Silnik BP – kompedium wiedzy

Postprzez DISItune » 28 sie 2010, 15:01

Jacek176 napisał(a):Ja mam niby mała moc ale objeżdżam fury, które niby mają po 200 a czasami nawet 300KM. Już od kilku osób słyszałem stwierdzenie że konie w silniku N/A są duzo mocniejsze od tych koni doładowanych <lol>


kluczem do sukcesu jest głównie niska waga <oczko> co do koni N/A i doładowanych... ciekawa teoria... ja z tego co widzę to nie chodzi o konie a o moment, którego w N/A praktycznie nie ma przez co pojęcie problemów z trakcją praktycznie nie istnieje <faja> w aucie doładowanym im więcej mocy tym wieksze problemy z trakcją, do tego dochodzi wspomniana wyżej waga, doładowane zwykle sa nowsze auta a te jak wiemy są bez porównania cięższe
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Jacek176 » 28 sie 2010, 15:19

orzech55 napisał(a):Najbliższe plany to założenie skrzyni od 1,3 (f5m-r) do tego silnika który jest teraz (właśnie te skrzynie f5m-r to w jakich mazdach były po za 323 F BG 1,3 ?? i gdzie na skrzyni jest jej kod ?).
F5M-R to oznaczenie skrzyni, która występowała w 1.3, 1.6 oraz 1.8 SOHC czyli we wszystkich 323 oprócz GT i GTX. Z zewnątrz chyba nie da rady odróżnić z jakiej ona jest wersji. Ja już 2 razy kupowałem na Allegro i uwierzyłem sprzedawcy na słowo, że to jest od 1.3 i jak narazie nie oszukałem się. Przy okazji kup odrazu koło zamachowe od 1.3

orzech55 napisał(a):Później wałki i regulowane koła zębate (właśnie skąd je wyczarować ?).
Ja je zamawiałem od użytkownika Dr Red Devil na racingforum.pl a jackkpl kupował na ebay'u. Aczkolwiek mi "fachowiec" od strojenia powiedział, że regulacja nimi nic nie dawała i tylko zmniejszała moc. Teraz z perspektywy czasu oceniając jego strojenie jestem przekonany, że poprostu nie chciało mu się tego robić i nawet ich nie dotknął.

misiekwaw napisał(a):kluczem do sukcesu jest głównie niska waga <oczko> co do koni N/A i doładowanych... ciekawa teoria... ja z tego co widzę to nie chodzi o konie a o moment, którego w N/A praktycznie nie ma przez co pojęcie problemów z trakcją praktycznie nie istnieje <faja>
No jak to? A przecież wielu twierdzi, że jeździ się momentem <lol> i że to on jest najważniejszy jeśli chodzi o wyścigi i przespieszanie <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez DISItune » 28 sie 2010, 16:08

Jacek176 napisał(a):
misiekwaw napisał(a):kluczem do sukcesu jest głównie niska waga <oczko> co do koni N/A i doładowanych... ciekawa teoria... ja z tego co widzę to nie chodzi o konie a o moment, którego w N/A praktycznie nie ma przez co pojęcie problemów z trakcją praktycznie nie istnieje <faja>
No jak to? A przecież wielu twierdzi, że jeździ się momentem <lol> i że to on jest najważniejszy jeśli chodzi o wyścigi i przespieszanie <rotfl>


jeżeli mi zadasz pytanie czym mi się przyjemniej jeździ turbo czy N/A to bez wahania wybiorę turbo, co do reszty już napisałem co myślę <faja>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Jacek176 » 28 sie 2010, 16:27

Wiem, wiem, też kiedys miałem w miarę szybkie turbo i wiem że jeździ się zupełnie inaczej i inne sa odczucia. Z tego stwierdzenia, że konie w N/A są mocniejsze niż w turbo to sam sie śmieje. Koń to koń ;) Ale spotkałem już kilka osób, ktore tak twierdzą :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Orzech » 29 sie 2010, 12:53

Co do mocy i momentu to działa to tak że w cięższym samochodzie jedzie się momentem a w lekkim mocą. Dobrym wyznacznikiem jest motor który ma w pytę mocy ale mało momentu i jedzie dalej:P
Czyli skrzynia może mieć to samo oznaczenie ale różne przełożenia... ok... A ta skrzynia siedziała w jakiejś innej budzie ? Np BA albo BJ ?
Co do koła to wiem odrazu kupuje i sądzę że nie będę miał problemu z założeniem sprzęgła od 1,6 SOHC. Dobra kółeczek będę szukał.
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 15:05
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r

Postprzez Jacek176 » 29 sie 2010, 13:05

orzech55 napisał(a): A ta skrzynia siedziała w jakiejś innej budzie ? Np BA albo BJ ?
Nie wiem, nie znam się na innych budach ;)

orzech55 napisał(a):Co do koła to wiem odrazu kupuje i sądzę że nie będę miał problemu z założeniem sprzęgła od 1,6 SOHC. Dobra kółeczek będę szukał.
Sprzęgło wsadzaj od 1.8 SOHC. OD 1.6 nie da sobie rady. Zresztą jak dłubniesz silnik to i te od 1.8 SOHC klęknie i trzeba będzie wzmacniać docisk.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Orzech » 29 sie 2010, 13:56

Narazie to mam jeszcze silnik 1,6 wiec sprzęgła nie muszę zmieniać. A docisk to podobno pasuje od 2,5 Probe wiec taki bede pakował bez wzmacniania :P
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 15:05
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r

Postprzez Jacek176 » 29 sie 2010, 14:00

orzech55 napisał(a):Narazie to mam jeszcze silnik 1,6 wiec sprzęgła nie muszę zmieniać. A docisk to podobno pasuje od 2,5 Probe wiec taki bede pakował bez wzmacniania :P
Tak ale docisk od Kl pasuje do koła zamachowego od GT. Wątpię żeby dało się go połączyć z zamachem od 1.3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez strusiek » 29 sie 2010, 14:17

Jacek176 napisał(a):Ja mam niby mała moc ale objeżdżam fury, które niby mają po 200 a czasami nawet 300KM.

z naciskiem na słowo "niby"
strusiek
 

Postprzez Piotrek323 » 29 sie 2010, 14:49

Co do skrzyni w BA BP, czy będzie pasować tam skrzynia ze starej 323bg (1.3)? czy6 ku7pować skrzynie od 323c (1.3) ? jakie sprzęgło do tego, żeby spasować? Jak się ma sprawa półosi? Sprzęgło w mojej ma 225mm
Czy pasują rzeczy z BG? Czy nie będzie problemów z czujnikami jakimiś?
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2009, 21:07
Posty: 46
Skąd: ŁÓdź
Auto: 323f ba, 1.8 16v kat

Postprzez Boris86 » 3 wrz 2010, 14:02

Zapytam bo pewnie wielu z was śledzi takie tematy na zagranicznych forach, a że ja własnie w posiadanie BP wszedłem to za bardzo rozeznania w temacie nie mam.
Szukam najróżniejszych tematów o zaturbianych i doładowywanych kompresorem wolnossących silnikacha BP.
Wiem że mogę o takim silniku przeczytać w temacie byłej Five'owej MX5 i kilku innych.
Ale czym więcej tym lepiej, chętnie zerknął bym na tematy gdzie nie raz korba poszła bokiem czy tłoki popłynęły czyli jednym słowem gdzie właściciel na własnym silniku badał ile się da.
Za wszelkie Ciekawe linki bede bardzo wdzięczny a myślę że ten temat również bardzo wzbogacą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Orzech » 3 wrz 2010, 23:02

Sorki że tak wtrące w nieodpowiednim temacie.
Miałby ktoś może na zbyciu koło zamachowe od 323F BG 1,3 ? <rotfl>
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 15:05
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r

Postprzez Boris86 » 4 wrz 2010, 23:08

W 323F BG nigdy nie było silnika 1,3. Był tylko w 3 drzwiowej 323.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Piotrek323 » 4 wrz 2010, 23:15

Jeszcze raz, czy można starą skrzynie od BG mieszać z silnikiem BP od BA? Czy skrzynia jak i silnik muszą być od tego samego modelu? (BA)?
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2009, 21:07
Posty: 46
Skąd: ŁÓdź
Auto: 323f ba, 1.8 16v kat

Postprzez marmarek » 12 wrz 2010, 09:19

panowie mam kilka pytan odnosnie 1.8bp w budzie ba

jaki stopien pokrewienstwa tego silnika z tym z modelu bg?
czy ktos rozkminil czym silnik zostal zdlawiony w stosunku do bg?
glowica gorsza?
bo raczej zmienna dlugosc kanalow ssacych nie przeszkadza?
walki?
jaka jest srednica przepustnicy w bg?
czy istnieje jakis model mazdy z ktorego mozna np przelozyc wieksza przeplywke p&p ?
czy bp w budzie ba jest podatny na jakiekolwiek modyfikacje? (nie mowie tu o wkladaniu 10 tys w w auto warte polowe tego tylko o np walkach z bgjesli by sie roznily, kolektor wydechowy itp usprawnienie, kosmetyka)

czy ktos na tym forum modyfikowal bp ba ? bo dokopac sie nie moge.
jesli sa gdzies informacje na ten temat bylbym wdzieczny za linka.
jesli temat byl juz poruszany prosze o linka
dziekuje z gory

edit:
jak powinien byc ustawiony aparat zaplonowy mniej wiecej? moglby ktos pogladowa fotke wrzucic?
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 09:07
Posty: 105

Postprzez Piotrek323 » 12 wrz 2010, 17:36

marmarek napisał(a):panowie mam kilka pytan odnosnie 1.8bp w budzie ba

jaki stopien pokrewienstwa tego silnika z tym z modelu bg?
czy ktos rozkminil czym silnik zostal zdlawiony w stosunku do bg?
glowica gorsza?
bo raczej zmienna dlugosc kanalow ssacych nie przeszkadza?
walki?
jaka jest srednica przepustnicy w bg?
czy istnieje jakis model mazdy z ktorego mozna np przelozyc wieksza przeplywke p&p ?
czy bp w budzie ba jest podatny na jakiekolwiek modyfikacje? (nie mowie tu o wkladaniu 10 tys w w auto warte polowe tego tylko o np walkach z bgjesli by sie roznily, kolektor wydechowy itp usprawnienie, kosmetyka)

czy ktos na tym forum modyfikowal bp ba ? bo dokopac sie nie moge.
jesli sa gdzies informacje na ten temat bylbym wdzieczny za linka.
jesli temat byl juz poruszany prosze o linka
dziekuje z gory

edit:
jak powinien byc ustawiony aparat zaplonowy mniej wiecej? moglby ktos pogladowa fotke wrzucic?

różnica między tymi silnikami, to:ostrzejsze wałki(BG), tłoki o niższym stopniu sprężania (BA) inny komputer w BG oraz pewnie lepsza przepływka w BG, tuning silnika to to samo co u Jacka, tylko problem ze skrzynią, nie jestem pewien czy można łączyć rzeczy z BG i BA, np. sprzęgło z BP SOHC i skrzynia 1.3 z BG lub BA do naszego silniczka w BA
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2009, 21:07
Posty: 46
Skąd: ŁÓdź
Auto: 323f ba, 1.8 16v kat

Postprzez Jacek176 » 12 wrz 2010, 17:58

Piotrek323 napisał(a):różnica między tymi silnikami, to:ostrzejsze wałki(BG), inny komputer w BG oraz pewnie lepsza przepływka w BG
To jakieś sprawdzone info? SKąd to wiesz?

Piotrek323 napisał(a):tłoki o niższym stopniu sprężania (BA)
To akurat jest nie prawda. BP w BA miał taki sam stopień sprężania jak BP z katalizatorem w BG 9.0:1
Wyższy stopień sprężania (9.8:1) miał tylko BP bez katalizatora produkowany do marca 91r.
Ja osobiście nigdy nigdzie nie natknąłem sie na opis różnic pomiędzy BP z wersji BG a BA oraz sprawdzone i sensowne wyjaśnienie dlaczego ma mniejsza moc. Aczkolwiek nigdy zbyt dokładnie tego nie szukałem bo nie było mi to potrzebne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Piotrek323 » 12 wrz 2010, 21:23

info zbierane na podstawie tego wąyku, gdyż nigdzie w necie nie znajdziesz pan tuningów młodszego silnika BP
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2009, 21:07
Posty: 46
Skąd: ŁÓdź
Auto: 323f ba, 1.8 16v kat

Postprzez marmarek » 12 wrz 2010, 21:37

lepsza przeplywka w bg? tam chyba klapkowa jest a w ba juz nowsza konstrukcja wiec co najwyzej moze miec wiekszy przeplyw.

to jak jest srednica przepustnicy w bg?

sensowne wyjasnienie mniejszej mocy to ekologia i stawka podatkowa ;) no i co by bylo gdyby 1.8 byloby szybsze od 2.0 i to v6 ;)

pamietam ze pare lat temu tezbyla tu dyskusja na ten temat ale wtedy tez nikt nic nie wiedzial bo nikt w sie w to nie bawil ale teraz czasy inne stad moje pytania.

nie chodzi mi tu o jakis mega tjun raczej o odmulenie tego co fabryka zabrala.

pmozecie z tym zaplonem? bo szukam po forum i nic nie moge wyszukac.
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 09:07
Posty: 105

Postprzez Piotrek323 » 12 wrz 2010, 22:01

jezeli chodzi o odmulenie, to "mega tjun" czyli tloki jacka na poczatek i remoncik, skrzynia 1.3 na przyszlosc walki, kolektor i wystrojenie, bo nie widze4 sensu "tuningu" poprzez zalozenie stozka i zmiany koncowki wydechu. Sam mam ten sam problem, ze chce szybsze, dlatego wlasnie mysle o tych rzeczach ktore napisalem, poczatek to remont.... ale problem ze sciagnieciem tlokow mam, bo typek z ebaya w ogole mi na wiadomosci nie odpisuje.... niewiem czy on czasem nie wchodzi na ebay jak sie skonczy aukcja, jeszcze 1 dzien i moze odpisze <cisza> co do przeplywki, wydaje mi sie, ze w bg jest lepsza duzo przepustowosc, stad tez napisalem, ze lepsza jest
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2009, 21:07
Posty: 46
Skąd: ŁÓdź
Auto: 323f ba, 1.8 16v kat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje