CHIP Tuning – DIESEL

Postprzez mckoper » 30 paź 2011, 00:42

Hubix napisał(a):Testował ktoś:

Obrazek

Producent: ProRacing


Kilka dni temu zamontowałem coś takiego w moim Renault Master dCi. Chip niby dodał 35KM i 70nm <faja> Różnica jest spora... znacznie lepiej się wkręca na obroty od samego dołu, odczuwalny przyrost mocy, spalanie spadło z 11,1 na 9,5l/100km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez Artiks » 31 paź 2011, 10:54

ru35 napisał(a):Dlaczego nie dobra ? w silniku diesla podstawa zasilania jest powietrze im go więcej tym lepiej , w bezynie stosunek powietrza do paliwa masz stały ,oczywiście mamy tu problem trwałości przepływki ale to jest osobny problem, jak można zauważyc trwałośc przepływek w mazdzie jest duuuuużo lepsza niż w samochodach dla ludu
Przepływka Pierburga lepiej mierzy niż Bosch i jest pancerna, oczywiście już zmieniłem <czarodziej> Jak chcesz więcej powietrza w swoim dieslu to jedź na korektę softu, niech ci pogrzebią w mapach paliwa i dmuchnięcie zwiększą na turbinie , wkładka nie ma sensu w turbodoładowanym motorze a ma sens w silniku N/A przesuwa trochę krzywą momentu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez Hubix » 31 paź 2011, 22:55

Założyłem filtr K&N i wyciąłem katalizator. W jego miejsce strumenica.

Osiągi moim zdaniem są lepsze, samochód szybciej się wkręca, zwłaszcza podczas turbo-dziury.

Jedyne co to wydaje mi się, że na K&N więcej pali :/

Jest to możliwe ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Sebal » 31 paź 2011, 23:26

Więcej pali bo masz teraz cięższą nogę :D
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez kulca » 1 lis 2011, 00:53

ru35 napisał(a):Jestem u nich umówiony na poniedziałek 31pazdziernika , robiłem już tam kilka aut i byłem bardzo zadowolony – jednym słowem fachowcy .Mają hamownie więc wszystko robią na bierząco .

pisz jakie efekty, bo ja następny w kolejce, zaraz po wymianie rozrządu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez ru35 » 3 lis 2011, 22:30

Sorry że tak pózno ale brak czasu . Wyszło tak , pomiar przed 144 KM 355Nm pomiar po 152KM i tu uwaga 389 Nm , po jezdzie próbnej poprostu rewelka , fajnie przyspiesza na 6 tak jak wczesniej na 5 , tutaj załatwia wszystko moment ,konie mechaniczne – wiem że mało urosło ale po przyroście Nm byłem bardzo zadowolony .A Nm to jest w realnym świecie najbardziej potrzebne . Jeżeli tam pojedziesz i z efektów nie będziesz zadowolony , wrócą do fabryki i nic nie zapłacisz . I jeszcze jedno , na wydech przy pomiarach zakładają sondę tak aby miec na uwadze to aby auto nie dymiło . Moje nie dymiło i przed i nie dymi po. Po przejechaniu od czasu modyfikacji 500 km zauważyłem mniejsze spalanie o jakieś 0,5-0,7 na 100 km w trasie jadąc z podobnymi predkościami jak przed modyfikacją .
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 22:17
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Auto: M6 MZR-CD 143 DPF

Postprzez Hubix » 4 lis 2011, 10:06

Jakie koszty ?

Nie wiem czy nie zrobię tego samego u siebie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Dawidoski » 6 lis 2011, 20:51

Panowie macie coś do silników dCi? :P Bo mam w Volvie 1.9 dci renówki. Na forum volvo nie siedzę, więc pytam tutaj. Ktoś wie czy są jakieś programy do tego? I jak ten silnik to znosi?
Młody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 14:50
Posty: 860 (2/7)
Skąd: Pniewy
Auto: RX8!

Postprzez Riki » 6 lis 2011, 21:42

ru35 napisał(a): uwaga 389 Nm


W jakim zakresie?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez ru35 » 7 lis 2011, 20:16

Więc tak , przy około 1800obr jest 300 Nm potem przy około 2000obr jest 320 -330 Nm następnie 350 Nm znajduje się w okolicach 2200 obr i 388,9 Nm jest 2550obr i tu jest max i jednocześnie zaczyna się spadek , przy około 2900obr jest 350Nm , i na koniec 300Nm znajduje się w okolicach 3500obr.Sorry że taki mało dokładny opis ale mam uszkodzony skaner a i czytelnośc samego wykresu jest słaba .
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 22:17
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Auto: M6 MZR-CD 143 DPF

Postprzez kulca » 7 lis 2011, 20:47

w sumie mi na hamowni wyszło że seryjnie mam 379 Nm, widzę że nie mają tu chłopaki za wiele do popisu :/
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez TuneFORCE » 12 lis 2011, 22:22

Kolego a czy DPF nadal siedzi w twojej Madzi?
Bo jeśli tak to co dało wkładanie sondy w wydech?
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 23 lip 2005, 17:28
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Poznań/Wałbrzych/Gdańsk
Auto: Fajne ;–)

Postprzez ru35 » 15 lis 2011, 19:15

DPF mam , a sondę wkładali do wydechu ( chyba ) w celu kontroli zadymienia , tak przypuszczam .
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 22:17
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Auto: M6 MZR-CD 143 DPF

Postprzez chmooreck » 15 lis 2011, 20:05

To za dużo nie sprawdzili, bo całą sadzę przyjął na klatę DPF.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1123 (0/6)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Gib » 16 lis 2011, 00:44

Jeden wielki peak momentu nie zdąży się ustabilizować a już leci na mordę
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Riki » 16 lis 2011, 23:52

Wobec tego, Panowie... w jakim czasie Wasze nieseryjne CiTD przyśpieszą od 60km/h do 100km/h na biegu czwartym?
:)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Sebal » 17 lis 2011, 18:31

Mazda CX-7 diesel z boxem racechip
60-100 km/h – 5,9 s IV bieg
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez kulca » 17 lis 2011, 18:49

ciekawa oferta ten racechip http://www.racechip.de/racechip-chiptuning/Mazda-6-I-2-0-MZR-CD-1204-r.html za 129 jurkow miał bym 178ps i 427N
jak Ci sie auto z tym boxem spisuje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez maziadm » 18 lis 2011, 08:52

To ja się podepnę pod temat ponieważ doszedłem do wniosku, że dobrze byłoby dołożyć troszkę mocy do mojej Magdy.
Sprawdziłem ofertę, która się przedstawia następująco:
1. Koszt diagnostyki przed przystąpieniem do modernizacji to ok. 600zł. Jeśli auto nadaje się to kwota jest wliczona w cenę modernizacji.
2. Modernizacja poprzez chip tuning ok. 2400
3. Usunięcie pulacji + modernizacja – optymalizacja poprzez chip tuning: 3500 zł

Podobno problemem jest pulacja (co to w ogóle jest???). Podobno jednostki napędowe zasilane system wtryskowym Denso min. MZR-CD posiadają wadę fabryczną nadmiernej pulacji w układzie wtryskowym, która narasta wraz z przebiegiem. Objawia się to brakiem dynamiki do 2000 i powyżej 3300 obrotów oraz nieregularnym klekotem.

Modernizacja polega na odczycie danych mojego samochodu, na podstawie tych danych ułożenie nowego programu na podstawie mojego seryjnego. Jeżeli trzeba to są dokonywane korekty, aby jednostka pracowała jak najlepiej.

Oczywiście jest gwarancja na wszystko.

Koledzy, koleżanki co o tym sądzicie, interesują mnie Wasze opinie w temacie. Powiem szczerze, że cena mnie zamurowała, liczyłem na jakieś 1000zł.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez Hubix » 18 lis 2011, 09:44

Rzeczywiście cena kosmos.

Chip powinien kosztował około 1000zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje