CHIP Tuning – DIESEL

Postprzez tor23 » 16 maja 2013, 11:24

Możesz zdradzić jaki był całkowity koszt?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 sty 2013, 23:53
Posty: 7
Auto: Mazda 5 CR 2.0 diesel 110 KM 2006 rok

Postprzez zboq » 16 maja 2013, 20:58

Sebal napisał(a):Tego komputera nie da się "chipować" poprzez złącze OBD. Widocznie gość mam marną wiedzę na ten temat. Trzeba wyciągnąć komputer z samochodu, rozłożyć go i poprzez dolutowanie kabelków do płytki scalonej w odpowiednich miejscach i przy użyciu odpowiedniego programu sczytuje się program. Następnie program jest obrabiany i tą samą droga wraca do kompa. Z tego też powodu cała zabawa trwa dłużej niż normalnie, szczególnie jak trzeba coś poprawić w programie. Firmy, które współpracują z Vtechem o tym wiedzą. Sczytują one tylko program i drogą elektroniczną wysyłają do Krakowa do Vtechu. Również drogą elektroniczną wraca do nich program ze zmienionymi mapami. U mnie cała procedura trwała jeżeli dobrze pamiętam około 6 godzin.
Dolny91 podjedź do Warszawy np. do Kreatora Mocy. Ja tam robiłem swoją GY.

http://www.kreatormocy.pl/przyrost-mocy ... mocy-mazda


No to jest odpowiedź dlaczego u mnie też nie poszło "czipowanie". Ale dlaczego v-tech twierdził, że nie może tego zrobić ??. Nie chciało się im po prostu ?. Twierdzili również, że niedawno robili 6 i normalnie poprzez złącze OBD poszło.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez Sebal » 16 maja 2013, 21:32

Nie wiem. Nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie. Może są dwa typy komputerów w tej samej wersji (choć o tym nie słyszałem). Nie wiem naprawde. Do tej pory nie słyszałem też o problemach z chipowaniem GY/GG.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez Madzia6Mateusz » 18 maja 2013, 11:39

U mnie wszystko poszło po złączu diagnostycznym. Najpierw wyłączyli obsługe filtra DPF a później zabawa na hamowni. Całość trwała lekko ponad 4 godziny. Patrząc na nich i rozmawiając z nimi to wszystkie samochody japońskie robią po złączu. Cena za całość to 2500zł. Ogólnie mody na + :)
Madzia6Mateusz
 

Postprzez Krzysiek24 » 19 maja 2013, 07:15

Ile koni Ci przybyło za te 2500zł?:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez Bartoliniusz » 19 maja 2013, 20:08

pewnie całe 2500 koni przybyło <diabełek>
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez Sebal » 19 maja 2013, 20:17

Szczerze mówiąc 2500 wydeje mi się trochę sporo chociaż może teraz tak jest. Za CX-7 diesel płaciłem właśnie "2,5 koła" , ale tam chłopaki cały dzień się mordowali
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez paulop79 » 23 maja 2013, 01:55

Widze tu duzo roznych opini o chipboxach i mapowaniu. Ja sie podziele moimi spostrzezeniami. Przez to ze mialem gwarancje na swoja mazde przy zakupie niemoglem ingerowac w chipa w mojej Mazdzie wiec uzylem chipboxa z firmy racechip.de. Montaz szybki a demontaz jeszcze szybszy. Jestem bardzo zadowolony z niego bo jest bardzo odczuwalan roznica przed i po zalozeniu chipa. Wedlug tej firmy chip podnosi moc ze 140KM do 185KM a moment obrotowy z 330 Nm do 420Nm. Niestety niemialem okazji sprawdzic tego na hamowni wiec tego niejestem pewien. Po zalozeniu tego chipa spalania w mojej mazdzie tez spadlo i mam naprawde niskie jak na paliwozerne mazdy bo srednio miedzy 6.4 a 7.3 litra na sto. Ktos uzywal chipy tej firmy?
Pozdrawiam
paulop79
 

Postprzez Sebal » 23 maja 2013, 18:10

Ja używałem box firmy racechip. Miałem go w Cx-7 diesel dopóki nie zrobiłem programu i teraz w 6 GH. Niestety właśnie niedawno się zepsuł więc musiałem go wypiąć. Sprawdzałem w Cx-7 na hamowni różnice bez i z boxem. W serii silnik miał 172 KM i 400 Nm. Przy box'ie moc wzrosła nieznacznie bo do 185 KM ale moment już do 465 Nm (obiecywane na stronie 210 KM i 480 Nm). Chłopaki z firmy tuningowej stwierdzili, że jak na box to i tak bardzo dobry wynik. Podobno niektóre boxy innych firm które sprawdzali dawały prawie niezauważalne przyrosty mocy i momentu.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez paulop79 » 23 maja 2013, 22:12

To jestem ciekaw jak u mnie by bylo :) Moze jak w Polsce bede to sobie sprawdze na jakiejs hamowni. A moze ktos wie ile kosztuje takie sprawdzanie na hamowni?
paulop79
 

Postprzez Barthez » 23 maja 2013, 22:16

od 70 do 200zł zależy gdzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Artur 6 » 30 maja 2013, 02:09

witam posiadam mazde 6 z silnikiem common rail 2.0diesel 2004r i chce zwiekszyc moc jakies ciekawe propozycje?
Początkujący
 
Od: 30 maja 2013, 02:03
Posty: 7
Skąd: łódź
Auto: Mazda 6 GG GY common rail 2.0

Postprzez Neonixos666 » 30 maja 2013, 11:20

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Artur 6 » 30 maja 2013, 13:47

chodzi mi bardziej o mechaniczny bo chipowanie wolal bym zostawic na sam koniec i wyciagnac troche kucykow z mechaniki ;) co poradzicie?
Początkujący
 
Od: 30 maja 2013, 02:03
Posty: 7
Skąd: łódź
Auto: Mazda 6 GG GY common rail 2.0

Postprzez Neonixos666 » 30 maja 2013, 16:37

Wydajniejszy IC, wydech szerszy z przelotem, przewody powietrza bez przewężeń i sportowa wkładka w puszkę filtra. Raczej nic innego poza tym nie wymyślisz, tuning elektroniczny to podstawa. Chyba że będzie grubo to turbo do wymiany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Barthez » 30 maja 2013, 16:57

Artur 6 napisał(a):chodzi mi bardziej o mechaniczny

to zależy co chcesz uzyskać... 200? 300? 500KM?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Artur 6 » 30 maja 2013, 17:12

a wymiana lopatek na turbinie na gesciejsze ? da cos?. filter stozkowy moze byc ? wywalenie katalizatora i zastopic ja stumienica? a jak za chipuje to silnik na tym zabardzo nie ucierpi?
Początkujący
 
Od: 30 maja 2013, 02:03
Posty: 7
Skąd: łódź
Auto: Mazda 6 GG GY common rail 2.0

Postprzez Barthez » 30 maja 2013, 17:43

w tym momencie kombinujesz jak koń pod górkę!
powiedz co chcesz osiągnąć (jaka moc ile niutków) to z dużym prawdopodobieństwem dostaniesz info co należy zrobić i ile w przybliżeniu to będzie kosztowało
drugi sposób to pochwal się jaki masz budżet – to będzie wiadomo co Ci proponować za przeróbki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Artur 6 » 30 maja 2013, 17:55

chce dojsc do 200konikow nie mowie ze odrazu wszytko tylko etapami jak narazie mam 1500zl ale wszelkie propozycje przyjme i zapisze sobie ;) na dalsze przerobki
Początkujący
 
Od: 30 maja 2013, 02:03
Posty: 7
Skąd: łódź
Auto: Mazda 6 GG GY common rail 2.0

Postprzez bieski » 30 maja 2013, 18:09

Artur 6 napisał(a):1500zl

Tyle to ci wystarczy na przeprogramowanie kompa, a chyba to bedziesz musial wykonac jak planujesz jakis tuning mechaniczny
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje