Nitro vs. Turbo

Postprzez 8dyb8 » 25 sie 2008, 09:00

Wg mnie NOS jest beee :) Ja rozumiem ze jest to fajna zabawka za rozsadne pieniadze, ale nie podoba mi sie jego 'zuzywalnosc', np 20 strzalow 10 sekundowych na zbiorniku i pozniej trzeba jezdzic, napelniac, bawic sie z tym.

Turbina to co innego :) masz moc caly czas, ALE moim zdanie turbina to tez nie jest super pomysl. Poprostu przy kupnie auta trzeba sie dobrze zastanowic jakie auto sie chce... jak chcesz cos szybkiego to odrazu kupujesz cos szybkiego doplacajac te kilka tysiecy zlotych za topowa wersje danego modelu zamiast zwyklego dupowozu.

W przypadku aut jakich jest zdecydowana wiekszosc na tym forum –> wartych 5-15 tys zl, inwestycja 6-10k na turbo to troche nie za madra decyzja :)

Ja rozumiem ze niektorzy maja zadbane samochody, ja tez myslalem o sprowadzeniu wiekszej ilosci konikow pod maske, bo ciezko sie rozstawac ze sprawdzonym samochodem i ryzykowac kupno "nowego" nastoletniego samochodu z bog wie jaka historia... ALE, prawda jest taka ze koszt przerobek silnika, zawieszenia, ukladu hamulcowego zapewne by przerosl koszt kupna jakiegos KL'a albo jakiegos innego scierwa do upalania.

Sztuka dla sztuki jest fajna, ale trzeba miec duzo kasy na zbyciu, kasy ktora tak naprawde wyrzucamy troche w bloto, bo przy sprzedazy samochodu niewiele nam sie zwroci, no chyba ze planujemy zostawic dany samochod przez nastepne 10 lat w garazu na dobre i na zle.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 15:26
Posty: 164
Skąd: WWA
Auto: Ford Probe 2.0 // Pralka IV

Postprzez Pit » 25 sie 2008, 09:44

8dyb8 napisał(a):...koszt kupna jakiegos KL'a

Ale KL to przecież wolne codzienne wozidło. Żadne tam szybkie auto.
Co do nitro – przejechałbyś się raz i zmieniłbyś zdanie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez brii » 25 sie 2008, 09:48

Piotruś napisał(a):Co do nitro – przejechałbyś się raz i zmieniłbyś zdanie

Przejechałem się nie raz i zmieniłem zdanie – nitro jest do pupy ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez DISItune » 25 sie 2008, 11:41

darekk86 napisał(a):A tym bardziej jesli chodzi o parkowanie. Znalezienie miejsca do zaparkowania samochodem na 18" felgach graniczy z cudem... Najczesciej parkowalem jakies 500m dalej niz sie dalo, bo tylko tam udawalo sie znalezc jakies miejsce bez kraweznika


mam wrazenie ze mieszkam w innej Warszawie hahaha
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez DISItune » 25 sie 2008, 11:46

8dyb8 napisał(a):ALE moim zdanie turbina to tez nie jest super pomysl. Poprostu przy kupnie auta trzeba sie dobrze zastanowic jakie auto sie chce... jak chcesz cos szybkiego to odrazu kupujesz cos szybkiego doplacajac te kilka tysiecy zlotych za topowa wersje danego modelu zamiast zwyklego dupowozu.


i to są święte słowa :) a jak jeszcze ta najmocniejsza wersja jest fabrycznie turbo to już w ogóle miód <zeby> ;)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez darekk86 » 25 sie 2008, 12:53

misiekwaw napisał(a):mam wrazenie ze mieszkam w innej Warszawie hahaha

No wszystko zalezy czy chcesz prostowac pozniej felgi co miesiac czy miec spokoj. Tym bardziej ze z polerowanym rantem jak ty masz to po prostowaniu juz nie bedzie tak pieknie. Nawet mi majac prostowanie felg za darmo szkoda ich ciagle prostowac, dlatego wole uwazac.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Postprzez DISItune » 25 sie 2008, 14:09

darekk86 napisał(a):
misiekwaw napisał(a):mam wrazenie ze mieszkam w innej Warszawie hahaha

No wszystko zalezy czy chcesz prostowac pozniej felgi co miesiac czy miec spokoj. Tym bardziej ze z polerowanym rantem jak ty masz to po prostowaniu juz nie bedzie tak pieknie. Nawet mi majac prostowanie felg za darmo szkoda ich ciagle prostowac, dlatego wole uwazac.


jezdze na 17tkach w profilu 45 i 40 od 4 lat a na 18tkach od grudnia, cala zime na profilu 40 i nie mialem do tej pory nigdy krzywej felgi

probowales kiedys wyhamowac przed wjazdem na kraweznik ?? bo moze problem lezy w przyzwyczajeniach ze sluzbowego seicento a nie z faktycznych ograniczen jakie powoduja krawezniki w miescie
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez brii » 25 sie 2008, 15:13

To Wy wjeżdżacie na krawężniki – twardziele z Was, ja na krawężniki wjeżdżam tylko Foresterem ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez darekk86 » 25 sie 2008, 15:28

na kraweznik da sie wjechac ale tylko i wylacznie pod katem prostym. Wtedy nie ma problemow. Ale wjechanie bokiem to juz ryzyko, wystarczy ze sie kolo zsunie z kraweznika i mamy felge do lakierowania. Dla mnie to bez sensu. No ale ja sie utrzymuje wlasnie z takich ludzi ktorzy nie patrza ze trzeba wjezdzac ostroznie na kraweznik, tylko pozniej wiekszosc z nich twierdzi ze na 18" nie da sie jezdzic bo co chwila trzeba je naprawiac albo prostowac. Jezdzic sie da i ja mniejszych bym nie zalozyl nigdy :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Postprzez toomas » 1 paź 2008, 13:00

Dobry temat ale ostatnie dwie strony (czy trzy) odbiegają od niego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2007, 00:34
Posty: 207
Skąd: Łódź
Auto: MPV LW 2,5v6
626 GE 1,8

Postprzez MAXX » 28 lis 2008, 01:43

A ja powiem tak . Jestem zielony na temat nitro i czytając ten wątek nic się nie dowiedziałem kompletnie poza dywagacjami na temat gaz nie gaz nitro – turbo turbo + nitro itp – kompletnie żadnych konkretów .

Ja wiem na pewno że na turbo mnie nie stać a dokładniej nie chciał bym tyle inwestować . Mam zadbanego nissana gdzie wszystko powymieniałem i mam stan super wiec na pewno go nie będe sprzedawał . Z tego co się orientuje silnik z Primery GT SR20DEH jest praktycznie identyczny jak z nissana 2000 sx turbo czyli ma spory zapas mocy z tym ze mój nie posiada turbo . Mam juz koletor i wydech z kwasówki na wiosnę chciałbym założyć stożek i własnie myśle o tym nitro . Czy ktośmi może odpowiedzieć na pytanie konkretnie :


– nie znam sie i troche przeczytałem że jest nitro i nitro ( suche i mokre ) – porszę o wyjaśnienie co to jest i czym się charakteryzuje i które jest bardziej bezpieczne
-jakie są koszta nitro biorąc pod uwagę strząły + 50 hp bo tyle mi wystraczy
– o co chodzi z tym kocykiem – konkretnie czy na wiosne i lato musze utrzymywać temperaturę a jezeli jej nie utrzymam to co się stanie
– interesyje mnie sam moment uruchomienia – jak sie powinno bezpiecznie odpalać nitro a jak się nie powinno ( obroty biegi itp )
– interesuje mnie jakie śa koszta tzw wyzwolenia nitro tzn ile kosztują rózne opcje odpalania nitro czyli np guziczek kolo kierownicy i np recznie odkrecanie butli w bagażniku – nie wiem czy dobrze piszę sprostujcie mnie


Auto w 80 % urzytkue rodzinnie od czasu do czasu lubie sobie sam polatć po mieście wieć takie 30 strzałów pewnie by na dłuuugo wystarczyło choć jak pewnie by mi sięspodobało to było by inaczej ale narazie tak zakładam

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2004, 15:59
Posty: 219
Skąd: średniej wielkości
Auto: Nissan Primera 2.0 GT SR20DEH

Postprzez Jacol » 28 lis 2008, 02:11

MAXX napisał(a):– nie znam sie i troche przeczytałem że jest nitro i nitro ( suche i mokre ) – porszę o wyjaśnienie co to jest i czym się charakteryzuje i które jest bardziej bezpieczne
-jakie są koszta nitro biorąc pod uwagę strząły + 50 hp bo tyle mi wystraczy
– o co chodzi z tym kocykiem – konkretnie czy na wiosne i lato musze utrzymywać temperaturę a jezeli jej nie utrzymam to co się stanie
– interesyje mnie sam moment uruchomienia – jak sie powinno bezpiecznie odpalać nitro a jak się nie powinno ( obroty biegi itp )
– interesuje mnie jakie śa koszta tzw wyzwolenia nitro tzn ile kosztują rózne opcje odpalania nitro czyli np guziczek kolo kierownicy i np recznie odkrecanie butli w bagażniku – nie wiem czy dobrze piszę sprostujcie mnie

Już Ci odpowiadam:
1. Są systemy podtlenku azotu suche i mokre. Suchy rózni sie od mokrego tym, że przy systemie mokrym do kolektora dolotowego jest jeszcze wtryskiwana dodatkowa benzyna (przy suchym sam podtlenek).
Bezpieczniejszy jest system mokry z racji dodatkowego paliwa (mniejsze ryzyko zubożenia mieszanki – czyli chodzi o AFR).
2. Rok temu zestaw mokry NX-a mozna bylo kupic za okolo 2tys zł. teraz powinno być taniej
3. Kocyk podgrzewa butle z podtlenkiem, im gaz cieplejszy, tym ma wieksze ciśnienie, wiec da wiecej mocy :) Oczywiscie w zime kocyk sie bardziej przydaje, ale w lato tez sie go uzywa.
4. Moment uruchomienia, pełny gaz (noga w podłoge) oraz patrzec na obroty, nie mozna doprowadzic do odcinki (przerwie sie dostarczanie paliwa przez wtrsyki silnika, ale wtrysk n2o bedzie pracowal dalej, co moze doprowadzic do pozegnania sie z silnikiem). Nie ma tez co odpalac na zbyt niskich obrotach, ja odpalam 2,5-3tys. obr/min.
5. guziczki sa juz w zestawie. butle odkrecasz recznie, chyba ze dokupisz elektrozawór ktory robi to automatycznie, ty tylko pstrykasz guziczkiem.
Strzal pozwala na 12-15sek jazdy z dodatkową mocą. Butla wystarcza na okolo 30 strzałów.
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez Lukano » 28 lis 2008, 08:39

A ja mam inne pytanie do znawców. Można powiedzieć teoretyczne, ale mnie ciekawi.
Czy nitro zakładać do silnika z turbo ?? Może i pytanie głupie, ale za cholercie nie znam zasady na jakiej działa nitro. Schładza powietrze i dlatego jest go więcej ??
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez damian » 28 lis 2008, 11:03

a gdzie to tankowac? w lublinie chyba nie zatankuje, nie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez Jacol » 28 lis 2008, 12:12

damiaaans napisał(a):a gdzie to tankowac? w lublinie chyba nie zatankuje, nie?

nie wiem, ja moge tanknac w bydzi lub w łodzi :)
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez brii » 28 lis 2008, 12:27

Lukano napisał(a):Schładza powietrze i dlatego jest go więcej

Nie – ten gaz przy wzroście temperatury uwalnie dodatkowe duuuuże ilości tlenu.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Lukano » 28 lis 2008, 12:58

damiaaans napisał(a):w lublinie chyba nie zatankuje, nie?

Chyba w Warszawie najbliżej z tego co wiem.
brii napisał(a):Nie – ten gaz przy wzroście temperatury uwalnie dodatkowe duuuuże ilości tlenu.

aha. dzięki za odpowiedź :D trzeba się trochę chemią zainteresować to może bym wtedy wiedział.
To jeszcze zostaje pytanie czy mogę to władować do turbo. Mój silnik rezerwy mocy ma spore. Od Aero różni się tylko turbo, wtryski i ECU. Aero do 280 koni, więc to problemem by nie było.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Gib » 28 lis 2008, 13:03

w dragu pakuje się nitro jak turbina wysoko wstaje właśnie poto żeby ją rozpędzić, w fabrycznie uturbionych autach chyba są lepsze sposoby na uzyskanie tych 30-50 KM więcej.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez radekkm » 28 lis 2008, 14:16

raczej,zwlaszcza ze do twojego saaba jest program +70 km i +90nm bez potrzeby dodatkowych modyfikacji za 500 funtow
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez ravo » 28 lis 2008, 17:42

Lukano napisał(a): Mój silnik rezerwy mocy ma spore.

mhm ciekawe :)

nitro mozna zalozyc do wszystkiego
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje