Domowy tuning Mazdy 323F BG GT – kompresor str. 11
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
czekamy na zdjecia nowego kolektorka od forda.wiem ze juz jest na aucie.i na jkies pierwsze spostrzezenia na bazie ecumastera.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
piwo napisał(a):czekamy na zdjecia nowego kolektorka od forda.wiem ze juz jest na aucie.i na jkies pierwsze spostrzezenia na bazie ecumastera.
Kolektor zalozony, wydech 2.25" tez (poza koncowym tlumikiem, ktory zostawilem poki co seryjny). Generalnie auto na pierwsze odczucie jezdzi tak samo, tylko teraz doszly efekty dzwiekowe (pierdzenie) pomiedzy 3 a 5 tys obr
a moze własnie cały efekt psuje ten seryjny dławik na koncu? jackkpl wiesz jak on wygląda w środku od strony "montazowej" , z reszta sami zobaczcie http://img27.imageshack.us/i/323dolotwydechu.jpg/
Moze jakis M-tech na koniec?
Moze jakis M-tech na koniec?
JAPPARTS Tczew
ul.Głowackiego 6
ul.Głowackiego 6
- Od: 16 kwi 2009, 15:54
- Posty: 12
- Skąd: Tczew
- Auto: Civic EG5 1.6 SOHC VTEC
Karroll napisał(a):a moze własnie cały efekt psuje ten seryjny dławik na koncu? jackkpl wiesz jak on wygląda w środku od strony "montazowej" , z reszta sami zobaczcie http://img27.imageshack.us/i/323dolotwydechu.jpg/
Moze jakis M-tech na koniec?
W ogole pierwsze odpalenie na benzynie – auto jakos nie chcialo sie wkrecac na obroty. Ospale strasznie do 4 tys obr. Na gazie tak jak przed kolektorem. Stawiam, ze kolektor wplynal w jakis sposob na napelnianie cylindrow, a ze wskazania przpelywomierza sa nadal takie, jakie byly wczesniej, to po prostu dosje bardzo uboga mieszanke (na logach afr wychodzi w graniach 15-16:1). Bede dalej dzis walczyl, moze cos mi sie poprawic
Dobra, dzis porobilem jakies tam pomiary na LPG. Generalnie wychodzi na to, ze kolektor w zakresie 2 do 5,5 tys dal 10-15nm. Niby bardzo duzo,ale jakos ja tego mocno nie czuje, a na moc maksymallna chyba wplywu w ogole nie ma. Zeby moc to na 100% stwierdzic, to musze sie wybrac na ta sama hamownie, moze uda sie w tym tygodniu przed zlotem, to od razu dogram pare spraw na benzynie 
Karroll napisał(a):Moze jakis M-tech na koniec?
Z Jackiem będzie problem. Chciałby 2,25 przelot ale żeby nie był głośniejszy od serii
Dopóki ten korek będzie siedział na końcu to przyrosty raczej będą mizerne moim zdaniem
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
lukster napisał(a):Karroll napisał(a):Moze jakis M-tech na koniec?
Z Jackiem będzie problem. Chciałby 2,25 przelot ale żeby nie był głośniejszy od seriiTak to tylko w erze
Dopóki ten korek będzie siedział na końcu to przyrosty raczej będą mizerne moim zdaniem
Nie drwij ze mnie, tylko pochwal kolektor, jaki udalo nam sie zrobic
Moze uda mi sie na zlot zalozyc tlumik przelotowy domowym sposobem, czyli wietrarka i pojechane , to beda te upragnione osiagi
weź tez pod uwage to, że są auta mające sporo KM i Nm i są cholernie glosne i są tez auta które maja jeszcze więcej Km/Nm i są ciche. a "wioski" nie promują
ja bym coś z Tym końcowym korkiem zrobił i dopiero na hamowanie pojechał.przełam się, zawsze jest opcja Silencer
JAPPARTS Tczew
ul.Głowackiego 6
ul.Głowackiego 6
- Od: 16 kwi 2009, 15:54
- Posty: 12
- Skąd: Tczew
- Auto: Civic EG5 1.6 SOHC VTEC
a co to za placki na tym kolektorze ? 
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
seba323f napisał(a):Kolektorek konkretny ...
Czemu nie owinąłeś go bandażem?
Bo nie wygladal na rannego
seba323f napisał(a)::P Łee poważnie się pytam... Kolektor niczym nie osłonięty robi straszne piekło pod maską
Teoretycznie masz racje,ale dzis sie przejechalem po miescie kolo 19-ej, gdy juz sie lekko ochlodzilo. Bez zadnej oslony kolektor ssacy mial temp ciala (30-40 stopni), kolektor wydechowy pewnie z 500, a silnik byl na tyle cieply, ze parzyl przy dotknieciu. Sam przeplywomierz i rura ze stozkiem tez byla chlodna. Ze wzgledu na budowe silnika raczej jestem pewien, ze wiekszosc powietrza idzie dolem. Zrob sobie test, przekrec kluczyk na zaplon i zewrzyj styki GND i TEN w zlaczu diagnostycznym. Nastepnie stan przy progu drzwi kierowcy. ZObaczysz, gdzie idzie wiekszosc powietrza, ktore pompuje wentylator
co słychac w temacie ,było hamowanie ? moge Ci teraz smiało polecic M-techa, bo przetestowałem go osobiscie na mojej madzi.z silencerem masz jeszcze ciszej niz tak jak ostatnio pracował Twoj wydech 
JAPPARTS Tczew
ul.Głowackiego 6
ul.Głowackiego 6
- Od: 16 kwi 2009, 15:54
- Posty: 12
- Skąd: Tczew
- Auto: Civic EG5 1.6 SOHC VTEC
Karroll napisał(a):co słychac w temacie ,było hamowanie ? moge Ci teraz smiało polecic M-techa, bo przetestowałem go osobiscie na mojej madzi.z silencerem masz jeszcze ciszej niz tak jak ostatnio pracował Twoj wydech
Ciszej niz moj, czy Twoj?
Dzis oficjalnie sprawdzilem na hamowni , co dal kolektor wydechowy od escorta rs (4-2-1) oraz wydech 2.25" (poza koncowym tlumikiem ,ktory jest seryjny).
Oto wyniki:
Jak zapewne zauwazycie, wykres jest przerabiany. Dostalem po prostu wykresy w innej formie i nalozylem nowa siatke na stary opis wykresu, zeby bylo latwiej porownac co to dalo. SKopiowac 2 wykresy do 1 katalogu i przelaczac strzalkami wykres gora/dol, od razu widac gdzie kolektor dal efekt.
Generalnie na ustawieniu +4 walka ssacego efekt jest bardzo dobry na niskich obrotach. Nie udalo sie tego shamowac na benzynie (braklo czasu),ale patrzac po przebiegu momentu, na benzynie byloby 170-171nm w miejscu, gdzie na niebieskim wykresie jest 163nm.
Miedzy benzyna a gazem bylo mniej wiecej 10nm roznicy w calym zakresie.
W porownaniu do wyniku 134 konie na benzynie (hamownia olsztyn) jest pogorszenie. Mysle,ze przyczyna jest blos, ktory wlasnie te 3-4 konie zabral (w koncu to tez zwezka w dolocie). Generalnie auto na 1/4 mili nie bedzie najszybsze, ale komfort jazdy w miescie, gdzie praktycznie muskajac gaz auto jedzie 80km/h jest rewelacyjny.
DLa przypomnienia stary wynik sprzed kolektora:

Oto wyniki:

Jak zapewne zauwazycie, wykres jest przerabiany. Dostalem po prostu wykresy w innej formie i nalozylem nowa siatke na stary opis wykresu, zeby bylo latwiej porownac co to dalo. SKopiowac 2 wykresy do 1 katalogu i przelaczac strzalkami wykres gora/dol, od razu widac gdzie kolektor dal efekt.
Generalnie na ustawieniu +4 walka ssacego efekt jest bardzo dobry na niskich obrotach. Nie udalo sie tego shamowac na benzynie (braklo czasu),ale patrzac po przebiegu momentu, na benzynie byloby 170-171nm w miejscu, gdzie na niebieskim wykresie jest 163nm.
Miedzy benzyna a gazem bylo mniej wiecej 10nm roznicy w calym zakresie.
W porownaniu do wyniku 134 konie na benzynie (hamownia olsztyn) jest pogorszenie. Mysle,ze przyczyna jest blos, ktory wlasnie te 3-4 konie zabral (w koncu to tez zwezka w dolocie). Generalnie auto na 1/4 mili nie bedzie najszybsze, ale komfort jazdy w miescie, gdzie praktycznie muskajac gaz auto jedzie 80km/h jest rewelacyjny.
DLa przypomnienia stary wynik sprzed kolektora:

Jacek176 napisał(a):Witam w klubie zawiedzionych![]()
Ten silnik jest strasznie odporny na modyfikacje i jego tuning to droga przez mękę
No z tym zawodem to przesadzasz. Wiadomo,ze chcialoby sie 200 koni, zamiast 130, ale jak sie przemysli sprawe "na zimno", to efekt dzialania kolektora i tak jest bardzo pozytywny. Po prostu zadzialal tam, gdzie mial zadzialac
Szkoda,ze nie ma wyniku benzyna na walku ssacym +4, ale momentem obrotowym dogania 2.0V6 mazdowskie, a niektore nawet przegania
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje