Tuning Renesis Mazda RX-8
No wiec tak. W czwartek pojechalem na zlocik sie poscigac i doznalem negatywnego szoku. Dostalem po pupie od 350 Z o ponad dlugosc samochodu, Golfa TDI 240 kucy ponad dwie dlugosci samochodu i od 190 konnej Betki 328 dlugosc samochodu. Nie strzelalem z podtlenku. Wczesniej przed modifikacja ECU od roznego rodzaju aut tdi z moca ponad 220 kucy typu Ibiza, bylem wyraznie szybszy, ST220 lykalem bez problemu nawet na prawie lysych oponach, a tu teraz zonk. Cos jest nie tak pomyslalem i pojechalem do chlopakow gdzie mi zakladali nitro. Dostalem darmowy wjazd na hamownie i co sie okazalo, ze autko nie robi nawet 200 koni a wykres dosc dziwnie przechodzi. Chlopaki sa zdania ze auto jest zalane paliwem i ten software z USA kompletnie nie pasuje do europejskiej wersji. Mialem nadzieje ze z tym flashem, autko bedzie mialo moc ponad 280 kucy a tu takie rozczarowanie... Nie jestem do konca przekonany, czy tutaj twki problem, bo mimo ze nie wariowalem zbytnio po tym jak dostalem z spowrotem ECU z USA, to czulem ze auto sie lepiej zbiera... Nie wiem, moze dziwne odczucie mialem po ponad 3 tygodniach jak auto stalo... Metlik totalny w glowie. Jedyna alternatywa jak narazie, to poprostu wgrac czysty mazdowski soft i sie okaze, czy amerykansa mapa nie gra z Europejska wersja ECU. Nie usmiecha mi sie taki zabieg, tym bardziej ze mnie przeprogramowanie kosztowalo 2 klocki ...
Jakies sugestie
Moze ktos inny ma jakis inny poglad na to, gdzie lezy problem?? Auto powinno robic conajmniej 260 kucy z tymi modami co mam, bez tuningu ECU i bez nitro.
Sie gra, to sie Mazde RX-8 ma...
- Od: 22 gru 2005, 16:12
- Posty: 203
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda RX-8
Tez mi przeszlo przez glowe ze soft z USA moze nie pasowac, szkoda ze tak wyszlo. Masz moze jakas mozliwosc zeby wejsc w parametry oprogramowania i sprawdzic, pobawic sie co jest grane ? Myslales moze na Greddy E-manage Ultimate- ? http://www.injectedperformance.com/View ... 658&VID=27 Moze to pomoze ? Sam sie zastanawiam czy nie kupic tego e-manage do mojej i samemu sie pobawic.
RX-8 SP Titanium Grey Aero Kit :: Borla :: Greddy Air Diversion Panel :: Agency Power Pulley :: Tokico D-Spec Shocks + Tanabe GF Springs :: Racing Beat Endlinks ::
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson

"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson

Myslalem i mysle. Cos tam w stanach ogarniaja odnosnie e-manage blue i ultimate, ale ja do podtlenku nie moge miec nic ruszone w zaplonie... Przynajmniej narazie. A tutaj niestety to odpada, bo bez zabawy w zaplonie nic nie zrobisz. Dlatego taki wkurwiony jestem, bo te flash nic nie robil z zaplonem. Moze sproboje sie dogadac z kolesiami z wloch, bo oni rozpracowali jako pierwsi ECU do RX-8 i moze oni mi cos wgraja. A jak nie to zostaje japonia.
Sie gra, to sie Mazde RX-8 ma...
- Od: 22 gru 2005, 16:12
- Posty: 203
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda RX-8
MegaLoL napisał(a):Dostalem darmowy wjazd na hamownie i co sie okazalo, ze autko nie robi nawet 200 koni a wykres dosc dziwnie przechodzi. Chlopaki sa zdania ze auto jest zalane paliwem i ten software z USA kompletnie nie pasuje do europejskiej wersji.

no to lipa z tym softem z USA, a myślałem że znalazłeś lekarstwo na nasze kłopoty.
- Od: 11 lip 2004, 19:42
- Posty: 141
- Skąd: Łask
- Auto: CX 9
Tak dla zobrazowania tematu to u mnie wyszło 206KM zamiast 231KM też sie troche wkużyłem i pomyslałem że kata mam zapchanego ( wymysliłem sobie że skoro silnik zużywa tyle oleju to może kat jest zapchany) wiec go usunołem, na hamowni wyszło 206KM znowu no i cisnienie mi skoczyło, dopiero po kilku dniach jak zapalił sie check engine auto zaczeło lepiej jechać, przedtem było 6,5 do 96 a teraz jest 6,2 do 96 i czuć że auto lepiej sie zbiera i że od 7000obr/min lepiej ciągnie, jótro jade do bybdgoszczy na reflesh ECU no i zobaczymy wtedy jak bedzie.
- Od: 9 maja 2007, 09:41
- Posty: 16
- Skąd: Inowroclaw
- Auto: Mazda RX-8
MegaLoL napisał(a):Myslalem i mysle. Cos tam w stanach ogarniaja odnosnie e-manage blue i ultimate, ale ja do podtlenku nie moge miec nic ruszone w zaplonie... Przynajmniej narazie. A tutaj niestety to odpada, bo bez zabawy w zaplonie nic nie zrobisz. Dlatego taki wkurwiony jestem, bo te flash nic nie robil z zaplonem. Moze sproboje sie dogadac z kolesiami z wloch, bo oni rozpracowali jako pierwsi ECU do RX-8 i moze oni mi cos wgraja. A jak nie to zostaje japonia.
Średnio to widze żeby stroić auto na odległość , nigdy takie auto nie bedzie poprawnie wystrojone a wiem cos o tym bo sam mam wyścigówke na 1/4mili – Opla Kadetta 3,0V6 320KM który został tak wystrojony i efekt jest taki że moc jest ale przy ok 7500obr/min zaczynają sie nakładać zapłony na siebie no bo ktos kto robił komputer nie pomyslał że trzeba zmienic czasy napełniania sie cewek!
Auto żeby było pożądnie zmapowane musi fizycznie pozostać u tunera inaczej tego nie widze, no chyba że e-menage ale do tego przedło by sie coś do zapłonu bo e-menage zapłonu nie rusza
- Od: 9 maja 2007, 09:41
- Posty: 16
- Skąd: Inowroclaw
- Auto: Mazda RX-8
Aniołek napisał(a):Tak dla zobrazowania tematu to u mnie wyszło 206KM zamiast 231KM też sie troche wkużyłem i pomyslałem że kata mam zapchanego ( wymysliłem sobie że skoro silnik zużywa tyle oleju to może kat jest zapchany) wiec go usunołem, na hamowni wyszło 206KM znowu no i cisnienie mi skoczyło, dopiero po kilku dniach jak zapalił sie check engine auto zaczeło lepiej jechać, przedtem było 6,5 do 96 a teraz jest 6,2 do 96 i czuć że auto lepiej sie zbiera i że od 7000obr/min lepiej ciągnie, jótro jade do bybdgoszczy na reflesh ECU no i zobaczymy wtedy jak bedzie.
To norma ze wychodzi w RX8 mniej niz powinno. Knight Sports w Japonii, kiedy robili demo car swoich produktow, zanim cokolwiek zmienili dali wzieli seryjna RX-8 ktora ma tam katalogowo 250 KM, wynik byl 212.6 KM. http://blog.gtroc.com/dino/2005/09/knight_sports_s.html
Podejzewam ze moze nie pelna, ale moc zblizona do katalogowej RX-8 uzyskuje podczas jazdy, im szybciej jedzie tym wiecej powietrza zasysa dolot i jest wieksza moc. Racing Beat kiedy zrobil swoj dolot Revi, zmierzyl go na hamowni i nie bylo roznicy. Ale kiedy zrobili czasy na torze, raz z normalnym dolotem, raz z Revi, widac bylo roznice w czasach na korzysc Revi
RX-8 SP Titanium Grey Aero Kit :: Borla :: Greddy Air Diversion Panel :: Agency Power Pulley :: Tokico D-Spec Shocks + Tanabe GF Springs :: Racing Beat Endlinks ::
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson

"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson

Może ja coś wniosę do tematu ...
Kiedyś czytałem podobny temat, dlaczego w hondach na hamowni wychodziła mniejsza moc niż katalogowo.
Mianowicie hamownia (ponoć) sama ustala wartość przełożenia. I w hondach, ta wartość w wielu przypadkach ustalana była błędnie. Dopiero ręczne wprowadzenie wartości przełożenia spowodowało, że moc na hamowni pokrywała się z danymi katalogowymi ...
Kiedyś czytałem podobny temat, dlaczego w hondach na hamowni wychodziła mniejsza moc niż katalogowo.
Mianowicie hamownia (ponoć) sama ustala wartość przełożenia. I w hondach, ta wartość w wielu przypadkach ustalana była błędnie. Dopiero ręczne wprowadzenie wartości przełożenia spowodowało, że moc na hamowni pokrywała się z danymi katalogowymi ...
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Wczoraj poprosilem kolege od innej RX-8 zeby podjechal na hamownie i zrobilismy pare testow na jego autku. Mi wyplulo w zeszly piatek 184, 186 i 193. Przed wczoraj 205 na tej samej hamowni. Kumpel ma wydech greddy i kolo zamachowe RB. Jemu wyszlo 193. Po wlozeniu mojego ECU 1 albo 2 kucy wiecej. Kolesie z USA mi napisali ze wykresy dosc dziwnie przechodza, inaczej jak u nich. Powinienem miec 205-210 rwhp z tymi modami co mam. Standardowa rx-8 ma 175-180 rwhp. Wiadomo ze na kolach zawsze sa wieksze straty niz na silniku i kole zamachowym. W kazdym razie oni sa zdania ze to wina hamowni albo operatora. Hamownia we wszystkich trzech RX-ach V-tech. Sam nie wiem co myslec... Faktycznie chyba ciezko sie hamuje te auta. W stanach z tego co wyczytalem chyba tylko dwie hamownie mierza raczej prawidlowo moc w tych autach..
Sie gra, to sie Mazde RX-8 ma...
- Od: 22 gru 2005, 16:12
- Posty: 203
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda RX-8
Wrzucam moj filmik z przed roku. Ponizej 6s do 100. Wtedy mialem jeszcze bz piggybacka , wiec standard ECU. Najgoszy czas na 1/4 mili g-techem 14.5. Najlepszy niecale 14.3 bodajze bylo... Gumy jakies wyscigowe jak zalozylem na tyl, to wyszlo chyba 14.1 z tego co pamietam.5 przejazdow zrobilem prawie rok temu ze znajomym.
http://www.youtube.com/watch?v=RrSJlygGvGs
http://www.youtube.com/watch?v=RrSJlygGvGs
Sie gra, to sie Mazde RX-8 ma...
- Od: 22 gru 2005, 16:12
- Posty: 203
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda RX-8
Ja dzis bylem na Slasku w madzie. Mieli miec jak to zwykle najnowsza wersje oprogramowania, ale jak sie oczywiscie okazalo, nie mieli nowszej wersji od mojej. Co ciekawe pokazalo ze mam wersje North Amercian
Zrobilem lekka awanture, bo zapewniaja ze maja najnowszego Flasha z tego roku, a gowno maja. 100zl w plecy na wache i dobrze ze sie zdeka zdenerwowalem, bo by pewnie mi kazali placic 150zl za podpiecie. Jedyna opcja jak narazie, zeby sie pozbyc softa made in USA, to wyslac ECU do Niemiec zeby mi go calkowicie zresetowali i zaprogramowali od nowa, wlacznie z kodami do kluczykow. Aniołek ja bym sie nie przejmowal za bardzo Twoim hamowaniem, bo swieci sie caly czas DSC off, to dlatego wychodza takie liczby a nie inne. Z tego co mierzysz g-techem, to ladne wyniki masz. Ja niestety przez softa caly czas mi sie swieci DSC i ABS i bardzo mozliwe ze przez to moje auto nie jedzie...
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Sie gra, to sie Mazde RX-8 ma...
- Od: 22 gru 2005, 16:12
- Posty: 203
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda RX-8
Nie wiem czy dobrze zrozumialem co Wam sie swieci, ale DSC swiecace mozna wylaczyc.
1. Wlacz silnik
2. Przekrec kolem kierownicy do konca w lewo, potem do konca w prawo
3. Powinno sie zresetowac. Migajace DSC znika
P.S.
To jaka wtedy jest najnowsza wersja ECU oprogramowania na Europe
1. Wlacz silnik
2. Przekrec kolem kierownicy do konca w lewo, potem do konca w prawo
3. Powinno sie zresetowac. Migajace DSC znika
P.S.
To jaka wtedy jest najnowsza wersja ECU oprogramowania na Europe
RX-8 SP Titanium Grey Aero Kit :: Borla :: Greddy Air Diversion Panel :: Agency Power Pulley :: Tokico D-Spec Shocks + Tanabe GF Springs :: Racing Beat Endlinks ::
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson

"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson

Marco7 napisał(a):Nie wiem czy dobrze zrozumialem co Wam sie swieci, ale DSC swiecace mozna wylaczyc.
Hehe Marco
Marco7 napisał(a):To jaka wtedy jest najnowsza wersja ECU oprogramowania na Europe
Nobody knows... Wiadomosc na priv.
Sie gra, to sie Mazde RX-8 ma...
- Od: 22 gru 2005, 16:12
- Posty: 203
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda RX-8
MegaLoL napisał(a):Faktycznie chyba ciezko sie hamuje te auta. W stanach z tego co wyczytalem chyba tylko dwie hamownie mierza raczej prawidlowo moc w tych autach..
A niby czemu RX8 jest "ciężki" do pomiaru na hamowni? Przecież nie ma kwadratowych kół. Ani moc silnika nie jest zbyt wielka...
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Sorki że zasmiecam twój temat moimi problemami, jak by co to mogę przenieść ok.
Pytanie 1 czy to normalne że ten wenżyk jest uciety przy tym zaworku , jesli nie to gdzie on powinien dojść?Lokalizacja lewy kielich.
Pytanie 2 czy to normalne że ta rura która doprowadza powietrze do filtra powietrza kończy sie tutaj i zasysa sobie cieplutkie powietrze z komory silnika a nie z poza niej tak jak w każdym normalnym samochodzie?
I wreszcie moj autorski projekt, doprowadzenie świeżego zimnego powietrza do filtra powietrza
Prosze zwrócic uwagę na te piekne spawy lutownicą ( częsci pochodza z rozbiórki kadetta) do tego dokupie jótro 1 metr odpowiedniej elastycznej róry i bedzie gotowy cold air kit by Aniołek
haha, oczywiście jak sie już z tym uporam to zrobie stosowne testy, uparłem sie że domowymi sposobami zrobie 5,99 do 96km/h.Na zdjeciu wygląda na duży chwyt powietrza w żeczywistości jest mniejszy i idealnie pasuje w zdeżak.
Pytanie 3 czy to jest normalne że mam takiego bzika
Pytanie 4 co znaczają literki HP przy pełnej nazwie mojego samochodu .... RX-8 HP?
Pytanie 1 czy to normalne że ten wenżyk jest uciety przy tym zaworku , jesli nie to gdzie on powinien dojść?Lokalizacja lewy kielich.

Pytanie 2 czy to normalne że ta rura która doprowadza powietrze do filtra powietrza kończy sie tutaj i zasysa sobie cieplutkie powietrze z komory silnika a nie z poza niej tak jak w każdym normalnym samochodzie?

I wreszcie moj autorski projekt, doprowadzenie świeżego zimnego powietrza do filtra powietrza

Prosze zwrócic uwagę na te piekne spawy lutownicą ( częsci pochodza z rozbiórki kadetta) do tego dokupie jótro 1 metr odpowiedniej elastycznej róry i bedzie gotowy cold air kit by Aniołek

Pytanie 3 czy to jest normalne że mam takiego bzika
Pytanie 4 co znaczają literki HP przy pełnej nazwie mojego samochodu .... RX-8 HP?
- Od: 9 maja 2007, 09:41
- Posty: 16
- Skąd: Inowroclaw
- Auto: Mazda RX-8
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje