SWAP Z5 na BP-DOHC – Mazda 323F BA
a i owszem, czuć wyraźnie lepsze przyspieszenia. Jakby nie patrzeć moc rośnie o prawie 30%:D
moje cudeńko --> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
- Od: 28 lis 2006, 16:06
- Posty: 165
- Skąd: Czosnów k.W-wy
- Auto: 3 II 1.6 2010r.
Nad Bp rowniez sie zastanawiam jak by nie było 115km Z5 88 kucy troszke słabe a znow 2.o kf 144 konie za duzo roboty Według tabeli miedzy 2.0 a 1.8 roznica 2 setne do setki Tansza eksploatacia i mniej pali. Rowniez w najblizszym czasie nie zamiezam sprzedawac tego auta bo jest piekne i ponad czasowe.
- Od: 13 cze 2009, 20:31
- Posty: 76
- Skąd: BanieMazurskie
- Auto: Mazda 323F Ba 1998r
mazda 1.8 GE 94 chcę wymienić silnik również na 1.8 do 1995r. jakie części jeszcze zakupić z tego samochodu ażeby nie mieć problemów później przy odpalaniu. czy też w tym przypadku nie będzie problemów wyciągam stary – wkładam nowy, wszystko ma grać. A jeśli bym wymieniał na silnik 1.8 z 1997r anglik jakie części bym potrzebował do wymiany.
-
koniuk
Możecie mi poradzić.
Mam z5 i zastanawiam się czy pakować się w remont,czy może swap,ponieważ mogę mieć praktycznie za grosze silnik i wszystkie potrzebne elementy z 323 1.6 1993r?
Rozmawiałem z mechanikiem toyociarzem i niestety jesli chcę pojeździc jeszcze tym autkiem to w tym stanie co mam silnik musze wyłożyć ze 2.5-3.0 koła.
Silnik z tamtej mazdy jest ok(autko jeszcze na chodzie,blachy rdzewieją,łącznie z zawieszeniem) zap... elegancko 190 leciałem.W porównaniu do mojej z5 to nieba a ziemia aż byłe zaskoczony.
Jeśli możecie to szczerze doradźcie co byście zrobili na moim miejscu.
Mam z5 i zastanawiam się czy pakować się w remont,czy może swap,ponieważ mogę mieć praktycznie za grosze silnik i wszystkie potrzebne elementy z 323 1.6 1993r?
Rozmawiałem z mechanikiem toyociarzem i niestety jesli chcę pojeździc jeszcze tym autkiem to w tym stanie co mam silnik musze wyłożyć ze 2.5-3.0 koła.
Silnik z tamtej mazdy jest ok(autko jeszcze na chodzie,blachy rdzewieją,łącznie z zawieszeniem) zap... elegancko 190 leciałem.W porównaniu do mojej z5 to nieba a ziemia aż byłe zaskoczony.
Jeśli możecie to szczerze doradźcie co byście zrobili na moim miejscu.
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
Nie swapowałbym na to 1.6 z prostego powodu – skoro takiego silnika w efce BA nie było to możesz mieć problemy z dopasowaniem części, wg mnie lepiej zrobić remont motoru (wtedy wiesz co masz zrobione i 100% pewności że za miesiąc nie będzie do remontu
) albo swap ale na BP czyli 1.8 wtedy masz więcej mocy ale raczej nie masz gwarancji że nie będzie trzeba silnika za chwilę remontować bo nigdy nie wiadomo jaki kupisz a można kupić i zajechany
Ok.Ktoś jeszcze może się wypowiedzieć na ten temat.
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
Piotrek.84 napisał(a):Rozmawiałem z mechanikiem toyociarzem i niestety jesli chcę pojeździc jeszcze tym autkiem to w tym stanie co mam silnik musze wyłożyć ze 2.5-3.0 koła.
chcesz powiedział że gość Ci powiedział że remont z5 to 2,5-3tys??
jeśli tak to ostro przesadził...
a na 1,6 z BG nie ma sensu
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Według Ciebie ile powinien kosztować taki remont??
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
Według mnie nie ma co podnosić mocy patentami w Z5 to kompletnie bez sensu, nie dość że motor łyka olej jak pijawa to i mocy mało . Na 1.8 hmm po jakimś czasie sie znudzi i bedzie chęć na wiecej . Moc z 90 na 114PS to pytanie zadajcie do siebie czy to tak naprawde dużo ? szkoda że BA nie ma takich silników jak Honda, mały motor 1.6 v-tec'a a 160PS targa bude (lekką bude) . Sprawa jest prosta pojezdzic jeszcze jakiś czas na wystrzałowej z5 i do "żyda" . Wtedy tylko kupić coś w 2.0 dużo nie myśleć co moją następcą bedzie Celica 2.0 GT 

Szkoda żydowi bo już troszkę majątku w Nią poszło,a niewiele się odzyska.
Plan miałem taki,że zrobię remont z5 a za jakieś 2 roki kupie sobie coś mocniejszego,a Efke podaruję Żonie
Niestety wiecie jak to z planami bywa->"Planowałem sobie piernąć,to żem się zesrał"
Dlatego chciałem wiedzieć ile taki remont powinien kosztować,bo jeśli mechanior krzyknął mi za dużo to muszę szukać innego machera.
Plan miałem taki,że zrobię remont z5 a za jakieś 2 roki kupie sobie coś mocniejszego,a Efke podaruję Żonie
Niestety wiecie jak to z planami bywa->"Planowałem sobie piernąć,to żem się zesrał"
Dlatego chciałem wiedzieć ile taki remont powinien kosztować,bo jeśli mechanior krzyknął mi za dużo to muszę szukać innego machera.
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
mlody1921 napisał(a):Celica Gt szłu nie robi![]()
w porownaniu do z5 to przepasc
Piotrek.84 napisał(a):Dlatego chciałem wiedzieć ile taki remont powinien kosztować,bo jeśli mechanior krzyknął mi za dużo to muszę szukać innego machera.
przekalkuluj czy bardziej sie oplaca robic remont czy swapa
konrad127 napisał(a):Witam, mam pytanie czy przy swapie silnika B3->Z5 w 323c ba trzeba wymienić coś więcej czy wystarczy tylko sam słupek(czyt. goły silnik)?
To totalny bezsens.
Cały osprzęt jest kompletnie inny nic nie będzie pasować.
Zamontuj silnik B6 z BG jest identyczny jak B3
Koszty i praca niewielkie w porównaniu do swapu na Z5 a moc taka sama a moment wyższy w przypadku B6.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje