wyjaśni się, czy jest to możliwe... Chyba, że ktoś teraz może oszczędzić mi niepewności i ewentualnych prób skazanych na niepowodzenie.
the right man in the wrong place...
Paweł napisał(a):Chyba, że ktoś teraz może oszczędzić mi niepewności i ewentualnych prób skazanych na niepowodzenie.
Barthez napisał(a):Polecane serwisy / warsztaty w regionie:
1. Becar – ul. Madalińskiego 8 tel: 091 483 68 88 http://www.mazdakia.eu
zadzwoń i się dowiedz
Witam, jak niektórzy wiedzą albo i nie, zrobiłem swap na silnik z BG GT (BP05) w miejsce silnika Z5 w budzie BA.
W BA za komputerem znajdują się 3 kostki instalacji elektrycznej i zostało mi kilka niepodłączonych przewodów, tak samo ma się sprawa z częścią od strony wiązki kompa- tu przewodów zostało mniej...
Wygląda to mniej więcej tak, po lewej opisane mniej więcej przewody z BP05, po prawej na szarym tle kolory kabelków z Z5, jednak mam trochę problem je zidentyfikować/połączyc z innymi z Z5...\

Będę wdzięczny za jakiekolwiek porady a nie odsyłanie do wujka google, forum itp, bo już trochę rzeczy przekopałem... Myślę że dobrze by było jeszcze popodłączać parę rzeczy, a jeśli sie z tym uporam zrobię kompletną rozpiskę co trzeba z czym połączyć i wrzucę na forum.
pyt 1) w wiązce z BP jest kabelek oznaczony headlights i drugi DRL (canada)– czy chodz iw tym o to że jeśli podepne impuls ze świateł mijania, to komp podczas gdy są wyłączone będzie dawał sygnał na światła do jazdy dziennej- o to w tym chodzi???

W BA za komputerem znajdują się 3 kostki instalacji elektrycznej i zostało mi kilka niepodłączonych przewodów, tak samo ma się sprawa z częścią od strony wiązki kompa- tu przewodów zostało mniej...
Wygląda to mniej więcej tak, po lewej opisane mniej więcej przewody z BP05, po prawej na szarym tle kolory kabelków z Z5, jednak mam trochę problem je zidentyfikować/połączyc z innymi z Z5...\

Będę wdzięczny za jakiekolwiek porady a nie odsyłanie do wujka google, forum itp, bo już trochę rzeczy przekopałem... Myślę że dobrze by było jeszcze popodłączać parę rzeczy, a jeśli sie z tym uporam zrobię kompletną rozpiskę co trzeba z czym połączyć i wrzucę na forum.
pyt 1) w wiązce z BP jest kabelek oznaczony headlights i drugi DRL (canada)– czy chodz iw tym o to że jeśli podepne impuls ze świateł mijania, to komp podczas gdy są wyłączone będzie dawał sygnał na światła do jazdy dziennej- o to w tym chodzi???

- Od: 29 sie 2009, 14:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
http://mazda323f.gportal.hu/gindex.php? ... id=2435121 pierwszy obrazek – rozpiska kolorów
w BA (po myślniku kolor):
rear window defroster – B/L
cluch switch/neutral switch – BR/B
brake switch – G/Y
power steering pressure switch – L
fuel pump relay – LG
btw. wszystkie te kable na szarym polu idą z wiązki komputera na 3 wtyczki do BA, czy też idą one z komory silnika? Te z komory silnika nie będą Ci potrzebne. Musisz posprawdzać czy masz wszystkie sygnały podpięty do komputera BP – reszta kibel.
Co do DRL, pytanie czy to tak zadziała czy nie najlepiej jak byś sprawdził, bo nikt pewnie nie zna na to odpowiedzi
w BA (po myślniku kolor):
rear window defroster – B/L
cluch switch/neutral switch – BR/B
brake switch – G/Y
power steering pressure switch – L
fuel pump relay – LG
btw. wszystkie te kable na szarym polu idą z wiązki komputera na 3 wtyczki do BA, czy też idą one z komory silnika? Te z komory silnika nie będą Ci potrzebne. Musisz posprawdzać czy masz wszystkie sygnały podpięty do komputera BP – reszta kibel.
Co do DRL, pytanie czy to tak zadziała czy nie najlepiej jak byś sprawdził, bo nikt pewnie nie zna na to odpowiedzi
Te kolory juz mam gdzies rozpisane z tej instrukcji dzieki za info od czego sa. To drl znalazlem ze jest to input wiec tak jak pisalem wczesniej raczej to nie zadziala. Kiedys gdziesctam costam mi sie obilo o uszy ze ten kabelek np. od lamp mijania moze odpowiadac za podnoszenie obrotow albo regulacje ladowania alfernatora?hmmm
- Od: 29 sie 2009, 14:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
jaaco napisał(a):ten kabelek np. od lamp mijania moze odpowiadac za podnoszenie obrotow
dokładnie tak to działa.
za światła odpowiada:
combination switch – R/B
co jeszcze zostało?
No to podłczyłem wczoraj te wszystkie słicze tj. blower sw, power steering sw, itd i jeszcze pare innych rzeczy, ogólnie to zrobiłem porządek z tą pajęczyną za ECU
i teraz sprawa wygląda tak, na górze kostki z Z5, na dole kilka wolnych kabelków z wiązki GT

mówisz że czerwono-czarne będą odpowiadaać za światła mijania? no to mamy o jeden mniej
powiedz mi łączyłeś ze sobą te grube czarne masy z kostki i wiązki z GT? na obu jest masa i nie wiem czy jest sens...
/////////////EDIT
no skończyłem dzisiaj zabawy z wiązką, wszystko już owinąłem i nie mam ochoty nic już zmieniać
teraz wygląda to tak:

czyli zostało jakieś 12 kabli z wiązki karoseryjnej z BA, oraz 5 przewodów z wiązki z GT ale raczej mało ważnych:
czarna gruba masa idąca z komory,
czarno-żółty(?),
żółto-czarny (check-engine),
zielono-czarny(thermo sw a/c?)
niebiesko-czarny(ac?)

mówisz że czerwono-czarne będą odpowiadaać za światła mijania? no to mamy o jeden mniej
powiedz mi łączyłeś ze sobą te grube czarne masy z kostki i wiązki z GT? na obu jest masa i nie wiem czy jest sens...
/////////////EDIT
no skończyłem dzisiaj zabawy z wiązką, wszystko już owinąłem i nie mam ochoty nic już zmieniać
teraz wygląda to tak:

czyli zostało jakieś 12 kabli z wiązki karoseryjnej z BA, oraz 5 przewodów z wiązki z GT ale raczej mało ważnych:
czarna gruba masa idąca z komory,
czarno-żółty(?),
żółto-czarny (check-engine),
zielono-czarny(thermo sw a/c?)
niebiesko-czarny(ac?)
- Od: 29 sie 2009, 14:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
Witam mam problem z podłączeniem kostek za komputerem w BA po lifcie, wiązka silnikowa z BG 1.8 BP05-6-2 zamiast 1.5 16v prosił bym o pomoc, Bo nie jestem w tej dziedzinie orłem, wolałbym pozostawić kostke z BA więc lutował bym między sterownikiem a kostką. Z góry dzięki:)
-
azbestrs
Panowie potrzebna pomoc. Chcę przełożyć BP z 323F BA 96 do efki z 98 w której siedzi Z5, niestety wiązki różnią się (przedlift-polift).
Dysponuje ktoś może rozpiską pinów w kostkach przy ecu w przedliftowym BP oraz w poliftowym Z5 coby to zrobić tak żeby miało ręce i nogi?
Liczę na waszą pomoc, szukam od rana po stronach polskich jak i anglojęzycznych i nie mogę znaleźć, póki co znalazłem tylko opis wiązek od BP z MX-5 a to mi nic nie daje
Dysponuje ktoś może rozpiską pinów w kostkach przy ecu w przedliftowym BP oraz w poliftowym Z5 coby to zrobić tak żeby miało ręce i nogi?
Liczę na waszą pomoc, szukam od rana po stronach polskich jak i anglojęzycznych i nie mogę znaleźć, póki co znalazłem tylko opis wiązek od BP z MX-5 a to mi nic nie daje
Udało mi się zdobyć schematy do polifta, prosto z Nowej Zelandii 
link wygas wiec kapa :/

link wygas wiec kapa :/
Ostatnio edytowano 26 lis 2016, 20:46 przez luki_92_92, łącznie edytowano 2 razy
Witam Musiałem założyć nowe konto na Mazdaspeed niestety starego nie pamiętam bo 626 miałem jakieś 7lat temu ,a mam kilka pytani związane ze swapem z Z5 na BP DOHC. Pomimo że to już mój nie pierwszy swap to wole dopytać bo to zaoszczędzi mi czasu i pieniędzy. Wszystko już mam przygotowane tylko pojawił się problem braku kluczyka z immo od dawcy(zgubiony).Da się to jakoś rozwiązać w miarę oszczędnie ? Wiem że można do programować pestkę i jak z gościem pisałem to koszt 200zł .Jakiś tańszy sposób? Druga sprawa czy poduszki silnika i skrzyni z Z5 podpasują pod BP ? Czy wejdą przeguby z ABS od BP w moje piasty bez ABS?? Prosił bym o odpowiedz ludzi którzy mieli styczność z takim rzeczami bo z bajkopisarzami to już miałem do czynienia na forum innych japońskich marek którzy .nie mieli klucza w ręce ale doskonale sobie radzą z klawiaturą kompa
A jeszcze jedno skrzynia z Z5 nie podejdzie do BP? czym się one różnią prócz kilkoma otworami? Czy skrzynia z5 ma krótsze przełożenia? Bo np. Mitsubishi colt ze skrzynią 1,3 i swapem na silnik Galanta 1,8 126KM robi naprawdę fajna robotę. Dlatego pomyślałem ze na skrzyni z Z5 silnik BP może trochę lepiej sie zbierać.
A jeszcze jedno skrzynia z Z5 nie podejdzie do BP? czym się one różnią prócz kilkoma otworami? Czy skrzynia z5 ma krótsze przełożenia? Bo np. Mitsubishi colt ze skrzynią 1,3 i swapem na silnik Galanta 1,8 126KM robi naprawdę fajna robotę. Dlatego pomyślałem ze na skrzyni z Z5 silnik BP może trochę lepiej sie zbierać.
- Od: 23 gru 2015, 06:54
- Posty: 18
- Skąd: Piotrków Tryb
- Auto: mazda 323f 1,5 1996r
rdbonsao10 napisał(a):A jeszcze jedno skrzynia z Z5 nie podejdzie do BP?
W BP były dwa rodzaje skrzyni. "Długa" montowana w egzemplarzach przedliftowych i "krótka" montowana polifcie. Różnią się one jeszcze wielkością sprzęgła i grubością przegubów. Ta "krótka jest taka jak w z5.
Ostatnio edytowano 3 sty 2016, 16:07 przez adamax4, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 12 paź 2008, 22:43
- Posty: 478 (0/4)
- Skąd: Garwolin
- Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96
adamax4 napisał(a):rdbonsao10 napisał(a):A jeszcze jedno skrzynia z Z5 nie podejdzie do BP?
W BP były dwa rodzaje skrzyni. "Długa" montowana w egzemplarzach przedliftowych i "długa" montowana polifcie. Różnią się one jeszcze wielkością sprzęgła i grubością przegubów. Ta "krótka jest taka jak w z5.
chyba jakaś pomyłka nastąpiła to w końcu która jest ta krótsza ?
- Od: 23 gru 2015, 06:54
- Posty: 18
- Skąd: Piotrków Tryb
- Auto: mazda 323f 1,5 1996r
Ok dzięki .Moja skrzynia biegów do swapa to G5M01. A rozwiązał ktoś problem immo zgubione kluczyki?
- Od: 23 gru 2015, 06:54
- Posty: 18
- Skąd: Piotrków Tryb
- Auto: mazda 323f 1,5 1996r
tak mam wszystko tylko brakuje zgubionego kluczyka z immo.
- Od: 23 gru 2015, 06:54
- Posty: 18
- Skąd: Piotrków Tryb
- Auto: mazda 323f 1,5 1996r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje