Silnik BP – kompedium wiedzy

Postprzez Piotrek323 » 20 sie 2010, 22:47

jakie koszty by chcial za planowanie glowicy zlozenie do kupy wymierzenia i honowanie(?) bloku?
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2009, 21:07
Posty: 46
Skąd: ŁÓdź
Auto: 323f ba, 1.8 16v kat

Postprzez Jacek176 » 21 sie 2010, 09:44

Piotrek323 napisał(a):jakie koszty by chcial za planowanie glowicy zlozenie do kupy wymierzenia i honowanie(?) bloku?

Marek nie robi obróbki. On tylko rozbiera i składa wszystko do kupy. Ja woziłem graty do obróbki na Krasnobrodzką w Wa-wie (planowanie głowicy – 60PLN, szlif i honowanie cylindrów – 250PLN albo 200 już nie pamiętam, pomiar cylindrów przed robotą – gratis :) ).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Orzech » 21 sie 2010, 10:19

Piwo dzięki za info Co do budżetu to planuje zakupić rąbnięta 323F GT (mam taka na oku) rozebrać silnik i powoli się nad nim modlić głowica do remontu i obróbki i składać go już na lepszych gratach- wałki, tłoki, świece, wtryski, kable WN, uszczelki itd. Planowałem jeszcze wtedy dorzucić kompresor jak będę miał silnik na "stole" bo wtedy będzie łatwiej cokolwiek dorobić. I pewnie tak zrobię że założę kompresor na silnik ale nie będę go podłączał dopóki nie wysteruje tego silnika, po tym kwestia podłączenia kompresora i kolejne strojenie.

Jacek176 te 250zł to cena łącznie za cały szlif bloku czy od cylindra ?
Pytanie ile by kosztowało zmontowanie takiego kolektora wydechowego 4-2-1 fi~ 2,25"– 2,5" tylko z końcowym tłumikiem, który już mam?
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 15:05
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r

Postprzez Piotrek323 » 21 sie 2010, 14:11

po szlifowaniu i honowaniu bloku jak będzie średnica 84 zamiast 83mm to można śmiało dostać te tłoki z ebay'a? czy oni mają tylko 83mm?
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2009, 21:07
Posty: 46
Skąd: ŁÓdź
Auto: 323f ba, 1.8 16v kat

Postprzez Orzech » 22 sie 2010, 18:20

viewtopic.php?f=49&t=59457&start=0

*cylindry rozwiercone na 84mm (oryginalnie 83mm), pojemność zwiększona do 1890cm3 (oryginalnie było 1839)
*tłoki o wysokim stopniu sprężania Y.C.P.

Wnioskuje po tym że te tłoki powinny podejść.
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 15:05
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r

Postprzez Jacek176 » 22 sie 2010, 20:30

orzech55 napisał(a):Jacek176 te 250zł to cena łącznie za cały szlif bloku czy od cylindra ?
Łacznie za 4 cylindry :)

Piotrek323 napisał(a):po szlifowaniu i honowaniu bloku jak będzie średnica 84 zamiast 83mm to można śmiało dostać te tłoki z ebay'a? czy oni mają tylko 83mm?
Mają zarówno nominał (83mm) jak i na pierwszy szlif (83.5mm) oraz na drugi szlif (84mm).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Piotrek323 » 22 sie 2010, 21:53

czyli tłoki zamawiać dopiero po szlifowaniu, żeby być pewnym jakie mają być? czy też te jedne pasują na 83 i 83,5?
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2009, 21:07
Posty: 46
Skąd: ŁÓdź
Auto: 323f ba, 1.8 16v kat

Postprzez piwo » 22 sie 2010, 22:10

kup 84 i z bani.robisz szlif na 84 i wkladasz tloki 84.pojemnosc sie ciut zwiekszy przez co moc i moment tez ciut w gore.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Orzech » 22 sie 2010, 22:13

Dwa krótkie pytania.
Ile Świątek krzyczy sobie za stworzenie wałków ?
Skąd wyczarować wtryski 360 cc do tego silnika (od GTX'a ??) i ile to money ??
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 15:05
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r

Postprzez piwo » 23 sie 2010, 00:22

pewnie z 1500.a wtryski z gtx to nei takie proste.ja sprzedalem dwa komplety po 200zl kazdy.mozna zawsze kupic nowe rc jakies (ja mam rc550;five mial rc460 z tego co pameitam).tylko to duzo drozsza sprawa rzedu 1200zl
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Orzech » 23 sie 2010, 20:55

1500zł rozumiem za wydech i ssący ? 1200zł za 4 wtryski ? Gdzie takie wogule znajdę bo na allegro nie znalazłem, albo źle szukałem ... :(
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 15:05
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r

Postprzez Jacek176 » 23 sie 2010, 21:33

Wałki u Świątka po 700PLN za sztukę.
Wydajne wtryski to raczej na ebay'u.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez piwo » 23 sie 2010, 22:03

Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Orzech » 24 sie 2010, 20:14

Dobra ogarnąłem DZX. Zorientowałem się też że EDIS jest niewiele droższy od kabli NGK wiec to też dorzucę do swojej listy. BTW co do sprzęgła przy skrzyni !,3 to podejdzie też sprzęgło od MX3 1,6 DOHC i SOHC (odpowiednio Fi 200mm i 190mm) a tam docisk pasuje na 90% do zamachu od 1,3. Z resztą w połowie września to sprawdzę :D

Edit:
Próbował ktoś z ITB kombinować ? Z tego co ogarniam ten temat jest dosyć tani a daje około 20-40 KM...
Nie wiem jak kwestia wysterowania i przeróbki bo w końcu to gaźnik a to dla mnie ciemna strona mocy...
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 15:05
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r

Postprzez Mako » 24 sie 2010, 21:19

orzech55 napisał(a):Edit:
Próbował ktoś z ITB kombinować ? Z tego co ogarniam ten temat jest dosyć tani a daje około 20-40 KM...
Nie wiem jak kwestia wysterowania i przeróbki bo w końcu to gaźnik a to dla mnie ciemna strona mocy...

W kwestii itb wejdz na mx5.com.pl, kolega sluba zastosowal to w BP a gada to mniej wiecej tak



a tak jezdzi



wiecej w tym temacie
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez piwo » 24 sie 2010, 22:59

no zabojca to to nie ejst. z filmu wychodzi kolo 9 do setki (odcinka na dwojce) wiec do serii troche brakuje :) moze sie myle.z tymi 40 konmi z itg to chyba w 6 litrowym silniku z corvety lub mustanga.to jeszcze uweirze.w bp jak zyskasz 5 kucy bedzie bardzo dobrze.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Orzech » 25 sie 2010, 19:18

Tak rzucił mi sie taki wątek jak przeglądałem sieć i ludzie pisali o przyrostach 20~40 kucy. Ogulnie to tak rozkminiam że to jest pakowanie ogromnej kasy a przyrost mocy mały.... np: kompresor i jakieś bajery niecałe 180km przyrost o 40... co dalej tłoki wałki odprężanie i jakieś bajery niecałe 150km przyrost o 20.... A nakłady finansowe są rzędu 4-5 kafli.

Tak apropos potrafił by ktoś powiedzieć ile by wyło koni z takiej przeróbki jak opisałem na poprzedniej stronie ?
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 15:05
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r

Postprzez piwo » 25 sie 2010, 19:35

masz przyklady mnie jackkpl i jacek176.jackowi176 wyszlo w na mocno doprezonym, tloki o stopni sprezania kolo 11, 151 kucy i czas na cwiare kolo 15 i 6,6 do setki. ja na turbo, tlokach o stopniu sprezania 8,2 mam przy booscie 0,7 bara i mocy kolo 180 koni obecnie osiagi gorsze od jacka 176 albo w miare zblizone.jackkpl na kompresorze i booscie 0,55 i tlokach o stopniu sprezania 9,8 ma teraz kolo 170 koni i czas na cwiare w granicach 15,3 i do setki cos w granicach 7s.a ile ty dasz cisnienia na kompresorzy przy mocno doprezonym silniku zalezy od ciebie.moc to nie wszystko.liczy sie kompleksowe podejscie do auta.wyzsza moc moze byc zabita przez ciezsze auto lub dluzsza skrzynie biegow lub problemy ze sterowaniem silnikiem.jacek176 ma najbardziej stabilne osiagi poki co.u mnie sa wieczne problemy. u jackkpl silnik jest mocno w fazie rozwojowej.
wiec sukces najprawdopodobnie bedzie glwonie zalezal od umiejetnosci w podejsciu do sterowania.jesli dobrze dostroisz mape paliwowa i zaplonu bedzie dobrze jesli cos sknpocisz w silniku splyna tloki lub osiagi beda marne.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Jacek176 » 26 sie 2010, 00:55

orzech55: tak jak Piwo pisze: nikt ci nie da żadnej gwarancji ani sprawdonej recepty na tacy. To nie jest Honda :P gdzie masz gotowe recepty na moc i produkty tuningowe jakie tylko sobie zażyczysz.
Ja mam niby mała moc ale objeżdżam fury, które niby mają po 200 a czasami nawet 300KM. Już od kilku osób słyszałem stwierdzenie że konie w silniku N/A są duzo mocniejsze od tych koni doładowanych <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Orzech » 28 sie 2010, 13:58

Ok. Jak czytam tak projekty tuningowe to mój będzie jedyny w swoim rodzaju bo zamierzam połączyć to co najlepsze z 3 projektów najlepszych tunerów silników BP. Czytam z czym macie problemy i jak to jest rozwiązane u kogoś innego. Dodatkowo wspieram się własną wiedza oraz książkami. Ogulnie jestem na etapie dobierania części i szukania dawcy dla mojej MX-3trójki. Narazie dużo wody w rzece upłynie zanim zrobię remont silnika złoże go na odpowiednich częściach i wrzucę do swojej furki.
Najbliższe plany to założenie skrzyni od 1,3 (f5m-r) do tego silnika który jest teraz (właśnie te skrzynie f5m-r to w jakich mazdach były po za 323 F BG 1,3 ?? i gdzie na skrzyni jest jej kod ?).
Zaraz po tym jest kupno 323 F GT wyszarpanie z niej gratów i początek remontu patrz remont głowicy.
Później wałki i regulowane koła zębate (właśnie skąd je wyczarować ?). I dalej w miarę upływu czasu kolejne prace przy silniku który będzie "na stole" (instalacja kompresora, jeszcze nie wiem jakiego itd. itp.)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 15:05
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje