CHIP Tuning – DIESEL
Witam obecnie posiadam MAZDE 6 Sportback z 2004 roku z silnikiem MZR-CD 2.0 (121KM) chcial bym zalozyc chipa firmy SKN ktora obecnie zanjduje sie w lublinie (http://www.skn-tuning.pl/pl,0,s198,ma42 ... 05_kw.html)z tego co podawali moc powinna wzrosnac do 154km i 375NM .Mam takie pytanie czy ktos posiada takie chipa i ile to go kosztowalo oraz interesuje mnie opinia o nim jak sie sprawuje pozdrawiam
Mój były czarny diabeł :) http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=6801&highlight=mazda+323+turbo
- Od: 11 sie 2008, 12:22
- Posty: 123
- Skąd: Lublin/Huissen NL
- Auto: Mazda 6 Sportbreak 2.0(121/124KM) MZR-CD RF5C 2004r
A co myślicie o tym
http://allegro.pl/chip-tuning-mazda-2-3 ... 58231.html .

The Love Is Back...
http://forum.mitsumaniaki.pl
http://forum.mitsumaniaki.pl
- Od: 2 kwi 2005, 18:16
- Posty: 33
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 CITD 136 kucy 2004 rok .
Ja dzwonilem do firmy SKN lecz nie moglem sie dodzwonic po 2 godz kolo sam do mnie zadzownil i wyjasnil mi wszytko co dotyczy chip tuningu jaki oni robia koszt takiego modu to 2000tys zlotych i okolo 4 roboczo godzin czasu montazu .Oczywiscie odrazu informowal ze dobrze by bylo sprawdzic stan silnika itp mozna to juz u nich odrazu zrobic jak i wykonac pomiar mocy przed i po wgraniu programu kolo podchodzi do tego naprawde profi i co wiecej osiagi po tym modzie sa naprawde spore tak jak wczesniej pisalem z mojej madzi bym uzyskam moc 154km i 375NM
!
wiec jest to naprawde sporo
.Kazdy ma inne zdananie jeden woli boxa drugi program ja raczej obstawiam program wedlug mnie bardziej bezpieczna opcja ale kazdy ma swoje zdanie pozdro


Mój były czarny diabeł :) http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=6801&highlight=mazda+323+turbo
- Od: 11 sie 2008, 12:22
- Posty: 123
- Skąd: Lublin/Huissen NL
- Auto: Mazda 6 Sportbreak 2.0(121/124KM) MZR-CD RF5C 2004r
kulca napisał(a):2tyś to i tak uważam że dużo, tym bardziej że tylko 30km więcej i na momencie też rewelacji nie ma
co s w tym jest ale znaqjdz mi kogos kto za ta kase znacznie lepiej podniesie moc uzwywajac box ,chipa, lub zmiany programu... nie ukrywam ze by mnie to interesowalo ) pozdro
Mój były czarny diabeł :) http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=6801&highlight=mazda+323+turbo
- Od: 11 sie 2008, 12:22
- Posty: 123
- Skąd: Lublin/Huissen NL
- Auto: Mazda 6 Sportbreak 2.0(121/124KM) MZR-CD RF5C 2004r
kulca napisał(a):ja chyba zaryzykuje ten box z linka powyżej, 10 dni na test, 360 złociszy, zobaczymy jak się będzie sprawowało
Jak kupisz zluz relacje na ten temat pozdro:)
Mój były czarny diabeł :) http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=6801&highlight=mazda+323+turbo
- Od: 11 sie 2008, 12:22
- Posty: 123
- Skąd: Lublin/Huissen NL
- Auto: Mazda 6 Sportbreak 2.0(121/124KM) MZR-CD RF5C 2004r
Od jakiegoś czasu nosiłem się z zamiarem podniesienia mocy w mojej madzi, jednak obawiałem się, że wpłynie to negatywnie na dpf, a dotychczas nie miałem z nim żadnych problemów zarówno w obecnej jaki poprzedniej 6, w związku z tym zwykły box odpadł w przedbiegach. Pozostała tylko opcja indywidualnego programu,ale to kasa wpakowana w konkretny samochód bezzwrotnie a nosze się z zamiarem zmiany autka w przyszłym roku. Natknąłem się jednak na ofertę firmy 44tuning.pl oferują oni takie cudo jak DPP Multichannel-Denso, jest to indywidualnie programowany box z funkcjami adaptacyjnymi. Po telefonie do działu technicznego miły i słychać ze obeznany w temacie Pan wyjaśnił mi , i ż nie wpłynie to negatywnie na dpf ponieważ poprawia spalanie (lepiej dobrane proporcje mieszanki pod konkretny egzemplarz silnika), dziwiąc się przy tym ze nie mam z owym dpfem problemów. Dodatkowo dowiedziałem się o bolączce naszych Mazd jaka jest pulsacja wtrysków, co również mogą usunąć.
Dziś jestem już po montażu, odbył się w fili Warszawskiej, czyli Nivette Motorsport, zdecydowałem się zarówno na usunięcie pulsacji jak i montaż boxa.
Przed jakimikolwiek modyfikacjami mechanicy zbadali stan techniczny wymienili filterek powietrza, bo już nie był za czysty i pierwszy pomiar 147,1Hp/3719Rpm oraz 331,8Nm/2646Rpm i jak widać na poniższym wykresie delikatne falowanie, akurat trafiłem na udany egzemplarz.
Potem instalacja boxa wstępny program i łaaadnych kilka godzin jazd po mieście z podpiętym laptopem i korekcją map, łącznie wyczekałem się ponad 7 godzin!
Warto było
174,3Hp/3689Rpm i 394Nm/2628Rpm.
Poprawę osiągów czuć i to jak czuć
jak to mówią "wciska w fotel", na jeździe testowej na drugim biegu można było zerwać przyczepność nawet, zdecydowana poprawa reakcji na pedał gazu, zniwelowana turbo dziura, no mógłbym tak długo 
Na dodatek wyzerowałem wskaźnik spalania i na tej samej trasie jak co dzień i przy bardziej dynamicznej jeździe spaliła mi 0,5l/100km mniej.
Po jakichś 2k km mam się zgłosić i Panowie mi po kosztach zmodyfikują dolot co dokładnie nie chcieli zdradzić ale najpierw musi sie box ułożyć.
No i teraz łyżka dziekciu do tego wszystkiego cała operacja wyniosła mnie 3300zł :/
Na co składa się usunięcie pulsacji 1100zł.
Box z programowaniem i pomiarami 2200zł (sam box 1500zł)
Jeśli bym chciał przełozyć boxa do innego samochodu to płacę
-max 1200zł w przypadku gdy jest to auto z innym rozwiązaniem technicznym przez co trzeba np. zmieniać wiązki do boxa
-w przypadku przesiadki np. na GH z takim samym silnikiem jest to koszt 600-800zł z pomiarami.
Co do samej instalacji boxa to jest on wpięty w szynę CR i demontaż sprowadza się do odkręcenia pokrywy plastikowej na silniku i wypięcia wtyczek.
No i wykresik:

Dziś jestem już po montażu, odbył się w fili Warszawskiej, czyli Nivette Motorsport, zdecydowałem się zarówno na usunięcie pulsacji jak i montaż boxa.
Przed jakimikolwiek modyfikacjami mechanicy zbadali stan techniczny wymienili filterek powietrza, bo już nie był za czysty i pierwszy pomiar 147,1Hp/3719Rpm oraz 331,8Nm/2646Rpm i jak widać na poniższym wykresie delikatne falowanie, akurat trafiłem na udany egzemplarz.
Potem instalacja boxa wstępny program i łaaadnych kilka godzin jazd po mieście z podpiętym laptopem i korekcją map, łącznie wyczekałem się ponad 7 godzin!
Warto było
Poprawę osiągów czuć i to jak czuć
Na dodatek wyzerowałem wskaźnik spalania i na tej samej trasie jak co dzień i przy bardziej dynamicznej jeździe spaliła mi 0,5l/100km mniej.
Po jakichś 2k km mam się zgłosić i Panowie mi po kosztach zmodyfikują dolot co dokładnie nie chcieli zdradzić ale najpierw musi sie box ułożyć.
No i teraz łyżka dziekciu do tego wszystkiego cała operacja wyniosła mnie 3300zł :/
Na co składa się usunięcie pulsacji 1100zł.
Box z programowaniem i pomiarami 2200zł (sam box 1500zł)
Jeśli bym chciał przełozyć boxa do innego samochodu to płacę
-max 1200zł w przypadku gdy jest to auto z innym rozwiązaniem technicznym przez co trzeba np. zmieniać wiązki do boxa
-w przypadku przesiadki np. na GH z takim samym silnikiem jest to koszt 600-800zł z pomiarami.
Co do samej instalacji boxa to jest on wpięty w szynę CR i demontaż sprowadza się do odkręcenia pokrywy plastikowej na silniku i wypięcia wtyczek.
No i wykresik:

..::Boost::..
Były GD 2.2i GLX Ultra 91r., GW 2,0 Diesel po FL silver 01r.,GY 2.0 Diesel po FL 07r. (black)
Są GW 2.0 Diesel po FL black devil (JMZGW...666) 01r. & GY 2.0 Diesel po FL 07r. (strato blue)
Będą... Mazdy oczywiście :)
>>>Mazda or Nothing<<<
Były GD 2.2i GLX Ultra 91r., GW 2,0 Diesel po FL silver 01r.,GY 2.0 Diesel po FL 07r. (black)
Są GW 2.0 Diesel po FL black devil (JMZGW...666) 01r. & GY 2.0 Diesel po FL 07r. (strato blue)
Będą... Mazdy oczywiście :)
>>>Mazda or Nothing<<<
- Od: 6 kwi 2005, 18:09
- Posty: 171
- Skąd: Kanie k. Pruszkowa
- Auto: GY 2.0 MZR-CD 143/174KM po FL 07r.
ja też mam boxa...falowania żadnego nie było...przyrost mocy o ok.30KM (moment też całkiem pokaźny) i to wszystko było za jakieś 1,2 k PLN(box+montaż+chyba z 6 testów na hamowni)...więc hmmm...Rozumiem,że są to ludzie,którzy znają się na tym co robią,ale moim skromnym zdaniem kasują za te usługi za dużo...
to jest cena samego boxa...który jak już wiesz możesz sam kupić i sam zamontować....
Jeśli bym chciał przełozyć boxa do innego samochodu to płacę
-max 1200zł w przypadku gdy jest to auto z innym rozwiązaniem technicznym przez co trzeba np. zmieniać wiązki do boxa
to jest cena samego boxa...który jak już wiesz możesz sam kupić i sam zamontować....
kulca napisał(a):ale ta cena... ja jestem po wymianie rozrządu, czas zamówić boxa z allegro, zobaczymy
Jeśli lubisz swoją mazdę to usuń najpierw pulsacje wtrysków,lub sprawdź chociaż na hamowni czy jest ona u Ciebie znacząca, bo podniesienie mocy znacznie przyśpiesza ten proces narastania pulsacji co może w konsekwencji spowodować kosztowną wymianę wtrysków
PS. Ja bym nie eksperymentował na mojej madzi z boxami niewiadomego pochodzenia.
dobrzyn22 napisał(a):ja też mam boxa...falowania żadnego nie było...przyrost mocy o ok.30KM (moment też całkiem pokaźny) i to wszystko było za jakieś 1,2 k PLN(box+montaż+chyba z 6 testów na hamowni)...więc hmmm...Rozumiem,że są to ludzie,którzy znają się na tym co robią,ale moim skromnym zdaniem kasują za te usługi za dużo...
Widać nie zauważyłeś go na wykresie, bo jest to standart jeśli chodzi o M6, taka wada fabryczna, w jednych egzemplarzach mocno zauważalny w innych mniej i po czasie się ujawnia.
A to o czym piszesz ma się nijak do tego co mam zamontowane u siebie bo mam program pod samochód a nie uniwesalnego boxa pod każdą Mazdę 6 i samo podpięcie Multichannela nic nie da, bo program dopiero robi się pod konkretny samochód.
..::Boost::..
Były GD 2.2i GLX Ultra 91r., GW 2,0 Diesel po FL silver 01r.,GY 2.0 Diesel po FL 07r. (black)
Są GW 2.0 Diesel po FL black devil (JMZGW...666) 01r. & GY 2.0 Diesel po FL 07r. (strato blue)
Będą... Mazdy oczywiście :)
>>>Mazda or Nothing<<<
Były GD 2.2i GLX Ultra 91r., GW 2,0 Diesel po FL silver 01r.,GY 2.0 Diesel po FL 07r. (black)
Są GW 2.0 Diesel po FL black devil (JMZGW...666) 01r. & GY 2.0 Diesel po FL 07r. (strato blue)
Będą... Mazdy oczywiście :)
>>>Mazda or Nothing<<<
- Od: 6 kwi 2005, 18:09
- Posty: 171
- Skąd: Kanie k. Pruszkowa
- Auto: GY 2.0 MZR-CD 143/174KM po FL 07r.
Boost gratuluje udanego zabiegu
I nie powiem ze zazdroszcze takiej mocy ale z moim przebiegem nie ma to najmniejszego sensu
do reszty kolegow proponowal bym sie zastanowic zanim wlozycie boxa za 300zl

Mial ktos z was stycznosc z takim ustrojstwem: http://www.ebay.co.uk/itm/300632244115? ... 1497.l2649
do reszty kolegow proponowal bym sie zastanowic zanim wlozycie boxa za 300zl

Mial ktos z was stycznosc z takim ustrojstwem: http://www.ebay.co.uk/itm/300632244115? ... 1497.l2649
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
- Od: 8 sty 2009, 15:38
- Posty: 1476 (1/0)
- Skąd: READING/ Ostroleka
- Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA
A ja poradzę wszystkim przedliftowcom jedno.
Jak tak się ślinicie na moce rzędu 150KM to sprawdźcie najpierw na hamowni ile faktycznie ma wasze auto.
Moja bez żadnych kombinacji ma 152KM i 344Nm (i nie jest to żaden cud – większość przedliftów ma grubo powyżej fabryki). Wykres dostępny w odpowiednim temacie.
Jak Wam auto kiepsko jeździ to doprowadźcie je najpierw do stanu pełnej sprawności.
Jakoś 10% przyrost (a 15KM to +/– tyle) nie daje wyraźnej różnicy w jeździe
Jak tak się ślinicie na moce rzędu 150KM to sprawdźcie najpierw na hamowni ile faktycznie ma wasze auto.
Moja bez żadnych kombinacji ma 152KM i 344Nm (i nie jest to żaden cud – większość przedliftów ma grubo powyżej fabryki). Wykres dostępny w odpowiednim temacie.
Jak Wam auto kiepsko jeździ to doprowadźcie je najpierw do stanu pełnej sprawności.
Jakoś 10% przyrost (a 15KM to +/– tyle) nie daje wyraźnej różnicy w jeździe
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje