Domowy tuning Mazdy 323F BG GT – kompresor str. 11

Postprzez piwo » 9 sie 2009, 22:15

:P
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez piwo » 14 sie 2009, 17:58

czekamy na zdjecia nowego kolektorka od forda.wiem ze juz jest na aucie.i na jkies pierwsze spostrzezenia na bazie ecumastera.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez jackkpl » 14 sie 2009, 18:54

piwo napisał(a):czekamy na zdjecia nowego kolektorka od forda.wiem ze juz jest na aucie.i na jkies pierwsze spostrzezenia na bazie ecumastera.


Kolektor zalozony, wydech 2.25" tez (poza koncowym tlumikiem, ktory zostawilem poki co seryjny). Generalnie auto na pierwsze odczucie jezdzi tak samo, tylko teraz doszly efekty dzwiekowe (pierdzenie) pomiedzy 3 a 5 tys obr :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Karroll » 15 sie 2009, 10:59

a moze własnie cały efekt psuje ten seryjny dławik na koncu? jackkpl wiesz jak on wygląda w środku od strony "montazowej" , z reszta sami zobaczcie http://img27.imageshack.us/i/323dolotwydechu.jpg/
Moze jakis M-tech na koniec?
JAPPARTS Tczew
ul.Głowackiego 6
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2009, 15:54
Posty: 12
Skąd: Tczew
Auto: Civic EG5 1.6 SOHC VTEC

Postprzez jackkpl » 15 sie 2009, 11:07

Karroll napisał(a):a moze własnie cały efekt psuje ten seryjny dławik na koncu? jackkpl wiesz jak on wygląda w środku od strony "montazowej" , z reszta sami zobaczcie http://img27.imageshack.us/i/323dolotwydechu.jpg/
Moze jakis M-tech na koniec?


W ogole pierwsze odpalenie na benzynie – auto jakos nie chcialo sie wkrecac na obroty. Ospale strasznie do 4 tys obr. Na gazie tak jak przed kolektorem. Stawiam, ze kolektor wplynal w jakis sposob na napelnianie cylindrow, a ze wskazania przpelywomierza sa nadal takie, jakie byly wczesniej, to po prostu dosje bardzo uboga mieszanke (na logach afr wychodzi w graniach 15-16:1). Bede dalej dzis walczyl, moze cos mi sie poprawic :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez jackkpl » 15 sie 2009, 20:10

Dobra, dzis porobilem jakies tam pomiary na LPG. Generalnie wychodzi na to, ze kolektor w zakresie 2 do 5,5 tys dal 10-15nm. Niby bardzo duzo,ale jakos ja tego mocno nie czuje, a na moc maksymallna chyba wplywu w ogole nie ma. Zeby moc to na 100% stwierdzic, to musze sie wybrac na ta sama hamownie, moze uda sie w tym tygodniu przed zlotem, to od razu dogram pare spraw na benzynie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez lukster » 16 sie 2009, 20:51

Karroll napisał(a):Moze jakis M-tech na koniec?

Z Jackiem będzie problem. Chciałby 2,25 przelot ale żeby nie był głośniejszy od serii :D Tak to tylko w erze :D
Dopóki ten korek będzie siedział na końcu to przyrosty raczej będą mizerne moim zdaniem
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez jackkpl » 16 sie 2009, 20:55

lukster napisał(a):
Karroll napisał(a):Moze jakis M-tech na koniec?

Z Jackiem będzie problem. Chciałby 2,25 przelot ale żeby nie był głośniejszy od serii :D Tak to tylko w erze :D
Dopóki ten korek będzie siedział na końcu to przyrosty raczej będą mizerne moim zdaniem


Nie drwij ze mnie, tylko pochwal kolektor, jaki udalo nam sie zrobic :D. Ja bardzo nielubie aut , ktore rycza mocno na wyrost swoich osiagow, preferuje ukryta moc i nic nie zdradzajaca cisze

Moze uda mi sie na zlot zalozyc tlumik przelotowy domowym sposobem, czyli wietrarka i pojechane , to beda te upragnione osiagi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Karroll » 16 sie 2009, 23:08

weź tez pod uwage to, że są auta mające sporo KM i Nm i są cholernie glosne i są tez auta które maja jeszcze więcej Km/Nm i są ciche. a "wioski" nie promują :D ja bym coś z Tym końcowym korkiem zrobił i dopiero na hamowanie pojechał.przełam się, zawsze jest opcja Silencer
JAPPARTS Tczew
ul.Głowackiego 6
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2009, 15:54
Posty: 12
Skąd: Tczew
Auto: Civic EG5 1.6 SOHC VTEC

Postprzez jackkpl » 17 sie 2009, 20:23

Dobra, macie tu pare fotek kolektora. Na fotce od spodu widac, jak ladnie mi ucieka olej przez uszczelniacz polosi , a od strony kola pasowego ...... sam jestem ciekaw skad :)

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez lukster » 17 sie 2009, 22:13

a co to za placki na tym kolektorze ? :D
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez seba323f » 17 sie 2009, 22:21

Kolektorek konkretny ...
Czemu nie owinąłeś go bandażem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 18:24
Posty: 1235 (0/5)
Skąd: Piaseczno
Auto: 323F BJ Sportive FS-DE '01
323F BG GT BP '92
MS Protege FS-DET '03

Postprzez jackkpl » 17 sie 2009, 22:34

seba323f napisał(a):Kolektorek konkretny ...
Czemu nie owinąłeś go bandażem?


Bo nie wygladal na rannego ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez seba323f » 17 sie 2009, 22:51

:P Łee poważnie się pytam... Kolektor niczym nie osłonięty robi straszne piekło pod maską ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 18:24
Posty: 1235 (0/5)
Skąd: Piaseczno
Auto: 323F BJ Sportive FS-DE '01
323F BG GT BP '92
MS Protege FS-DET '03

Postprzez jackkpl » 17 sie 2009, 22:54

seba323f napisał(a)::P Łee poważnie się pytam... Kolektor niczym nie osłonięty robi straszne piekło pod maską ;)


Teoretycznie masz racje,ale dzis sie przejechalem po miescie kolo 19-ej, gdy juz sie lekko ochlodzilo. Bez zadnej oslony kolektor ssacy mial temp ciala (30-40 stopni), kolektor wydechowy pewnie z 500, a silnik byl na tyle cieply, ze parzyl przy dotknieciu. Sam przeplywomierz i rura ze stozkiem tez byla chlodna. Ze wzgledu na budowe silnika raczej jestem pewien, ze wiekszosc powietrza idzie dolem. Zrob sobie test, przekrec kluczyk na zaplon i zewrzyj styki GND i TEN w zlaczu diagnostycznym. Nastepnie stan przy progu drzwi kierowcy. ZObaczysz, gdzie idzie wiekszosc powietrza, ktore pompuje wentylator :D.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Karroll » 2 wrz 2009, 23:14

co słychac w temacie ,było hamowanie ? moge Ci teraz smiało polecic M-techa, bo przetestowałem go osobiscie na mojej madzi.z silencerem masz jeszcze ciszej niz tak jak ostatnio pracował Twoj wydech ;)
JAPPARTS Tczew
ul.Głowackiego 6
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2009, 15:54
Posty: 12
Skąd: Tczew
Auto: Civic EG5 1.6 SOHC VTEC

Postprzez jackkpl » 3 wrz 2009, 08:44

Karroll napisał(a):co słychac w temacie ,było hamowanie ? moge Ci teraz smiało polecic M-techa, bo przetestowałem go osobiscie na mojej madzi.z silencerem masz jeszcze ciszej niz tak jak ostatnio pracował Twoj wydech ;)


Ciszej niz moj, czy Twoj? :). Narazie prace nad mazda stoja. Jezdzi sobie na LPG i git. Hamownia bedzie pewnie za jakies 2-3 tygodnie, to sie okaze, czy ten kolektor cokolwiek zmienil. Napisz mi na gg za ile ten m-tech i skad go wziales.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez jackkpl » 26 wrz 2009, 17:03

Dzis oficjalnie sprawdzilem na hamowni , co dal kolektor wydechowy od escorta rs (4-2-1) oraz wydech 2.25" (poza koncowym tlumikiem ,ktory jest seryjny).

Oto wyniki:

Obrazek

Jak zapewne zauwazycie, wykres jest przerabiany. Dostalem po prostu wykresy w innej formie i nalozylem nowa siatke na stary opis wykresu, zeby bylo latwiej porownac co to dalo. SKopiowac 2 wykresy do 1 katalogu i przelaczac strzalkami wykres gora/dol, od razu widac gdzie kolektor dal efekt.

Generalnie na ustawieniu +4 walka ssacego efekt jest bardzo dobry na niskich obrotach. Nie udalo sie tego shamowac na benzynie (braklo czasu),ale patrzac po przebiegu momentu, na benzynie byloby 170-171nm w miejscu, gdzie na niebieskim wykresie jest 163nm.

Miedzy benzyna a gazem bylo mniej wiecej 10nm roznicy w calym zakresie.

W porownaniu do wyniku 134 konie na benzynie (hamownia olsztyn) jest pogorszenie. Mysle,ze przyczyna jest blos, ktory wlasnie te 3-4 konie zabral (w koncu to tez zwezka w dolocie). Generalnie auto na 1/4 mili nie bedzie najszybsze, ale komfort jazdy w miescie, gdzie praktycznie muskajac gaz auto jedzie 80km/h jest rewelacyjny.


DLa przypomnienia stary wynik sprzed kolektora:

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Jacek176 » 28 wrz 2009, 09:17

Witam w klubie zawiedzionych :P
Ten silnik jest strasznie odporny na modyfikacje i jego tuning to droga przez mękę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jackkpl » 28 wrz 2009, 09:26

Jacek176 napisał(a):Witam w klubie zawiedzionych :P
Ten silnik jest strasznie odporny na modyfikacje i jego tuning to droga przez mękę ;)


No z tym zawodem to przesadzasz. Wiadomo,ze chcialoby sie 200 koni, zamiast 130, ale jak sie przemysli sprawe "na zimno", to efekt dzialania kolektora i tak jest bardzo pozytywny. Po prostu zadzialal tam, gdzie mial zadzialac :). Do podniesienia mocy max trzebaby go skrocic i zrobic na wiekszych rurach – moze jak bede mial ze 300zl luzem, to zrobimy z luksterem jeszcze jeden ;).


Szkoda,ze nie ma wyniku benzyna na walku ssacym +4, ale momentem obrotowym dogania 2.0V6 mazdowskie, a niektore nawet przegania :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje