Domowy tuning Mazdy 323F BG GT – kompresor str. 11
Temat troche przycichl, a ja w sumie zrobilem kolejna modyfikacje. W koncu udalo mi sie pozbyc przeplywomierza. Zdemontowalem tez stary stozkowy filtr K&N dedykowany do tych silnikow i zamontowalem porzadniejszy dolot (stozek jacky duzy, rury i laczenia 77mm srednicy). Auto wyraznie odzylo i nie czuc az tak duzego spadku "ciagu" powyzej 6 tys obrotow. Samo odpiecie przeplywki to nie wszyzstko, bo trzeba przeciez jakos ja zaemulowac. Teraz, gdy mam porzadnie podpiete masy i sygnaly, odczyty z map sensora sa duzo rowniejsze i udalo sie stworzyc mape konwersji MAF na MAP. Wczoraj jezdzielem z godzine, testowalem w zasadzie kazda kombinacje otwarcia przepustnicy i obrotow i korygowalem mape. Teraz auto odpala na zimnym bez problemu, mozna spokojnie utrzymywac dowolna predkosc obrotowa silnika bez szarpania, a jak sie daje do deski, to jest po prostu szatan
. Mam nadzieje,ze po jeszcze jednym modzie, ktory planbuje zrobic w N/A pojade sie shamowac i bedzie to ostatnie hamowanie mazdy w wersji N/A
.
Dawidoski napisał(a):jackkpl napisał(a):. Mam nadzieje,ze po jeszcze jednym modzie, ktory planbuje zrobic w N/A pojade sie shamowac i bedzie to ostatnie hamowanie mazdy w wersji N/A.
A później jaka będzie wersja Mazdy?czyżby turbo?
Auto ma sluzyc nie tylko mi, wiec turbo raczej odpada. Trzeba o to dbac, a przy codziennej jezdzie turbo jest jednak kiepskie. Planuje doladowanie, ale nie turbosprezarka. Pochwale sie ,jak juz bedzie jezdzic, a to nastapi pewnie w granicach wiosny 2010.
Lukano napisał(a):Coś się chyba szykuje pierwszy kompresor w GT![]()
pewnie od mercedesa ;p
Poki co od mercedesa. Zdazylem go kupic, zanim wycyztalem,ze od milleni 2.3 jest lepszy i wcale nieduzo drozszy. No ale sam zakup to moze 5% calej roboty. Montaz, poprowadzenie napedu, to jest wyzwanie. Bede walczyl
Gratuluje zapalu
Jestem ciekaw co teraz pokarze hamownia
nie wiem jak z tym kompresorem od mercedesa ale ten z milleni jest praktycznie nieregenerowalny – podobno jest jedna czy dwie firmy w stanach, ktore sie tym zajmuja ale koszta sa kolosalne.
sq2jul dobrze prawi. Też tak słyszałem. Każdy kto kupuje milenię jest na to uczulony.
tak, że mnie się zdaje, że dobry zakup.
Wiadomo
Jest jeszcze co robić. ale walcz, walcz, czekamy na efekty.
tak, że mnie się zdaje, że dobry zakup.
No ale sam zakup to moze 5% calej roboty. Montaz, poprowadzenie napedu, to jest wyzwanie. Bede walczyl usmiech.
Wiadomo
KrystianR napisał(a):gratki...bede sledzil temat gdyz sam mam podobne pomysly i planyaczkolwiek moja wiedza w porownaniu z twoja jest mizerna
Jak cos sie ciekawego wydarzy, to napewno bede informowal na forum. A co do wiedzy to bym nie przesadzal. Nauka zaczela sie w zasadzie od zdjecia glowicy. Od tamtego czasu troche uwierzylem w swoje mozliwosci i dlatego teraz juz smielej dlubie w tym silniku
Zdradze rabka tajemnicy i powiem, ze do konca roku planuje zalozyc sekwencje LPG. Bedzie to pierwszy etap przygotowan pod kompresor.
Update:
Tak wyglada obecnie moj dolot

Przeplywka wcisnieta jest tak, zeby nie latala na dziurach.
a ja dodam ze wciska przyjemnie.czuc bardzo elastycznosc, niutki robią swoje. w weekend powalczymy z wydechem, zobaczymy co wyjdzie.
mysle ze przydaloby sie jeszcze zrobic do przepustnicy taki dolot.ale jak ma podchodzic kompresor to chyba nie warto, bo potem przeriabiac i tak trzeba bedzie
mysle ze przydaloby sie jeszcze zrobic do przepustnicy taki dolot.ale jak ma podchodzic kompresor to chyba nie warto, bo potem przeriabiac i tak trzeba bedzie
JAPPARTS Tczew
ul.Głowackiego 6
ul.Głowackiego 6
- Od: 16 kwi 2009, 15:54
- Posty: 12
- Skąd: Tczew
- Auto: Civic EG5 1.6 SOHC VTEC
Kto wie jak profesjonalnie założyć stożek oczywiście z odpowiednią rurą dolotową (chodzi o długość bo wyczytałem ze ma to zasadnicze znaczenie)
Linki możne jakieś porady z góry dzięki
Linki możne jakieś porady z góry dzięki
-
woodzia75
Wczora w drodze od kolegi Karola z Tczewa zrobilem loga na autostradzie przy dosc duzych predkosciach. Juz od dluzszego czasu wiedzialem,ze fabryczny komputer bardzo przelewa przy obrotach 6500rpm i wiecej. To samo pisza na forach miaty i innych stronach poswieconym silnikom BP. Gdy obejrzalem loga, bardzo mocno zdziwil mnie fakt,ze tak naprawde obroty 5500rpm i wyzej sa fabrycznie pozbawione wigoru. Przy 5500rpm afr jest w granicahc 13:1 (blisko idealnego dla silnikow N/A), natomiast juz przy 6000rpm silnik dostaje mieszanke 12.4:1 . Im wyzsze obroty, tym gorzej. Fabryka orznela nas, posiadaczy silnikow BP z paru ladnych koni w gornym zakresie obrotow!!


Ostatnio zglebilem troche temat walkow w silniku BP. Okazuje sie,ze za oceanem bardzo popularnym modem jest swap walka wydechowego na ssacy (odcinaja naped aparatu zaplonowego i uzywaja regulowanego kolka, zeby go odpowiednio przestawic). Ma on 0,5mm wyzszy wznios oraz jest dluzszy. Krzywka jest tez "pelniejsza" co powoduje wyzsze wzniosy zaworu przy danym kacie. Aby to zweryfikowac sprawilem sobie glowice od silnika 128 konnego (walek ssacy BP05, walek wydechowy BP06).
W weekend wyciagne walki z mojego silnika (ssacy to BP22, wydechowy to BP05) i zrobie takie same zdjecia , aby porownac walki. Wtedy zadecyduje, ktory walek trafi w ktore miejsce
Update:
Jednak nie doczekalem sie do weekendu, a pomierzylem krzywki dzis wieczorkiem. Podzikowania dla kolegi Cooliego (hondziarza), ktorego garaz jest czynny cala dobe
.
Oto wyniki porownan wszystkich 4 walkow , BP22 (int) BP05(ex) BP05(itn) i BP06(ex)
Wydech BP06
Wydech BP05
Ssacy BP05
Ssacy BP22
Wszystkie krzywki , poza ssacym BP05 maja wznios 8.6mm. Krzywka BP05 ma wznios 8.1mm. "Najpelniejsza" jest krzywka walka wydechwego BP06 i wydechowego BP05, ktore sa praktycznie identyczne. Krzywki walkow ssacych BP22 i BP05 sa dosc ostre.
Zobaczymy, co da podmiana walka wydechowego BP06 zamiast ssacego BP22.
W weekend wyciagne walki z mojego silnika (ssacy to BP22, wydechowy to BP05) i zrobie takie same zdjecia , aby porownac walki. Wtedy zadecyduje, ktory walek trafi w ktore miejsce
Update:
Jednak nie doczekalem sie do weekendu, a pomierzylem krzywki dzis wieczorkiem. Podzikowania dla kolegi Cooliego (hondziarza), ktorego garaz jest czynny cala dobe
Oto wyniki porownan wszystkich 4 walkow , BP22 (int) BP05(ex) BP05(itn) i BP06(ex)
Wydech BP06

Wydech BP05

Ssacy BP05

Ssacy BP22

Wszystkie krzywki , poza ssacym BP05 maja wznios 8.6mm. Krzywka BP05 ma wznios 8.1mm. "Najpelniejsza" jest krzywka walka wydechwego BP06 i wydechowego BP05, ktore sa praktycznie identyczne. Krzywki walkow ssacych BP22 i BP05 sa dosc ostre.
Zobaczymy, co da podmiana walka wydechowego BP06 zamiast ssacego BP22.
Nie łódź się, to i tak nie będzie nigdy godnie jeździć
A tak prawdę mówiąc to rób madziulkę bo na papierze robi szał a na drodze nie bardzo, ale liczę, że będzie lepiej
ps. GTX przy 6500rpm's na 4 ma 200km/h
A tak prawdę mówiąc to rób madziulkę bo na papierze robi szał a na drodze nie bardzo, ale liczę, że będzie lepiej

ps. GTX przy 6500rpm's na 4 ma 200km/h
- Od: 5 paź 2007, 21:14
- Posty: 1091
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323 BF GTX
Marcin1mazda napisał(a):Nie łódź się, to i tak nie będzie nigdy godnie jeździć![]()
A tak prawdę mówiąc to rób madziulkę bo na papierze robi szał a na drodze nie bardzo, ale liczę, że będzie lepiej![]()
ps. GTX przy 6500rpm's na 4 ma 200km/h
Bo twoj gtx jest z poprzedniej ery (przed 1990 rokiem) i ma skrzynie 4 biegowa
jackkpl napisał(a):Bo twoj gtx jest z poprzedniej ery (przed 1990 rokiem) i ma skrzynie 4 biegowa język
Tiiaaaa
- Od: 5 paź 2007, 21:14
- Posty: 1091
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323 BF GTX
Dobra, walek siedzi. Z wykresow ecu mastera wychodzi jakies 6 koni wiecej, ale nie wierzylbym temu za bardzo. Niestety z bmw 330i nie mam szans, ze startu odjezdza, jakbym stal w miejscu 

jackkpl szacunek dla Ciebie
Widze tutaj dobre podejscie – najpierw gruntowna lektura, opanowanie tematu od strony teoretycznej a nastepnie czesc praktyczna i wnioski
Zawsze lubie zagladac do tego tematu kiedy pojawia sie cos nowego.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje