Sprężyny progresywne JAMEX

Postprzez siwy_dymek » 15 mar 2006, 02:31

Boris86 czyli mowisz ze da rade samemu wymienic springi? Bo 240zeta droga nie chodzi!

Wie ktos jak krok po kroku to zrobic? Napewno amorek z gory trzeba odkrecic, ale co dalej? Zgadzam sie z Borisem ze progresy chyba latwiej zalozyc, bo sa krotsze...tylko czy to wystarczy? No i czy jak bede sciagac stare sprezynki to czy przy tym nie zgine? :|

hyhy, jak narazie nie mam nawet na springi a co dopiero na ich zalozenie! <killer>
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez ADi » 15 mar 2006, 12:15

60zł za szt.? co to za ceny...mój mechanior wymienia za 30zł/szt. a znalazłem też takiego co za komplet bierze 100zł.
Rules Are Made To Be Broken...
"...You Can Win If You Want...If You Want It You Will Win..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:37
Posty: 270
Skąd: HollyŁódź
Auto: 626 GE FS

Postprzez Waluś » 15 mar 2006, 12:34

U nas wymieniaja za 30 zł, a Waluś wymienia za 2 Tyskie od sztuki hahaha
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez ADi » 15 mar 2006, 12:36

Waluś napisał(a):U nas wymieniaja za 30 zł, a Waluś wymienia za 2 Tyskie od sztuki hahaha


szkoda ze mam daleko do Ciebie <lol>

ciężka byłaby ta wymiana sprężyn <lol>
Rules Are Made To Be Broken...
"...You Can Win If You Want...If You Want It You Will Win..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:37
Posty: 270
Skąd: HollyŁódź
Auto: 626 GE FS

Postprzez siwy_dymek » 15 mar 2006, 13:39

ADi napisał(a):60zł za szt.? co to za ceny
No wlasnie tez sie lekko szoknalem, bo troche duzo mi sie to wydawalo!
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez Boris86 » 15 mar 2006, 16:00

Ja powyjmowałem całe MacPhersony i na spokojnie sobie je rozbierałem... nie zakładałem tego na aucie.
Zdjąc stare jest dużo trudniej niż założyć Sportowe. Ale można....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez yasiu » 15 mar 2006, 18:15

Boris a miałeś ściągacze? I ile czasu ci to zajęło? Noi jaki efekt to przyniosło?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2005, 23:29
Posty: 112
Skąd: Michałowice k Brzegu
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez siwy_dymek » 15 mar 2006, 18:29

Boris86 napisał(a):Ja powyjmowałem całe MacPhersony i na spokojnie sobie je rozbierałem


no ja bym wolal tego uniknac, bo wtedy moze sie okazac ze cos jescze mam do wymiany, a tak czasami cos jest sprawne dopoki sie tego nei rusza!
A tak na marginesie, czy w wersji amerykanskiej 323/protage sprezyny beda te same? Zawieszenei jest chyba wspolne dla calej tej rodziny!?
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez Boris86 » 16 mar 2006, 00:33

yasiu napisał(a):Boris a miałeś ściągacze? I ile czasu ci to zajęło? Noi jaki efekt to przyniosło?

Wliczając kilka zapieczonych śróbek... zajeło mi to jakies 4-5 godzin powolnej pracy na słoneczku w miłym towarzystwie bo ja sie w to latem bawiłem.
A jakie efekty masz na myśli?? Wrazenia z jazdy?? Wrażenia wizualne?? Czy konkretnie coś technicznego z wymianą??
Nie miałem niestety ściągaczy.... które by znacznie ułatwiły sprawę.
siwy_dymek napisał(a):no ja bym wolal tego uniknac, bo wtedy moze sie okazac ze cos jescze mam do wymiany, a tak czasami cos jest sprawne dopoki sie tego nei rusza!

To jeśli masz coś do wymiany to lepiej wymień to od razu.... bo przy sztywnym i krótkim zawiasie padnie to kilka razy szybciej i bedzie stwarzało tylko niebezpieczeństwo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez letkoletki » 16 mar 2006, 02:21

Ja sam montowalem nowe amorki i sprezyny progresywne.
Przy okazji zabezpieczylem nadkola od rdzy (pomalowalem je od nowa barankiem)
i pryslem zaciski na czerwono.

Posadzilem samochod na grobych deskach, zwalilem wszystkie kola i zabralem sie do roboty.
Posmarowalem zaciski odrdzewiaczem(zeby przez czas wymiany preparat zadzialal, polecam go)
Najgorsze byly zapieczone sroby dolne mocowania amortyzatorow, poradilem sobie z nimi podgrzewajac je palnikiem.
W Mx-6 amortyzatoty nie wyskakuja po wubiciu srob, co innego w 626 z 93r, w ktorej wymienial moj brat (u niego az walnely w przeguby).
Odpiolem przewody od abs-u i hamulcy mocowane na amorach.
Potem odkrecilem sroby kielichow i wysunolem cale McPersony z nadkoli.

Do zdjecia sprezyn wykorzystalem wytoczone sciagaczki

jedna sciagaczka sklada sie z nagwintowanego drutu zbrojeniowego (musi byc na nim z jednej strony gwint prawy, a z drogiej gwint lewy, 2 cm drutu po srodku, zeszlifowane musi byc tak aby pasowal na niego jakis klucz, ja mialem na klucz 17)
Nastepnie potrzebne sa dwa male klocki metalowe (w nich wywiercone dziury, potem nagwintowne, jeden klocek prawym gwintem i drugi lewym gwintem)
W kostkach jeszcze trzeba naciąć wglebienia na sprezyny.
Skrecamy to razem i sciagaczka gotowa.
A potrzebne są dwie.

Sciskamy sprezyne, odkrecamy srube, tą u gory amorka.
Wyciagamy sprezyne, odkrecamy sciagaczki.
Wkladamy nowa sprezyne, sciskamy i wykonujemy wyzej wymienione czynnosci tyklo w odwrotnej kolejnosci.
Tak z wszystkimi McPersonami.

Do skrecania srub polecam klej, zapobiegajacy samodzielnemu rozkrecaniu sie ich.
Do rozkrecania WD-40 :D

Przepraszam jezeli zle uzylem jakiegos zwrotu technicznego lub cos nie dokladnie opisalem, bo nie jestem mechanikiem (poprostu wiem jak to sie robi, ale z wytlumaczeniem juz gorzej <lol> )

Chce niebawm wstawic fotki na forum z wymiany, zglebienia, "poprawkowania" <lol>

CO DO ZBIEZNOSCI, TO TRZEBA JA USTAWIC
przod mialem rozbiezny, a tyl bez zmian.
Nie liczy się cel, liczy się podróż...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2006, 17:18
Posty: 613
Skąd: Bydgoszcz | Włocławek

Postprzez bartek_bart » 16 mar 2006, 12:01

sprężyny założone jeśli ktośby chciał zobaczyć lub wstawić na forum do tematu to mogę podesłać zdjęcia przed i po obniżeniu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez KosteK » 16 mar 2006, 13:05

W imieniu bartek_bart wklejam fotki jego 323 C przed i po obniżeniu sprężynami progresynymi Jamex -40mm.
Jak dla mnie – poprostu bomba <jupi>

Przed

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Po

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tak BTW to też właśnie zamówiłem komplecik do swojej Madzi :D
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 10:55
Posty: 727

Postprzez Udesky » 16 mar 2006, 14:36

Widze ze widocznie obniza, a przy 15', nadkola beda juz calkiem przyjemnie wypelnione. Jak dla mnie za ta kase ekstra. :D
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez JimmyK » 16 mar 2006, 17:27

bartek_bart a jak wrażenia subiektywne z jazdy :> ? Twardsze odczuwalnie?
Pozdrawiam, JimmyK™ Obrazek
________________

!!! Sprzedam alufelgi !!!
________________
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2004, 16:10
Posty: 235
Skąd: Lublin
Auto: 626 GE FS sedan

Postprzez LoB » 16 mar 2006, 18:18

Dzisiaj przyszly moje :)

wprawdzie po numerze wnioskuje ze sa do Probasa II gen .... ale mam nadzieje ze roznicy nie ma <klotnia>

w przyszlym tyg montuje :]
Obrazek
6,2s –> 100km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2004, 00:59
Posty: 463
Skąd: Gliwice
Auto: Coupe R6

Postprzez bartek_bart » 16 mar 2006, 18:19

Udesky napisał(a):Widze ze widocznie obniza, a przy 15', nadkola beda juz calkiem przyjemnie wypelnione


dokładnie teraz stoi na 13 kołach jak bedą w przyszłości 15 alu bedzie jeszcze fajniej wyglądało


JimmyK napisał(a):a jak wrażenia subiektywne z jazdy :> ? Twardsze odczuwalnie?


autko jest twardsze ale nie stało się wozem drabniastym :) inaczej amortyzuje teraz bardziej sprężyście i nie przysiada tak w zagłębieniach na drodze. prowadzi się lepiej nie przechyla się tak jak na starych sprężynach. jest wyraźnie stabilniejsza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez ADi » 17 mar 2006, 10:27

wygląda super...poczekam jeszcze na zdjęcia LoB'a zobacyzmy jak GE bedzei wygladac :)
Rules Are Made To Be Broken...
"...You Can Win If You Want...If You Want It You Will Win..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:37
Posty: 270
Skąd: HollyŁódź
Auto: 626 GE FS

Postprzez Bimbak » 17 mar 2006, 18:05

LoB napisał(a):wprawdzie po numerze wnioskuje ze sa do Probasa II gen

Probas 2gen = MX-6 = 626 GE wiec luzik
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez bartek_bart » 17 mar 2006, 23:48

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez krzynio » 18 mar 2006, 00:08

Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje