Domowy tuning Mazdy 323F BG GT – kompresor str. 11

Postprzez jackkpl » 14 paź 2009, 10:11

Temat troche przycichl, a ja w sumie zrobilem kolejna modyfikacje. W koncu udalo mi sie pozbyc przeplywomierza. Zdemontowalem tez stary stozkowy filtr K&N dedykowany do tych silnikow i zamontowalem porzadniejszy dolot (stozek jacky duzy, rury i laczenia 77mm srednicy). Auto wyraznie odzylo i nie czuc az tak duzego spadku "ciagu" powyzej 6 tys obrotow. Samo odpiecie przeplywki to nie wszyzstko, bo trzeba przeciez jakos ja zaemulowac. Teraz, gdy mam porzadnie podpiete masy i sygnaly, odczyty z map sensora sa duzo rowniejsze i udalo sie stworzyc mape konwersji MAF na MAP. Wczoraj jezdzielem z godzine, testowalem w zasadzie kazda kombinacje otwarcia przepustnicy i obrotow i korygowalem mape. Teraz auto odpala na zimnym bez problemu, mozna spokojnie utrzymywac dowolna predkosc obrotowa silnika bez szarpania, a jak sie daje do deski, to jest po prostu szatan :). Mam nadzieje,ze po jeszcze jednym modzie, ktory planbuje zrobic w N/A pojade sie shamowac i bedzie to ostatnie hamowanie mazdy w wersji N/A :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Dawidoski » 14 paź 2009, 11:28

jackkpl napisał(a):. Mam nadzieje,ze po jeszcze jednym modzie, ktory planbuje zrobic w N/A pojade sie shamowac i bedzie to ostatnie hamowanie mazdy w wersji N/A :).

A później jaka będzie wersja Mazdy? :P czyżby turbo? :)
Młody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 14:50
Posty: 860 (2/7)
Skąd: Pniewy
Auto: RX8!

Postprzez jackkpl » 14 paź 2009, 11:31

Dawidoski napisał(a):
jackkpl napisał(a):. Mam nadzieje,ze po jeszcze jednym modzie, ktory planbuje zrobic w N/A pojade sie shamowac i bedzie to ostatnie hamowanie mazdy w wersji N/A :).

A później jaka będzie wersja Mazdy? :P czyżby turbo? :)


Auto ma sluzyc nie tylko mi, wiec turbo raczej odpada. Trzeba o to dbac, a przy codziennej jezdzie turbo jest jednak kiepskie. Planuje doladowanie, ale nie turbosprezarka. Pochwale sie ,jak juz bedzie jezdzic, a to nastapi pewnie w granicach wiosny 2010.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Lukano » 14 paź 2009, 15:08

Coś się chyba szykuje pierwszy kompresor w GT :]
pewnie od mercedesa ;p
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez jackkpl » 14 paź 2009, 15:13

Lukano napisał(a):Coś się chyba szykuje pierwszy kompresor w GT :]
pewnie od mercedesa ;p


Poki co od mercedesa. Zdazylem go kupic, zanim wycyztalem,ze od milleni 2.3 jest lepszy i wcale nieduzo drozszy. No ale sam zakup to moze 5% calej roboty. Montaz, poprowadzenie napedu, to jest wyzwanie. Bede walczyl :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez sq2jul » 14 paź 2009, 17:43

Gratuluje zapalu :) Jestem ciekaw co teraz pokarze hamownia :) nie wiem jak z tym kompresorem od mercedesa ale ten z milleni jest praktycznie nieregenerowalny – podobno jest jedna czy dwie firmy w stanach, ktore sie tym zajmuja ale koszta sa kolosalne.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Lukano » 14 paź 2009, 18:11

sq2jul dobrze prawi. Też tak słyszałem. Każdy kto kupuje milenię jest na to uczulony.
tak, że mnie się zdaje, że dobry zakup.
No ale sam zakup to moze 5% calej roboty. Montaz, poprowadzenie napedu, to jest wyzwanie. Bede walczyl usmiech.

Wiadomo :) Jest jeszcze co robić. ale walcz, walcz, czekamy na efekty.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez KrystianR » 16 paź 2009, 11:49

gratki...bede sledzil temat gdyz sam mam podobne pomysly i plany :) aczkolwiek moja wiedza w porownaniu z twoja jest mizerna :(
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez jackkpl » 16 paź 2009, 12:15

KrystianR napisał(a):gratki...bede sledzil temat gdyz sam mam podobne pomysly i plany :) aczkolwiek moja wiedza w porownaniu z twoja jest mizerna :(


Jak cos sie ciekawego wydarzy, to napewno bede informowal na forum. A co do wiedzy to bym nie przesadzal. Nauka zaczela sie w zasadzie od zdjecia glowicy. Od tamtego czasu troche uwierzylem w swoje mozliwosci i dlatego teraz juz smielej dlubie w tym silniku :). Poki co nadal jezdzi i nawet dzis przy lekkich przymrozkach odpalil ;).

Zdradze rabka tajemnicy i powiem, ze do konca roku planuje zalozyc sekwencje LPG. Bedzie to pierwszy etap przygotowan pod kompresor.

Update:

Tak wyglada obecnie moj dolot

Obrazek

Przeplywka wcisnieta jest tak, zeby nie latala na dziurach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Karroll » 20 paź 2009, 20:33

a ja dodam ze wciska przyjemnie.czuc bardzo elastycznosc, niutki robią swoje. w weekend powalczymy z wydechem, zobaczymy co wyjdzie.
mysle ze przydaloby sie jeszcze zrobic do przepustnicy taki dolot.ale jak ma podchodzic kompresor to chyba nie warto, bo potem przeriabiac i tak trzeba bedzie
JAPPARTS Tczew
ul.Głowackiego 6
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2009, 15:54
Posty: 12
Skąd: Tczew
Auto: Civic EG5 1.6 SOHC VTEC

Postprzez woodzia75 » 22 paź 2009, 01:44

Kto wie jak profesjonalnie założyć stożek oczywiście z odpowiednią rurą dolotową (chodzi o długość bo wyczytałem ze ma to zasadnicze znaczenie)
Linki możne jakieś porady z góry dzięki
woodzia75
 

Postprzez jackkpl » 24 paź 2009, 15:20

Wczora w drodze od kolegi Karola z Tczewa zrobilem loga na autostradzie przy dosc duzych predkosciach. Juz od dluzszego czasu wiedzialem,ze fabryczny komputer bardzo przelewa przy obrotach 6500rpm i wiecej. To samo pisza na forach miaty i innych stronach poswieconym silnikom BP. Gdy obejrzalem loga, bardzo mocno zdziwil mnie fakt,ze tak naprawde obroty 5500rpm i wyzej sa fabrycznie pozbawione wigoru. Przy 5500rpm afr jest w granicahc 13:1 (blisko idealnego dla silnikow N/A), natomiast juz przy 6000rpm silnik dostaje mieszanke 12.4:1 . Im wyzsze obroty, tym gorzej. Fabryka orznela nas, posiadaczy silnikow BP z paru ladnych koni w gornym zakresie obrotow!!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez jackkpl » 26 paź 2009, 20:25

Ostatnio zglebilem troche temat walkow w silniku BP. Okazuje sie,ze za oceanem bardzo popularnym modem jest swap walka wydechowego na ssacy (odcinaja naped aparatu zaplonowego i uzywaja regulowanego kolka, zeby go odpowiednio przestawic). Ma on 0,5mm wyzszy wznios oraz jest dluzszy. Krzywka jest tez "pelniejsza" co powoduje wyzsze wzniosy zaworu przy danym kacie. Aby to zweryfikowac sprawilem sobie glowice od silnika 128 konnego (walek ssacy BP05, walek wydechowy BP06).

W weekend wyciagne walki z mojego silnika (ssacy to BP22, wydechowy to BP05) i zrobie takie same zdjecia , aby porownac walki. Wtedy zadecyduje, ktory walek trafi w ktore miejsce ;)

Update:
Jednak nie doczekalem sie do weekendu, a pomierzylem krzywki dzis wieczorkiem. Podzikowania dla kolegi Cooliego (hondziarza), ktorego garaz jest czynny cala dobe ;).

Oto wyniki porownan wszystkich 4 walkow , BP22 (int) BP05(ex) BP05(itn) i BP06(ex)

Wydech BP06
Obrazek

Wydech BP05
Obrazek

Ssacy BP05
Obrazek

Ssacy BP22
Obrazek


Wszystkie krzywki , poza ssacym BP05 maja wznios 8.6mm. Krzywka BP05 ma wznios 8.1mm. "Najpelniejsza" jest krzywka walka wydechwego BP06 i wydechowego BP05, ktore sa praktycznie identyczne. Krzywki walkow ssacych BP22 i BP05 sa dosc ostre.

Zobaczymy, co da podmiana walka wydechowego BP06 zamiast ssacego BP22.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez jackkpl » 27 paź 2009, 23:39

Dzis stalem sie posiadaczem walka ssacego BP06

Obrazek

Na uciecie tego badziewa wystarczyla mi 1 30mm tarcza z wlokna szklanego do dremela. Praktycznie sie nie starla.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Marcin1mazda » 28 paź 2009, 04:38

Nie łódź się, to i tak nie będzie nigdy godnie jeździć :P
A tak prawdę mówiąc to rób madziulkę bo na papierze robi szał a na drodze nie bardzo, ale liczę, że będzie lepiej !!
ps. GTX przy 6500rpm's na 4 ma 200km/h :D
Czy ciemno, czy jasno leci GTX przez miasto..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 21:14
Posty: 1091
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323 BF GTX

Postprzez Jacek176 » 28 paź 2009, 10:11

Marcin1mazda napisał(a):ps. GTX przy 6500rpm's na 4 ma 200km/h

Strasznie długa skrzynia :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jackkpl » 28 paź 2009, 10:49

Marcin1mazda napisał(a):Nie łódź się, to i tak nie będzie nigdy godnie jeździć :P
A tak prawdę mówiąc to rób madziulkę bo na papierze robi szał a na drodze nie bardzo, ale liczę, że będzie lepiej !!
ps. GTX przy 6500rpm's na 4 ma 200km/h :D



Bo twoj gtx jest z poprzedniej ery (przed 1990 rokiem) i ma skrzynie 4 biegowa :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Marcin1mazda » 28 paź 2009, 22:19

jackkpl napisał(a):Bo twoj gtx jest z poprzedniej ery (przed 1990 rokiem) i ma skrzynie 4 biegowa język

Tiiaaaa :D
Czy ciemno, czy jasno leci GTX przez miasto..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 21:14
Posty: 1091
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323 BF GTX

Postprzez jackkpl » 28 paź 2009, 23:48

Dobra, walek siedzi. Z wykresow ecu mastera wychodzi jakies 6 koni wiecej, ale nie wierzylbym temu za bardzo. Niestety z bmw 330i nie mam szans, ze startu odjezdza, jakbym stal w miejscu <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez sq2jul » 28 paź 2009, 23:49

jackkpl szacunek dla Ciebie :) Widze tutaj dobre podejscie – najpierw gruntowna lektura, opanowanie tematu od strony teoretycznej a nastepnie czesc praktyczna i wnioski :) Zawsze lubie zagladac do tego tematu kiedy pojawia sie cos nowego.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje