Swap z 1.6 –>1.8 v6 –>2.5 v6 + biturbo + megasquirt 2
Gratuluję chęci i zapału!! Czekam z niecierpliwością na zakończenie 

Witam ..
projekt przystopowal na lata ( bylo troche innych wazniejszych rodzinnych spraw .
Jednak jakies wiesci sa .
Zakupione zostalo .
EMU
sonda szerekopasmowa
2 x czujniki egt
6 cewek zaplonowych vag o ile pamiec mnie nie myli od 1.8 turbo lub tfsi ..
kupa kabli dodatkowych by zrobic instalacje
kable microfonowe dla czujnikow impulsowych
kolo pasowe 36-1 od silnika KLG4 malo znany ale kolo jest idealne do projektu i orginalne.
kupa uszczelek troche ajusy troche orginaly
kostki konektory ( co ciekawe brak czegos takiego w PL) ..
kolektor wydechowy ( Wisi na cle z powodu zamalego opisu dla skwalifikowania przesylki) i narazie nie wiem co z tym zrobic ..
Glowice DE jednak rozwiercone kanaly ssace wydechowe lekko rozwiercone gniazda zaworowe
wyciete prowadnice z swiatla kanalu ssacego przerobione poprawione komory spalania
spasowany kolektor ssacy od xedosa wiec prostakatne otwory
gniazda zaworowe 3 katy zawor podciety 30 stopni
pierwszy test na flow jeszcze nie obrobiona papierem tylko frezami pokazuje wynik +-223 cfm na maks otwarciu walek klde gdzie nie obrobiona ma +– 170 wiec skok jest dramatyczny
Plan poskladac silnik zrobic instalacje dla emu w tym roku
odpalic jeszcze bez auta na stojaku
zdjecia zamieszcze jak sie troche ogarne z gratami
Pozdrawiam
projekt przystopowal na lata ( bylo troche innych wazniejszych rodzinnych spraw .
Jednak jakies wiesci sa .
Zakupione zostalo .
EMU
sonda szerekopasmowa
2 x czujniki egt
6 cewek zaplonowych vag o ile pamiec mnie nie myli od 1.8 turbo lub tfsi ..
kupa kabli dodatkowych by zrobic instalacje
kable microfonowe dla czujnikow impulsowych
kolo pasowe 36-1 od silnika KLG4 malo znany ale kolo jest idealne do projektu i orginalne.
kupa uszczelek troche ajusy troche orginaly
kostki konektory ( co ciekawe brak czegos takiego w PL) ..
kolektor wydechowy ( Wisi na cle z powodu zamalego opisu dla skwalifikowania przesylki) i narazie nie wiem co z tym zrobic ..
Glowice DE jednak rozwiercone kanaly ssace wydechowe lekko rozwiercone gniazda zaworowe
wyciete prowadnice z swiatla kanalu ssacego przerobione poprawione komory spalania
spasowany kolektor ssacy od xedosa wiec prostakatne otwory
gniazda zaworowe 3 katy zawor podciety 30 stopni
pierwszy test na flow jeszcze nie obrobiona papierem tylko frezami pokazuje wynik +-223 cfm na maks otwarciu walek klde gdzie nie obrobiona ma +– 170 wiec skok jest dramatyczny
Plan poskladac silnik zrobic instalacje dla emu w tym roku
odpalic jeszcze bez auta na stojaku
zdjecia zamieszcze jak sie troche ogarne z gratami
Pozdrawiam
Problemem z cewkami jest tylko ori kolektor ssący bo przy wymianie świec trzeba bedzie sciagac kolektor ssący żeby ściagnac cewke i wymienić świece
czyli co rok zmiana świec i uszczelek kol.ss
chyba ze kolektor ssący własnej produkcji
chyba ze kolektor ssący własnej produkcji
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
zgadza sie to co mowisz mam cewki od motoru cbr 1100 lub 750 i w tym przypadku da sie wymienic cewki swiece bez sciagania kolektora przy nich wlasnie ale sa bez modolow w sobie a EMU jak chodzi na takich cewkach moze sie ujarac szybciej wiec wybieram mniejsze zlo ..
mazda nie jest tak problematyczna co do sciagania kolektora jak inne auta .
a jestem mechanikiem i wiem co mowie . wiec tutaj maly problem widze
ALE POTWIERDZAM przy cewkach VAG wymiana swiec lub cewek = podniesienie kolektora .
mazda nie jest tak problematyczna co do sciagania kolektora jak inne auta .
ALE POTWIERDZAM przy cewkach VAG wymiana swiec lub cewek = podniesienie kolektora .
Dotarlo pare gratow ze stanow , mniejsza o to .. .. )
Mam nadzieje ze nie zrobie tutaj lekkiej lipy ale wedlug mojich danych wsumie potwierdzonymi wzorami
zmienna dlugosc dolotu virsy przy doladowaniu czy bez niego ma takie samo znaczenie
dzialanie falowe
czy bedziemy mieli upchane czasteczki powietsza czy nie i tak fale sa wiec moment obrotowy mozna podciagac w N/A lub turbo przez ten system . Gdzie ubity grunt jest taki ze jak turbo to virsy won bo i tak nic nie daja ... A gowno prawda .
Nigdy sie nad tym nie zastanawialem ale problem moze byc ze sterowaniem nimi przy turbo Podcisnienie
)) akurat ja nie widze z tym problemu ciut wiecej roboty ale sie da to ogarnac bez problemu by dzialalo na podcisnienie gdy jest nadcisnienie przy butowaniu /..
Temat poruszam bo glowica wstepnie obrobiona i wstepnie z paroma ludzmi zaczelismy to przeliczac pojemnosciowo kiedy mozna by wlaczas virsy przy takich szczelinach zaworowych jakie sa i pojemnosciach kanalow przesuniecie jest spore mniejwiecej wychodzi kolo 800-1200 obrotow ..
wiem ze rozbieznosc jest ogromna ale to wstepne wyliczenia porownojac klze i klde
i tak hamownia prawde powie ..
niebede podawac wzorow bo to nie ma sensu .
powiem tak ten sam zawor ta sama glowica a mozna zwiekszyc swiatlo zaworu tak jakby zawory byly o milimetr wieksze i to z zapasem by to wszystko sie nie rozje...lo
jest pytanie po co taka walka z glowica pare % UP to dobre dla projektow N/A a nie turbo kompresor
Niby pare % a jednak nie wychodzi pare % tylko kilanascie raczej dobre 30+% flowu tym samym mniej dmuchania mniej stukowego mniej walki z temperatura by miec taka sama moc z wiekszym doladowaniem i wszystkimi problemami jakie to z soba niesie ..
narazie jest to teoria potwierdzona wzorami . Praktyka to zweryfikuje
mam nadzieje ze zrobie zdjecia obrobionych wstepnie glowic + porownanie orginalu klde
jesli skoncze do niedzieli to sa tutaj
Pozdawiam
Dopisano 20 lis 2014 23:22:
NR cewek VAG 06B905115L
Pozdrawiam
Mam nadzieje ze nie zrobie tutaj lekkiej lipy ale wedlug mojich danych wsumie potwierdzonymi wzorami
zmienna dlugosc dolotu virsy przy doladowaniu czy bez niego ma takie samo znaczenie
dzialanie falowe
czy bedziemy mieli upchane czasteczki powietsza czy nie i tak fale sa wiec moment obrotowy mozna podciagac w N/A lub turbo przez ten system . Gdzie ubity grunt jest taki ze jak turbo to virsy won bo i tak nic nie daja ... A gowno prawda .
Nigdy sie nad tym nie zastanawialem ale problem moze byc ze sterowaniem nimi przy turbo Podcisnienie
Temat poruszam bo glowica wstepnie obrobiona i wstepnie z paroma ludzmi zaczelismy to przeliczac pojemnosciowo kiedy mozna by wlaczas virsy przy takich szczelinach zaworowych jakie sa i pojemnosciach kanalow przesuniecie jest spore mniejwiecej wychodzi kolo 800-1200 obrotow ..
wiem ze rozbieznosc jest ogromna ale to wstepne wyliczenia porownojac klze i klde
i tak hamownia prawde powie ..
niebede podawac wzorow bo to nie ma sensu .
powiem tak ten sam zawor ta sama glowica a mozna zwiekszyc swiatlo zaworu tak jakby zawory byly o milimetr wieksze i to z zapasem by to wszystko sie nie rozje...lo
jest pytanie po co taka walka z glowica pare % UP to dobre dla projektow N/A a nie turbo kompresor
Niby pare % a jednak nie wychodzi pare % tylko kilanascie raczej dobre 30+% flowu tym samym mniej dmuchania mniej stukowego mniej walki z temperatura by miec taka sama moc z wiekszym doladowaniem i wszystkimi problemami jakie to z soba niesie ..
narazie jest to teoria potwierdzona wzorami . Praktyka to zweryfikuje
mam nadzieje ze zrobie zdjecia obrobionych wstepnie glowic + porownanie orginalu klde
jesli skoncze do niedzieli to sa tutaj
Pozdawiam
Dopisano 20 lis 2014 23:22:
NR cewek VAG 06B905115L
Pozdrawiam
To się zapowiada od samego początku dobrze
3mam kciuki od samego początku!! 
Witam slabo z czasem i brak dobrego aparatu ale jak obiecalem cos tam zrobilem

reszte mozna zobaczyc http://realski.web-album.org/album/33334,czapki
1 fotka jaka jest w albumie to jakas z netu klze porownawcza
pozdrawiam
narazie tyle

reszte mozna zobaczyc http://realski.web-album.org/album/33334,czapki
1 fotka jaka jest w albumie to jakas z netu klze porownawcza
pozdrawiam
narazie tyle
mozna i tak
ja u siebie poscinalem prowadnice bez uszczerbku mozna tak zrobic poniewaz prowadnice w dolotach jak i wydechach te czesci wystajace w swietle kanalow sa ciut wieksze od trzonka zaworowego
nastepny kror to wybranie ile sie tylko da dookola (srednicowo) zaworow ssacych i wydechowych w samej komorze spalania pod uwage uszczelka i tuleja cylindra srednicowo na ile mozemy sobie pozwolic wybierajac material czyli aluminium.
nastepny to wybranie aluminium dookola przylgni zaworowych by nie przeszkadzalo dla pow czy spalin przy malym wzniosie to komora spalania
po tym papier scierny itp potem polerka samej komory by zmniejszyc prawdopodobienstwo stukowego
inne przerobki to rozwiert przylgni zaworowych o jakies 0.8 mm chodzi o swiatlo kanalu i przesuniecie wszystkich katow na przylgniach i zaworach o ten ubytek
kanaly ssace rozwiert pod kolektor wyciecie prowadnic papier 320 i to final z ssacymi
wydechowe wyciecie prowadnic papier 320 zastanawiam sie czy 500 i polerka ale mysle ze bez przesady
po tych przerobkach z walkami klde licze na jakies 230 cfm dla max wzniosu o ile pamiec mnie nie myli klde ma kolo 170 cfm
ale na 100% mniejsze wzniosy beda ladnie piely sie w gore od standardu czy to klde czy klze glowica ..
po ukonczonej robocie z czapkami dopiero bede podejmowal decyzje czy walki klde czy klze czy jakies ala tuning w rozsadnych cenach
i tu pojawia sie pytanie jakie szklanki czy sla czy hla ...
to tak mniejwiecej co jest bylo i bedzie robione z glowicami .
dodam ze obrobka komory zmienia stopien sprezania policze o ile dokladnie ale mysle ze sa to raczej male wartosci bo i malo materialu sie zbiera na oko powiem ze moze jest to 1- 1,5 cm szesciennego
maly to problem bo mamy planowanie glowic
Pozdrawiam
ja u siebie poscinalem prowadnice bez uszczerbku mozna tak zrobic poniewaz prowadnice w dolotach jak i wydechach te czesci wystajace w swietle kanalow sa ciut wieksze od trzonka zaworowego
nastepny kror to wybranie ile sie tylko da dookola (srednicowo) zaworow ssacych i wydechowych w samej komorze spalania pod uwage uszczelka i tuleja cylindra srednicowo na ile mozemy sobie pozwolic wybierajac material czyli aluminium.
nastepny to wybranie aluminium dookola przylgni zaworowych by nie przeszkadzalo dla pow czy spalin przy malym wzniosie to komora spalania
po tym papier scierny itp potem polerka samej komory by zmniejszyc prawdopodobienstwo stukowego
inne przerobki to rozwiert przylgni zaworowych o jakies 0.8 mm chodzi o swiatlo kanalu i przesuniecie wszystkich katow na przylgniach i zaworach o ten ubytek
kanaly ssace rozwiert pod kolektor wyciecie prowadnic papier 320 i to final z ssacymi
wydechowe wyciecie prowadnic papier 320 zastanawiam sie czy 500 i polerka ale mysle ze bez przesady
po tych przerobkach z walkami klde licze na jakies 230 cfm dla max wzniosu o ile pamiec mnie nie myli klde ma kolo 170 cfm
ale na 100% mniejsze wzniosy beda ladnie piely sie w gore od standardu czy to klde czy klze glowica ..
po ukonczonej robocie z czapkami dopiero bede podejmowal decyzje czy walki klde czy klze czy jakies ala tuning w rozsadnych cenach
i tu pojawia sie pytanie jakie szklanki czy sla czy hla ...
to tak mniejwiecej co jest bylo i bedzie robione z glowicami .
dodam ze obrobka komory zmienia stopien sprezania policze o ile dokladnie ale mysle ze sa to raczej male wartosci bo i malo materialu sie zbiera na oko powiem ze moze jest to 1- 1,5 cm szesciennego
maly to problem bo mamy planowanie glowic
Pozdrawiam
Dobrze że ktoś się jeszcze bawi w takie modyfikacje
Zawsze to droga przeróbek mniej przetarta 
Jak dostane drugi komplet głowic to się skorzystam z Twoich rad i przeróbek
Jak dostane drugi komplet głowic to się skorzystam z Twoich rad i przeróbek
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 19:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
Heh widze że wkońcu ktoś sie wziął za to za co ja miałem sie brać ale brak czasu
Jak chcesz kręcić wyżej to SLA ale to sie wiaże z spręzynkami talezykami
Na moim wykresie widać że moment obr. leci w dół albo to wina Holseta albo wałków
Jak chcesz kręcić wyżej to SLA ale to sie wiaże z spręzynkami talezykami
Na moim wykresie widać że moment obr. leci w dół albo to wina Holseta albo wałków
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje