Filtr stożkowy – pytania i odpowiedzi

Postprzez brut_all » 11 cze 2010, 16:55

michalxxxxx, wyszło mnie coś ponad 300, tak jak trzydziech pisze.
trzydziech, prawie dobrze, z tym, że to nie aluminium, tylko kwasówka no i długość ok 15 cm (odcinałem z 20 cm kawałka). Można dać jeszcze przejściówkę/redukcję 77/67 między przepływomierzem a boxem i wtedy rura krótsza, ale tak akurat ładnie się wpasowało jedno w drugie.
A obejmy miałem w zestawie do każdego łącznika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2010, 11:38
Posty: 69
Skąd: Szczecin/Gutowiec
Auto: Mazda3 BK '06 LF, top sport

Postprzez michalxxxxx » 11 cze 2010, 23:57

nom ale laczki itp jakas 100 zl wyniosly a ja zamiast boxa dalbym stozek zwykly i oslone termiczna (okolo 30 zl kosztuje) i powinno byc ok:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2009, 21:26
Posty: 196
Skąd: Leszno WLKP
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'

Postprzez brut_all » 12 cze 2010, 14:09

Może i będzie dobrze z samą osłoną, ale musi być w miarę szczelna (od silnika) i dopływ zimnego powietrza obowiązkowo. Jak mówię, próbowałem z odłączoną rurą dolotu, więc niby osłona była, ssało z kierunku od silnika, a i tak masakryczna różnica.
Napisz potem jak efekty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2010, 11:38
Posty: 69
Skąd: Szczecin/Gutowiec
Auto: Mazda3 BK '06 LF, top sport

Postprzez michalxxxxx » 12 cze 2010, 22:50

Napisze jak tylko znajde treoche czasu na zabawe w dolot:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2009, 21:26
Posty: 196
Skąd: Leszno WLKP
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'

Postprzez rabin » 14 cze 2010, 10:16

Ma może ktoś zdjęcia jak ma u siebie zroboiny dolot ze stożkiem do V6? Bo też chciałbym sobie założyć ale nie wiem od czego zacząć...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 11:09
Posty: 274
Skąd: Chełm
Auto: Była...323f BA KF GT

Postprzez CrEsco » 14 cze 2010, 12:03

Zdjęcia jak i wyjaśnienia montażu CAI w V6 jak i innych silnikach opisane jest tutaj:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=33877
Pozdrawiam
CrEsco
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2007, 14:57
Posty: 300

Postprzez jackkpl » 17 cze 2010, 14:16

Grześkowiak85 napisał(a):Witam,ja równeż z zapytaniem odnosnie stożka.Zamontowałem taki se właśnie z K&N wczoraj w mojej madzi 6 diesel.Bez żadnych problemów. Z połączeniem ze sportowym wydechem Ulter bardzo fajnie buczy,tylko jest jedno ale.Madzia jest wtedy zmulona,bo dostaje za dużą dawkę powietrza i traci na mocy,dlatego też zdemontowałem to odrazu :(
Czy ktoś ma jakiś sposób na to,bo zamierzm odsprzedać niestety to cudo <płacze>
Z góry dzięki bardzo za pomoc.



Jedna sugestia – analogiczna do benzyniakow z LPG. Gdy ma sie generacje 1 lub 2 LPG dobrze wyregulowana i zalozy sie stozek, ktory jest blisko miksera, to gaz nagle sie zubaza ze wzgledu na jakis inny przeplyw powietrza przez stozek. Moze u ciebie (o ile jest przeplywomierz) tez jest to spowodowane takim efektem. W zwiazku z tym pokombinuj, czy nie da rady odsunac od siebie filtra stozkowego oraz przeplywomierza, aby byly jak najdalej. Wtedy negatywny wplyw stozka na mierzenie objetosci powietrza przez przeplywomierz powinien byc minimalny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez GieraPPa » 20 cze 2010, 18:28

witam

doczepie się do tematu
chce założyć dolocik coś tam czytałem coś tam oglądałem:P
pierwsza propozycja to zrobienie dolotu tam gdzie robiłem wydech czyli Michael tuning system cena 350zł
druga opcja to Węglarski dolot pod samochodzik wysyłany do samodzielnego montażu cena 450zł
trzecia opcja kupić dolot K&N dedykowany cena około 300zł

co byście zaproponowali?

pozdro
http://www.youtube.com/watch?v=JDA2TcA29TE Wydech wersja2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2009, 09:30
Posty: 194
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: BYŁA :Mazda 323F BA 2.0 V6 "zielona ździra"
JEST: VOLVO S40 1.9 T4

Postprzez kubik » 8 lip 2010, 18:20

Ja mam CAI Simoty dedykowany i jestem zadowolony. koszt to ~450 zł wraz ze stożkiem.
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez dexxbiker » 15 lip 2010, 06:25

A jak się ma CAI przy instalacji gazowej 4gen ? Komp od gazu tak samo jak ECU domyśli się że jest więcej powietrza i zwiększy ilość gazu ? Mam dramatyczny spadek mocy podczas upałów i jeszcze ta chora konstrukcja małego płaskiego wlotu pod maską w mazdach. Problem też w tym że nie za bardzo mam miejsce gdzie jest w miarę "zimno" pod maską.
Ktoś już robił to 626 GF ?
I co z tym gazem ?
Profesjonalny Serwis Elektroniczny
http://musiclab.com.pl/

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 12:16
Posty: 120
Skąd: Kraków
Auto: 626 GF 2,0 136 KM 1998

Postprzez DamianMX6 » 3 sie 2010, 23:03

Jak ktoś ma KLZE lub KL i chce prawdziwy pełny zimny dolot to polecam to viewtopic.php?f=5&t=102462, podkładki eliminują nagrzewanie się kolektora dolotowego.

Bez tego stożek i tak nie da zimnego powietrza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez kubek1988 » 17 wrz 2010, 20:34

witam podczepie sie. Zalozylem tak na probe stozek, jest blisko przeplywomierza..(teraz wiem ze to blad) objawy sa nastepujace.: mialem tam fabryczny uklad dolotowy tyle ze moj przy samamymwejsciu przy poczatku maski mial wywiercone owtwory jak by do chlodzenia slinika...to normalne??(w ogole ten wlot powietrza byl caly zakryty.... no ale dobra stozek jest.. w aucie jest gaz nie sekwencja lecz zwykly instalacja stako bodajze..po zamontowaniu stozka auto na gazie przestalo jezdzic dlawi sie i dusi...czemu?? po drugie na benzynie zupelnie zmienil sie rozklad momentu obrotowego..gdy mialem fabryke auto ciaglo od okolo 3 tysiecy rowno do samej gory, teraz przy przekroczeniu dopiero 5 tys obrotow nastepuje strzal (na 1 i 2 biegu wyraznie odczuwalny) wskazowka obrotomierza zachowuje sie po 5 tys jak by chciala wyrwac sie z licznika. auto teraz pracuje podobnie jak auto z turbo do 5 tys tak se (pierwszy i drugi bieg, bo od 3 wzwysz jak by ten moment byl od 4tys)a po tym progu strzal kompletny.... czym to spowodowane?? taka zmiana gdzie moze byc wina???
Po przeszczepie silnika...chodzi:)
"Co mnie nie zabije to mnie wzmocni..."
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lip 2009, 13:01
Posty: 20
Skąd: Nakło nad Notecią
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KLDE
czarny mat :D

Postprzez chuchErro » 17 wrz 2010, 23:13

skrócenie dolotu powoduje przeniesienie mocy i momentu w zakres wyższych obrotów, a zubożenie na dole
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 00:45
Posty: 152
Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07

Postprzez Hazu » 18 wrz 2010, 09:01

Masz trzy wyjścia:
1. Wyrzucić gaz
2. założyć sekwencje
3. załozyć oryginalny dolot z dławieniem lub zamontować jakieś dławienie przy stożku

w dolocie musi być podciśnienie bo inaczej nie będzie zaciągał gazu przy tej instalacji


Koszt montażu sekwenji w Twoim wypadku raczej nie przekroczy 1500zł więc nie wiem czy jest sens tak się męczyć. (oczywiście jeżeli sam zamontujesz)
ale skoro bierzesz się za "mody" to i z sekwencją sobie poradzisz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez kubek1988 » 18 wrz 2010, 12:51

co konkretnie znaczy dlawienie :)?
Po przeszczepie silnika...chodzi:)
"Co mnie nie zabije to mnie wzmocni..."
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lip 2009, 13:01
Posty: 20
Skąd: Nakło nad Notecią
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KLDE
czarny mat :D

Postprzez Neonixos666 » 18 wrz 2010, 13:15

spróbuj owinąć taśmą stożek niech tylko zasysa środkiem to powinno pomóc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez wujass » 19 wrz 2010, 01:55

...kup blosa... moj na hamowni Grabowskiego wypluł 153 koniki i zadna sekwencja nie była lepsza :D
Samo zło!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2006, 15:22
Posty: 107
Skąd: wawa
Auto: mx-6 v6

Postprzez wilus88luki » 10 paź 2010, 20:53

Witam . Ostatnio nabyłem stożek Simota i dolot Pro Racing do swojej Madzi .
problem tkwi w tym, iż czuję jakby spalanie wzrosło troche . Czy to jest normalne ? Stożek mam zamontowany wraz z dolotem, w miejscu gdzie był seryjny (dokładnie jest na seryjnym dolocie zimnego powietrza) i pytanie mam czy łapie jakieś zimne powietrze ? Bo troche silnik jest zamulony na seryjnym filtrze mialem v-max ok. 190 km/h tu zaledwie 160km/h . Wiem, że w warszatacie mechanik podrecał troche obroty bo po założeniu stożka co chwila gasł :/ Czy jak zakupie rure zimnego powietrza i podłącze pod stożek troche powinno poprawić prace silnika ? Pozdrawiam i licze na pomoc wasza :D
Mazda 323f 1.5 16 V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 17:41
Posty: 54
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez trzydziech » 10 paź 2010, 21:20

Czy czujnik zasysanego powietrza został ponownie zamontowany (taki "bolec" wkładany do oryginalnej obudowy filtra powietrza)? Seryjny dolot zimnego powietrza? Jak by coś takiego było to by nikt nie modził dolotów ;) Pokaż zdjęcie jak masz to zamontowane, to sporo pomoże. Tak samo rura zimnego powietrza? O co chodzi?
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez hopek » 11 paź 2010, 02:20

Ja obstawiam jakąs nieszczelność ewentualnie cos z przepływką. A obroty podkręcał w trybie serwisowym ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje