CHIP Tuning – DIESEL
Sebal napisał(a):Tego komputera nie da się "chipować" poprzez złącze OBD. Widocznie gość mam marną wiedzę na ten temat. Trzeba wyciągnąć komputer z samochodu, rozłożyć go i poprzez dolutowanie kabelków do płytki scalonej w odpowiednich miejscach i przy użyciu odpowiedniego programu sczytuje się program. Następnie program jest obrabiany i tą samą droga wraca do kompa. Z tego też powodu cała zabawa trwa dłużej niż normalnie, szczególnie jak trzeba coś poprawić w programie. Firmy, które współpracują z Vtechem o tym wiedzą. Sczytują one tylko program i drogą elektroniczną wysyłają do Krakowa do Vtechu. Również drogą elektroniczną wraca do nich program ze zmienionymi mapami. U mnie cała procedura trwała jeżeli dobrze pamiętam około 6 godzin.
Dolny91 podjedź do Warszawy np. do Kreatora Mocy. Ja tam robiłem swoją GY.
http://www.kreatormocy.pl/przyrost-mocy ... mocy-mazda
No to jest odpowiedź dlaczego u mnie też nie poszło "czipowanie". Ale dlaczego v-tech twierdził, że nie może tego zrobić
Nie wiem. Nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie. Może są dwa typy komputerów w tej samej wersji (choć o tym nie słyszałem). Nie wiem naprawde. Do tej pory nie słyszałem też o problemach z chipowaniem GY/GG.
U mnie wszystko poszło po złączu diagnostycznym. Najpierw wyłączyli obsługe filtra DPF a później zabawa na hamowni. Całość trwała lekko ponad 4 godziny. Patrząc na nich i rozmawiając z nimi to wszystkie samochody japońskie robią po złączu. Cena za całość to 2500zł. Ogólnie mody na + 
-
Madzia6Mateusz
Ile koni Ci przybyło za te 2500zł?:P
- Od: 12 kwi 2012, 17:55
- Posty: 157
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A
pewnie całe 2500 koni przybyło 

Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Szczerze mówiąc 2500 wydeje mi się trochę sporo chociaż może teraz tak jest. Za CX-7 diesel płaciłem właśnie "2,5 koła" , ale tam chłopaki cały dzień się mordowali
Widze tu duzo roznych opini o chipboxach i mapowaniu. Ja sie podziele moimi spostrzezeniami. Przez to ze mialem gwarancje na swoja mazde przy zakupie niemoglem ingerowac w chipa w mojej Mazdzie wiec uzylem chipboxa z firmy racechip.de. Montaz szybki a demontaz jeszcze szybszy. Jestem bardzo zadowolony z niego bo jest bardzo odczuwalan roznica przed i po zalozeniu chipa. Wedlug tej firmy chip podnosi moc ze 140KM do 185KM a moment obrotowy z 330 Nm do 420Nm. Niestety niemialem okazji sprawdzic tego na hamowni wiec tego niejestem pewien. Po zalozeniu tego chipa spalania w mojej mazdzie tez spadlo i mam naprawde niskie jak na paliwozerne mazdy bo srednio miedzy 6.4 a 7.3 litra na sto. Ktos uzywal chipy tej firmy?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
paulop79
Ja używałem box firmy racechip. Miałem go w Cx-7 diesel dopóki nie zrobiłem programu i teraz w 6 GH. Niestety właśnie niedawno się zepsuł więc musiałem go wypiąć. Sprawdzałem w Cx-7 na hamowni różnice bez i z boxem. W serii silnik miał 172 KM i 400 Nm. Przy box'ie moc wzrosła nieznacznie bo do 185 KM ale moment już do 465 Nm (obiecywane na stronie 210 KM i 480 Nm). Chłopaki z firmy tuningowej stwierdzili, że jak na box to i tak bardzo dobry wynik. Podobno niektóre boxy innych firm które sprawdzali dawały prawie niezauważalne przyrosty mocy i momentu.
To jestem ciekaw jak u mnie by bylo
Moze jak w Polsce bede to sobie sprawdze na jakiejs hamowni. A moze ktos wie ile kosztuje takie sprawdzanie na hamowni?
-
paulop79
viewtopic.php?f=102&t=9655&view=unread#unread
tu masz pełno tego
tu masz pełno tego
Wydajniejszy IC, wydech szerszy z przelotem, przewody powietrza bez przewężeń i sportowa wkładka w puszkę filtra. Raczej nic innego poza tym nie wymyślisz, tuning elektroniczny to podstawa. Chyba że będzie grubo to turbo do wymiany.
w tym momencie kombinujesz jak koń pod górkę!
powiedz co chcesz osiągnąć (jaka moc ile niutków) to z dużym prawdopodobieństwem dostaniesz info co należy zrobić i ile w przybliżeniu to będzie kosztowało
drugi sposób to pochwal się jaki masz budżet – to będzie wiadomo co Ci proponować za przeróbki
powiedz co chcesz osiągnąć (jaka moc ile niutków) to z dużym prawdopodobieństwem dostaniesz info co należy zrobić i ile w przybliżeniu to będzie kosztowało
drugi sposób to pochwal się jaki masz budżet – to będzie wiadomo co Ci proponować za przeróbki
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje